تحقیق مقاله نکته هاى پنهان و آشکار ویندوز XP

تعداد صفحات: 50 فرمت فایل: word کد فایل: 9004
سال: مشخص نشده مقطع: مشخص نشده دسته بندی: مهندسی کامپیوتر
قیمت قدیم:۱۹,۵۰۰ تومان
قیمت: ۱۴,۰۰۰ تومان
دانلود مقاله
  • خلاصه
  • فهرست و منابع
  • خلاصه تحقیق مقاله نکته هاى پنهان و آشکار ویندوز XP

     

    • شروع سریع تر ویندوز XP
    در صورتى که از یک کامپیوتر به اصطلاح گازوئیلى استفاده مى نمائید و براى ارتقاى سخت افزار کامپیوترتان آهى در بساط ندارید قطعاً براى راه اندازى کامپیوتر و شروع ویندوز فرصتى به اندازه یک روزنامه خواندن در اختیار خواهید داشت، در صورتى که مایل نیستید از این فرصت استفاده بهینه نمائید، مى توانید با استفاده از راهکار زیر اندکى سرعت راه اندازى ویندوز را افزایش دهید.
    همانطور که مى دانید بخشى از زمانى که ویندوز براى راه اندازى کامپیوتر صرف مى کند به اجراى برنامه هایى اختصاص دارد که در Startup تعریف شده است. جهت غیرفعال کردن این برنامه ها جهت شروع سریع تر ویندوز، فرمان Run را از منوى Start اجرا نموده و پس از تایپ عبارت msconfig در کادر Open بر روى دکمه OK کلیک کنید. در زبانه Startup بر روى دکمه Disable All کلیک نموده و در زبانه Services نیز پس از فعال کردن گزینه
    Hide All Microsoft Service box بر روى دکمه Disable All کلیک نمائید. پس از راه اندازى مجدد کامپیوتر مشاهده خواهید کرد که دیگر از آن انتظار کشنده براى شروع ویندوز XP خبرى نیست.
    • حذف نام کاربر از منوى Start
    همانطور که مى دانید در بالاى منوى Start محلى جهت نمایش نام کاربر (User name) به همراه یک تصویر اختصاص یافته است. جهت حذف Username از این قسمت، از منوى Start فرمان Run را اجرا نموده و پس از تایپ عبارت gpedit.msc در کادر Open بر روى دکمه OK کلیک کنید. از ناحیه سمت چپ پنجره اى که ظاهر خواهد شد مسیر زیر را دنبال نمائید:
    USERتCONFIGURATION ADMINISTRATIVE TEMPLATES MENU AND TASKBA سپس از ناحیه سمت راست بر روى عبارت REMOVE USER NAME FROM START MENU کلیک راست نموده فرمان Properties را انتخاب نمائید. از پنجره اى که ظاهر خواهد شد گزینه Enable را انتخاب و جهت اعمال تغییرات اعمال شده بر روى OK کلیک نمائید.
    • غیرفعال کردن امکان Autoplay
    حتماً مشاهده کرده اید که بعضى از دیسک هاى فشرده (CD) با ورود به داخل Cd Drive به طور اتوماتیک اجرا شده و برنامه موجود بر روى آن بر روى صفحه نمایش ظاهر مى گردد. در صورتى که این امکان ویندوز براى شما آزاردهنده بوده و مایلید که این دیسک ها فقط در صورت تمایل و توسط خودتان اجرا شوند، از منوى Start فرمان Run را اجرا نموده و پس از تایپ عبارت gpedit.msc در کادر Open بر روى دکمه OK کلیک کنید. از ناحیه سمت چپ پنجره اى که ظاهر خواهد شد مسیر زیر را دنبال نمائید: Computer Config -> Administrative Template -> System از ناحیه سمت راست پنجره فوق بر روى عبارت
    Turn off Autoplay دابل کلیک نموده و گزینه Enable را فعال نمائید. با کلیک بر روى دکمه OK تغییرات مورد نظر بر روى ویندوز اعمال خواهد شد.
    • مرتب نمودن منوى Start
    جهت دسترسى سریع تر به برنامه هاى موجود در منوى Start بهتر است که آنها را بر اساس حروف الفبا مرتب نمائید. بدین منظور با کلیک راست بر روى منوى Start All Programs از منوى ظاهر شده گزینه Sort by Name را انتخاب کنید .

