تحقیق مقاله رهبری و مدیریت آموزشی

تعداد صفحات: 31 فرمت فایل: word کد فایل: 7342
سال: 1386 مقطع: مشخص نشده دسته بندی: علوم آموزشی و مشاوره تحصیلی
قیمت قدیم:۱۶,۵۰۰ تومان
قیمت: ۱۰,۰۰۰ تومان
دانلود مقاله
  • خلاصه
  • فهرست و منابع
  • خلاصه تحقیق مقاله رهبری و مدیریت آموزشی

    اصول مدیریت آموزشی

     

    هدف کلی:

    زمینه سازی برای شناخت علمی مدیریت و رهبری در آموزش و پرورش و تفکر درباره مسائل آن

     

     

    پیشگفتار

    - نقش مدیریت و رهبری در زمینه های فعالیت اجتماعی

    - نیاز به مدیریت و رهبری در آموزش و پرورش اهمیت بیشتری دارد

     

    ضرورت و اهمیت مدیریت آموزشی

    طرح نظرات و اندیشه های جدید

    نیاز به بهبود کفیتعملکردها و نتایج  آموزش وپرورش

    مدیریت آموزشی در جهان --<       نقش رهبری آموزشی

    مدیریت آموزشی در ایران --<    فعالیت خارج ازمؤسسات آموزشی

    تحول اندیشه های مدیریت در سه مرحله اتفاق افتاده است

    1- مرحله فنی

    2- مرحله انسانی

    3- مرحله ادراکی

    مهارت فنی (مرحله اول)

    -

    توجه به جزئیات

    مسائل و مشکلات عادی

    روشهای انجام کار

    تهیه استانداردهای فنی و اداری

     

    مهارت انسانی (مرحله دوم)

    توجه به روابط انسانی

    انگیزه های فردی

    ترویج ارتباطات انسانی

    مهارت ادراکی (مرحله سوم)

    مطالعه و تفکر درباره پیچیدگیهای سازمانی

     

    توجه به کل نظام

    روابط پیچیده درونی و برونی

    در  نظام آموزشی ما عدم علاقه به تفکر در مورد فعالیت آموزشی،احساس عدم نیاز به آموزش،تعلیم و تربیت امری عادی،نمایان است

    مدیریت در نظام آموزشی ما:

    اعمال مقررات

    و ضوابط اداری

    تاکید بر تدوین

    روشهای استاندارد

     

     

    نیاز آموزش و پرورش امروز

    ماهر در زمینه تشخیص

    مشکلات اداری سازمان

    مدیران صاحب نظر

     در زمینه آموزش و پرورش

     

    مدیر آموزشی علاوه بر مهارت های سه گانه باید بتواند وظایف خود را در یک زمینه کلی شامل:

    - زمینه اجتماعی

    - فرهنگی

    - سیاسی و اقتصادی

     ملاحظه کند .

    پیشگفتار

    بخش مهم آموزش مدیریت

    در محیط کار است

    تفکر درباره واقعیات

    یادگیری مفاهیم و نظریه ها

     

    اصول: احکامی که از مدلها و نظریه ها اخذ می شوند

    < >این اصول باید با اصول ارزشی و اخلاقی جامعه هماهنگ باشد.عوامل اصلی آموزش و پرورش در جوامع ابتدائی< >زندگی خانوادگی کار گروهی مراسم دینی « نظام آموزش و پرورش »

    الگوی کلی نهادها،مؤسسات و سازمانهای رسمی جامعه که چندین وظیفه را برعهده دارند اصطلاحا نظام آموزش و پرورش نام دارند.

    عمده ترین این وظایف  عبارتند از:

    < >انتقال فرهنگ وشکوفائی آنپرورش همه جانبه فرد در جامعهاصول مدیریت آموزشی

     

    هدف کلی:

    زمینه سازی برای شناخت علمی مدیریت و رهبری در آموزش و پرورش و تفکر درباره مسائل آن

     

    پیشگفتار

    - نقش مدیریت و رهبری در زمینه های فعالیت اجتماعی

    - نیاز به مدیریت و رهبری در آموزش و پرورش اهمیت بیشتری دارد

     

    ضرورت و اهمیت مدیریت آموزشی

    < >طرح نظرات و اندیشه های جدیدنیاز به بهبود کفیتعملکردها و نتایج  آموزش وپرورشمدیریت آموزشی در جهان --<       نقش رهبری آموزشی

