تحقیق مقاله رایگان به دنبال موفقیت در توسعه مدیریت استراتژیک

تعداد صفحات: 4 فرمت فایل: word کد فایل: 8881
سال: مشخص نشده مقطع: مشخص نشده دسته بندی: مدیریت
قیمت: ۰ تومان
  • خلاصه
  • فهرست و منابع
  • خلاصه تحقیق مقاله رایگان به دنبال موفقیت در توسعه مدیریت استراتژیک

    پروفسور پیتر دراکر در کتاب جدید و ارزنده خود، پس از کتاب مشهور «جامعه پس از سرمایه داری»  الگوهای جدید را در مدیریت مورد بررسی قرار داده است، به نحوی که توانسته اند برداشت ها و تصورات اساسی ما را درباره کارهای مدیریتی و اصول مدیریت تغییر دهند.

    پروفسور دراکر، واقعیت های مطرح در استراتژی را مورد تجزیه و تحلیل قرار داده، نشان می‌دهد که در دوره‌ای از دگرگونی‌های سریع چگونه می‌توان «رهبری»  و «پیشگامی» را یدک کشید. دراکر «انقلاب نوین اطلاعاتی» را تشریح می‌کند. و روی اطلاعات مورد نیاز مدیران اجرایی و نیز اطلاعاتی که مدیران اجرایی باید به دیگران بدهند، بحث می‌کند.

    او بهره وری کارگران علمی را مورد تجزیه و تحلیل قرار می ‌دهد که برای دستیابی به بهره وری بیشتر به تحولاتی دربرداشتهای اساسی افراد و سازمانها و نیز به تغییراتی ساختاری در خود کار نیاز است.  دراکر در پایان آخرین چالش را که «مدیریت برخورد» است عنوان می‌کند، که فرد ضمن حفظ وضع موجود در فکر برنامه ریزی نیمه دوم و البته متفاوت عمر خود باشد. خلاصه اینکه نظریه های انقلابی وچشم اندازهای جدید، پیرامون مسایل عمده مدیریت «فردا» همان چیزهایی است که پیتر دراکر، مهمترین متفکر زنده عصر حاضر در علوم اجتماعی و مدیریت در این کتاب عرضه کرده است.

    این کتاب با مقدمه ای از مترجم و نویسنده شروع می‌شود و پروفسور داکر بیان می‌دارد که این کتاب منحصراً با «موضوعات داغ فردا» سر و کار دارد. مطالبی بسیار حیاتی که بی تردید ، چالش‌های عمده فردای ما را تشکیل خواهد داد.

    « این کتاب، نه کتابی است درباره آینده و نه یک کتاب پیشگویی، چالش ها و مطالبی که در این کتاب مورد بحث قرار گرفته ، هم اکنون مبتلا به تمامی کشورهای توسعه یافته فعلی و غالب کشورهای توسعه یافته در حال ظهور است.»

    مطالب کتاب از یک نظم منطقی برخوردار است و ترجمه کتاب سلیس و روان می‌باشد. نویسنده در تمامی مباحث، مثالهایی روشن و عینی برای تفهیم بهتر مطالب بیان می دارد که  این مثالها به درک بهتر خواننده کمک می‌کند.

    کتاب مذکور متشکل از شش بخش است که عبارتند از:

    الگوهای جدید مدیریت

     استراتژی – قطعیت ها و تضمین های نوین

    پیشگامان دگرگونی

    چالش های اطلاعاتی

    بهره وری کارکنان علمی

    مدیریت برخورد

    نویسنده مباحث را با فرضیاتی که در گذشته مورد قبول عموم بوده مطرح کرده و سپس با ذکر دلایلی روشن و واضح فرضیات مذکور را رد کرده و فرضیه صحیح را عنوان می دارد :واژه کارگران علمی (knowledge worker) اولین بار توسط این نویسنده و در این کتاب مطرح شده که یکی از واژه‌های کلیدی این کتاب می‌باشد.

    نویسنده بیان می‌دارد که «‌این کتاب یک کتاب صرفاً مدیریتی است و نه یک کتاب مدیریت بازرگانی و صنعتی. هر چند که چالش های مطرح شده در این کتاب کلیه سازمان های جامعه امروز را تحت الشعاع قرار می‌دهد.»

    در نهایت اینکه خواندن مطالب این کتاب سودمند به همگان توصیه می‌شود. همانگونه که دراکر اظهار داشت که « خواندن این کتاب بسیاری را منقلب و مضطرب خواهد کرد، همانطوری که نوشتن آن مرا مشوش کرد.» 

  • فهرست و منابع تحقیق مقاله رایگان به دنبال موفقیت در توسعه مدیریت استراتژیک

    فهرست:

    ندارد.
     

    منبع:

    ندارد.

تحقیق در مورد تحقیق مقاله رایگان به دنبال موفقیت در توسعه مدیریت استراتژیک, مقاله در مورد تحقیق مقاله رایگان به دنبال موفقیت در توسعه مدیریت استراتژیک, تحقیق دانشجویی در مورد تحقیق مقاله رایگان به دنبال موفقیت در توسعه مدیریت استراتژیک, مقاله دانشجویی در مورد تحقیق مقاله رایگان به دنبال موفقیت در توسعه مدیریت استراتژیک, تحقیق درباره تحقیق مقاله رایگان به دنبال موفقیت در توسعه مدیریت استراتژیک, مقاله درباره تحقیق مقاله رایگان به دنبال موفقیت در توسعه مدیریت استراتژیک, تحقیقات دانش آموزی در مورد تحقیق مقاله رایگان به دنبال موفقیت در توسعه مدیریت استراتژیک, مقالات دانش آموزی در مورد تحقیق مقاله رایگان به دنبال موفقیت در توسعه مدیریت استراتژیک ، موضوع انشا در مورد تحقیق مقاله رایگان به دنبال موفقیت در توسعه مدیریت استراتژیک
ثبت سفارش
عنوان محصول
قیمت