تحقیق مقاله تفاوت ویندوز ایکس پی با سون( 7 و XP )

تعداد صفحات: 6 فرمت فایل: word کد فایل: 24666
سال: مشخص نشده مقطع: مشخص نشده دسته بندی: مهندسی کامپیوتر
قیمت قدیم:۷,۰۰۰ تومان
قیمت: ۵,۰۰۰ تومان
دانلود مقاله
  • خلاصه
  • فهرست و منابع
  • خلاصه تحقیق مقاله تفاوت ویندوز ایکس پی با سون( 7 و XP )

    تفاوت ویندوز ایکس پی با سون

    1. ارتباط بهتر با وسایل لمسی در ویندوز 7

     سیستم هماهنگی با ابزارهای لمسی در ویندوز 7 فراتر از انقلاب مولتی تاچ iPhone اَپل قرار می گیره و اونو با اغلب سخت افزار های دارای این توانایی هماهنگ می کنه. HP touch smart series یکی از این نوعه.

    2. دسترسی و نگاه سریع

    مشخصه ای به نام Aero peek به شما این امکان رو می ده که در یک آن همه پنجره های باز خودتون رو شفاف کنین و بتونین پشتشو نگاه کنین فکر کنین که بخواین یه چیزیرو روی دسکتاپتون چک کنین این خاصیت بسیار بدردتون می خوره.

    3. نوار وظیفه جدید

    دسکتاپ ویندوز 7 بخاطر این نوار وظیفه جدید مطمئناً بسیار براتون جدید به نظر می یاد. حالا می تونین پنجره های بازتون رو بوسیله دکمه هایی که در این نوار ابزار قرار می گیره دومرتبه خبر کنین. به خاطر اینکه هر برنامه رو وقتی پایین می اندازین به صورت یک دکمه در نوار وظیفه مشخص می شه برنامه های بیشتری رو می تونین بازکنین و راحتتر هم بهشون دسترسی داشته باشین. و عین ویندوز ویستا یه نمایی از پنجرتون رو به صورت کوچیک می تونین قبل از بالا آوردن پنجرتون ببینین.

    همونطور که در عکس میبینین، نوار دستری سریع (Quick Launch bar) و نوار وظیفه در ویندوز 7 یکی شده اند.

    4. بازیها

    در ویندوز ویستا بازیهای قدیمی بودن که همه تقریباً باهاشون آشنایی دارن. علاوه بر اونها، در ویندوز 7 ورژن آنلاین بازیهای چکرز، Spades و Backgammon رو می تونین بازی کنین. اگر به خاطر داشته باشین، اخیراً یه بازی روباتی جدید به اسم Tinker  در ویستا اومد که بخشی از بازیهای ویندوز Vista Ultimate است.

    5. بخش جذاب Media

    ویندوز 7 کمکمون می کنه تا در بخش مدیا تجربیات جالبی داشته باشیم. مثلاً می تونین به کانالهای تلویزیونی آنلاین مثل کانالهای MSN دسترسی داشته باشیم و می تونین یه سایدبار از اونو روی دستکتاپتون قرار بدین.

    6. ویرایش NetBook

    NetBook ها لپ تاپ هایی سبک وزن و قابل انتقال هستن که برای جستجو و یا چک کردن ایمیلها بکار می رن. به نظر می یاد که با پایان امسال شاهد این باشیم که مارکهای معروف مثل HP، Dell یا SONY و ... NetBookهای خودشون رو در بازار پخش کنند. بنابراین ویندوز 7 برای حل این مسئله علاوه بر ورژن های Ultimate و Business، ورژن Netbook هم داشته باشه.

    7. اجرا، یاری و مساعدت ویندوز 7

    در ویندوز 7 اجازه های UAC کاهش پیدا کرده و به خاطر همین امر کمتر از ویندوز های قبلی اذیت می کنه.

    8. سرعت بوت

     ویندوز 7 در سرعت بوت، پاسخ دهی و اجرا بسیار سریعتر از ورژنهای قبلی ویندوز است. و همینطور در بین سیستم عاملها به «سیستم عامل قوی در بوت»  در NetBook ها شهرت پیدا کرده است.

     

    سایز فولدر ویندوز رو در دو دویندوز 7 و ویستا در حالتی که هر دو تازه نصب شده باشند و درایوها هم نصب شده باشه، فضای استفاده شده در ویندوز 7 ، 7.40 گیگ و در ویندوز ویستا 13.3 گیگه. سایز فولدر program files هم بهمان نسبت کاهش پیدا کرده.

