تحقیق مقاله لایه ی اوزون چیست ؟

تعداد صفحات: 12 فرمت فایل: word کد فایل: 8630
سال: مشخص نشده مقطع: مشخص نشده دسته بندی: زیست شناسی
قیمت قدیم:۸,۵۰۰ تومان
قیمت: ۶,۰۰۰ تومان
دانلود مقاله
  • خلاصه
  • فهرست و منابع
  • خلاصه تحقیق مقاله لایه ی اوزون چیست ؟

    انسان روز به روز بیشتر متوجه می شود که کارهای روزانه اش میتواند بر آب و هوای کره ی زمین آب و غذای مصرفی خودش هوای تنفسی اش و بسیاری چیزهای دیگر تاثیر بگذارد.

    امروزه عدهای اختیار می کنند که بسیاری از وسایلی که انسان به فضا پرتاب می کند ممکن است برای لایه خطرناک و زیان بار باشد .

     

    لایه اوزون چه اهمیتی دارد؟

    کره زمین را لایه ضخیمی از هوا به نام اتمسفر یا جو کشنده است اتمسفر زمین امکان پیدایش و ادامه حیات در روی این کره رافراهم می کند هوایی که تنفس می کنیم از همین اتمسفر است این اتمسفر ما در برابر برخی تابشهای خطرناک خورشید محفوظ می داردکره زمین را نیز در برابر گرماو سرمای شدیدحفظ می کند گذشته از اینها اتمسفر فواید بسیاری دیگر برای انسان دارد اوزون شکلی از اکسیژن است در این لایه اثری از باد نیست و هوا گرم است انچه باعث گرمی هوا می شود همین گاز اوزون است

     

    چرا آب بخار می شود ؟

    1

    همه ما دیده ایم که هرگاه لباسهای خیس را روی طناب بیندازیم پس از مدتی خشک می شود تبخیر به عمل تبدیل یک مایع به بخار یا گاز مجاورت در هوا گفته می شود همه مایعات  بایک سرعت تبخیر نمی شوند مثلا الکل  دو نیرو وجود دارند که برمولکولهای تشکیل دهنده هر جسم تاثیر می گذارند یکی جاذبه مولکولی است که مولکولهارابه هم دیگر نزدیک و تشکیل قطره ها و لایه های نازک را ممکن می سازد دیگری جنبش گرمایی مولکولهاست که باعث دوری وگریختن انها از یکدیگر می شود وقتی میان این دو نیرو تناسبی  نسبی برقرار باشد مایع تشکیل می شودوقتی هوا در بالای مایعی حرکت کند برسرعت تبخیر می افزاید و اگر سطح بیشتری از مایع در معرض هوا قرار گیرد تبخیر سریعتر صورت می گیرد آب داخل یک طشت کم عمق زودتر از اب یک کوزه یا سبوی دراز تبخیر می شود .                                                          

                                                                                                    

    چرا غروب خورشید زیبا است ؟

    خورشید هیچ نقشی در زیبا شدن غروب ندارد و انچه که ادمی را به شگفت وا میدارد این است که یکی از عوامل پیدایش این زیبایی وجود گرد و غبار در هوا است . در واقع ذرات گرد و غبار رنگ آبی درآسمان می دهند و غروب خورشید را سرخگون می گردانند نور سفید خورشید عملا ترکیبی از تمام رنگهای تشکیل دهنده رنگین کمان است .هر رنگ طول موجی خاص خود دارد طول موج رنگ بنفش از همه کوتاهتر و طول موج رنگ قرمز از همه بلندتر است اما لازم به تذکر است که سرخی نور خورشید به هنگام غروب به نوعی ذراتی بستگی دارد که در هوا وجود دارند و نور خورشید را پراکنده خواهند ساخت در این کار مخصوصا قطرات و ذرات بسیار ریز آب نیز موثر اند و به همین علت است که بعضی از تکه ابر ها به هنگام غروب خورشید به رنگ سرخ دیده می شوند .

     

    چرا هوای نوک کوه سردتر از پایین کوه است ؟

    جو یا اتمسفر زمین از چند لایه تشکیل شده است که هر یک با دیگری فرق می کند لایه های اصلی عبارتند از : تروپسفر – استراتسفر – ویون کره  یا یونوسفر .  این لایه ها برروی هم پوششی به ضخامت چند صد کیلومتر در اطراف کره زمین پدید می اورند .

