تحقیق مقاله یک هفته با گل در بابلسر

تعداد صفحات: 6 فرمت فایل: word کد فایل: 8507
سال: مشخص نشده مقطع: مشخص نشده دسته بندی: جغرافیا و برنامه ریزی شهری
قیمت قدیم:۷,۰۰۰ تومان
قیمت: ۵,۰۰۰ تومان
دانلود مقاله
  • خلاصه
  • فهرست و منابع
  • خلاصه تحقیق مقاله یک هفته با گل در بابلسر

    پیش‌گفتار:

    این بار شهر عزیزمان بابلسر میزبان عزیزانی بود از جنس گل در قالب نمایشگاه بزرگ گل و گیاهان زینتی و داروئی استان مازندران با شرکت بیش از 50 تولید کننده گل و گیاه داروئی و زینتی از غرب تا شرق استان در قالب فردی و تعاونی در مساحتی بیش از 13000 متر مربع در فضای آزاد و حدود 2000 متر مربع در فضای بسته در هتل بین‌المللی شهرستان بابلسر(کازینوی سابق) از تاریخ 18/8/85 لغایت 26/8/85 برگزار شد در این نمایشگاه حدود 400 نوع گل و گیاه زینتی و داروئی قابل پرورش در فضای آزاد و واحدهای آپارتمان که بخش کوچکی از توانمندی استان مازندران بوده و زینت بخش این نمایشگاه بوده است که بخش کوچکی از توانمندی تولید کنندگان گل و گیاه به نوعی در نمایشگاه بزرگ عرضه گردید نشان از تلاش و خدمات صادقانه‌ای دارد که باید در جهت رشد و شکوفائی بخش کشاورزی و تخصصی نمودن فعالیتهای آن در افزایش تولیدات و صادرات و برای ایجاد تعامل و ارتباط دوستداران طبیعت گل و گیاه تقویت شود.

    بدینوسیله از زحمات کلیه عزیز اینکه به نوعی در برگزاری نمایشگاه بزرگ گل و گیاه زینتی و داروئی استان مازندران (شهرستان بابلسر) و حضور بیشمار بازدید کنندگان که مورد توجه خاص مردم و مسئولین قرار گرفته است صمیمانه تشکر و قدردانی می‌نمایم.

                                                          حسین احمدی

    مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بابلسر

    تاریخچه:

    نام قدیمی بابلسر مشهد سر بوده که وجه تسمیه آن محل شهادت امام زاده ابراهیم که در فصول مختلف سال زیارتگاه عاشقان اهل ایمان است.

    با توجه به وجود دریای خزر و فضای سبز در استان مازندران که مسافران زیادی را بخصوص در طول فصل تابستان به سوی خود جلب می‌کند شهرستان بابلسر نیز با توجه به اینکه دارای ساحل زیبا نیز می‌باشد از اهمیت ویژه‌ای نیز برخوردار می‌باشد و وجود پلاژها و مناطق تفریحی توریستی در نوار ساحلی بر اهمیت این موضوع می‌افزاید که امروزه به نحو مطلوب به مساعدی از آنها بعنوان یک شهر کشاورزی و تفریحی توریستی بهره‌مند سازد.

    موقعیت جغرافیایی بابلسر:

    این شهرستان با مساحت بالغ بر 7/345 کیلومتر مربع بین 37 و 36 – 45 و 36 درجه عرض شمالی و 30 و 52 – 48 و 52 درجه طول شرقی در نصف النهار گرینویچ قرار دارد.

    موقعیت نسبی شهرستان بابلسر:

    از شمال به دریای خزر از جنوب به شهرستان بابل از غرب به شهرستان محمودآباد و از شرق با شهرستان جویبار هم مرز است این شهرستان کلاً در منطقه ساحلی و جلگه‌ای واقع شده است طبق آخرین تقسیمات کشوری این شهرستان دارای چهار شهر بنامهای فریدونکنار – بابلسر – بهنمیر و رودبست می‌باشد که شامل 4 بخش و 8 دهستان و 90 آبادی دارای سکنه می‌باشد.

    شهرستان

    بخش

    دهستان

    مرکز دهستان

    تعداد آبادی

    مساحت دهستان

    بابلسر

    فریدونکنار

    امام‌زاده عبداله

    کارگر محله

    18

    5/61

    بایکرود

    فیروز آباد

    9

    37

    بابلسر

    مرکزی

    بابلرود

    بابل پشت

    5

    31

    ساحلی

    باقر تنگه

    5

    3/35

    بابلسر

    بهنمیر

    عزیزک

    عزیزک

    1

    16

    بهنمیر

    بهنمیر

    17

    7/73

    بابلسر

    رودبست

    پازوار

    ریس کلا

    21

    55

    خشکرود

    خشکرود

    14

    5/37

     

    آب و هوای شهرستان بابلسر:

     

