تحقیق مقاله شبکه های توزیع مویرگی در بازار ایران

تعداد صفحات: 7 فرمت فایل: word کد فایل: 8180
سال: مشخص نشده مقطع: مشخص نشده دسته بندی: مدیریت
قیمت قدیم:۷,۰۰۰ تومان
قیمت: ۵,۰۰۰ تومان
دانلود مقاله
  • خلاصه
  • فهرست و منابع
  • خلاصه تحقیق مقاله شبکه های توزیع مویرگی در بازار ایران

    تصمیم درباره کانال توزیع و فروش کالا، از جمله مهمترین تصمیماتی است که فرا روی مدیران قرار دارد. تصمیم درباره توزیع کالا بر سایر تصمیمات بازاریابی تاثیر مستقیم می گذارد. نبض یک شرکت در دست شبکه توزیع و فروش آن است، اما با همه این شرایط اغلب شرکتها به کانال‌های توزیع کالاهای خود توجه کافی ندارند و این امر گاه عواقب زیانباری برای آنان به دنبال دارد و در مقابل، بسیاری از شرکتهای با استفاده از سیستم های توزیع خلاق، به مزیت رقابتی دست یافته اند. این نوشتار سعی دارد که براساس تجربیات نویسنده، انواع کانال‌های توزیع در ایران و مزایا و معایب هریک را بیان کند.

    توزیع کالا از طریق شبکه های توزیع عمده فروشی

    محاسن:

    1. هزینه های توزیع در این روش پایین تر است و قیمت تمام شده کالا را کاهش داده و یا حاشیه سود خرده فروش را افزایش می‌دهد.

    2. تعداد زیادی از شرکتها و مراکز پخش کوچک از طریق شبکه های توزیع عمده فروشی تامین می شوند.

    معایب:

    1. به دلیل شیوه های خاص نقد و نسیه در بازار، کالاها معمولاً بسیار پایین تر از قیمت واقعی خود به فروش می روند و استراتژی‌های قیمت گذاری کالا را در کل بازار تحت الشعاع قرار می دهند و به اصطلاح، کالا ذلیل می شود.

    2. شرکتها هیچ کنترلی بر شیوه های توزیع بازار ندارند.

    3. ریسک باز پرداخت وجه کالای فروخته شده افزایش می یابد.

    4. شبکه توزیع شرکت به صورت شبه انحصاری در اختیار بنکداران قرار می گیرد که در بلند مدت برای شرکت خطرناک است و شرکت عملاً از مکانیسم توزیع کالا هیچ اطلاعی ندارد.

    5. شبکه توزیع عمده فروشی هیچ فشاری برای فروش کالاهای شرکت به خود وارد نمی سازد و در صورت ضعیف بودن کالا به هر دلیل، کالا را پس می زند.

    توزیع کالا از طریق شبکه شرکتهای پخش

    اساساً به دلیل اینکه هر شخصی با هر سابقه و با هر مقدار پولی می تواند مبادرت به ایجاد شرکت پخش کند (همانطور که در کشور، به ویژه در شهرهای بزرگ مانند تهران بوضوح شاهد آن هستیم)، تعداد زیادی شرکتهای پخش کوچک در جاهای مختلف مشاهده می شود که ریسک فعالیت با این شرکتها چه از نظر بازپرداخت وجه کالاهای فروخته شده و چه از نظر کنترل نحوه فعالیت آنها به حدی بالاست که عملاً فعالیت با این سیستم ها را فاقد هر گونه توجیه می کند.

    در این بخش فقط به همکاری با شرکتهای بزرگ پخش اشاره می شود:

    مزیتها:

    1. ریسک بازگشت وجه کالای فروخته شده نسبتاً در مقایسه با روش اول پایین است.

    2. به دلیل وجود تجربه نسبتاً خوب در امر توزیع مویرگی و وجود اطلاعات به روز در این سیستم ها، کنترل شبکه توزیع و مسیرکالای فروخته شده آسان است.(البته اگر اطلاعات در اختیار شرکت تولید کننده قرار داده شود).

    3. سرعت انتقال کالا به بازار نسبتاً خوب است.(البته نه در همه موارد)

    4. به دلیل متمرکز بودن سیستم سفارش دهی و باز پرداخت وجه کالای فروخته شده، مشکلات تعدد مشتری و مراکز سفارش وجود ندارد و طرف حساب یک نفر است.

    معایب:

    1. شرکت تولید کننده هیچ کنترلی بر شیوه های توزیع کالا ندارد.

    2. به دلیل واحد بودن کانال توزیع، در صورتی که به هر دلیل، شرکت توزیع کننده، توزیع کالا را انجام ندهد، شرکت تولید کننده فلج خواهد شد.

  • فهرست و منابع تحقیق مقاله شبکه های توزیع مویرگی در بازار ایران

    فهرست:

    ندارد.
     

    منبع:

    ندارد.

تحقیق در مورد تحقیق مقاله شبکه های توزیع مویرگی در بازار ایران, مقاله در مورد تحقیق مقاله شبکه های توزیع مویرگی در بازار ایران, تحقیق دانشجویی در مورد تحقیق مقاله شبکه های توزیع مویرگی در بازار ایران, مقاله دانشجویی در مورد تحقیق مقاله شبکه های توزیع مویرگی در بازار ایران, تحقیق درباره تحقیق مقاله شبکه های توزیع مویرگی در بازار ایران, مقاله درباره تحقیق مقاله شبکه های توزیع مویرگی در بازار ایران, تحقیقات دانش آموزی در مورد تحقیق مقاله شبکه های توزیع مویرگی در بازار ایران, مقالات دانش آموزی در مورد تحقیق مقاله شبکه های توزیع مویرگی در بازار ایران ، موضوع انشا در مورد تحقیق مقاله شبکه های توزیع مویرگی در بازار ایران
ثبت سفارش
عنوان محصول
قیمت