تحقیق مقاله آموزش محیط گرافیکی در توربو پاسکال 7

تعداد صفحات: 10 فرمت فایل: مشخص نشده کد فایل: 22881
سال: مشخص نشده مقطع: مشخص نشده دسته بندی: مهندسی کامپیوتر
قیمت قدیم:۷,۰۰۰ تومان
قیمت: ۵,۰۰۰ تومان
دانلود مقاله
کلمات کلیدی: N/A
  • خلاصه
  • فهرست و منابع
  • خلاصه تحقیق مقاله آموزش محیط گرافیکی در توربو پاسکال 7

    استفاده از Mouse در محیط گرافیک :

    برای استفاده از Mouse در محیط گرافیکی باید وقفه مربوط به فعال سازی Mouse را فراخوانی کنیم . این وقفه 33Hex (هگزاد سیمال) نام دارد و شامل یکسری توابع است که هر تابع با یک شماره مشخص شده و کاربرد خاصی دارد . هرکدام از توابع مذکور دارای ثباتهای ورودی و خروجی هستند . ثبات های ورودی باید قبل از فراخوانی وقفه مقدار دهی شوند تا وقفه عمل مورد نظر ما را انجام دهد و ثباتهای خروجی نتایج اجرای وقفه را برمی گردانند .

     تابع 00Hex از وقفه 33Hex :

    این تابع اعمال زیر را انجام می دهد :

    1- پارامترهای Mouse را با مقادیر پیش فرض Set می کند .

    2- اشاره گر Mouse را به مرکز صفحه منتقل می کند .

    ثبات ورودی :

    Ax := 0 ;

    ثبات خروجی :

    درایور Mouse نصب شده است .                                                                   Ax = ffff Hex

    درایور Mouse نصب نشده است .                                                               Ax = 0000 Hex 

    تعداد کلید های Mouse را مشخص می کند .                                                                Bx = 3

    function mreset:integer;

    var i:integer;

    begin

      asm;{ این دستور برای نوشتن دستورات اسمبلی بکار می رود . }

        mov ax,0;

        int 33h; {فراخوانی وقفه }

        mov i,ax;

      end;

    end;

    نکته : این تابع فقط Mouse را فعای می کند ولی اشاره گر Mouse را آشکار نمی کند . برای نمایان شدن اشاره گر Mouse باید از تابع بعدی استفاده کنیم .

    تابع 01Hex از وقفه 33Hex :

    این تابع اشاره گر Mouse را در صفحه نشان می دهد . قبل از اجرای این تابع باید تابع Mreset اجرا شده باشد .

    ثبات ورودی :

    Ax := 01 ;

    ثبات خروجی : ندارد .

    procedure mshow;

    begin

      asm;

        mov ax,01h;

        int 33h;

      end;

    end;

    تابع 02Hex از وقفه 33Hex :

    این تابع اشاره گر Mouse را پنهان می کند .

    ثبات ورودی :

    Ax := 02 ;

    ثبات خروجی : ندارد .

    procedure mhide;

    begin

      asm;

        mov ax,02h;

        int 33h;

      end;

    end;

    تابع 03Hex از وقفه 33Hex :

    این تابع برای تشخیص مکان اشاره گر Mouse در هر لحظه و تعیین کلید فشره شده بکار می رود .

    ثبات ورودی :

    Ax := 03 ;

    ثبات خروجی :

    مختصات اشاره گر Mouse روی محور Xها :Cx

    مختصات اشاره گر Mouse روی محور Yها :Dx

    تعیین کلید فشرده شده : Bx

    کلید چپ : 0      کلید راست : 1     کلید وسط : 2

     

    ساختار ثبات Bx بصورت شکل بالا است پس به ازای فشرده شدن هر کلید مقادیر زیر را خواهیم داشت .

    کلید چپ Bx = 1 :

    کلید راست Bx = 2 :

    کلید وسط Bx = 4 :

    procedure mbutton(var x1:integer;var y1:integer;var k1:integer);

    var x,y,k:integer;

    begin

      asm

       mov ax,03;

       int 33h;

       mov x,cx;

       mov y,dx;

       mov k,bx;

      end;

      x1:=x;

      y1:=y;

      k1:=k;

    end;

    تابع 04Hex از وقفه 33Hex :

    با استفاده از این تابع می توانید اشاره گر Mouse را بصورت نرم افزاری در مکان دلخواه قرار دهید . 

  • فهرست و منابع تحقیق مقاله آموزش محیط گرافیکی در توربو پاسکال 7

    فهرست:

    ندارد.
     

    منبع:

    ندارد.

تحقیق در مورد تحقیق مقاله آموزش محیط گرافیکی در توربو پاسکال 7, مقاله در مورد تحقیق مقاله آموزش محیط گرافیکی در توربو پاسکال 7, تحقیق دانشجویی در مورد تحقیق مقاله آموزش محیط گرافیکی در توربو پاسکال 7, مقاله دانشجویی در مورد تحقیق مقاله آموزش محیط گرافیکی در توربو پاسکال 7, تحقیق درباره تحقیق مقاله آموزش محیط گرافیکی در توربو پاسکال 7, مقاله درباره تحقیق مقاله آموزش محیط گرافیکی در توربو پاسکال 7, تحقیقات دانش آموزی در مورد تحقیق مقاله آموزش محیط گرافیکی در توربو پاسکال 7, مقالات دانش آموزی در مورد تحقیق مقاله آموزش محیط گرافیکی در توربو پاسکال 7 ، موضوع انشا در مورد تحقیق مقاله آموزش محیط گرافیکی در توربو پاسکال 7
ثبت سفارش
عنوان محصول
قیمت