تحقیق مقاله تاریخچه حفاظت وشکل گیری پارک های ملی و مناطق حفاظت شده

تعداد صفحات: 13 فرمت فایل: word کد فایل: 8122
سال: مشخص نشده مقطع: مشخص نشده دسته بندی: جغرافیا و برنامه ریزی شهری
قیمت قدیم:۸,۵۰۰ تومان
قیمت: ۶,۰۰۰ تومان
دانلود مقاله
  • خلاصه
  • فهرست و منابع
  • خلاصه تحقیق مقاله تاریخچه حفاظت وشکل گیری پارک های ملی و مناطق حفاظت شده

    وضعیت حفاظت در ایران از گذشته تا به امروز

    تاریخچه حفاظت وشکل گیری پارکهای ملی ومناطق حفاظت شده

    - در سال 1956 نخستین قانون حفاظت با تشکیل کانون شکار ایران به تصویب رسید وزیر بنای برنامه هدف داری را برای حفاظت از حیات وحش فراهم ساخت. ولی بزودی معلوم شد که امکان حفظ حیات وحش بدون حفاظت زیستگاها عملی نیست وپیش شرط حفاظت حیات وحش ، حفظ زیستگاهای آنها است . در نتیجه مفهوم حفاظت زیستگاه با کنار گذاردن اکوسیستم هائی تحت عنوان مناطق حفاظت شده عینیب پیدا کرد.

    - در سال 1967 سازمان شکاربانی ونظارت بر صید به عنوان یک سازمان دولتی مسئول جایگزین شکار ایران گردید ومفاهیم حقوقی زیستگاه های حفاظت شده را تحت عناوین پارکهای حیات وحش و مناطق حفاظت شده روشن کرده وبه تصویب رساند .

    - در سال  1972 سازمان شکاربانی ونظارت بر صید در تشکیلات جدیدی تحت عنوان سازمان محیط زیست ادغام شد.

    - تا سال (1973) هشت پارک وحش و37 منطقه حفاظت شده ایجاد شده بود .

    - تحول تشکیلاتی سازمان از محور عمده فعالیتهای خود یعنی حیات وحش وزیستگاه به کل محیط زیست کشور را می توان همگامی کشور با دگرگونی ها وضرورتهای زمان خود تلقی نمود . سازمان محیط زیست در پی استاندارد کردن تعاریف ، معیارهای انتخاب ومدیریت مناطق  با IUCN  وتصویب قوانین مناسب برای آنها ، ویژگیهای مناطق را در چهار طبقه کلی زیر توصیف کرده ودر سال 1974 به کلیه پارکهای حیات وحش تقسیم کرده است .

    سازمان محیط زیست در سال 1/1/54 هجری شمسی در ایران تاسیس شده است. در ایران قبلا محیط زیست به نام اداره شکار بانی فعالیت کرده است وبا توجه به اینکه جنگل ها از جمله جنگل گلستان در غرق خانواده سلطنتی بوده است وکسی جزء افراد بخصوص حق نداشتند به آن مرز راه پیدا کنند . حتی برای عبور حیوانات اهلی سعی می کردند از کنار آن بگذرند. البته این اداره با زحمات برادر شاه عبدالرضا پهلوی وارد ایران شد.

    بعد از انقلاب اسلامی ایران طبق اصل 50 قانون اساسی اداره شکاربانی به محیط زیست تغییر نام دادند . سازمان کل محیط زیست در تهران وادارات کل در مراکز استان ها ودر شهرستان ها فقط ادارات فعالیت می کنند . در حال حاضر رئیس  سازمان محیط زیست خانم دکتر جواهری که  با توجه به این که رئیس جمهور دو تا    معاون  دارند.معاون اول رئیس جمهور می باشند. معاون دیگر رئیس جمعهور رئیس سازمان تربیت بدنی می باشند.

    در سال 60 محیط زیست و منابع طبیعی با هم ادقام شدند البته 6 ماه بیشتر با هم فعالیت نداشتند.