    هوا در مجاورت  سطح زمین هممیشه گرمتر از هر جای دیگر است علتش انست که نور خورشید زمین را گرم می کند و زمین گرمایی از خود تولید می کند که باعث گرمی هوا می شود خورشید اتمسفر زمین را مستقیما گرم نمی کند در اخرین لایه در یون کره هوا بسیار رقیق است و اتم ها و مولکولها در معرض بمباران تشعشعات خورشید قرار دارند د رارتفاع 90 کیلو متری زمین درجه حرارت بسیار بالا است و در هنگام روز به 1650درجه سانتیگراد می رسد . 

    چگونه ستارگان تشکیل شده اند ؟

    2

    نخست ببینیم ستاره چیست . ستاره گوی بزرگی است از گازهای درخشان و بسیار داغ ستارگان مقدار زیادی هیدروژن دارند که منبع اصلی تامین انرژی انها است ستاره ها درابر های پهناور غیار گازی که در فضای کیهانی شناور است به وجود می اید تشکیل ستاره زمانی اغاز می شود که تعداد زیادی ذرات گازی در درون چنین ابری یکجا به چرخش در می اید ذراتچرخنده ذرات دیگری را به خود جذب می کنند و

    همچنان که گروه ذرات مزبور تدریجا بزرگتر بزرگتر می شود کشش جاذبه ان نیرومند تر می شود این ذرات گوی غول اسایی از گاز تشکیل می دهند همزمان با بزرگتر شدن این گوی ذرات بالایی به ذرات زیرین فشار می اورند و رون فشار اوری در درون گوی اعاز می شود سر انجام این فشار چنان شدتی می یابد که می تواند دمای گازهار ا بالا ببرد و از ان لحظه به بعد گازها درخشان می شوند وقتی فشار دمای درونی گوی گازی خیلی بالا برود واکنشهای هسته ای اغاز می شود در این لحظه است که گازها تبدیل به ستاره شده اند.  

     

    چرا ستاره دنباله دار دم دارد ؟

    اگر با تلسکوپ به ستاره دنباله دار بنگرید خواهید دید که هر ستاره دنباله دار یک سر دارد و یک دم . سر ابری است از گازهای درخشان که گیسوی ستاره دنباله دار نامیده می شود .این گیسو ممکن است تا بیش از 1500کیلومتر قطر داشته باشد دم یا دنباله ستاره دنباله دار زمانی تشکیل می شود که گازها مجددا به وسیله باد خورشید به جای خود برگردانده می شو.د  بانزدیکتر شدن ستاره دنباله دار به خورشید دنباله اش بزرگ وبزرگتر می شود زیرا بر فشار باد خورشید افزوده می شود با دور شدن ستاره دنباله دار از خورشید و وارد شدن به محیط سرد فضای کیهانی فشار باد خورشید همچنان از جهت مخالف گازها وارد می شود به همین دلیل ستاره دنباله دار تشکیل می شود .   

  • فهرست و منابع تحقیق مقاله لایه ی اوزون چیست ؟

    فهرست:

    ندارد
     

    منبع:

    ندارد

تحقیق در مورد تحقیق مقاله لایه ی اوزون چیست ؟, مقاله در مورد تحقیق مقاله لایه ی اوزون چیست ؟, تحقیق دانشجویی در مورد تحقیق مقاله لایه ی اوزون چیست ؟, مقاله دانشجویی در مورد تحقیق مقاله لایه ی اوزون چیست ؟, تحقیق درباره تحقیق مقاله لایه ی اوزون چیست ؟, مقاله درباره تحقیق مقاله لایه ی اوزون چیست ؟, تحقیقات دانش آموزی در مورد تحقیق مقاله لایه ی اوزون چیست ؟, مقالات دانش آموزی در مورد تحقیق مقاله لایه ی اوزون چیست ؟ ، موضوع انشا در مورد تحقیق مقاله لایه ی اوزون چیست ؟
ثبت سفارش
عنوان محصول
قیمت