     

    مقایسه ویندوز 7، ویندوز XP، یندوز Vista

    سیستم های عامل سری Windows از پرطرفدارترین سیستم های عامل هستند اما قطعا تفاوت هایی با یکدیگر دارند. در این قسمت می خواهیم که تست گرافیکی را بر روی هر کدام از سری ویندوزها اجرا کنیم که در این تست، کسب بالاترین رتبه نشان دهنده بهترین عملکرد است:

    XP: 16313

    Vista: 15171

    Win 7: 15381

    در این مرحله ویندوز Xp در این تست با اختلاف زیادی جلو افتاده، ویندوز Vista که بدترین اجرا را داشته و ویندوز 7 که کمی بهتر از Vista است.

    تست بعدی تست Cinebench که توانایی واقعی اجرای رایانه شما را ارزیابی می کند، روال این تست در دو قسمت است؛ اولین قسمت دنباله ای که برای پردازنده مرکزی کامپیوتر اختصاص داده شده، این دنباله یک فایل نمایشی 3 بعدی است که برای ساخت تصاویر واقعی استفاده می شود.

    تصویر از چندین امکانات CPU مانند سایه زنی اجسام، بازتاب نور و غیره ... استفاده می کند، در طول تست از یک CPU به منظور داشتن یک مقدار مرجع استفاده شده است. دومین تست اندازه گیری عملکرد کارت گرافیکی در ویرایشگر 3 بعدی داخلی ویندوز است. فایل پروژه می تواند برروی تمامی کارت های گرافیک که از OpenGL پشتیبانی می کنند قابل تست باشند. متوسط جایگاه، حداقل تقاضا از کارت گرافیک و حداکثر سرعت در هر مرحله که می تواند نمایش داده شود.

    در این تست نیز کسب بالاترین رتبه نشانگر بهترین عملکرد است:

    XP:
    Rendering 1CPU = 3304
    Rendering 2CPU = 11723
    OpenGL = 4790

    Vista:
    Rendering 1CPU = 3272
    Rendering 2CPU = 11281
    OpenGL = 3767

    Win 7:
    Rendering 1CPU = 3312
    Rendering 2CPU = 11729
    OpenGL = 4071

    دوباره مشاهده شد که Windows XP در هدایت OpenGL از بقیه جلو افتاد ولی فاصله آن با 7 زیاد نیست اما Vista باز هم رتبه سوم را گرفت.

    تست بعدی، کش پردازنده و حافظه است که معیار کش پردازنده و حافظه (سرعت انتقال) است، کش پهنای باند و حافظه مگابایت بر ثانیه (MB/s) بوده و هر چه بالاتر باشد بهتر است. همچنین Speed Factor یا فاکتور سرعت؛ شکلی است که اختلاف سرعت بین کش و حافظه را نشان می دهد. مقدار بر اندازه سرعت کش است، در کل هر چه اختلاف دو مقدار کمتر باشد بهتر است ( کمترین، بهترین است یعنی حافظه از کش خیلی کندتر نیست).

    XP:
    Cach/Memory Bandwidth = 32.6
    Speed Factor = 152.6

    Vista:
    Cach/Memory Bandwidth = 31.7
    Speed Factor = 161.2

    Win 7:
    Cach/Memory Bandwidth = 33
    Speed Factor = 156.7

    در این تست برنده واقعی وجود ندارد، گر چه Windows XP نتایج بهتری نشان می دهد اما ارقام خیلی بهم نزدیک اند.

  • فهرست و منابع تحقیق مقاله تفاوت ویندوز ایکس پی با سون( 7 و XP )

    فهرست:

    ندارد.
     

    منبع:

    ندارد.

تحقیق در مورد تحقیق مقاله تفاوت ویندوز ایکس پی با سون( 7 و XP ), مقاله در مورد تحقیق مقاله تفاوت ویندوز ایکس پی با سون( 7 و XP ), تحقیق دانشجویی در مورد تحقیق مقاله تفاوت ویندوز ایکس پی با سون( 7 و XP ), مقاله دانشجویی در مورد تحقیق مقاله تفاوت ویندوز ایکس پی با سون( 7 و XP ), تحقیق درباره تحقیق مقاله تفاوت ویندوز ایکس پی با سون( 7 و XP ), مقاله درباره تحقیق مقاله تفاوت ویندوز ایکس پی با سون( 7 و XP ), تحقیقات دانش آموزی در مورد تحقیق مقاله تفاوت ویندوز ایکس پی با سون( 7 و XP ), مقالات دانش آموزی در مورد تحقیق مقاله تفاوت ویندوز ایکس پی با سون( 7 و XP ) ، موضوع انشا در مورد تحقیق مقاله تفاوت ویندوز ایکس پی با سون( 7 و XP )
ثبت سفارش
عنوان محصول
قیمت