    فشرده سازی به روشی منحصر به فرد

     

    ویندوز XP دو نوع فشرده سازی را در اختیار کاربر قرار می دهد در روش اول که مطمئنا با آن آشنا هستید میتوان با کیلک راست بر روی فایل یا شاخه > انتخاب Send To > انتخاب گزینه Compressed (Zipped) Folder آنرا را فشرده ساخت آنهم با پسوند ZIP اما روش دوم که خیلی جالبتر و در نوع خود بی همتاست به صورت زیر امکان پذیر است :
    ۱) سیستم فایلی ویندوز XP بایستی حتما NTFS باشد (این سیستم فایلی بعد از دو سیستم آشنای FAT و FAT32 بوجود آمده و از سرعت و امنیت بیشتری در مقایسه با دو سیستم قبلی در نگهداری و ذخیره اطلاعات پشتیبانی می کند)
    برای اطلاع از سیستم فایل XP خودتان بر روی درایو حاوی ویندوز XP کلیک راست >انتخاب گزینه Properties > برگه General > در قسمت File system میتوانید نوع سیستم تخصیص داده را ببینید
    اگر در این قسمت عبارت NTFS به چشم میخورد می توانید به مرحله ۲ عزیمت فرمایید و گرنه باید نوع سیستم فایلی را به NTFS تبدیل کنید آنهم با استفاده از فرمان زیر که باید آنرا در خط فرمان داس وارد کنید
    convert drive: /fs:ntfs که به جای عبارت drive نام درایو حاوی XP را بگذارید به نکته های زیر توجه کنید
    الف) نکته فوق العاده مهم ) توجه داشته باشید که محتوای درایو با سیستم NTFS هرگز به کمک سیستم عاملی که بر پایه یکی از دو سیستم FAT یا FAT32 استوار است قابل دسترسی نخواهد بود.
    ب) در هنگام نصب ویندوز XP نیز در مورد تبدیل سیستم فایلی به NTFS از شما سوال می شود که میتوانید با آن موافقت کنید همچنین فرایند تبدیل را می توانید به کمک برنامه سودمند Partition Magic به آسانی انجام دهید.
    ج) به شخصه هنوز برنامه ای ندیده ام که با این سیستم مشکل داشته باشد مگر اینکه اصلا با نصب در ویندوز XP سازگاری نداشته باشد.
    د) فرایند تبدیل حدود ۱۵ تا ۴۵ دقیقه بسته به حجم درایو طول خواهد کشید.
    ه) فرمان بالا اطلاعات را پاک نخواهد کرد و طبیعتا نبایستی آسیبی به ویندوز برساند اما به پیامهای داده شده در حین کار حتما توجه کنید.
    و) فرمان بالا بر روی هر درایوی قابل اجراست چه ویندوز روی آن باشد چه نباشد.
    ز) اگر خدای نکرده زمانی از این تبدیل پشیمان شدید می توانید با استفاده از برنامه Partition Magic به حالت اولیه بازگردید.
    ۲) اگر می خواهید یک درایو با سیستم فایلی NTFS را فشرده کنید بر روی آن کلیک راست > Properties > برگه General > انتخاب گزینه Compress drive to save disk space و اگر میخواهید فایل یا شاخه ای در درایو با سیستم فایلی NTFS را فشرده کنید بر روی آن کلیک راست > Properties > برگه General > دکمه Advanced > انتخاب گزینه Compress contents to save disk space
    تذکر ۱) ویندوز پس از انتخاب فایل فشرده شده به سرعت آن را از حالت فشرده در می آورد و پس از بستن دوباره به سرعت آن را فشرده میکند بدون اینکه شما چیزی مشاهده کنید.
    تذکر ۲) فشرده سازی می تواند تا حدی باعث کندی واکنش پذیری سیستم شود.
    تذکر ۳) به کمک فشرده سازی می توانید تقریبا فضای اشغال شده را به نصف کاهش دهید.
    تذکر ۴) فایلها شاخه ها و درایوهای فشرده شده به رنگ متفاوت نمایش داده می شوند.
    تذکر ۵) عمل unzip هم به راحتی و برعکس روش گفته شده در بالا امکان پذیر است.