    مدیریت آموزشی در ایران --<    فعالیت خارج ازمؤسسات آموزشی

    تحول اندیشه های مدیریت در سه مرحله اتفاق افتاده است

    1- مرحله فنی

    2- مرحله انسانی

    3- مرحله ادراکی

    مهارت فنی (مرحله اول)

    -

    توجه به جزئیات

    مسائل و مشکلات عادی

    روشهای انجام کار

    تهیه استانداردهای فنی و اداری

     

    مهارت انسانی (مرحله دوم)

    توجه به روابط انسانی

    انگیزه های فردی

    ترویج ارتباطات انسانی

    مهارت ادراکی (مرحله سوم)

    مطالعه و تفکر درباره پیچیدگیهای سازمانی

     

    توجه به کل نظام

    روابط پیچیده درونی و برونی

    در  نظام آموزشی ما عدم علاقه به تفکر در مورد فعالیت آموزشی،احساس عدم نیاز به آموزش،تعلیم و تربیت امری عادی،نمایان است

    مدیریت در نظام آموزشی ما:

    اعمال مقررات

    و ضوابط اداری

    تاکید بر تدوین

    روشهای استاندارد

     

    نیاز آموزش و پرورش امروز

    ماهر در زمینه تشخیص

    مشکلات اداری سازمان

    مدیران صاحب نظر

     در زمینه آموزش و پرورش

     

    مدیر آموزشی علاوه بر مهارت های سه گانه باید بتواند وظایف خود را در یک زمینه کلی شامل:

    - زمینه اجتماعی

    - فرهنگی

    - سیاسی و اقتصادی

     ملاحظه کند .

    پیشگفتار

    بخش مهم آموزش مدیریت

    در محیط کار است

    تفکر درباره واقعیات

    یادگیری مفاهیم و نظریه ها

     

    اصول: احکامی که از مدلها و نظریه ها اخذ می شوند

    < >این اصول باید با اصول ارزشی و اخلاقی جامعه هماهنگ باشد.عوامل اصلی آموزش و پرورش در جوامع ابتدائی< >زندگی خانوادگی کار گروهی مراسم دینی « نظام آموزش و پرورش »

    الگوی کلی نهادها،مؤسسات و سازمانهای رسمی جامعه که چندین وظیفه را برعهده دارند اصطلاحا نظام آموزش و پرورش نام دارند.

    عمده ترین این وظایف  عبارتند از:

    < >انتقال فرهنگ وشکوفائی آنپرورش هماصول مدیریت آموزشی

     

    هدف کلی:

    زمینه سازی برای شناخت علمی مدیریت و رهبری در آموزش و پرورش و تفکر درباره مسائل آن

    پیشگفتار

    - نقش مدیریت و رهبری در زمینه های فعالیت اجتماعی

    - نیاز به مدیریت و رهبری در آموزش و پرورش اهمیت بیشتری دارد

     

    ضرورت و اهمیت مدیریت آموزشی

    < >طرح نظرات و اندیشه های جدیدنیاز به بهبود کفیتعملکردها و نتایج  آموزش وپرورشمدیریت آموزشی در جهان --<       نقش رهبری آموزشی

    مدیریت آموزشی در ایران --<    فعالیت خارج ازمؤسسات آموزشی

    تحول اندیشه های مدیریت در سه مرحله اتفاق افتاده است

    1- مرحله فنی

    2- مرحله انسانی

    3- مرحله ادراکی

    مهارت فنی (مرحله اول)

    -

    توجه به جزئیات

    مسائل و مشکلات عادی

    روشهای انجام کار

    تهیه استانداردهای فنی و اداری

     

    مهارت انسانی (مرحله دوم)

    توجه به روابط انسانی

    انگیزه های فردی

    ترویج ارتباطات انسانی

    مهارت ادراکی (مرحله سوم)

    مطالعه و تفکر درباره پیچیدگیهای سازمانی

     

    توجه به کل نظام

    روابط پیچیده درونی و برونی

    در  نظام آموزشی ما عدم علاقه به تفکر در مورد فعالیت آموزشی،احساس عدم نیاز به آموزش،تعلیم و تربیت امری عادی،نمایان است

    مدیریت در نظام آموزشی ما:

    اعمال مقررات

    و ضوابط اداری

    تاکید بر تدوین

    روشهای استاندارد

    نیاز آموزش و پرورش امروز

    ماهر در زمینه تشخیص

    مشکلات اداری سازمان

    مدیران صاحب نظر

     در زمینه آموزش و پرورش

     

    مدیر آموزشی علاوه بر مهارت های سه گانه باید بتواند وظایف خود را در یک زمینه کلی شامل:

    - زمینه اجتماعی

    - فرهنگی

    - سیاسی و اقتصادی

     ملاحظه کند .

