تعداد صفحه: ۵ دسته بندی: معارف اسلامی و الهیات

در قرآن مجید بیش از ده آیه در مورد حجاب و حرمت نگاه به نامحرم وجود دارد. یکی از این آیات، آیه 59 سوره احزاب است:« یا ایهاالنبی قل لازواجک و بناتک و نساءالمومنین یدنین علیهن من جلابیبهن ذلک ادنی ان یعرفن فلا یوذین و کان الله غفورا رحیما» (ای پیامبر، به زنان و دخترانت و نیز به زنان مومنین بگو خود را بپوشانند تا شناخته نشوند و مورد اذیت قرار نگیرند. و خداوند بخشنده مهربان است.) ...

تعداد صفحه: ۵ دسته بندی: معارف اسلامی و الهیات

بر اساس جهان‏بینی ادیان الاهی که انسان خلیفه خداوند و مرکز و محور جهان هستی است و رسالت کسب معرفت و تهذیب نفس و اصلاح جامعه را بر دوش دارد و حیاتش در جهان آخرت نیز ادامه دارد، باید جسم زن و چشم مرد پوشیده گردد تا غرایز شهوانی مهار و کنترل شود و استعدادهای معنوی و عقلانی بشر در پرتو رهیافت‏های فطری و هدایت‏های حیانی شکوفا گردد. گرچه انتخاب لباس و پوشاک برآیند اندیشه و اراده آدمی ...

تعداد صفحه: ۵ دسته بندی: معارف اسلامی و الهیات

بر اساس جهان‏بینی ادیان الاهی که انسان خلیفه خداوند و مرکز و محور جهان هستی است و رسالت کسب معرفت و تهذیب نفس و اصلاح جامعه را بر دوش دارد و حیاتش در جهان آخرت نیز ادامه دارد، باید جسم زن و چشم مرد پوشیده گردد تا غرایز شهوانی مهار و کنترل شود و استعدادهای معنوی و عقلانی بشر در پرتو رهیافت‏های فطری و هدایت‏های حیانی شکوفا گردد. گرچه انتخاب لباس و پوشاک برآیند اندیشه و اراده آدمی ...

تعداد صفحه: ۵ دسته بندی: معارف اسلامی و الهیات

تبلیغات برضد شیعیان و مذهب تشیع بیشتر به اندیشه‌های شیعیان در باب مهدویت برمی‌گردد. رسانه‌های دشمنان تشیع چند حدیث مجعول را وسیله‌ای ساختند برای تهاجم به شیعیان. تبلیغات برضد شیعیان و مذهب تشیع بیشتر به اندیشه‌های شیعیان در باب مهدویت برمی‌گردد. رسانه‌های دشمنان تشیع چند حدیث مجعول را وسیله‌ای ساختند برای تهاجم به شیعیان. تندترین مطلبی که در سال 2006 بر ضد اعتقاد به حضرت ولی‌عصر ...

تعداد صفحه: ۵ دسته بندی: معارف اسلامی و الهیات

تبلیغات برضد شیعیان و مذهب تشیع بیشتر به اندیشه‌های شیعیان در باب مهدویت برمی‌گردد. رسانه‌های دشمنان تشیع چند حدیث مجعول را وسیله‌ای ساختند برای تهاجم به شیعیان. تبلیغات برضد شیعیان و مذهب تشیع بیشتر به اندیشه‌های شیعیان در باب مهدویت برمی‌گردد. رسانه‌های دشمنان تشیع چند حدیث مجعول را وسیله‌ای ساختند برای تهاجم به شیعیان. تندترین مطلبی که در سال 2006 بر ضد اعتقاد به حضرت ولی‌عصر ...

تعداد صفحه: ۴ دسته بندی: معارف اسلامی و الهیات

دروغ گویی همراه خود نفاق و دورویی می آورد که همه ما کم و بیش از این دو صفت زشت اخلاقی مطلع ایم. خانواده ها برای این که مجبور به دروغ گویی آشکار نباشند، با دادن پاسخ های مبهم و گفتن این که موضوع به شما مربوط نمی شود، کودکان را از سر بازمی کنند. غافل از این که بچه ها بسیار باهوش تر از والدین خود هستند و خیلی سریع به حقیقت قضیه پی می برند. اما خانواده هایی هم پیدا می شوند که به ...

