تحقیق مقاله تابع Mail در PHP

تعداد صفحات: 8 فرمت فایل: word کد فایل: 8810
سال: مشخص نشده مقطع: مشخص نشده دسته بندی: مهندسی کامپیوتر
قیمت قدیم:۷,۰۰۰ تومان
قیمت: ۵,۰۰۰ تومان
دانلود مقاله
  • خلاصه
  • فهرست و منابع
  • خلاصه تحقیق مقاله تابع Mail در PHP

    در این مقاله ما خواهیم دید که چگونه زبان PHP را برای ارسال ایمیل تنظیم کنیم و همچنین نحوه فرستادن ایمیل های HTML و ایمیلهای همراه با فایل ضمیمه (Attachment) را بررسی کرد .

    قبل از اینکه به کمک PHP بتوانیم ایمیل بفرستیم باید PHP را برای این کار تنظیم کنیم . دقیقا مانند اینکه بخواهیم برنامه ارسال و درایمیل ( مانند Outlook ) را تنظیم کنیم .

    برای این کار هم باید سراغ فایل php.ini رفته و آن را با editor دلخواه خودتان باز کنید . اگر می خواهید کدهای خودتان را بر روی سروری غیر از سیستم خودتان اجرا گنید از این مزحله صرف نطر کنید و فرض را بر این بگزارید که سرور شما برای انجام این کار تنظیم شده است و در نتیجه به مرحله بعد بروید .

    در فایل php.ini در قسمتی که با ( mail function ) عنوان گزاری شده است گزینه ای دارید به نام SMTP که باید مقدار آن را SMTP ایمیلتان بگذارید مثلا mail.softhome.net

    البته در فایل php.ini تنظیمات برای سرورهای ویندوز و لینوکس را جدا در نظر گرفته و شما باید بر اساس سیستمی که استفاده میکنید چیزی شبیه زیر را داشته باشید :

    برای سیستمهای ویندوز :

    [mail function ]

    Setup for windows system ;

    SMTP = smtp.my.isp.net

    Sendmail_from = me@myserver.com

    و برای سیستمهای لینوکس :

     

    [mail function ]

    Setup for Linux system;

    Sendmail_path = /usr/sbin/sendmail-t

    Sendmail_from = me@myserver.com

    وقتی تنظیمات را انجام دادید وب سرور خود را restart کنید و اکنون همه چیز برای ارسال ایمیل آماده است !

    ارسال ایمیل ساده (Plain Email ) :

    حقیقتا از روشی که PHP برای ازسال ایمیل در مظر گرفته ساده تر نمی توان تصور کرد !

    در حقیقت شما می توانید ارسال ایمیل را با تنها نوشتن یک خط انجام دهید ! مانند زیر :

    Mail('recipient @some.net','subject',Your message here.');

    خط بالا یک ایمیل را به آدرس 'recipient@some.net' با موضوع 'subject' و Your message here.' , به عنوان متن نامه ارسال می کند .

    همانطور که مشاهده کردید PHP ارسال ایمیل را بسیار ساده کرده است . ولی چندین راه حل پیشرفته و جود دارد که به ما این امکان را می دهد که ایمیلهای HTML و ایمیلهای همراه با فایل ضمیمه بفرستیم .

    قبل از هر چیز این نکته را متذکر شوم که اگر mail system ی که شما در php.ini تعریف کرده اید ایمیل ارسالی را برگشت (reject) دهد { برای مثال اگر در قسمت TO آدرس یک ایمیل درست را ننوشته باشیم } این تابع یک پبغام خطا در مرورگر کاربر نمایش خواهد داد ، دقیقا مانند اتفاقی که در مورد سایر تابعهای PHP می افتد .

    اما هماتطور که می دانید ما می توانیم با نوشتن علامت @ قبل از تابع از نوشتن پیغام خطا در مرورگر کاربر جلوگیری کنیم .

    اگر این نکته را با چیزی که تابع mail برمی گرداند ( true یا false بسته به اینکه ایمیل ارسال شده باشد یا خیر ) ترکیب کنیم کد زیر را خواهیم داشت :

    If @mail($to,$subject, $message )) {

    echo('

    Mail sent successfully .

    ');

    } else {

    echo('

    Mail sent successfully .

    ');

    }

    به یاد داشته باشید که ارسال ایمیل نمی تواند تضمینی بر دریافت آن در مقصد باشد.

    برای مثال اگر یک ایمیل به آدرس nonexistent.user@hotmail.com   بفرستیم و فرض بر این باشد که این آدرس اصلا وجود ندارد ، این آدرس برای تابع mail قابل قبول است و true را برمی گرداند ولی مطمئنا این ایمیل از بین می رود چون کسی صاحب آن نیست ، پس در این مورد کاری از دست PHP بر نمی آید . وقتی که می خواهیم یک ایمیل را به چندین آدرس بفرستیم کافیست که در پارامتر اول تمام آدرس ها را پشت سر هم نوشته و آنها را با علامت کاما "،" از هم جدا کنیم . برای مثال :

    mail('recipient 1 @some.net,recipient2@some.net',

    'An email to two people ' , 'message goes here , ' ); 

  • فهرست و منابع تحقیق مقاله تابع Mail در PHP

    فهرست:

    ندارد
     

    منبع:

    ندارد

تحقیق در مورد تحقیق مقاله تابع Mail در PHP , مقاله در مورد تحقیق مقاله تابع Mail در PHP , تحقیق دانشجویی در مورد تحقیق مقاله تابع Mail در PHP , مقاله دانشجویی در مورد تحقیق مقاله تابع Mail در PHP , تحقیق درباره تحقیق مقاله تابع Mail در PHP , مقاله درباره تحقیق مقاله تابع Mail در PHP , تحقیقات دانش آموزی در مورد تحقیق مقاله تابع Mail در PHP , مقالات دانش آموزی در مورد تحقیق مقاله تابع Mail در PHP ، موضوع انشا در مورد تحقیق مقاله تابع Mail در PHP
ثبت سفارش
عنوان محصول
قیمت