تحقیق مقاله جهش در جمعیت های طبیعی از سرخس Onoclea Sensibilis در حضور مواد جهش زای خاک

تعداد صفحات: 8 فرمت فایل: word کد فایل: 9637
سال: مشخص نشده مقطع: مشخص نشده دسته بندی: محیط زیست و انرژی
قیمت قدیم:۷,۰۰۰ تومان
قیمت: ۵,۰۰۰ تومان
دانلود مقاله
  • خلاصه
  • فهرست و منابع
  • خلاصه تحقیق مقاله جهش در جمعیت های طبیعی از سرخس Onoclea Sensibilis در حضور مواد جهش زای خاک

    خلاصه

    این تحقیق جهش های گامتوفیت های سرخس/ هاپلوئید جمع آوری شده از طبیعت را به منظور آزمایش وجود مواد جهش زا در محیط طبیعی بررسی می کند. گامتوفیتهای سرخس O.Sensibilis حاصل از اسپورهای جمع آوری شده از 14 جمعیت طبیعی اطراف منطقه مونترال، کانادا،مورد بررسی قرار گرفتند. بیشتر جمعیت‌ها در خاک مجاور با جریان بهای رودخانه سنت لارنس رشد کرده اند. سرعت جهش‌ های پیکره ای تخمین زده شده، در میان جمعیت های مختلف دارای تفاوت بود، که بیشتر این تفاوت میان جمعیت های ساکن در پایین دست مونترال (جهش بالا) و جمعیت های ساکن در بالا دست رودخانه (میزان جهش پایین) دیده شد.

     

    1- مقدمه

    تحقیقات مربوط به تاثیر آلاینده ها بر میزان زنده ماندن گیاهان و جانوران بیشتر بر جنبه های فیزیولوژی تاکید دارند. تاثیر جهش زای مواد به تازگی مورد توجه قرار گرفته است، زیرا سطح این تاثیر معمولاً بالا و عوارض آن شدید است. این تاثیرات می‌توانند موجب کاهش قابلیت زیستن جاندار در زمان های طولانی مدت از طریق ایجاد اثرات فرض شوند، و یا موجب کاهش موفقیت تولید مثلی جاندار شوند.

    از جمله اثراتی که به سختی قابل تشخیص هستند، اثرات مزمن ناشی از جهش های حذف می باشند، به خصوص آن دسته که در سلولهای جنسی رخ می دهند. تجمع جهش‌های حذف در خزانه ژنی یک جمعیت می تواند حتی منجر به انقراض محلی آن جمعیت از طریق کاهش مستقیم شایستگی و یا کاهش میزان آمیزش ها شود. نشان داده شده است در جمعیت های مگس سرکه با میزان جهش تقریباً یک جهش بر ژنوم بر نسل، جمعیت های کوچک در خطر انقراض به وسیله تجمع جهش‌ ها قرار دارند. همچنین اگر میزان جهش از آن چیزی که در این تحقیق در نظر گرفته شد بیشتر باشد (به عنوان مثال به دلیل وجود آلاینده های جهش زا) احتمال انقراض جمعیت به وسیله تجمع جهش ها بیشتر نیز خواهد بود.

    تشخیص عوامل جهش زا در محیط های طبیعی نیازمند ابزارهایی است که قادر به تشخیص سریع و موثر جهش زایی باشد. این نیاز منجر به گسترش طیف وسیعی از آزمونهای آزمایشگاهی با استفاده از کشت سلولها و یا جانداران آزمایشگاهی به منظور تشخیص پاسخ های جهش زایی در برابر مواد طبیعی جمع آوری شده از محیط شده است. آزمون در شیشه بر روی باکتری ها، مخمر، و یا سلولهای جانوری که در مجاورت سوسپانسیون های مایع قرار گرفته اند یکی از مورد اعتمادترین و کم هزینه‌ترین روشهاست.

    یکی از معمولترین آزمونهای در شیشه، آزمون میکروزوم سالمونلا یا آزمون رایم است. این تست جهش برگشت سویه های اکسوتروف نیازمند به هیستیدین در S.typhimurium به سویه های پروتونروف را در اثر مواد جهش زا بررسی می کند.

    گرچه آزمون های میکروبی کوتاه مدت مانند آزمون جهش در سالمونلا روشی حساس و سریع برای تشخیص عوامل جهش زا در اختیار می گذارد، تعمیم نتایج به جمعیت های وحشی به دلایلی با مشکل مواجه است. جمعیت های وحشی گیاهان و جانوران به مدت زیادی در مجاورت با مواد جهش زا قرار می گیرند و ممکن است در غلظت های پایین تری به آن پاسخ دهند.

  • فهرست و منابع تحقیق مقاله جهش در جمعیت های طبیعی از سرخس Onoclea Sensibilis در حضور مواد جهش زای خاک

    فهرست:

    ندارد.
     

    منبع:

    ندارد.

تحقیق در مورد تحقیق مقاله جهش در جمعیت های طبیعی از سرخس Onoclea Sensibilis در حضور مواد جهش زای خاک, مقاله در مورد تحقیق مقاله جهش در جمعیت های طبیعی از سرخس Onoclea Sensibilis در حضور مواد جهش زای خاک, تحقیق دانشجویی در مورد تحقیق مقاله جهش در جمعیت های طبیعی از سرخس Onoclea Sensibilis در حضور مواد جهش زای خاک, مقاله دانشجویی در مورد تحقیق مقاله جهش در جمعیت های طبیعی از سرخس Onoclea Sensibilis در حضور مواد جهش زای خاک, تحقیق درباره تحقیق مقاله جهش در جمعیت های طبیعی از سرخس Onoclea Sensibilis در حضور مواد جهش زای خاک, مقاله درباره تحقیق مقاله جهش در جمعیت های طبیعی از سرخس Onoclea Sensibilis در حضور مواد جهش زای خاک, تحقیقات دانش آموزی در مورد تحقیق مقاله جهش در جمعیت های طبیعی از سرخس Onoclea Sensibilis در حضور مواد جهش زای خاک, مقالات دانش آموزی در مورد تحقیق مقاله جهش در جمعیت های طبیعی از سرخس Onoclea Sensibilis در حضور مواد جهش زای خاک ، موضوع انشا در مورد تحقیق مقاله جهش در جمعیت های طبیعی از سرخس Onoclea Sensibilis در حضور مواد جهش زای خاک
ثبت سفارش
عنوان محصول
قیمت