    محیط زیست وزارت خانه نیست بلکه سازمانی است  که مستقیما زیر نظر رئیس جمهور فعالیت خویش را در راستای ایران سبز ادامه می دهد.

    وظایف محیط زیست :

    سازمان محیط زیست وظایفی دارد از جمله : 1) جنبه انسانی  2) جنبه طبیعی

    1) جنبه انسانی که شامل آلودگی هوا،خاک،گیاه،آزمایشگاه ونمونه برداری کارخانه مورد بررسی قرار می دهد در رستورانها وفاضلاب های اطراف شهر آلودگی آب را محاسبه می کند ونیز آلودگی ناشی از مسائل صوتی محیط زیست‌ ، مشاغل مزاحم مانند کارگاهها ونجاریها و غیره . زیر نظر کارشناسی خویش بررسی می کند البته در این

    راستا شهرداری همکاری لازم را با محیط زیست باید داشته باشد وهیچ کمکی دریغ نکند.

    2) جنبه طبیعی شامل : زیستگاههای امور مناطق - حیات وحش آبزیان

    (نمودار و جداول در فایل اصلی موجود است)

    سیتم خرید  

    برای سیستم خرید باید اعتبارات فصل را مشخص کنیم هزینه مورد نظر باید از کدام فصل تامین شود و بعد سند را تنظیم می کنیم اگر بالای 000/000/1تومان  باشد باید ضمیمه آن فرم دارایی باشد ( تایید هزینه ها و کسورات) قبلا کد اقتصادی بود اولی در حال حاضر فرم دارایی استفاده می شود . برای خرید از قسمت های مختلف درخواست آن برای رسیدگی به کارپردازی می رود. برای خرید مثلا (اجرت ، تعمیر کامپیوتر و ... ) مبلغ بالاتر از 000/160 تومان باید 5 % مالیات به اداره دارایی بدهند  که برای این منظور فرم مخصوص به خودش را دارد که به ازای مبلغ بیشتر که در فرم مخصوص درج می شود به اداره دارایی می برند ( برای پرداخت مالیات تعریف شده ) طبق مصوبه سال 85 خرید دولتی اگر مبلغ آن بیشتر از 000/ 2500  تومان باشد باید از طریق روزنامه کثیر الانتشار آگهی مناقصه بشود که بعد از مناقصه به کمترین مبلغ پروژه خرید داده می شود که البته این مورد موضوعات مربوط به خودش را دارد. در مناقصه تنها مبلغ کم دارای اهمیت نیست مثلا اگر در پروژه های قبلی با  شخص واجد شرایطی فعالیت داشتیم کار و کیفیت کارش را مشاهده نمودیم حتی اگر مبلغ پیشنهاد وی برای مناقصه بیشتر باشد باز هم اولویت قرار دارد تا با آن است تا با فردی که از فعالیت اش اطلاع چندانی نداریم.

    برای خرید دولتی طبق ماده ای که در سال 85  توسط مجلس تصویب شده است که رقم آن بیشتر از 000/00/20 ریال باشد به 3 نوع معاملات تقسیم می شود:

    - معاملات کوچک مبلغ  000/830/ 25 ریال که فرم استهلام بهاء نیاز دارد.

