تحقیق مقاله رایگان منشا پیدایش ماست

تعداد صفحات: 3 فرمت فایل: word کد فایل: 8481
سال: مشخص نشده مقطع: مشخص نشده دسته بندی: علوم تغذیه
قیمت: ۰ تومان
  • خلاصه
  • فهرست و منابع
  • خلاصه تحقیق مقاله رایگان منشا پیدایش ماست

     

    اصل این واژه ترکی می باشد و به معنای مخلوط کردن است. معنی واژه نشان می دهد که ماست را چگونه تهیه می کنند.
    جهت تهیه ی ماست باید باکتری مخصوص را داخل شیر پاستوریزه شده ریخت. دمای شیر و همچنین شرایط محیط برای تهیه ماست بسیار حائز اهمیت است. این باکتری، قند موجود در شیر را تجزیه نموده و اسید لاکتیک تولید می کند. به دلیل وجود این اسید، پ هاش شیر بالا رفته و پروتئین موجود در شیر به صورت توده ی جامدی در می آید.
    معمولاًً از ترکیب دو نوع باکتری به نامهای استرپتوکوکوس سالیواریوس و لاکتوباسیلوس بلگاریکوس استفاده می شود. اگر پس از انجام عمل تخمیر روی شیر، ماست به دست آمده را حرارت ندهیم تا باکتری های موجود در آن کشته شوند، به عنوان ماستی که باکتری زنده و فعال داخلش وجود دارد به فروش رسیده و اغلب افراد عقیده دارند که این ماست، دارای ارزش غذایی بسیار بالایی است. البته معمولاًً ماست را پس از تهیه پاستوریزه می کنند که باکتری های موجود در آن کشته شود. این نوع ماست پاستوریزه را تا چند ماه می توان حتی بیرون از یخچال نگهداری نمود. طرفداران این دو نوع ماست هر کدام سعی می کنند با انجام تحقیقات مختلف، تفاوت در مواد مغذی این ماست ها را نشان دهند و بیان می کنند که هر کدام چه کاستی هایی دارند.
    ماست هایی که پس از تهیه، پاستوریزه نمی شوند آنزیمی برای تجزیه لاکتوز دارند. بنابراین افرادی که به لاکتوز حساسیت دارند با خوردن این نوع ماست متوجه شده اند که پس از مصرف،‌ مشکلاتی که با خوردن لبنیات در آنها بروز پیدا می کند دیگر دیده نمی شود.
  • فهرست و منابع تحقیق مقاله رایگان منشا پیدایش ماست

    فهرست:

    ندارد.
     

    منبع:

    ندارد.

تحقیق در مورد تحقیق مقاله رایگان منشا پیدایش ماست, مقاله در مورد تحقیق مقاله رایگان منشا پیدایش ماست, تحقیق دانشجویی در مورد تحقیق مقاله رایگان منشا پیدایش ماست, مقاله دانشجویی در مورد تحقیق مقاله رایگان منشا پیدایش ماست, تحقیق درباره تحقیق مقاله رایگان منشا پیدایش ماست, مقاله درباره تحقیق مقاله رایگان منشا پیدایش ماست, تحقیقات دانش آموزی در مورد تحقیق مقاله رایگان منشا پیدایش ماست, مقالات دانش آموزی در مورد تحقیق مقاله رایگان منشا پیدایش ماست ، موضوع انشا در مورد تحقیق مقاله رایگان منشا پیدایش ماست
ثبت سفارش
عنوان محصول
قیمت