تحقیق مقاله مدگرایی

تعداد صفحات: 13 فرمت فایل: word کد فایل: 11034
سال: مشخص نشده مقطع: کارشناسی ارشد دسته بندی: علوم اجتماعی و جامعه شناسی
قیمت قدیم:۸,۵۰۰ تومان
قیمت: ۶,۰۰۰ تومان
دانلود مقاله
  • خلاصه
  • فهرست و منابع
  • خلاصه تحقیق مقاله مدگرایی

    به طور تکی انسانها از نظر شکل و وضعیت جسمی و روحیه و روان در حالتهای گوناگون با رنگ و پوستهای متفاوت می باشند از نظر قد و وزن با هم فرق داشته دارای تحصیلات و پیشه های گوناگونی هستند .

    طرز لباس پوشیدنشان یا حرف زدنشان و تغذیه آنها با هم تفاوتهایی دارند . با توجه به اهمیت مطلب بر آن شدیم که تحقیقی در این زمینه انجام دهیم لذا برای انجام این تحقیق سی داوطلب مختلف را از سطح شهرستان کرج انتخاب نموده و نظرات ایشان را درج نموده ایم .

    با سپاس فراوان از راهنمایی های استاد ارجمند جناب دکتر سید محمد علی صدرالاشرافی .

    مقدمه

    مد چیست

    مدگرایی چیست

    علل گرایش جوانان به مد

    تحلیل ها و نمودارهای آماری سئوالات .

    پایان .

    مد چیست ؟

    از نظر تحلیل آماری مد به نمونه یا نوع خاصی از شکل یا رفتار گفته می شود که بیشتر اتفاق می افتد و از تعداد بیشتری برخوردار باشد .

    اما مد از نظر اجتماعی به نوع خاصی از رفتار ، شکل ظاهری ، نوع وسایل زندگی وغیره گفته می شود که در زندگی روزمره جلب توجه می کند و دیگران جذب آن می شوند و بیشتر افراد آن رفتار یا عمل را انجام می دهند و گاهاً بدون هیچ دلیلی از آن تبعیّت می کنند .

     

    مدگرایی (Foddist)

    مدگرایی و تقلید بد نیست و تنها نباید به جنبه منفی آن توجه نمود بلکه می توان جنبه های مثبتی را نیز در مدها انتخاب نموده و به کار برد ،‌چه بسا که بسیاری از مدها دارای جنبه های مثبت و سازنده بوده و انسان را در پیشرفت و اصلاح رفتار خویش راهنمایی می کنند .

    به طور مثال استفاده از یک وسیله آشپزخانه در تهیه غذا که باعث تسریع در کار آشپزی و صرفه جویی وقت می شود و کیفیت زندگی را بهبود می بخشد ، زمانی که استفاده از این وسیله در سطح اجتماع به فراوانی مشاهده می شود و جنبه مد به گرفته است ،‌ حال اگر ما این وسیله را برای آشپزخانه خود تهیه نموده و مورد استفاده قرار دهیم بدون شک از مد روز جامعه پیروی نموده و این کار ما نام مدگرایی به خود می گیرد ،‌ولی ما در این انتخاب دچار انحراف نشده ایم و جنبه مثبت مد را مورد تقلید و استفاده قرار داده ایم .

    پس مد گرایی در جامعه اگر حساب شده و از روی آگاهی و با اطلاعات قبلی صورت پذیرد نه تنها منفی و عامل انحراف جلوه نمی کند بلکه موجب پیشرفت اجتماعی و فرهنگی نیز می شود .

    امّا در صورتی که ما از یک مد ، بدون آگاهی و بینش پیروی نموده و آن را رواج دهیم نه تنها خود در مسیر انحراف قرار میگیریم بلکه باعث انحراف افراد دیگر شده و این عمل باعث لطمات اجتماعی و فرهنگی وسیعی در ساختار جامعه خواهد شد . این مشکل یعنی مدگرایی بدون آگاهی مسئله ایست که امروزه در بسیاری از کشورهای جهان سوم به چشم می خورد و تبدیل به یک معضل اجتماعی گردیده است که نه تنها راه پیشرفت را بر آنان بسته است بلکه هویت و شخصیت را نیز از آنان ربوده است و جوانان و نوجوانان را از فرهنگ بومی خود بیگانه کرده است . 

  • فهرست و منابع تحقیق مقاله مدگرایی

    فهرست:

     چکیده مطلب

    مقدمه

    مد چیست

    مد گرایی و جنبه های مثبت و منفی آن

    علل و عوامل و تقلید غیر آگاهانه از مدها

    تحلیل های آماری برخی از مطالب در رابطه با مدگرایی

    نمونه پرسشنامه مورد استفاده در تحقیق

    ذکر منابع و مأخذ مورد استفاده در تحقیق

    تحقیق

    پایان

     

    منبع:

    مطالعه برخی از کتابهای درسی دوران دبیرستان (روان شناسی ، جامعه شناسی و دانش اجتماعی)

    بررسی 30 عدد پرسشنامه بدست آمده از داوطلبان

    سخنان استاد صدرالاشرافی در طول ترم

    مطالعات و اطلاعات شخصی

    جزوه استاد علیخانی استاد مدیریت ومبانی مدیریت .

تحقیق در مورد تحقیق مقاله مدگرایی, مقاله در مورد تحقیق مقاله مدگرایی, تحقیق دانشجویی در مورد تحقیق مقاله مدگرایی, مقاله دانشجویی در مورد تحقیق مقاله مدگرایی, تحقیق درباره تحقیق مقاله مدگرایی, مقاله درباره تحقیق مقاله مدگرایی, تحقیقات دانش آموزی در مورد تحقیق مقاله مدگرایی, مقالات دانش آموزی در مورد تحقیق مقاله مدگرایی ، موضوع انشا در مورد تحقیق مقاله مدگرایی
ثبت سفارش
عنوان محصول
قیمت