تحقیق مقاله تکنیک های کشتی

تعداد صفحات: 12 فرمت فایل: word کد فایل: 10677
سال: 1388 مقطع: مشخص نشده دسته بندی: تربیت بدنی
قیمت قدیم:۸,۵۰۰ تومان
قیمت: ۶,۰۰۰ تومان
دانلود مقاله
  • خلاصه
  • فهرست و منابع
  • خلاصه تحقیق مقاله تکنیک های کشتی

    مقدمه:

    ورزش به عنوان یکی از مقولات اجتماعی پیوند دهنده میلیاردها انسان در اقصی نقاط عالم است و گاه در این نقش چنان قدرتمند ظاهر می گردد که ندرتاً بتوان مقوله ای چنان جذاب را در بین جماعت بشر یافت و نام برد که بتواند این چنین ایفای نقش کند، آن گاه که ورزش در قالب هنر و در اوج خلاقیت از چارچوب های متصوره بیرون می رود، انسان را در نهایت شگفتی به تحسین وامی دارد. گرایش این گونه انسانها به ورزش به لحاظ ماهیت آن آمیزه ای است از قدرت، استقامت، هنر و ریاضت، و لذت بردن از پرداختن و تماشای آن شاید تمایل فطری آدمی باشد به کمال مطلق، در میان ورزشها، آن دسته که شکل سنت و مذهب یافته اند، طبعاً دارای ابعاد دیگری می باشند که علاوه بر تمایل ذاتی به آنها ، تقدس نیز یافته اند، چرا که گذشته های فرهنگی ملل را تداعی می‎کند و حامل ویژگیهایی هستند که در تار و پود فرهنگ این ملتها بافته شده و در باورهای آنها جایگاهی ویژه دارد.

    مبدأ کشتی به شروع حیات انسان برمی گردد از زمانهای بسیار دور کشتی پدیده ای کاملاً متفاوت با سایر پدیده هایی که امروزه آن را می شناسیم بوده است. در آن هنگام کشتی ورزش نبود که در اوقات فراغت انجام شود و یا وسیله ای برای تفریح باشد بلکه وسیله ای برای ادامه بقا بوده است و به کمک کشتی انسان می توانست از جان خود و خانواده اش دفاع کند سابقه کشتی معلوم نیست که از چه سرزمینی می‎باشد ولی در آثار مصریان چین، ایران، یونان و روم قدیم به آن اشاره شده است.

    کشتی از مواردی است که در میان جوامع قدیم تا حال از منزلتی خاص برخوردار بوده آن گونه که زینت بخش اعیاد ملی و مذهبی و جشنها و حتی تعیین کننده عرصه های کارزار ملت ها بوده است و آمیزه ای از سنت ها و تجددها می‎باشد و در حال حاضر نیز به عنوان ورزشی بسیاری از مردم جهان را مشغول کرده است.

    تاریخچه کشتی:

    ورزش کشتی از دوران باستان به شکلهای مختلف در اکثر کشورها، شهرها و قبایل برای مردم آشنا و شاید از دورانهای نخستین ظهور انسان بر روی کره زمین بوده، و در اوقات فراغت یا در جنگهای به شکل طبیعی و غریزه اجرا می شده است. بخشی از اوقات فراغت انسانهای اولیه به منظور کسب مهارت و آمادگی لازم، به کشتی گرفتن اختصاص می یافت، زیرا موقعیت و مقام مردانی که زورمندتر از بقیه بودند تا جایی که اینان رئیس و فرمانده بقیه می شدند.

    در جنگهای دوران باستان، ابتدا پهلوانان هر لشکر، برای کشتی گرفتن به میدان مبارزه می رفتند. در قصص انبیا سخن از پهلوانانی به نام «سامسون» به میان می‎آید که قدرت بدنی خارق العاده ای داشت و می توانست با حیوانات نیرومندی مانند شیر، کشتی بگیرد و آنها را مغلوب قدرت خود سازد. کشتی را نیز به انبیا و اولیای خدا نسبت می دهند، نقل است که هر کشتی گرفتن از اولاد یعقوب پیغمبران بوده و حضرت یعقوب (ع) این علم را می دانسته و به فرزندان خود، به منظور گرفتن و دفع دشمن آموخته است. گفته اند که حضرت آدم (ع) 440 هنر می دانسته از جمله این هنرها، هنر کشتی گرفتن بوده است و در روایات آمده که حضرت حمزه سیدالشهدا که با کافران جنگ می کرد، اکثر دشمنان را با کشتی بر زمین می زد. و همچنین نقل دیگری است که امام حسن (ع) و امام حسین (ع) با یکدیگر کشتی می گرفتند و مشوقین آنها حضرت رسول اکرم (ص) و جبرئیل بوده اند.

