تحقیق مقاله رایگان جعل احادیث

تعداد صفحات: 5 فرمت فایل: word کد فایل: 15533
سال: مشخص نشده مقطع: مشخص نشده دسته بندی: معارف اسلامی و الهیات
قیمت: ۰ تومان
کلمات کلیدی: جعل حدیث - حدیث
  • خلاصه
  • فهرست و منابع
  • خلاصه تحقیق مقاله رایگان جعل احادیث

    تبلیغات برضد شیعیان و مذهب تشیع بیشتر به اندیشه‌های شیعیان در باب مهدویت برمی‌گردد. رسانه‌های دشمنان تشیع چند حدیث مجعول را وسیله‌ای ساختند برای تهاجم به شیعیان.

    تبلیغات برضد شیعیان و مذهب تشیع بیشتر به اندیشه‌های شیعیان در باب مهدویت برمی‌گردد. رسانه‌های دشمنان تشیع چند حدیث مجعول را وسیله‌ای ساختند برای تهاجم به شیعیان.

    تندترین مطلبی که در سال 2006 بر ضد اعتقاد به حضرت ولی‌عصر (عج) منتشر شد جزوه‌ای بود با عنوان «مهدی موعود یا موهوم؟» نویسنده این جزوه حدود سی شبهه در مورد امور مربوط به حضرت مهدی (عج) و سایر ائمه معصومین (ع) ایراد کرده است و یکی از اصول مسلم مذهب تشیع یعنی وجود و غیبت حضرت مهدی (عج) و نیز بعضی از فضایل ائمه اطهار (ع) را زیر سؤال برده و با تحریف و تمسک به روایاتی ضعیف و غیر مستند تهمت‌هایی به مذهب شیعه و علمای بزرگوار آن زده است. نویسنده یا نویسندگان این جزوه بر این امر تکیه می‌کنند که «مهدی موعود شیعیان، بنا بر احادیثی که خودشان قبول دارند، مردی است بسیار خشن که از قتل‌عام مردم مخصوصاً عرب‌ها باکی ندارد.» به خوبی معلوم است که نویسنده قصد دارد که اعراب را بر ضد شیعیان تحریک کند. وی به چند حدیث که رفید از امام باقر (ع) و امام صادق(ع) در مورد رفتار قائم با اعراب نقل کرده، ارجاع داده است، در حالی که محتوای این حدیث با ده‌ها حدیث درست و مستند که از عدالت حضرت مهدی (عج) سخن می‌گویند و هیچ‌گونه نژادپرستی را نمی‌پذیرند، در تعارض کامل است.

    تهمت‌هایی که به حضرت قائم می‌زنند

    در کتاب «موعود ادیان» به این تهمت‌ها که حضرت قائم (عج) را انسانی بسیار خشن، نژادپرست و ضد عرب معرفی کرده پاسخ داده شده است.  پژوهشگران در پایان نوشته‌اند: «با وجود روایات مستند و متواتر از پیامبر اکرم (ص) [در مورد رفتار مساوی حضرت مهدی (عج) با همه نژادها] و نظریات بزرگان اهل سنت در مورد حضرت مهدی (عج) و غیبت او، ‌ادعای نویسنده جزوه مبنی بر اینکه امام زمان شیعه جزئی از توطئه شعوبیه بر علیه اسلام و اعراب است چقدر سست و دور از حقیقت می‌باشد.

    مخالفان تشیع تهمت‌ها و افتراهایی دیگر مطرح می‌سازند که باید در فرصتی دیگر به آنها پاسخ دهیم. آنچه در این مقاله به آن می‌پردازیم پاسخ صحیح و متقن به کسانی است که از خشونت و بی‌رحمی امام فرزانگان، حضرت مهدی (عج)، سخن می‌گویند. احادیث صحیح و مورد پذیرش علمای شیعه نشان می‌دهد که حضرت مهدی (عج) پیام‌آور مهرورزی و محبت است، زیرا پس از ظهور با مردم پیمان می‌بندد که همانند سیره پیامبر (ص) با آنها رفتار کند. (شیخ مفید، «ارشاد»، ج2، ص 382) و شیخ صدوق در «اکمال دین و تمام النعمه» (ج1، ص 282) احادیثی مطرح می‌سازد که براساس آن پیامبر اکرم (ص) فرمود: «مهدی، که برای اجرای عدالت قیام می‌کند، از فرزندان من، همنام من و هم‌کنیه من و در خلقت و سیرت شبیه‌ترین مردمان به من است.» من عقیده دارم که شناخت حضرت ولی‌عصر (عج) و شیوه رفتار او با مردمان برای اجرای عدالت بدون شناخت سیره رسول اکرم (ص) امکان‌پذیر نیست و خوشبختانه در زمان ما آثار بسیاری درباره سیره رسول اکرم (ص) منتشر شده است. تمام این کتاب‌ها و رساله‌ها و مقالات از مهرورزی، محبت و شفقت پیامبر اکرم (ص) سخن می‌گویند. در سوره آل‌عمران،‌ آیه 159 خداوند با صراحت به پیامبر (ص) می‌فرماید: «ای پیامبر به موجب رحمت و لطف الهی، تو نسبت به مردم مهربانی و اخلاق نرم و ملایمی داری و اگر درشتخویی سنگدل بودی، همه از دورت پراکنده می‌شدند. پس با آنها همیشه با بردباری و حلم و حسن خلق رفتار کن، برایشان آمرزش بخواه، در کارها با ایشان مشورت کن و آن‌گاه که بر کاری تصمیم گرفتی، توکل بر خدا کن، زیرا خداوند توکل‌کنندگان بر خویش را دوست دارد.» 

  • فهرست و منابع تحقیق مقاله رایگان جعل احادیث

    فهرست:

    ندارد.
     

     

    منبع:

    ندارد.

تحقیق در مورد تحقیق مقاله رایگان جعل احادیث, مقاله در مورد تحقیق مقاله رایگان جعل احادیث, تحقیق دانشجویی در مورد تحقیق مقاله رایگان جعل احادیث, مقاله دانشجویی در مورد تحقیق مقاله رایگان جعل احادیث, تحقیق درباره تحقیق مقاله رایگان جعل احادیث, مقاله درباره تحقیق مقاله رایگان جعل احادیث, تحقیقات دانش آموزی در مورد تحقیق مقاله رایگان جعل احادیث, مقالات دانش آموزی در مورد تحقیق مقاله رایگان جعل احادیث ، موضوع انشا در مورد تحقیق مقاله رایگان جعل احادیث
ثبت سفارش
عنوان محصول
قیمت