تحقیق مقاله بررسی و مطالعه حوزه عموم ارتباطات و مدیریت آشنا و تطبیق آن با رادیو

تعداد صفحات: 29 فرمت فایل: word کد فایل: 9996
سال: مشخص نشده مقطع: مشخص نشده دسته بندی: علوم اجتماعی و جامعه شناسی
قیمت قدیم:۱۲,۵۰۰ تومان
قیمت: ۸,۰۰۰ تومان
دانلود مقاله
  • خلاصه
  • فهرست و منابع
  • خلاصه تحقیق مقاله بررسی و مطالعه حوزه عموم ارتباطات و مدیریت آشنا و تطبیق آن با رادیو

    بررسی و مطالعه حوزه عموم ارتباطات و مدیریت آشنا و تطبیق آن با رادیو

    فصل اول

    دلایل شنوندگان برنامه های رادیوهای داخلی برای بهتر بودن آن

     

    از آن دسته شنوندگانی که برنامه های رادیوهای داخلی را بهتر دانسته اند، دلایل آن پرسیده شد: نتایج حاکی از آن است که مهمترین دلیل شنوندگان برای بهتر بودن برنامه‌های رادیوهای داخلی «هماهنگ بودن با فرهنگ ما» (38درصد) است. «صداقت داشتن برنامه های رادیوهای داخلی» (9درصد) و «اطلاعات بیشتری درباره کشور دادن» و «آموزنده بودن» (هر کدام 7 درصد) از جمله دلایل شنوندگان برای بهتر بودن برنامه های رادیوهای داخلی است. سایر دلایل در جدول شماره 17 آمده است.

     

    جدول شماره  دلایل شنوندگان برنامه های رادیوهای داخلی برای بهتر بودن‌ آن

     

    (جدول در فایل اصلی موجود است)

     

    دلایل شنوندگان برنامه های رادیوهای خارجی برای بهتر بودن آن

    از آن دسته شنوندگان که برنامه های رادیوهای خارجی را بهتر دانسته‌اند، دلایل آن پرسیده شد؛ نتایج به دست آمده نشان می دهد که 22 درصد شنوندگان «گفتن حقایق»، 18 درصد «متنوع بودن» و 12 درصد «داشتن موسیقی شاد و خوب» را مهمترین دلایل بهتر بودن برنامه های رادیوهای خارجی دانسته اند. سایر دلایل در جدول شماره 18 ارائه شده است.


    جدول شماره 18- دلایل شنوندگان برنامه های رادیوهای خارجی برای بهتر بودن رادیوهای خارجی

     

    (جدول در فایل اصلی موجود است)

     

    شرح واژه ها و مفاهیم و اصطلاحات به کار رفته در تحقیق:

    در این پایان نامه اصطلاحات و مفاهیم و تعبیرها به صورت زیر تعریف می شوند:

    1- ارتباطات جمعی:

    ارتباط جمعی یا عمومی مطابق تعریف دکتر دادگران در کتاب مبانی ارتباط جمعی عبارت است از انتقال اطلاعات با وسایلی نظیر روزنامه، کتاب، امواج رادیو، تلویزیون و غیره برای گروه غیر محدودی از مردم که با سرعتی زیاد انجام می گیرد.

    2- رسانه های جمعی:

    مطابق تعریف دکتر ساروخانی در کتاب وسایل ارتباط جمعی عبارتست از: آن دسته از وسایلی که در تمدنهای جدید بوجود آمده و مورد استفاده اند و ویژگیهای اصلی آنها قدرت و شعاع عمل گسترده است. مطبوعات، رادیو، تلویزیون و سینما، از این رسانه ها به شمار می آیند.

    3- استراتژی (راهبرد):

    استراتژی یا راهبرد واژه هایی است که از کلمه استراتژ گوس مشتق شده که برگرفته از نام یک ژنرال فرماندهی نظامی است بعدها این واژه در معنای رسم نقشه جنگ و هنر فرماندهی آن به کار رفت امروزه با رشد پیچیدگی های روابط بین جوامع بشری، استراتژی ابعاد دیگری از بعد سیاست، اقتصاد تکنولوژی و غیره را به خود گرفته است. لذا با بررسی سیر تحول این واژه می توان دریافت که استراتژی در ابتدا به معنی ژنرال نظامی و سپس به هنر فرماندهی جنگ بوده و با گذشت زمان در معانی مهارتهای رفتاری، روانشناسانه و مدیریتی به کار رفت. به مرور تعریف ارائه شده می توان به یک صورت کلمه و هدف واحد دست یافت.

    به عبارت دیگر استراتژی عبارت است از: از الگوی تصمیمات در یک شرکت که اهداف کوتاه مدت و بلند مدت (شخصی می سازد و سیاستهای اصلی و طرح های تحقیق اهداف را تهیه می کنند و حدود مرز تجارتی موسسه، نوع فعالیتهای اقتصادی آن و سازماندهی انسانی را که برای سیاستمداران، مشتریان، مخاطبان و اتحادیه ها پدیده آمده است را تعریف می کند.