    کشتی میان دو پهلوان به نامهای «اولیس» و «آژاکس» از جالبترین قصه های «هومر» شاعر یونان باستان است. کشتی معروف رستم و سهراب نیز یکی از آشناترین قصه های ما ایرانیان است که فردوسی در کتاب شاهنامه از آن به زبان شعر یاد می‎کند.

    گارد در ورزش کشتی

    گارد عبارت است از نحوه قرار گرفتن کشتی گیر در مقابل حریف، یا نحوه تقابل دو کشتی گیر در مقابل هم، و یا طریقه ایستادن کشتی گیر برای انجام کشتی.

    گارد، زمانی صحیح و قابل اطمینان است که تعادل کشتی گیر را در تمام عملیات و مانورها، هنگام کشتی گرفتن، کنترل نماید، و آن نیز زمانی است که عملیات انجام شده از نظر فیزیکی صحیح باشد تا مرکز ثقل بوجود آمده مانع عدم تعادل کشتی گیر نگردد. در گاردها دستها نقش مهمی را در کنترل بدن و حفاظت پاها ایفا می نمایند. گاردها در ورزش کشتی، با توجه به نوع کشتی، نحوه قرار دادن پاها، میزان خم شدن به طرف جلو،‌ و همچنین تقابل این گاردها در مقابل هم انواع مختلفی دارد که به شرح آنها پرداخته می‎شود.

    انواع گارد ها با توجه به نوع کشتی

    گارد آزاد: در این نوع گارد، با توجه به مقررات کشتی آزاد، مجری می‎تواند برای اجرای فنون از تمام اعضای بدن خود و حریف استفاده کند. از این رو، کشتی گیران مجری و مدافع، برای محافظت از بدن و خصوصاً از پاها، در مقابل حملات حریف، از گاردی خمیده به طرف جلو استفاده کرده، دستها را به منظور محافظت از پاها در مقابل بدن، قرار می دهند.

     گارد فرنگی: در این نوع گارد، با توجه به مقررات کشتی فرنگی، مجری فقط مجاز است برای اجرای فنون، از بالا تنه حریف استفاده کند، و کشتی گیران مجری و مدافع، مجاز به استفاده از گاردی خمیده نیستند، از این رو کشتی فرنگی از گاردی قائم و بدون خمیدگی برخوردار است.

    2- انواع گارد با توجه به روش قراردادن پاها:

    گارد چپ : در این گارد، کشتی گیر، پای چپ خود را جلو و پای راست خود را عقب می گذارد. در این حالت پای چپ را پای گارد، دست چپ را دست گارد، پای راست را پای غیرگارد، دست راست را دست غیرگارد، و کشتی گیری را که دارای این نوع گارد است کشتی گیر چپ گارد می گویند.

    گارد راست: در این گارد، کشتی گیر، پای راست خود را جلو و پای چپ خود را عقب می گذارد، این حالت، پای راست را پای گارد، دست راست را دست گارد، پای چپ را پای غیرگارد، دست چپ را دست غیرگارد، و کشتی گیری را که دارای این نوع گارد است، کشتی گیر راست گارد می گویند.

    گارد جفت (ژاپنی): در این گارد، کشتی گیر هر دو پای خود را در یک خط قرار می دهد، به طوری که هیچ یک از پاهای کشتی گیر، جلوتر یا عقب تر نباشد. در این حالت، در شرایط مختلف، با توجه به جهت گرفتن فنون و سمت اجرای مهارتها، دست و پای گارد مشخص می شود، و کشتی گیری را که دارای این نوع گارد است، کشتی گیر جفت گارد می گویند.

  • فهرست و منابع تحقیق مقاله تکنیک های کشتی

    فهرست:

    ندارد.
     

    منبع:

    ندارد.

تحقیق در مورد تحقیق مقاله تکنیک های کشتی, مقاله در مورد تحقیق مقاله تکنیک های کشتی, تحقیق دانشجویی در مورد تحقیق مقاله تکنیک های کشتی, مقاله دانشجویی در مورد تحقیق مقاله تکنیک های کشتی, تحقیق درباره تحقیق مقاله تکنیک های کشتی, مقاله درباره تحقیق مقاله تکنیک های کشتی, تحقیقات دانش آموزی در مورد تحقیق مقاله تکنیک های کشتی, مقالات دانش آموزی در مورد تحقیق مقاله تکنیک های کشتی ، موضوع انشا در مورد تحقیق مقاله تکنیک های کشتی
ثبت سفارش
عنوان محصول
قیمت