تعداد صفحه: ۴ دسته بندی: معارف اسلامی و الهیات

دروغ گویی همراه خود نفاق و دورویی می آورد که همه ما کم و بیش از این دو صفت زشت اخلاقی مطلع ایم. خانواده ها برای این که مجبور به دروغ گویی آشکار نباشند، با دادن پاسخ های مبهم و گفتن این که موضوع به شما مربوط نمی شود، کودکان را از سر بازمی کنند. غافل از این که بچه ها بسیار باهوش تر از والدین خود هستند و خیلی سریع به حقیقت قضیه پی می برند. اما خانواده هایی هم پیدا می شوند که به ...

تعداد صفحه: ۲ دسته بندی: معارف اسلامی و الهیات

قل بگو، هرکسی که بگوید شامل اوست. اعوذ پناه می برم . پناهی جز او نیست. او پناه بی پناهان است. او پناه پناهان است. او پناه علی و زهرا و محمد است. او پناه حسین و حسن و رضا و موسی است و تو پناهی جز او نداری و نخواهی یافت. هر پناهی به اعتبار او پناه است والا هیچ نیست. برب: رب مربی، تربیت کننده تو و هستی و هر ذره الفلق: فلق در چشم تو هاله ای است از نور قرمز که به ماتی می رود؛ آنگاه ...

تعداد صفحه: ۲ دسته بندی: معارف اسلامی و الهیات

قل بگو، هرکسی که بگوید شامل اوست. اعوذ پناه می برم . پناهی جز او نیست. او پناه بی پناهان است. او پناه پناهان است. او پناه علی و زهرا و محمد است. او پناه حسین و حسن و رضا و موسی است و تو پناهی جز او نداری و نخواهی یافت. هر پناهی به اعتبار او پناه است والا هیچ نیست. برب: رب مربی، تربیت کننده تو و هستی و هر ذره الفلق: فلق در چشم تو هاله ای است از نور قرمز که به ماتی می رود؛ آنگاه ...

تعداد صفحه: ۵ دسته بندی: معارف اسلامی و الهیات

تفسیر سوره کوثر نام سوره کوثر است بر وزن فوعل که صیغه ی مبالغه است از ماده کثرت . و اینجابه معنی فراوانی است مطلق فراوانی ؛یعنی کثرت در هر چیزی را شامل می شود و به قرینه ی آیات بعدی ، اشاره به کثرت در خیر می باشد . کثرت در هرچیزی که انسان طالبش است و به آن نیازمند است . طبیعت انسان را خداوند طوری خلق کرده است ؛ که زیادت طلبی یکی از ویژگی های شخصیتی اوست .منتهی باید تعدیل شود و ...

تعداد صفحه: ۵ دسته بندی: معارف اسلامی و الهیات

تفسیر سوره کوثر نام سوره کوثر است بر وزن فوعل که صیغه ی مبالغه است از ماده کثرت . و اینجابه معنی فراوانی است مطلق فراوانی ؛یعنی کثرت در هر چیزی را شامل می شود و به قرینه ی آیات بعدی ، اشاره به کثرت در خیر می باشد . کثرت در هرچیزی که انسان طالبش است و به آن نیازمند است . طبیعت انسان را خداوند طوری خلق کرده است ؛ که زیادت طلبی یکی از ویژگی های شخصیتی اوست .منتهی باید تعدیل شود و ...

تعداد صفحه: ۲ دسته بندی: معارف اسلامی و الهیات

و شتاب کنید براى رسیدن به آمرزش پروردگارتان؛ و بهشتى که وسعت آن، آسمانها و زمین است؛ و براى پرهیزگاران آماده شده است. (133) همانها که در توانگرى و تنگدستى، انفاق‏مى‏کنند؛ و خشم خود را فرو مى‏برند؛ و از خطاى مردم درمى‏گذرند؛ و خدا نیکوکاران را دوست دارد. (134) و آنها که وقتى مرتکب عمل زشتى شوند، یا به خود ستم کنند، به یاد خدا مى‏افتند؛ و براى گناهان خود، طلب آمرزش مى‏کنند -و کیست ...

