تحقیق مقاله مدیریت پایگاه داده‌ ها در SQL Server - بسته‌ های DTS

تعداد صفحات: 9 فرمت فایل: word کد فایل: 8967
سال: مشخص نشده مقطع: مشخص نشده دسته بندی: مهندسی فناوری اطلاعات IT
قیمت قدیم:۷,۰۰۰ تومان
قیمت: ۵,۰۰۰ تومان
دانلود مقاله
  • خلاصه
  • فهرست و منابع
  • خلاصه تحقیق مقاله مدیریت پایگاه داده‌ ها در SQL Server - بسته‌ های DTS

    چیست؟

    DTS یک ابزار  با واسط گرافیکی کاربر جهت انتقال اطلاعات موردنیاز از یک محل به محل دیگر است. با استفاده از این  ابزار می‌توان یک سری از اطلاعات موجود در سیستم را با استفاده از روش‌های عادی کاری پایگاه داده مانند دستور SELECT انتخاب کرده و به یک یا چند مقصد مختلف فرستاد. ویژگی دیگر این نوع انتقال اطلاعات این است که می‌توان آن را با استفاده از روش‌های مخصوص، زمانبندی (schedule) کرده تا به صورت اتوماتیک انجام شود. ویژگی سوم آن این است که علاوه برامکان استفاده از زبان SQL  برای استخراج اطلاعات یا پردازش قبل از انتقال آن، می‌توان با استفاده از امکانات دیگری  پردازش و انتقال اطلاعات را انجام داد. البته واژه DTS در کل به یک سری ابزارها و سرویس‌های مختلف اطلاق می‌شود که مهمترین ابزار یا قسمت آن همان

    بسته‌های ( DTS (PACKAGE DTS بوده که کار مهم انتقال و پردازش زمانبندی شده اطلاعات را انجام می‌دهد.

    بسته‌های DTS

    این بسته‌ها که مهمترین قسمت ابزارهای DTS می‌باشند، با استفاده امکاناتی که در آن‌ها تعبیه شده است، قادرند وظیفه انتقال و پردازش اطلاعات را در قالب یک روتین که می‌تواند شامل مسیرهای متوالی یا موازی می‌باشد انجام دهند. این روتین در قالب یک فایل ساختاریافته با فرمت‌هایی مثل فرمت برنامه‌ها و ماژول‌های ویژوال بیسیک یا فرمت‌های دیگری نظیر فایل‌های Meta ذخیره می‌شود و با استفاده از روش‌هایی قابل زمانبندی، ویرایش، تغییر و همچنین رمزگذاری می‌باشند. یک بسته DTS در واقع شامل چند آیتم مرتبط به یکدیگر بوده که هر کدام یک وظیفه مشخص را انجام داده و نتیجه را به دیگری انتقال می‌دهند.

    این آیتم‌ها به‌عنوان Task نامگذاری شده و در واقع محتویات یک بسته DTS را تشکیل می‌دهند. هر کدام از Task‌های موجود در یک بسته DTS به صورت جداگانه توسط کاربر پیکربندی شده و وظیفه موردنظر مثل پردازش، کپی‌کردن و یا انتقال اطلاعات به آن انتساب داده می‌شود.

    سپس با به‌وجود آوردن ارتباط لازم میان Task‌های موجود، امکان عملی کردن فرآیند موردنظر میسر می‌شود. یک Task می‌تواند یکی از انواع زیر باشد:

    1- Importing / Exporting

    این نوع Task قادر است اطلاعات را از جایی مثل یک جدول بانک اطلاعاتی SQL Server یا هر نوع دیگر مثل اکسس و یا یک فایل ساده  Text بخواند و آن را در یک جدول بانک اطلاعاتی SQL Server وارد (Import) کند. همچنین این Task می‌تواند عکس این عمل را انجام دهد. یعنی اطلاعات یک جدول بانک اطلاعاتی یا قسمتی از آن اطلاعات را به فرمت اکسس، اکسل یا فایل متنی (Text) درآورد (Export) و آن را در مقصد موردنظر قرار دهد.

     

    2- Transform

    با استفاده از این نوع Task می‌توان با نوشتن یک دستورالعملSELECT نتیجه حاصل از عمل پرس‌وجو برروی یک یا چند جدول بانک اطلاعاتی مبدا را به یک جدول موجود در بانک اطلاعاتی مقصد انتقال داد. در این روش بانک اطلاعاتی مبدا و مقصد می‌توانند جدا از هم و یا یکسان باشند.