    4- مدیریت ارتباطات:

    عبارت است از کنترل، هماهنگی و برنامه ریزی به ارتباطات فردی، گروهی و جمعی بطوریکه بتوان ارتباطات را بهبود بخشید و از آن بعنوان وسیله برای رسیدن به هدف استفاده کرد. مدیریت ارتباطات بخصوص در رسانه های جمعی بسیار اهمیت پیدا می کند و رادیو بعنوان یکی از این وسایل ارتباط جمعی نیز به نوبه خود با بهره‌گیری از مدیریت ارتباطات قوی و منسجم می تواند موفق تر عمل نماید.

    5- ماموریت (رسالت):

    دلیل اصلی وجود سازمان و فلسفه اساسی فعالیت آن (مانند طرح اصلی کار، کیفیت فضای موسسه و نقش آن در جامعه) تحت عنوان رسالت بیان می شود. رسالت یا ماموریت حلقه اتصالی است بین وظایف اجتماعی و اهداف مشخص تر سازمان که موجب مشروعیت آن می گردد. رسالت ها باید آن قدر روشن و مشخص باشند که راهنمای عملیات سازمان قرار گیرد. از بیانی رسالت در ارزیابی تصمیمات استراتژیک استفاده می شود.

    6- معاونت صدای جمهوری اسلامی:

    معاونت صدای جمهوری اسلامی ایران یا رادیوی جمهوری اسلامی ایران شامل مجموعه‌ایی متشکل از بخشهای اداری و مالی- پشتیبانی و تولید می باشد که مجموعاً در ساخت برنامه های رادیو (آموزشی- تفریحی- تبلیغی) فعالیت می نمایند.

    7- نظام برنامه استراتژیک:

    برنامه ریزی استراتژیک غالباً به عنوان نظامی تلقی می شود که در آن میدان سازمانها در سطوح مختلف اقدام به تصمیم گیری و اجرا و کنترل آن می نمایند بعنوان مثال لورنج معتقد است که هر نظام برنامه ریزی استراتژیک باید به چهار پرسش اساسی زیر پاسخ دهد:

    به کجا می رویم؟ (فلسفه وجودی)

    چگونه می‌خواهیم به مقصد برسیم؟ (استراتژی‌ها)

    امکانات برای اقدام چیست؟ (بودجه)

    چگونه آگاه می شویم در مسیر حرکت می کنیم؟ (کنترل)

    8- گروه:

    در کتاب مدیریت ارتباطات تالیف «ری ام. برکو» و همکاران تعریف گروه اینچنین آمده است: «مجموعه ایی از افرادی که با یکدیگر ارتباط برقرار می کنند تا کارهای مشترکی انجام دهند و به هدف مهمی دست یابند» تحقیقات نشان می دهد که میزان مشارکت و اتفاق نظر اعضای گروه به شکلی قابل توجه به اندازه گروه بستگی دارد.

  • فهرست و منابع تحقیق مقاله بررسی و مطالعه حوزه عموم ارتباطات و مدیریت آشنا و تطبیق آن با رادیو

    فهرست:

    ندارد.
     

    منبع:

    ندارد.

تحقیق در مورد تحقیق مقاله بررسی و مطالعه حوزه عموم ارتباطات و مدیریت آشنا و تطبیق آن با رادیو, مقاله در مورد تحقیق مقاله بررسی و مطالعه حوزه عموم ارتباطات و مدیریت آشنا و تطبیق آن با رادیو, تحقیق دانشجویی در مورد تحقیق مقاله بررسی و مطالعه حوزه عموم ارتباطات و مدیریت آشنا و تطبیق آن با رادیو, مقاله دانشجویی در مورد تحقیق مقاله بررسی و مطالعه حوزه عموم ارتباطات و مدیریت آشنا و تطبیق آن با رادیو, تحقیق درباره تحقیق مقاله بررسی و مطالعه حوزه عموم ارتباطات و مدیریت آشنا و تطبیق آن با رادیو, مقاله درباره تحقیق مقاله بررسی و مطالعه حوزه عموم ارتباطات و مدیریت آشنا و تطبیق آن با رادیو, تحقیقات دانش آموزی در مورد تحقیق مقاله بررسی و مطالعه حوزه عموم ارتباطات و مدیریت آشنا و تطبیق آن با رادیو, مقالات دانش آموزی در مورد تحقیق مقاله بررسی و مطالعه حوزه عموم ارتباطات و مدیریت آشنا و تطبیق آن با رادیو ، موضوع انشا در مورد تحقیق مقاله بررسی و مطالعه حوزه عموم ارتباطات و مدیریت آشنا و تطبیق آن با رادیو
ثبت سفارش
عنوان محصول
قیمت