تحقیق مقاله رایگان دروغگویی

تعداد صفحات: 3 فرمت فایل: مشخص نشده کد فایل: 17872
سال: مشخص نشده مقطع: مشخص نشده دسته بندی: روانشناسی
قیمت: ۰ تومان
کلمات کلیدی: N/A
  • خلاصه
  • فهرست و منابع
  • خلاصه تحقیق مقاله رایگان دروغگویی

    برای کودکان یاد گرفتن تفاوت بین حقیقت و دروغ و افسانه نیاز به زمان دارد . برای حتی کودکان کلاس اولی هم درک این واقعیت مشکل است .

    دکتر ژان پیاژه علت دروغ گویی را چنین بیان می کند : کودکان تا حدود چهار سالگی بر اساس خشنودی والدینشان رفتار می کنند . بدین معنا که (( هر چیز مامان و بابا رو خوشحال کنه خوبه و هر چیز باعث بشه عصبانی و ناراحت بشن بده )) .

    پس اگر کودکی گلدان مورد علاقه مادرش را شکست برای جلوگیری از عصبانی شدن مادر ، می گوید که گلدان را نشکسته .

    برای اینکه از دروغ گویی کودک بکاهید می توانید از روشهای زیر استفاده کنید :

    - سعی کنید خودتان الگوی رفتاری خوبی برای فرزندتان باشید . کودکان هر چه ببینند و بشنوند ، یاد می گیرند و آنرا اجرا می کنند . بخصوص اگر چیزی که می بینند ، رفتار و گفتار والدینشان باشد -که مورد علاقه آنهاست . پس بهتر است بکوشیم تا با رفتار درست خود ، الگوی مناسبی برای کودک باشیم .

    - کودک را در موقعیتی قرار ندهید که مجبور شود دروغ بگوید . مثلا کودک شما گلدانی را شکسته ، شما سراسیمه به سمت او می روید و می گویید (( تو گلدان را شکستی ؟ )) مشخص است که او در این شرایط دروغ خواهد گفت : (( نه )) . اگر مطمئن هستید که کودک کاری را انجام داده ، انکار کودک را نادیده بگیرید و به اصل ماجرا بپردازید و از کودک سؤال نکنید . به جای سؤال کردن به صورت یک جمله خبری به کودک بگویید چه کاری انجام داده است . بهتر است در این مثال مادر بگوید : (( واقعا از دستت عصبانی شدم چون گلدان را شکستی ! ))

    - به کودک بگویید ، اگر راست بگوید کمتر جریمه می شود و اگر دروغ بگوید جریمه اش دو برابر می شود . به گفته خود عمل کنید . تنبیهی که در نظر می گیرید نباید آنقدر سخت باشد که کودک ترجیح دهد دروغ بگوید . در این صورت او برای فرار از تنبیه دروغ می گوید و شانسش را امتحان می کند . اگر شما نفهمید که او دروغ گفته ، او از تنبیه فرار کرده است و اگر بفهمید هم چیزی از دست نداده است .

    - ابتدا کودک را برای عمل نادرستش مثل شکستن گلدان تنبیه کنید . و بعد به مسأله دروغ گویی او بپردازید . یعنی دو تنیبه جداگانه که نباید خیلی شدید باشد . و علت هر دو را برایش توضیح دهید .اگر تنبیه بی اجازه دست زدن به شکلاتها این است که تا دو روز از خوردن شکلات محروم باشد ، به خاطر دروغ گویی دو روز دیگر هم اضافه می شود . به این ترتیب کودک می فهمد که اگر راست بگوید جریمه اش نصف خواهد شد .

     

    - سعی کنید راست گویی را در کودک تقویت کنید . اگر کودک شما شیشه مربا را شکسته و به جای اینکه بگوید ( من نکردم ) بگوید ( ببخشید ) او را به خاطر راستگویی اش تشویق کنید و بعد برای شکستن شیشه مربا جریمه تعیین کنید یا اگر کودک به شما راست گفت که کجا رفته است به او بگویید به خاطر راستگویی اش به او اطمینان دارید و باز هم به او اجازه خواهید داد که جاهای بیشتری برود . اگر کودک شما قبل از اینکه شما بفهمید خودش کارش را اعتراف کرد ، جریمه کمتری برای او در نظر بگیرید . البته باید مراقب باشید که فریب کودک خود را نخورید .

     

     

  • فهرست و منابع تحقیق مقاله رایگان دروغگویی

    فهرست:

    ندارد.
     

    منبع:

    ندارد.

تحقیق در مورد تحقیق مقاله رایگان دروغگویی, مقاله در مورد تحقیق مقاله رایگان دروغگویی, تحقیق دانشجویی در مورد تحقیق مقاله رایگان دروغگویی, مقاله دانشجویی در مورد تحقیق مقاله رایگان دروغگویی, تحقیق درباره تحقیق مقاله رایگان دروغگویی, مقاله درباره تحقیق مقاله رایگان دروغگویی, تحقیقات دانش آموزی در مورد تحقیق مقاله رایگان دروغگویی, مقالات دانش آموزی در مورد تحقیق مقاله رایگان دروغگویی ، موضوع انشا در مورد تحقیق مقاله رایگان دروغگویی
ثبت سفارش
عنوان محصول
قیمت