تحقیق مقاله سیگار و مضرات آن

تعداد صفحات: 10 فرمت فایل: word کد فایل: 10574
سال: مشخص نشده مقطع: مشخص نشده دسته بندی: علوم اجتماعی و جامعه شناسی
قیمت قدیم:۷,۰۰۰ تومان
قیمت: ۵,۰۰۰ تومان
دانلود مقاله
  • خلاصه
  • فهرست و منابع
  • خلاصه تحقیق مقاله سیگار و مضرات آن

    سلامتی برای عمر طولانی‌تر

    ترک عادت (سیگار کشیدن- اعتیاد)

    بر طبق گزارش جامعه سرطان آمریکا، حدود 46 میلیون فرد بزرگسال سیگار می‌کشند. 506 میلیون نفر آمریکائی دیگر از بیماریهای جدی ناشی از سیگار کشیدن رنج می‌برند. سیگار کشیدن با سرطان ریه، بیماری های قلبی و تنفسی ارتباط دارد و دلیل یک سوم مرگ و میرهای ناشی از سرطان و یک پنجم مرگ و میرهای ناشی از بقیه علل به شمار می‌رود. قوانین انحصاری تنباکو و توتون و نیز اعتراضات و آموزشهای عمومی به کاهش تعداد افراد سیگاری کمک کرده است ولی هنوز ترک کردن سیگار برای افراد سیگاری به منزله نبردی سخت است. حدود 62 درصد مردمی که می‌خواهند به اراده خود سیگار را ترک کنند، دوباره بدان روی می‌آورند و حتی وقتی که سیگاریها برای ترک سیگار به درمان متوصل می‌شوند حدود 75% آنان دوباره سیگار می‌کشند. به مدن سالیان دراز، محققان درصد توسعه روشهائی بود‌ه‌اند تا بتوانند به سیگاریها در امر ترک سیگار کمک کنند. محصولاتی مانند بسته‌ها، آدامس و اسپری‌های نیکوتین‌دار باعث شده‌اند که برخی افراد بخوبی سیگار را ترک کنند ولی این امر برای برخی دیگر در فرار از مصرف نیکوتین هیچ ثمری نداشته است.

    امید در یک آمپول (سوزن): در حال حاضر واکسنی به نام Nicvax روی افراد سیگاری آزمایش می‌شود و یکی از معدود واکسن‌هائی است که روی انسان آزمایش می‌شود. واکسن در هشت بار تزریق آزمایش می‌شود که مریض در هر ملاقات دو تا واکسن دریافت می‌کند یعنی کل دوره بر چهار ملاقات بالغ می‌شود. از مریضان (افراد سیگاری) راجع به اثرات تزریق سؤال می‌شود مانند کاهش اشتهاء، عصبی شدن و یا کاهش تحریک و التهاب و ا ین‌ها مواردی هستند که افراد سیگاری می‌خواهند از آنها دور باشند. همچنین از بیماران خواسته می‌شود که تعداد سیگارهائی که می‌کشند را کم کنند اگر چه واکسن علائم ترک سیگار را کاهش نمی‌دهد ولی اثرات مثبت روانی ناشی از تدخین را نیز کاهش می‌دهد. این واکسن عمدتاً برای کاهش میل افرادی که بیش از حد سیگار می‌‌کشند طراحی شده است. Matsukaniu Dorothy، پزشک روانشناس دانشگاه Minnesota، بیان می‌کند که واکسن سیستم ایمنی را تحریک می‌کند و با تولید آنتی‌بیوتیک‌هائی که (آنتی‌بادی‌هائی که) از ورود نیکوتین به مغز جلوگیری می‌کنند اثر خود را اعمال می‌کند. تئوری این است که اگر نیکوتین وارد مغز شود، سیگاریها اثرات لذت‌بخش سیگار را درک نمی‌کنند و رفته رفته علاقه خود به کشیدن سیگار را از دست می‌دهند، او می‌گوید: این شبیه کشیدن سیگاری است که فاقد نیکوتین می‌باشد.

    اینکار برای چه کسی (یا کسانی) فایده دارد؛ دکتر Hatsukami می‌گوید، شاید واکسن Nicuax بیشتر برای افراد سیگاری که سیگار را ترک کرده‌اند و سعی در عدم رجوع به آن دارند مفیدتر باشد. مطالعات اولیه نشان داده‌اند که واکسن ایمن بوده و اثرات جانبی منفی روی بدن ندارد. دکترها (پزشکان) امید دارند که در مطالعه پیش رو تحت نظارت و سرمایه‌گذاری انستیتوهای ملی بهداشت و سلامتی مؤثرترین مقدار (روز) Nicvax و مدت زمان‌های تزریق آن به سیگاریها را پیدا کنند. آزمایشات در دانشگاه Minnesota، دانشگاه Nebraska و دانشگاه Utisocnsin در این مورد پیش رو است.

