تحقیق مقاله پایداری و تثبیت شیروانی های سنگی

تعداد صفحات: 8 فرمت فایل: word کد فایل: 9520
سال: مشخص نشده مقطع: مشخص نشده دسته بندی: مهندسی عمران
قیمت قدیم:۷,۰۰۰ تومان
قیمت: ۵,۰۰۰ تومان
دانلود مقاله
  • خلاصه
  • فهرست و منابع
  • خلاصه تحقیق مقاله پایداری و تثبیت شیروانی های سنگی

     

     با توجه به قابل انعطاف بودن طراحی سازه های سنگی، طرح ارئه شده لزوماً به همان صورت اولیه اجرا نمی شود و در محل تغییر می کند. بنابراین خود یکی از دلایل ناپایداری در شیروانیهای سنگی می باشد. همچنین در گذر زمان فرسایش شیب های سنگی و سقوط سنگ از عوامل اجتناب ناپذیر می باشد. لذا با توجه به موارد فوق لزوم توجه به تثبیت شیروانی های سنگی امریست ضروری، که در این گردآوری سعی ما بر این است که به بررسی روش های مختلف تثبیت اینگونه شیروانی ها بپردازیم.

     

    حصارهای سد کننده ریزش سنگ

    حصار کشی برای جلوگیری از ریزش سنگ، یک روش موثر و از نظر قیمت بسیار کارآمد برای نگهداری و جلوگیری از ریزش خرده سنگها در سقوط می باشد.

    ظرفیت این حصارها می تواند بر مبنای ابعاد سنگهایی که از شیب سقوط می کنند، تنظیم ساخته شود.

    از عوامل بسیار مهم و قابل توجه در طراحی این حصارها، ارتفاع سقوط سنگ و همچنین فاصله حصار( فنس) در برابر اثرات ضربه سنگ می باشد.

     

    تورسیمی برای پایداری شیب

    تورسیمی معمولاً در مواردی همچون:

    -شیب خیلی هوازده شده باشد

    -شیب جدیدی که سریعاً هوازده خواهد شد

    -جایی که سنگهای کوچک به طور مداوم از هم جدا شده و از شیب سقوط می کنند. مورد استفاده قرار می گیرد.

    موثرتیری روش در اجرای تورسیمی این است که سطح شیب را بوسیله پارچه های توری پوشانده و به مواد اجازه سازگاری با این ساختار داده شود.

     

    دوختن سنگ با بولت و تزریق

    دوختن بابولت برای به هم بستن سازه های سنگی نا پایدار و یا سنگهایی که استعداد ناپایداری در آینده را دارند، در شیب مورد استفاده قرار می گیرد.

    دو نوع بولت استاتیکی و کششی وجود دارد،

    بولتهای کششی فقط در جاهایی باید مورد استفاده قرار گیرند که یک نیرو برای مقابله و بی اثر کردن نیروهایی که سازه شیب با ناپایدار می سازند، مورد نیاز باشد.

    بیشتر موارد می بایستی بولتهای استاتیکی مورد استفاده قرار گیرند.

    منطقی که برای استفاده از بولت استاتیکی وجود دارد این است  که اگر سازه شیبها در برابر مته کردن کار گذاشتن بولتها به قدر کافی ایمن و پایدار باشد، این سازه از قبل یک فاکتور اصلی از ایمنی و پایداری را داشته است. اگر پایداری سازه شیب در آینده تحت تأثیر قرار گرفته و ناپایدار شود، بولتهای استاتیکی بصورت اتوماتیک و خود کار وارد عمل شده و به کشش کار می کنند، درست در بین نیرو و درست در جایی که می بایست باشند.

     

    شبکه بندی توری تراشه های سنگی

    شبکه بندی توری شیبهای سنگی، در پوشاندن کل یک منطقه از صخره ناپایدار مورد استفاده قرار می گیرد. شبکه بندی توری شیب می تواند بصورت پوشاندن کل سطح بوسیله پارچه های توری و یا کوبیدن بولتها در هر گوشه از هر قطعه سنگ باشد. شبکه بندی توری صخره در جاهایی که سنگهای ناپایدار بزرگ وجود دارند مورد استفاده قرار می گیرد البته آنقدر بزرگ که تنها گزینه ما برای انتخاب استفاده از بولت باشد.

  • فهرست و منابع تحقیق مقاله پایداری و تثبیت شیروانی های سنگی

    فهرست:

    ندارد
     

    منبع:

    ندارد

تحقیق در مورد تحقیق مقاله پایداری و تثبیت شیروانی های سنگی, مقاله در مورد تحقیق مقاله پایداری و تثبیت شیروانی های سنگی, تحقیق دانشجویی در مورد تحقیق مقاله پایداری و تثبیت شیروانی های سنگی, مقاله دانشجویی در مورد تحقیق مقاله پایداری و تثبیت شیروانی های سنگی, تحقیق درباره تحقیق مقاله پایداری و تثبیت شیروانی های سنگی, مقاله درباره تحقیق مقاله پایداری و تثبیت شیروانی های سنگی, تحقیقات دانش آموزی در مورد تحقیق مقاله پایداری و تثبیت شیروانی های سنگی, مقالات دانش آموزی در مورد تحقیق مقاله پایداری و تثبیت شیروانی های سنگی ، موضوع انشا در مورد تحقیق مقاله پایداری و تثبیت شیروانی های سنگی
ثبت سفارش
عنوان محصول
قیمت