تحقیق مقاله عوامل نفوذ در ادراک

تعداد صفحات: 6 فرمت فایل: word کد فایل: 8340
سال: مشخص نشده مقطع: مشخص نشده دسته بندی: روانشناسی
قیمت قدیم:۷,۰۰۰ تومان
قیمت: ۵,۰۰۰ تومان
دانلود مقاله
  • خلاصه
  • فهرست و منابع
  • خلاصه تحقیق مقاله عوامل نفوذ در ادراک

    عواملی که در مکانیزم ادراکی تأثیر دارند به سه دسته تقسیم می شوند : 


    < >ویژگیهای مشاهده گر ( عوامل ورودی )این موضوع مربوط به ویژگیهای شخصی /انفرادی  میگردد .

    1-1 . نیازها و انگیزه ها : ادراک انفرادی اساساً نیازها و انگیزه های درونی ر امعین می کند . آنها چیزهای متفاوتی را بر طبق نیازها و انگیزه های متفاوتشان به دست می آورند. نیازهای متفاوت نتایج انگیزش ( تحریکات ) متفاوت می باشد . تحریکات مردم از موارد گوناگونی ناشی می شود که به نیازها ی آنها بر میگردد . باید توجه داشت  در تفکر آرزومندانه ( خوشایند ) به معنی داشتن یک ID  یا  همان کارت شناسایی که معرف خصوصیات ویژه فرد است ، برای کاهش روابط تیره تلاش می کند . در چنین شرایطی مردم فقط چیزهایی را که در مورد آن تفکر آرزومندانه دارند را مشاهده می کنند .

    2-1 . خود مفهومی : دیدگاه های متفاوت افراد ، تصمیمات روشنی که در مورد جهان پیرامون خود می گیرند و یا اینکه در مورد خود چگونه فکر می کنند ( یا همان خود مفهومی افراد ) . این موضوع بر پایه ترکیب روانشناسی انفرادی پیچیده ، و درک از خود استوار است . شناخت خود یا همان خودشناسی بر شناخت دیگران کمک می کند .

    3-1 اعتقاد ( عقیده و ایمان ) : اعتقادات شخصی برخورد با ادراک را هدایت می کند . این خیلی مشکل است برای ادراک ، که تفکر مافوق عقایدش داشته باشد . چون در بیشتر زمانها به سمت عقایدشان پیش می روند و افراد به همین طریق ادراک می کنند . بر طبق گفته های دانیل کاتز .

    *یک فرد سانسور می کند محل ابلاغش را تا جایی که عقیده اش را حمایت می کند و از حمله خود را دور نگه می دارد .

     

    * ادراک روی خبر هایی که از عقاید و شیوه های عمل پشتیبانی می کند جستجوی خود را انجام می دهد .

    * در آخر ، مخصوصاً درست وقتی که سؤال  می شود از شیوه عمل و عقایدشان  خودشان را کنترل می کنند تا حالت تهاجمی نداشته باشند .

    4-1 . تجارب گذشته :  ادراکات مردم بیشتر از تجارب گذشته شان تأثیر می پذیرد . هر شخص ، تجارب خوبی در گذشته داشته که آنها را از مشاهدات روزمره و چیزهای دیگر به دست آورده است .

    5-1 . بیان روانشناسی های رایج : روانشناسی رایج یا همان قسمت های هیجانی نقش مهمی را در زندگی ادراکی مردم بازی می کند . در این جا تعریفی که از شخص داریم این است که  چه چیزهایی را مشاهده می کند . مثلاً طریقه مشاهده در حالتی که شخص  احساس خوبی دارد با حالتی که حالت مساعدی ندارد بسیار متفاوت است .

    6-1 . انتظارات : بازی کننده اصلی در تعریف اینکه فرد چگونه مشاهده می کند انتظازات است . انتظار پیش بینی دقیق حالت خوشایند رفتار هر شخص است . مثلاً اگر شخص در مورد X  چنین تصور می کند که هیچ نقطه مثبتی ندارد ، حتی اگر X  دارای شرایط خوبی هم باشد ؛ باز هم شخص همان گمان اشتباه را در مورد  او دارد و همیشه در حدس اشتباه  باقی می ماند .

    2-  عوامل موقعیت : زمان ، مکان ، و موقعیت زمانی نقش مهمی را در ابلاغ ادراک ایفا می کنند . عواملی که می توانند موقعیت را تقویت کنند به صورت زیر طبقه بندی می شوند :

    1-2 . دستگاه فیزیکی : که شامل مکان ، موقعیت ، نور ، درجه حرارت ، دستگاه تهویه و دیگر وسایل رفاه و آسایش اساسی می شود . پس همه این موارد لازم برای افراد ، ممکن است مسلماً مشاهده گردد و یا برعکس 

  • فهرست و منابع تحقیق مقاله عوامل نفوذ در ادراک

    فهرست:

    ویژگی مشاهده گر (ادراک کننده )

    ویژگی و اهداف مشاهده

    ویژگیهای موقعیت

    ویژگیهای مشاهده گر

     

    عوامل موقعیت

    1- (مجموعه ) دستگاه فیزیکی

    2- دستگاههای اجتماعی

    3-  دستگاه های سازمانی

    2- خود مفهوهی

    4- اعتقاد ( عقیده )

    5- زمینه های روانی

     ( روانشناسی )

    3- تجربه

    1- نیازها

     

    ویژگی و هدف مشاهده

    نمودار : عوامل تأثیر گذار  بر ادراک

     

    6- انتظارات

     

    1- اندازه

    2- شدت ( زیادی )  

    3- تکرار ( کثرت وقوع )

     4- وضعیت

    5- مقایسه

    ادراکات انفرادی

     

    منبع:

    ندارد

تحقیق در مورد تحقیق مقاله عوامل نفوذ در ادراک , مقاله در مورد تحقیق مقاله عوامل نفوذ در ادراک , تحقیق دانشجویی در مورد تحقیق مقاله عوامل نفوذ در ادراک , مقاله دانشجویی در مورد تحقیق مقاله عوامل نفوذ در ادراک , تحقیق درباره تحقیق مقاله عوامل نفوذ در ادراک , مقاله درباره تحقیق مقاله عوامل نفوذ در ادراک , تحقیقات دانش آموزی در مورد تحقیق مقاله عوامل نفوذ در ادراک , مقالات دانش آموزی در مورد تحقیق مقاله عوامل نفوذ در ادراک ، موضوع انشا در مورد تحقیق مقاله عوامل نفوذ در ادراک
ثبت سفارش
عنوان محصول
قیمت