تعداد صفحه: ۲ دسته بندی: معارف اسلامی و الهیات

و شتاب کنید براى رسیدن به آمرزش پروردگارتان؛ و بهشتى که وسعت آن، آسمانها و زمین است؛ و براى پرهیزگاران آماده شده است. (133) همانها که در توانگرى و تنگدستى، انفاق‏مى‏کنند؛ و خشم خود را فرو مى‏برند؛ و از خطاى مردم درمى‏گذرند؛ و خدا نیکوکاران را دوست دارد. (134) و آنها که وقتى مرتکب عمل زشتى شوند، یا به خود ستم کنند، به یاد خدا مى‏افتند؛ و براى گناهان خود، طلب آمرزش مى‏کنند -و کیست ...

تعداد صفحه: ۴ دسته بندی: معارف اسلامی و الهیات

اقرا باسم ربک الذی خلق ، خلق النسان من علق اقرا وربک الاکرم ، الذی علم بالقلم ، علم الانسان ما لم یعلم ای آمنه و عبدالله خداوند بلند مرتبه چه لطفی به شما داشته که چنین فرشته ای را به شما هدیه داده . ای عبد المطلب چه کار نیکویی کرده بودی که چنین نوه ای از جنس مهربانی را به تو عطا کرد . ای خدای مکه تو به خودت می بالی و می نازی که چنین انسان بزرگی بر خاک تو قدم نهاده ای حلیمه تو آن ...

تعداد صفحه: ۴ دسته بندی: معارف اسلامی و الهیات

اقرا باسم ربک الذی خلق ، خلق النسان من علق اقرا وربک الاکرم ، الذی علم بالقلم ، علم الانسان ما لم یعلم ای آمنه و عبدالله خداوند بلند مرتبه چه لطفی به شما داشته که چنین فرشته ای را به شما هدیه داده . ای عبد المطلب چه کار نیکویی کرده بودی که چنین نوه ای از جنس مهربانی را به تو عطا کرد . ای خدای مکه تو به خودت می بالی و می نازی که چنین انسان بزرگی بر خاک تو قدم نهاده ای حلیمه تو آن ...

تعداد صفحه: ۲ دسته بندی: معارف اسلامی و الهیات

رسول اکرم و دو حلقه جمعیت رسول اکرم " ص " وارد مسجد ( مسجد مدینه ( 1 " شد ، چشمش به دو اجتماع افتاد که از دو دسته تشکیل شده بود ، و هر دسته‏ای حلقه‏ای تشکیل‏ داده سر گرم کاری بودند : یک دسته مشغول عبادت و ذکر و دسته دیگر به‏ تعلیم و تعلم و یاد دادن و یاد گرفتن سرگرم بودند ، هر دو دسته را از نظر گذرانید و از دیدن آنها مسرور و خرسند شد . به کسانی که همراهش بودند رو کرد و فرمود : " ...

تعداد صفحه: ۲ دسته بندی: معارف اسلامی و الهیات

رسول اکرم و دو حلقه جمعیت رسول اکرم " ص " وارد مسجد ( مسجد مدینه ( 1 " شد ، چشمش به دو اجتماع افتاد که از دو دسته تشکیل شده بود ، و هر دسته‏ای حلقه‏ای تشکیل‏ داده سر گرم کاری بودند : یک دسته مشغول عبادت و ذکر و دسته دیگر به‏ تعلیم و تعلم و یاد دادن و یاد گرفتن سرگرم بودند ، هر دو دسته را از نظر گذرانید و از دیدن آنها مسرور و خرسند شد . به کسانی که همراهش بودند رو کرد و فرمود : " ...

تعداد صفحه: ۲ دسته بندی: معارف اسلامی و الهیات

« یَا أَیُّهَا الَّذِینَ آمَنُواْ لاَ تَتَّخِذُواْ بِطَانَه ً مِّن دُونِکُمْ لاَ یَأْلُونَکُمْ خَبَالاً وَدُّواْ مَا عَنِتُّمْ قَدْ بَدَتِ الْبَغْضَاء مِنْ أَفْوَاهِهِمْ وَمَا تُخْفِی صُدُورُهُمْ أَکْبَرُ قَدْ بَیَّنَّا لَکُمُ الآیَاتِ إِن کُنتُمْ تَعْقِلُونَ » ترجمه: اى کسانى که ایمان آورده ‏اید ازغیر خودتان همراز نگیرید. آنان در تباهى شما کوتاهى نمی ‏کنند، آنها رنج بردن شما را ...