    3- Copy

    این نوع Task می‌تواند هر موجودیتی در یک بانک اطلاعاتی مثل دیدها (view)، ایندکس‌ها، لاگ‌ها، روتین و توابع، تریگرها و هر چیزی را به یک بانک اطلاعاتی دیگر منتقل کند.

    4- Send/Receive Message

    با این نوعTask  می‌توان بین بسته‌های مختلف DTS موجود در سیستم ارتباط برقرار کرده و بین آن‌ها پیغام رد و بدل کرد. همچنین با استفاده از آن می‌توان یک بسته را در داخل یک بسته دیگر فراخوانی یا اجرا کرد. به‌علاوه این‌که این نوع Task امکان ارسال Email را هم دارد.

    5- Execute

    با استفاده از این نوع Task می‌توان یک سری دستورالعمل SQL یا حتی اسکریپت‌های ActiveX و یا فایل‌های Exe   را اجرا کرد.

    Taskهای از پیش تعریف شده در SQL Server عبارتند از:

     

    1-FTP : جهت دریافت یک یا چند فایل از یک سرور FTP به داخل بسته DTS

    2- ActiveX Script: برای استفاده از قابلیت‌های زبان‌های اسکریپتی مثل ویژوال بیسیک یا جاوا در یک پردازش ‌خاص.

    3- Transform Data: جهت انتقال اطلاعات بین دو منبع اطلاعاتی.

    4- Execute Process: جهت اجرای یک فایل Exe

    5- Execute SQL: جهت اجرای یک سری دستورات SQL

    6- Data Driven Query: برای ایجاد یک منبع انتقال اطلاعات با استفاده از دستورSELECT

    7- Copy Object: اینTask می‌تواند کلیه موجودیت‌های یک بانک اطلاعاتی را به بانک اطلاعاتی دیگر منتقل کند.

    8- Send Mail: جهت ارسال ایمیل به یک مقصد مشخص

    9- Bulk Insert: جهت ورود (Import) اطلاعات از یک فایل به یک جدول بانک اطلاعاتی

    10- Execute Package: با استفاده از این Task می‌توان یک بسته DTS دیگر را در داخل بسته DTS جاری لود و اجرا کرد.

    11- Message Queve II: برای استفاده از امکانات پیغام‌دهی سرویس MSMQ ویندوز 2000 یا 2003 برای مبادله پیغام بین برنامه‌ها و  ایستگاه‌های مختلف

     

    12- Transfer Error Massages: برای انتقال پیغام‌های خطای موجود در جدول سیستمی sysmessages از یک بانک اطلاعاتی به بانک دیگر

    13- Transfer DataBase: برای انتقال کل بدنه یک بانک اطلاعاتی با تمام محتوا، ساختار و اطلاعاتش از یک سرور به سرور دیگر.

  • فهرست و منابع تحقیق مقاله مدیریت پایگاه داده‌ ها در SQL Server - بسته‌ های DTS

    فهرست:

    ندارد
     

    منبع:

    ندارد

تحقیق در مورد تحقیق مقاله مدیریت پایگاه داده‌ ها در SQL Server - بسته‌ های DTS, مقاله در مورد تحقیق مقاله مدیریت پایگاه داده‌ ها در SQL Server - بسته‌ های DTS, تحقیق دانشجویی در مورد تحقیق مقاله مدیریت پایگاه داده‌ ها در SQL Server - بسته‌ های DTS, مقاله دانشجویی در مورد تحقیق مقاله مدیریت پایگاه داده‌ ها در SQL Server - بسته‌ های DTS, تحقیق درباره تحقیق مقاله مدیریت پایگاه داده‌ ها در SQL Server - بسته‌ های DTS, مقاله درباره تحقیق مقاله مدیریت پایگاه داده‌ ها در SQL Server - بسته‌ های DTS, تحقیقات دانش آموزی در مورد تحقیق مقاله مدیریت پایگاه داده‌ ها در SQL Server - بسته‌ های DTS, مقالات دانش آموزی در مورد تحقیق مقاله مدیریت پایگاه داده‌ ها در SQL Server - بسته‌ های DTS ، موضوع انشا در مورد تحقیق مقاله مدیریت پایگاه داده‌ ها در SQL Server - بسته‌ های DTS
ثبت سفارش
عنوان محصول
قیمت