تحقیق مقاله بیل کلینتون

تعداد صفحات: 8 فرمت فایل: word کد فایل: 8257
سال: مشخص نشده مقطع: مشخص نشده دسته بندی: زندگینامه مشاهیر و بزرگان
قیمت قدیم:۷,۰۰۰ تومان
قیمت: ۵,۰۰۰ تومان
دانلود مقاله
  • خلاصه
  • فهرست و منابع
  • خلاصه تحقیق مقاله بیل کلینتون

    شناسنامه

    نام کامل        ویلیام جفرسون کلینتون

    معروف به     بیل کلینتون

    زادروز          ۱۹ اوت ۱۹۴۶

    زادگاه Hope, Arkansas، آمریکا

    نام همسر      هیلاری رودهام

    فرزندان         چلسی کلینتون

    دین     باپتیست

    اطلاعات سیاسی

    تاریخ ریاست ۱۹۹۳-۲۰۰۱

    ترتیب    چهل و دومین رئیس جمهور

    قبل از  جرج و. بوش

    بعد از  جرج ه. و. بوش

    جناح سیاسی  دمکرات

    ویلیام جفرسون «بیل» کلینتون (زاده شده به نام ویلیام جفرسون بلایت سوم ۱۹ اوت ۱۹۴۶) چهل و دومین رییس جمهور ایالات متحده آمریکا از سال ۱۹۹۳ تا ۲۰۰۱ بوده‌است. او که عضو حزب دموکرات ایالات متحده آمریکا است پیش از انتخاب به عنوان رئیس جمهور ایالات متحده آمریکا به مدت ۱۲ سال فرماندار پنجاهم و پنجاه و دوم ایالات جنوبی آرکانزاس را بر عهده داشت. او بعد از فرانکلین روزولت و جان کندی جوانترین شخصی است که به عنوان رئیس جمهور خدمت کرده‌است.

    کلینتون سیاستمدار نئو دموکراتی است که مسئول اصلی فلسفه حکومتی «راه سوم» می‌باشد که دو دورهٔ ریاست جمهوری وی از مصداق‌های این فلسفه به حساب می‌آیند. کلینتون رئیس جمهور دورانی بود که طولانی ترین دوره رشد اقتصادی در حال صلح به شمار می‌آمد که بودجهٔ میزان و مازاد کلی را در برداشت. در دورهٔ اول ریاست جمهوری وی، قانون گذاری هاو سیاست‌های اقتصادی متعددی مشاهده شد. دورهٔ دوم ریاست جمهوری وی بیشتر تحت تاثیر رسوایی مونیکا لویینسکی بود. وی نهایتا توسط مجلس سنای ایالات متحده آمریکا تبرئه شد و در دفتر ریاست جمهوری برای تکمیل دوره ریاست جمهوری اش باقی ماند. از دیگر حوادث دوره دوم ریاست جمهوری کلینتون جنگ کوزوو بود.

    کلینتون در حالی کاخ سفید را ترک می‌کرد که مردم توسط نظر سنجی‌ها اخلاق و رفتار وی را زیر سوال برده بودند. هر چند، وی رضایت ۶۵ درصد را به دست آورده بود که بالاترین میزان در بین روسای جمهور بعد از جنگ جهانی دوم بود. بعد از ترک دفتر ریاست جمهوری، کلینتون در امور سخنرانی عمومی و فعالیت‌های انسانی مشغول می‌باشد. وی نهاد ویلیام کلینتون را تاسیس کرد تا تبلیغ و پرداختن به مسائل جهانی از جمله رفتار و جلوگیری از بیماری ایدز و گرم شدن زمین را دنبال کند. در سال ۲۰۰۴، وی اتوبیوگرافی شخصی به نام «زندگی من» را منتشر کرد. همسر وی هیلاری رودهام کلینتون در سال ۲۰۰۰ به عنوان سناتور ایالت نیویورک انتخاب شد. کلینتون بنیاد کلینتون رو پایه گذاشت و ریاست آن را بهر عهده دارد.