تعداد صفحه: ۲ دسته بندی: معارف اسلامی و الهیات

« یَا أَیُّهَا الَّذِینَ آمَنُواْ لاَ تَتَّخِذُواْ بِطَانَه ً مِّن دُونِکُمْ لاَ یَأْلُونَکُمْ خَبَالاً وَدُّواْ مَا عَنِتُّمْ قَدْ بَدَتِ الْبَغْضَاء مِنْ أَفْوَاهِهِمْ وَمَا تُخْفِی صُدُورُهُمْ أَکْبَرُ قَدْ بَیَّنَّا لَکُمُ الآیَاتِ إِن کُنتُمْ تَعْقِلُونَ » ترجمه: اى کسانى که ایمان آورده ‏اید ازغیر خودتان همراز نگیرید. آنان در تباهى شما کوتاهى نمی ‏کنند، آنها رنج بردن شما را ...

تعداد صفحه: ۳ دسته بندی: مدیریت

به اعتقاد حضرت علی (ع) رهبران و مدیران جامعه باید دارای مجموعه ای از ویژگی هل وخصوصیات باشند که به برخی از آنها در چارچوب وظایف قانونشان می گنجد و برخی دیگر از ویژگی های ضروری برای مدیران جامعه است که آنها از صفات کمالیه و شخصیت والای آنان سرچشمه می گیرد . به عقیده علی (ع) مدیران باید خود در عمل پیشگام باشند قوانین راباید ابتدا در مورد خودشان اجرا شده واو امرونواهی شان را قبلاً ...

تعداد صفحه: ۳ دسته بندی: مدیریت

به اعتقاد حضرت علی (ع) رهبران و مدیران جامعه باید دارای مجموعه ای از ویژگی هل وخصوصیات باشند که به برخی از آنها در چارچوب وظایف قانونشان می گنجد و برخی دیگر از ویژگی های ضروری برای مدیران جامعه است که آنها از صفات کمالیه و شخصیت والای آنان سرچشمه می گیرد . به عقیده علی (ع) مدیران باید خود در عمل پیشگام باشند قوانین راباید ابتدا در مورد خودشان اجرا شده واو امرونواهی شان را قبلاً ...

تعداد صفحه: ۲ دسته بندی: معارف اسلامی و الهیات

ایجاد و تقویت ایمان لذتی درونی است که بدون تعارف خیلی از ماها حسرت آن رامی‌خوریم که این لذت والای ایمان در دل ما ماندگار باشد. ائمه اطهار علیهم‌السلام راه کارهای عملی را برای ایجاد و تقویت ایمان ارائه داده‌اند که به برخی از آنها اشاره می‌کنم: مهار کردن نگاه: امام صادق (ع) در روایتی ایمان را نتیجه مهار چشم از نگاه به مُحرمات الهی می‌دانند و می‌فرمایند: کسی که نگاهش به زنی بیفتد، ...

تعداد صفحه: ۲ دسته بندی: معارف اسلامی و الهیات

ایجاد و تقویت ایمان لذتی درونی است که بدون تعارف خیلی از ماها حسرت آن رامی‌خوریم که این لذت والای ایمان در دل ما ماندگار باشد. ائمه اطهار علیهم‌السلام راه کارهای عملی را برای ایجاد و تقویت ایمان ارائه داده‌اند که به برخی از آنها اشاره می‌کنم: مهار کردن نگاه: امام صادق (ع) در روایتی ایمان را نتیجه مهار چشم از نگاه به مُحرمات الهی می‌دانند و می‌فرمایند: کسی که نگاهش به زنی بیفتد، ...

تعداد صفحه: ۴ دسته بندی: معارف اسلامی و الهیات

«سلام» یکی از نام های الهی است در قرآن آمده است : « السَّلَامُ الْمُؤْمِنُ الْمُهَیمِن » سلام و ایمنى دهنده است و مسلط است‏. (1) که خداوند عزوجل به این جهت به این نام وصف شده است که عیب و گزندی که به بندگان می رسد به خداوندعزوجل نمی رسد. « سلام به معنای اینکه زندگی خالی از آفات ظاهری و باطنی است» . (2) در واقع «سلام» که همان سلامتی و عادی از هرگونه عیب و نقص و آفت است تنها در ...

ثبت سفارش
عنوان محصول
قیمت