    نحوه خنثی کردن ممنوعیت راست کلیک در سایت ها

     

    احتمالا شما هم به سایتهایی مراجعه کردین که هنگام راست کلیک اخطار میده ,که نمی تونید از منوهای راست کلیک استفاده کنید .
    البته این روش های جلوگیری از راست کلیک اصلا مفید نیستن چون به هر حال کل صفحات سایت همراه با محتوی سایت توسط مرورگر در داخل History ثبت میشن .
    خب می پرسید چطوری میشه راست کلیک کرد ؟؟‌ اینم راه حل :
    روش های زیادی وجود داره :
    1. ساده ترین راه غیر فعال کردن Java Script هست . 2.دو تا کلیک (راست و چپ) رو با هم فشار بدین و با هم بلند کنید (این روش در بعضی از سایت ها کار نمی کنه)
    2. در صفحه راست کلیک کنید , دکمه راست کلیک رو هم چنان پایین نگه دارید و بعد Esc را بزنید تا اخطار ناپدید شود . دکمه راست کلیک رو رها کنید , حالا می تونید از منو های راست کلیک استفاده کنید .
    3. راه دیگه اینه که عکس یا هر چیز دیگه رو که در سایت هست و احتمالا شما راست کلیک رو برای برداشتن اون میخواین انجام بدین رو به صورت Drag and Drop در بالای مرورگر ( جایی که آدرس های اینترنتی رو وارد می کنید ) بکشید (بکشید و رها کنید)

    قطع کردن صدای بلندگوی داخل کامپیوتر

     

    وارد رجیستری شوید ( گزینه Regedit در منوی Run ) و به دنبال آدرس زیر بگردید:
    HKEY_CURRENT_USER\Control Panel\Sound
    در صورت نبود با کلیک راست و انتخاب New و بعد String Value را انتخاب کنید و پوشه جدید را Beep بنامید ( حرف B بزرگ تایپ شود ) و با دابل کلیک در قسمت Value data کلمه No را وارد کنید سپس سیستم را Restart کنید.

    دو راه جالب جهت نفوذ به ویندوز XP بدون رمز عبور!

     

    یکی از مشکلات ویندوز xp راه نفوذ به آن در صورت فراموش کردن password می باشد .همانطور که همه شما می دانید xp امکان جالب switch user را دارد که می توان محیط را برای کار user های مختلف فراهم کرد .حالا اگر شما این password را فراموش کنید چاره چیست؟. در این حالت چند راه نفوذ هست و آن این است که در هنگام ظاهر شدن منوی کاربران در ابتدا ، دو بار کلیدهایALT+CTRL+ DELETE را فشار دهید سپس در قسمت نام کلمه administrator را تایپ کرده و قسمت password را خالی بگذارید و Ok را بزنید در این حال وارد سیستم می شوید.
    حال اگر در هنگام نصب ویندوز Xp برایAdmin پسورد گذاشته باشند چه کار کنیم؟
    برای این کار قبل یا هنگام بالا آمدن ویندوز کلید F8 را زده سپس بسته به نوع نیاز خود بکی از گزینه های Safe Mode را انتخاب کنید.
    بعد از وارد شدن به ویندوز در منو Start کلیک کنید سپس گزینه RUN را انتخاب کرده ودر جای خالی عبارت Control userpasswords2 را تایپ کنید.
    پنجره باز شده دارای 2 TAB به نام هایUsers & Advanced می باشد.
    TAB Users را انتخاب کرده و تیک گزینه:User must enter a username and password to use this computer را بردارید.
    با برداشتن تیک این گزینه دیگر هنگام ورود به ویندوز از شما پسورد گرفته نمی شود.
    حالا با استفاده از گزینه Add می توان نام کاربری را به آن اضافه و با استفاده از گزینه Remove می توان نام کاربری را حذف کرد همچنین با استفاده از گزینه Properties می توان میزان دسترسی کاربران به ویندوز را تعیین کرد

    ترفند تغییر نام مالک ثبت شده در ویندوز XP

     

    1)وارد ویراشگر ریجستری شوید(regedit)
    2)به کلید زیر مراجعه کنید:
    HKEY_LOCAL_MACHINE\Software\Microsoft\Windows NT\Current Version
    3)در آنجا نام را در زیر کلید Registered Owner به دلخواه تغییر دهید.
    ذخیره تنظیمات پوشه ها
    چنانچه XP تنظیمات پوشه ها زا فراموش می کند! کلید های زیر را در ریجستری پاک کنید یا آنها را تغییر نام دهید.
    HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\ShellNoRoam\BagMRU
    HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\ShellNoRoam\Bags

    طریقه رایت کردن سی دی بدون نرم افزار در ویندوز XP !