    - معاملات متوسط از مبلغ  000/830/25 تا 000/300/258 ریال

    - معاملات بزرگ مبلغ آن از 000/300/258 ریال  به بالا که  از طریق مناقصه منتشر می شود که کمترین پیشنهاد مورد قبول واقع می شود برای خرید دولتی ابتدا بهای کالا را برآورد        می کنیم ولی در این جا بهاء کالا 100% دقیق نیست به صورت پیش بینی می باشد قسمتی که کالا نیاز داشته باشد تقاضا می کند مسئول تدارکات یا کارپردازی تقاضای مورد نظر را بررسی می کند بعد فرم مخصوص توسط کارپردازی به انبار فرستاده می شود  که تنخواه به دو قسمت تقسیم می شود برای استانها و شهرستانها که برای شهرستانها حسابی تحت عنوان سیبا است که تا سال گذشته روش سنتی بوده است امور مالی با توجه با هزینه سازمان  مورد نظر مبلغی را تحت عنوان تنخواه گردان به کار پردازی برای خرید مواد مصرفی می دهد. کار پردازی برای خرید کالای تقاضا شده از محل تنخواه هزینه می کند در صورت کسری تنخواه کار پردازی درخواست مجدد برای امور مالی می دهد و مراحل اولیه طی می شود.  که اگر انبار اداره کالای موجود را نداشته باشد برگ درخواست خرید را به مدیر ارائه می دهد مدیر پس از بررسی درخواست مورد نظر را تایید می کند و سپس به دبیر خانه ارسال می کند و دبیر خانه مراحل قانونی خویش را از جمله ثبت شماره و بعد مجددا ذیحساب برگ درخواست را پاراف می کند که آیا مجاز به خرید کالای مورد نظر می باشند یا خیر؟  البته در این راستا طبق تعریفی که در قسمت ذیحساب شده کالای مورد نظر باید ایرانی باشد در آخر درخواست خرید به قسمت اعتبارات می رود تا مبلغ مورد نظر با بودجه در دسترس سنجیده شود

    اعتبارات به دو دسته تقسیم می شود 1- جاری 2- طرح

    بودجه عملیاتی: بودجه ای است که طبق هزینه های مصرفی، حقوق کارکنان ، هزینه آب و برق و تعمیر کامپیوتر و غیره  سنجیده می شود و براساس این هزینه ها بودجه مورد نظر اعتبار داده می شود. در صورت کسری بودجه اگر خرید ضروری و یا هزینه ضروری داشتیم و ذیحساب و مدیریت بررسی لازم در این مورد داشتند و این خرید  را ضروری و لازم دانستند سندی تهیه می کنیم و طبق نامه ای به سازمان مدیریت و برنامه ریزی مشخصات کالا و دلیل خرید کالا قید می کنیم می فرستیم که سازمان مذکور معمولا یک هفته ای مقدار بودجه درخواستی ما را می دهند هزینه ضروری آب و برق ، حقوق پرسنل ، تعمیر دستگاه و غیره

    محیط زیست اظهار نامه ندارد چون دستگاه عملیاتی و نظارتی است و هدف آن ارائه خدمت است و قصد سود زیان ندارد 

  • فهرست و منابع تحقیق مقاله تاریخچه حفاظت وشکل گیری پارک های ملی و مناطق حفاظت شده

    فهرست:

    ندارد
     

    منبع:

    ندارد

تحقیق در مورد تحقیق مقاله تاریخچه حفاظت وشکل گیری پارک های ملی و مناطق حفاظت شده, مقاله در مورد تحقیق مقاله تاریخچه حفاظت وشکل گیری پارک های ملی و مناطق حفاظت شده, تحقیق دانشجویی در مورد تحقیق مقاله تاریخچه حفاظت وشکل گیری پارک های ملی و مناطق حفاظت شده, مقاله دانشجویی در مورد تحقیق مقاله تاریخچه حفاظت وشکل گیری پارک های ملی و مناطق حفاظت شده, تحقیق درباره تحقیق مقاله تاریخچه حفاظت وشکل گیری پارک های ملی و مناطق حفاظت شده, مقاله درباره تحقیق مقاله تاریخچه حفاظت وشکل گیری پارک های ملی و مناطق حفاظت شده, تحقیقات دانش آموزی در مورد تحقیق مقاله تاریخچه حفاظت وشکل گیری پارک های ملی و مناطق حفاظت شده, مقالات دانش آموزی در مورد تحقیق مقاله تاریخچه حفاظت وشکل گیری پارک های ملی و مناطق حفاظت شده ، موضوع انشا در مورد تحقیق مقاله تاریخچه حفاظت وشکل گیری پارک های ملی و مناطق حفاظت شده
ثبت سفارش
عنوان محصول
قیمت