    این شهرستان دارای آب و هوای خزری می‌باشد که تا اندازه‌ای به آب و هوای مدیترانه‌ای شباهت دارد ولی خشکی تابستان از نواحی مدیترانه‌ای کمتر است و
    بارش در طول سال توزیع شده یعنی هیچ ماهی بدون باران نیست و کمترین
    بارش را در اواخر خرداد، تیر و اوایل مرداد دارد و حداکثر بارش در ماههای
    پائیز می‌باشد بعلت توجود رطوبت در هوا دمای متوسط هوا هیچگاه از 1/0 درجه
    کمتر و از 33 درجه بیشتر نمی‌شود و تفاوت دمای شب و روز کم است از جمع‌بندی کل مطلب دما و بارش به این نتیجه می‌رسیم که این شهرستان دارای  آب و هوای

    معتدل خزری است که گیاهان آن شباهت مختصری به آب و هوای مدیترانه‌ای دارد ولی تابستانها با ناحیه مدیترانه‌ای متفاوت است و از نظر پوشش گیاهی علاوه بر درختان غالب منطقه دارای مرکبات و باغداری و کشاورزی و دامداری و صید و صیادی گسترده‌ای می‌باشد ولی هر قدر از جنوب به شمار می‌رویم از میزان درختان کاسته و به درختچه‌ها و مزارع شالیزاری افزوده می‌گردد.

    وضعیت گل و گیاهان زینتی در استان مازندران:

    نام گلها در ادبیات و زبان فارسی در اشعار و نوشته‌ها به کرات مشاهده شده است و چنین بر می‌آید که ایرانیان از قدیم با بسیاری از گیاهانی که امروز آنها را در باغها کشت و پرورش داده می‌شوند آشنایی کافی داشته‌اند و بسیاری از این گیاهان از زمان‌های کهن در این سرزمین شناخته شده‌اند در حقیقت ایران موطن اصلی بسیاری از گیاهان است که امروزه به عنوان گیاهان زینتی در گوشه و کنار نقاط دنیا کشت و کار می‌شوند انواع لاله، زنبق و بسیاری دیگر از گلها مبداء ایرانی داشته‌اند که در کشورهای دیگر تغییر وضعیت داده به اشکال و انگلهای مختلف دوباره به ایران آورده شده‌اند.

    این گیاهان در مجموع شامل هزاران رقم و گونه متفاوتند و در خانواده‌هایی جداگانه در علم گیاه‌شناسی از همدیگر متمایز می‌باشند.

    بدین ترتیب نشو و نمو این گیاهان در سرزمین کهن ایران از زمانی که افسانه‌ها و تاریخ خط و مرز مشخص نداشته‌اند تا به امروز افکار نویسندگان و شعرای این مرز و بوم را به خود جلب

    کرده است و در ادبیات و فرهنگ و تمدن و افتخارات ما ایرانیان دخالت داشته است.

    چگونه است که هر کشوری آثار عتیقه و قدیمی خود را مهم داشته و آنها را در موزه‌ها حفظ و حراست می‌کند؟ آیا جزء این است که اینها نماینده و مظهر هنر و فرهنگ و تمدن پیشینیان می‌باشند؟ پس بجا است که لحظه‌ای به آن اندیشه شود که این هزاران رقم و گونه گیاه از همان آغاز تاریخ هم زمان با پدران و اجداد ما زیسته و زندگی مشترکی با آنها داشته‌اند و بی‌شک در زندگی آنها موثر بوده‌اند و در هر عصر و زمانی از این گیاهان به طریق مختلف استفاده می‌کرده‌اند.

    چه بسا گونه‌هائی دست به دست و نسل به نسل گشته و امروز به ما تحویل داده شده است. در بین این گیاهان بعضی‌ها حتی نام پرس یا ایران را هنوز به همراه دارند. نظیر سیکلمن پرسیلوم که از کرانه‌های دریای خزر برداشته شده و امروزه گیاهان وحشی آن در شمال ایران به وفور یافت می‌شود. 

  • فهرست و منابع تحقیق مقاله یک هفته با گل در بابلسر

    فهرست:

    ندارد.
     

    منبع:

    ندارد.

تحقیق در مورد تحقیق مقاله یک هفته با گل در بابلسر, مقاله در مورد تحقیق مقاله یک هفته با گل در بابلسر, تحقیق دانشجویی در مورد تحقیق مقاله یک هفته با گل در بابلسر, مقاله دانشجویی در مورد تحقیق مقاله یک هفته با گل در بابلسر, تحقیق درباره تحقیق مقاله یک هفته با گل در بابلسر, مقاله درباره تحقیق مقاله یک هفته با گل در بابلسر, تحقیقات دانش آموزی در مورد تحقیق مقاله یک هفته با گل در بابلسر, مقالات دانش آموزی در مورد تحقیق مقاله یک هفته با گل در بابلسر ، موضوع انشا در مورد تحقیق مقاله یک هفته با گل در بابلسر
ثبت سفارش
عنوان محصول
قیمت