     

    یکی از جالبترین قابلیت های XP نسبت به سایر ویندوزها، قدرت رایت سی دی می باشد. برای اینکه فایلهایتان را از روی هارد دیسک بر روی CD منتقل نمائید، ابتدا پس از انتخاب آنها روی فایل های مورد نظرتان راست کلیک کرده و از گزینه ی Send To، CD-RW Drive را انتخاب کنید.
    ویندوز در این حالت شروع به ساخت فایل موقت بر روی CD می کند. حال اگر از My Computer وارد درایو سی دی رایتر شوید، فایل های کپی شده را به شکل زیر مشاهده خواهید نمود:
    این عمل را می توانید با کپی فایل ها بر روی درایو CD رایتر نیز انجام دهید.
    حال در سمت چپ My Computer گزینه Write These Files To CD از پنجره CD Writing Tasks را کلیک کنید.
    پنجره CD Writing Wizard باز می شود. نام مورد نظر خود را در قمست CD Name تایپ کنید.
    Next را فشار دهید تا رایت CD آغاز شود.

    آموزش نصب ویندوز XP از طریق ویندوز موجود

     

    ابتدا باید یک cd ویندوزxp داشته باشید . دقت کنید که این cd باید bootable باشد. اگر میخواهید که ویندوز فعلی را تبدیل به ویندوز xp کنید یا update کنید نیازی به cd بوت ندارید. cd ویندوز را درون cd rom گذاشته و ویندوز اتوماتیک auto run خواهد شد.دقت کنید که اگر بخواهید ویندوز فعلی خود را که مثلا 98 یاme یا2000 میباشد را update کنید اطلاعات شما مثلا my document شما و برنامه های نصب شده شما حفظ خواهد شد.ولی اگر ویندوز شما ایراد دارد.بهتر است ان را از اول فرمت و نصب کنید که این نوع نصب در اینجا توضیح داده شده است.
    بعد از این که cd ویندوز را گذاشتید. خود به خود مرحله نصب ویندوز شروع خواهد شد . روی گزینه install windows xp کلیک کنید.
    در قسمت بعد از شما پرسیده میشود که میخواهید یک ویندوز جدید نصب کنید یا ویندوز فعلی را update کنید در صورتی که در ویندوز فعلی شما ایرادی ندارد و میخواهید ان را تبدیل به xp کنید این مرحله را رد کنید و دست نزنید زیرا به طور خودکار upgrade recommandedانتخاب شده است.ولی چنانچه قصد دارید ویندوز جدیدی در درایوی دیگر نصب کنید باید new instalation را انتخاب کنید.در این صورت بعد از نصب کامل ویندوز xp هنگامی که سیستم را روشن میکنید دو منو ظاهر شده و از شما پرسیده خواهد شد که میخواهید وارد کدام ویندوز شوید.بدین ترتیب شما 2 ویندوز خواهید داشت.
     
  • فهرست و منابع تحقیق مقاله نکته هاى پنهان و آشکار ویندوز XP

    فهرست:

    ندارد.
     

    منبع:

    ندارد.

تحقیق در مورد تحقیق مقاله نکته هاى پنهان و آشکار ویندوز XP , مقاله در مورد تحقیق مقاله نکته هاى پنهان و آشکار ویندوز XP , تحقیق دانشجویی در مورد تحقیق مقاله نکته هاى پنهان و آشکار ویندوز XP , مقاله دانشجویی در مورد تحقیق مقاله نکته هاى پنهان و آشکار ویندوز XP , تحقیق درباره تحقیق مقاله نکته هاى پنهان و آشکار ویندوز XP , مقاله درباره تحقیق مقاله نکته هاى پنهان و آشکار ویندوز XP , تحقیقات دانش آموزی در مورد تحقیق مقاله نکته هاى پنهان و آشکار ویندوز XP , مقالات دانش آموزی در مورد تحقیق مقاله نکته هاى پنهان و آشکار ویندوز XP ، موضوع انشا در مورد تحقیق مقاله نکته هاى پنهان و آشکار ویندوز XP
ثبت سفارش
عنوان محصول
قیمت