     

    جوانی و آموزش

    ویلیام جفرسون بلایت سوم در شهر هوپ از ایالت آرکانزاس به دنیا آمد. نام او بعد از نام پدرش ویلیام جفرسون بلایت کوچک انتخاب شد. پدر وی که یک فروشنده در حال سفر بود، سه ماه زودتر از تولد پسرش در یک تصادف کشته شد. در سال ۱۹۵۰، مادر وی با شخصی به نام روگان کلینتون که در کار فروش اتومبیل شریک برادرش بود، ازدواج کرد.

    تا به چهارده سالگی نرسیده بود، بیلی، نام خانوادگی پدرخوانده اش را برای نام خودش انتخاب نکرده بود. وی همیشه از پدر خوانده اش به عنوان یک قمارباز و الکلی یاد می‌کرد و بارها عنوان کرده که پدر خوانده اش همیشه با مادرش و برادرخوانده اش بدرفتاری می‌کرده‌است.

    کلینتون در کودکی به مدرسهٔ کاتولیک سنت جان و ابتدایی رمبل می‌رفت. کلینتون سپس به دبیرستان هات سپرینگ رفت، در جایی که یک دانش آموز فعال و رهبر بود. وی آنجا به ساکسیفون پرداخت و حتی برای مدت کوتاهی تصمیم گرفت در زندگی اش به موسیقی بپردازد. اما همان طور که در «زندگی من» توضیح می‌دهد:

    «یک وقتی در شانزده سالگی، تصمیم گرفتم که به عنوان یک مسئول منتخب یک زندگی عمومی داشته باشم. من موسیقی را دوست داشتم و فکر می‌کردم می‌توانم خیلی خوب باشم، اما می‌دانستم هیچ وقت نمی‌توانستم جان کولترین باشم. من به دارو علاقه داشتم و فکر می‌کردم می‌تونم یک دکتر خوب باشم اما می‌دونستم که نمی‌تونستم مایکل دیباکی شوم. ولی می‌دونستم می‌تونم در خدمت عمومی می‌توانم بسیار عالی باشم.»

    در سال ۱۹۶۳ دو لحظهٔ بسیار تاثیر گذار در جوانی کلینتون رخ داد که به وی در تصمیم برای خدمت عمومی کمک کردند. اولی دیدار وی از کاخ سفید به عنوان عضو مجلس دانش آموزی کشور و دیدن رئیس جمهور جان کندی بود و دومی سخنرانی بسیار معروف مارتین لوتر کینگ کوچک با نام «من رویایی دارم» بود که کلینتون این سخنرانی را تماما حفظ کرد.

    کلینتون مدرک کارشناسی اش را از مدرسهٔ والش وابسته به وزارت خارجه گرفت و برای سناتور فولبرایت کار کرد. وی مشمول بورسیه ای(بورسیه رودس) برای تحصیل در کالج آکسفورد انگلیس شد. وی در دههٔ شصت بازی‌های تیم فوتبال چلسی را می‌دید و به طرفدار این تیم تبدیل شد.

    بعد از آکسفورد، کلینتون مدرک وکالتش را در سال ۱۹۷۳ از مدرسهٔ حقوق دانشگاه ییل گرفت. در این مدرسه با دختری به اسم هیلاری رودهام آشنا شد و در سال ۱۹۷۵ با او ازدواج کرد. تنها حاصل این ازدواج دختری به اسم چلسی است که در سال ۱۹۸۰ به دنیا آمد.

  • فهرست و منابع تحقیق مقاله بیل کلینتون

    فهرست:

    ندارد.
     

    منبع:

    ندارد.

تحقیق در مورد تحقیق مقاله بیل کلینتون, مقاله در مورد تحقیق مقاله بیل کلینتون, تحقیق دانشجویی در مورد تحقیق مقاله بیل کلینتون, مقاله دانشجویی در مورد تحقیق مقاله بیل کلینتون, تحقیق درباره تحقیق مقاله بیل کلینتون, مقاله درباره تحقیق مقاله بیل کلینتون, تحقیقات دانش آموزی در مورد تحقیق مقاله بیل کلینتون, مقالات دانش آموزی در مورد تحقیق مقاله بیل کلینتون ، موضوع انشا در مورد تحقیق مقاله بیل کلینتون
ثبت سفارش
عنوان محصول
قیمت