    پیشگفتار

    بخش مهم آموزش مدیریت

    در محیط کار است

    تفکر درباره واقعیات

    یادگیری مفاهیم و نظریه ها

     

    اصول: احکامی که از مدلها و نظریه ها اخذ می شوند

    < >این اصول باید با اصول ارزشی و اخلاقی جامعه هماهنگ باشد.عوامل اصلی آموزش و پرورش در جوامع ابتدائی< >زندگی خانوادگی کار گروهی مراسم دینی « نظام آموزش و پرورش »

    الگوی کلی نهادها،مؤسسات و سازمانهای رسمی جامعه که چندین وظیفه را برعهده دارند اصطلاحا نظام آموزش و پرورش نام دارند.

    عمده ترین این وظایف  عبارتند از:

    < >انتقال فرهنگ وشکوفائی آنپرورش همه جانبه فرد در جامعه ه جانبه فرد در جامعه  

    ضرورت و اهمیت مدیریت آموزشی

    - رشد تقاضا برای آموزش و پرورش

    - افزایش تعداد شاگردان

    - ضرورت استخدام معلمین بیشتر.

    - فراگرد آموزش و پرورش و انسان

    - پیچیدگی انسان،فرآیند آموزش و پرورش را دشوار کرده است

    مدیریت فعالیتی است که :

    در یک موقعیت سازمان یافته ، برای هماهنگی و هدایت امور  و در جهت اهداف معین صورت می گیرد.

     

    مدیران آموزشی  باید:                                                 

    راه حل خلاق ارائه دهند

    اقدامات پیشگیرانه بعمل آورند

    پویا باشند

    امروزه مدیران آموزشی :

    فقط با مسائل جزئی سرکار دارند

    درگیر فعالیتهای اداری هستند

    مدیر آموزشی چگونه به نگرش آگاهانه در کار خویش دست می یابد؟

    فهم و درک شوقوانگیزه تجارب گذشته

     

    اقدام برای تربیت مدیران آموزشی نباید هدف باشد بلکه هدف باید بهبود بخشیدن کیفیت شرایط آموزش و پرورش باشد.

     

    زمینه فرهنگی-اجتماعی مدیریت نظام آموزشی

    تحلیل وظایف و مسئولیتهای سازمانهای رسمی از دید پارسونزسطحنهادی-اجتماعی

    سطح اداری

    سطح فنی تربیت فراگردهای عملیتدریسایفای وظایفمسئولیت فنی

    در سطح فنی  مشخص می شود :

    < >چه افرادی؟چگونه؟با چه وسایلی؟در جهت چه اهدافی؟باید آموزش ببینند

    بخش عمده کارکردهای مدیریت آموزشی در مدرسه و کلاس درس توسط ماهیت  وظایف فنی مشخص می شود .

    همه اقدامات سطح فنی زیر نظر سطح «اداری» قرار دارند

     سطح اداری :

    < >اداره کننده امور داخلی سازمانمیانجی سازمان و جامعهواحدهای سازمانی مسئول وظایف اداری کدامند؟

    کلیه واحدهای اجرایی و ستادی اداره کننده آموزش و پرورش

    مدیریت آموزشی در سطح اداری  دارای چه ویژگیهایی است؟

    < >دارای شباهت تام با مدیریت های دیگردارای وظایف کارکردهای عمومی مدیریت

    (نمودار و جداول و تصاویر در فایل اصلی موجود است)

  • فهرست و منابع تحقیق مقاله رهبری و مدیریت آموزشی

    فهرست:

    ندارد.
     

    منبع:

    ندارد.

تحقیق در مورد تحقیق مقاله رهبری و مدیریت آموزشی, مقاله در مورد تحقیق مقاله رهبری و مدیریت آموزشی, تحقیق دانشجویی در مورد تحقیق مقاله رهبری و مدیریت آموزشی, مقاله دانشجویی در مورد تحقیق مقاله رهبری و مدیریت آموزشی, تحقیق درباره تحقیق مقاله رهبری و مدیریت آموزشی, مقاله درباره تحقیق مقاله رهبری و مدیریت آموزشی, تحقیقات دانش آموزی در مورد تحقیق مقاله رهبری و مدیریت آموزشی, مقالات دانش آموزی در مورد تحقیق مقاله رهبری و مدیریت آموزشی ، موضوع انشا در مورد تحقیق مقاله رهبری و مدیریت آموزشی
ثبت سفارش
عنوان محصول
قیمت