    واکسن برای جلوگیری از سیگار کشیدن

    دانشمندان واکسن ضد اعتیادی را ساخته‌اند که می‌تواند به سیگاریها و استعمال کنندگان کوکائین کمک کند عادت خود را کنار بگذارند و ترک کنند.

    محققان در یک فستیوال عملی در دانشگاه Salford میان کرده‌اند که واکسن آزمایشات ایمنی را در مریض‌ها گذرانده است و پزشکان درصد انجام و برنامه‌ریزی تست‌های دقیقتر در طی این ماه برای یافتن میزان اثر آن در غلبه بر اعتیاد به دارو هستند.

    Campbell Bucne، دانشمندی از شرکت بیوتکنولوژی کمبریج Xenova بیان کرده است که طریق اثر این واکسن جلوگیری از ورود نیکوتین یا کوکائین به مغز است و بدین طریق اعتیاد و اشتیاق به دارو از بین می‌رود.

    واکسن سیستم ایمنی بدن را تحریک می‌کند و باعث تولید آنتی‌بادی‌هائی می‌شود که به نیکوتین و یا کوکائین موجود در پلاسمای خون چسبیده و سبب می‌شوند که ملکول کمپلکس پیچیده بسیار بزرگتر از غشاهای زیستی جداکننده سرم خون از مغز نتوانند عبور کنند.

    دکتر Bunce در فستیوال Salford که از طرف جامعه بریتانیا برای ارتقاء علم برگزار شده بود، گفت: کل فرآیند وارد شدن نیکوتین و کوکائین به مغز نقطه کلیدی اصلی در عادت به استعمال دارو است. بنابراین اگر ما بتوانیم ورود نیکوتین یا کوکائین به مغز را از طریق این آنتی‌بادیها کاهش داده یا متوقف کنیم، آنگاه می‌توانیم از عادت به استعمال دارو واعتیاد جلوگیری کنیم.

    جلوگیری از رسیدن دارو به مغز احساس خوش‌ ناشی از مصرف دارو را می‌گیرد. برای مثال، کاهش و یا فقدان این عامل تحریک کننده برای کشیدن سیگار دیگر می‌تواند اثر کلی روی رفتار و در نتیجه کاهش علاقه به دارو داشته باشد.

    وقتی افراد سیگاری که ترک کرده‌اند در مجلسی که در آن سیگار می‌کشند، حضور داشته باشند، امید است که حضور این آنتی‌بادیها مانع برگشت مجدد آنان به رفتار قبلی‌شان شود.

    در حالت عادی طرز عمل یک واکسن به  این صورت است که سیستم ایمنی بدن را تحریک می‌کند و این سیستم ایمنی به ویروسها و یا باکتریهای بیگانه حمله می‌کند ولی ملکولهائی مانند نیکوتین و کوکائین خیلی کوچک هستند و آنتی‌بادیهای سیستم ایمنی نمی‌توانند آنها را تشخیص دهند.

    میله و کلک بکار رفته عبارت است از تولید پروتئین‌های بی‌ضرری که می‌توانند به نیکوتین یا کوکائین متصل شوند و یک ملکول یا ماده بزرگتر تولید کنند که در این حالت آنتی‌بادیهای سستم ایمنی می‌تواند آنها را تشخیص دهد. این اصلی است که واکسن‌های ضد اعتیاد بر آن استوارند.

    دکتر Bunce می‌گوید: تا بحال تمام این واکسنها ثابت شده است که برای انسان بی‌ضررند و می‌توانند باعث القاء تولید آنتی‌بادی های ویژه نیکوتین شوند.

  • فهرست و منابع تحقیق مقاله سیگار و مضرات آن

    فهرست:

    ندارد.
     

    منبع:

    ندارد.

تحقیق در مورد تحقیق مقاله سیگار و مضرات آن, مقاله در مورد تحقیق مقاله سیگار و مضرات آن, تحقیق دانشجویی در مورد تحقیق مقاله سیگار و مضرات آن, مقاله دانشجویی در مورد تحقیق مقاله سیگار و مضرات آن, تحقیق درباره تحقیق مقاله سیگار و مضرات آن, مقاله درباره تحقیق مقاله سیگار و مضرات آن, تحقیقات دانش آموزی در مورد تحقیق مقاله سیگار و مضرات آن, مقالات دانش آموزی در مورد تحقیق مقاله سیگار و مضرات آن ، موضوع انشا در مورد تحقیق مقاله سیگار و مضرات آن
ثبت سفارش
عنوان محصول
قیمت