تحقیق مقاله کسب و بهبود تعادل

تعداد صفحات: 22 فرمت فایل: word کد فایل: 11053
سال: 1386 مقطع: مشخص نشده دسته بندی: علوم اجتماعی و جامعه شناسی
قیمت قدیم:۱۲,۵۰۰ تومان
قیمت: ۸,۰۰۰ تومان
دانلود مقاله
  • خلاصه
  • فهرست و منابع
  • خلاصه تحقیق مقاله کسب و بهبود تعادل

    طرح کلی یک ساعت درس تربیت بدنی

    مشخصات کلی عنوان درس: آمادگی جسمانی   موضوع: کسب و بهبود تعادل  مدت جلسه: 45 دقیقه   شماره درس: 3   نام دانشجو معلم: معصومه چوب بر   تاریخ: 20/01/86   روش تدریس: توضیحی – نمایشی
    هدف کلی کسب تعادل
    اهداف جزئی حیطه دانشی: آشنایی با چگونگی حفظ تعادل هنگام حرکت و وضعیت های مختلف بدن- آشنای با برخی تمرینات تعادلی
    حیطه مهارتی: مهارت در حفظ تعادل هنگام حرکات و وضعیت های مختلف بدن – مهارت در انجام برخی تمرینات تعادلی
    حیطه نگرشی: توجه به وضعیت تعادل خود هنگام حرکات و وضعیت های مختلف بدن – علاقمندی به انجام تمرینات تعادلی
    وسایل مورد نیاز گچ برای خط کشی و علامت گذاری – مانع – زمین مناسب

     

    مراحل تدریس زمان  فعالیت شرح
    (دقیقه)
      آمادگی سازمان 4 تعویض لباس در حضور و غیاب  در هنگام لباس عوض کردن رعایت بهداشت تذکر داده می شود با توجه به جای هر دانش آموز حضور و غیاب صورت می گیرد.
    8% ایستادن در صف وستون به صورت ستونی دانش آموزان را در صف می کنیم
    آمادگی سازمانی بدنی عمومی (گرم کردن) 8 حرکات گرم کننده انواع نرمش ها – به صورت کشش دست ها و مثل زرافه راه رفتن، دویدن – جهش – حرکات تقلیدی (حرکات تشبیهی – مثل پروانه رفتن) – (شیرین کاری – کف دستها را به هم داده – روی پنجه پا ایستاده به کف دست ها فشار می آورند.)
    اختصاصی 18% حرکات بدنی در ارتباط با کسب تعادل به کار گیری حفظ تعادل در راه رفتن روی خط مستقیم مسیرهای متقاطع انواع راه رفتن های سریع، دویدن آرام، لی لی کردن، حرکات قدرتی و استقامتی پاها و بالاتنه، دوهای مایکویی، حرکات تعادلی، مثل پیرزن راه رفتن، حالا می شم نظامی
    مرحله پیاده کردن هدف یا مرحله اصلی 23 دادن انواع بازیهای دبستانی، حرکات تقلیدی مثل راه رفتن فیل برای تعادل بدن لی لی کردن روس خط مستقیم و منحنی کنترل تکنیک و تاکتیک صحیح پیاده شدن اهداف راه رفتن روی طناب به پهلو و کنترل بچه ها انواع دویدن ها، مثل آدم آهنی راه بروید، درست دویدن
    50%
    مرحله بازگشت به حالت اولیه فعالیت با استراحت فعال 10 انواع دوها، نفس گیری عمیق ضمن حرکت حرکات جهت پایین آوردن ضربان قلب کنترل بدن تذکراتی در مورد نگهداری بدن و رعایت بهداشت بعد از دو، پنجه راه برو، مثل زرافه راه برو
    24% تذکراتی در مورد تغذیه، بهداشت ایمنی تذکراتی در ابعاد عاطفی- اجتماعی آوردن هویج به مدرسه و خوردن آن چون برای بدن مفید است
      شست و شو و نظافت شست و شوی دست ها قبل از خوردن هویج تذکراتی درباره بهداشت، تغذیه، ایمنی و ...

     

    روش اجرا

    از دانش آموزان می خواهیم روی خطوطی که از قبل کشیده شده است، پشت سر هم در صفوفی منظم با رعایت فاصله بایستند و تمرینات زیر را انجام دهند.

    1- دست های خود را به طرفین باز کنند و روی خط در مسیر مستقیم با حفظ تعادل، چند قدمی جلو بیایند.

    2- از روی همان خط با حفظ تعادل به عقب برگردند.

    3- در حالتی که دست ها به موازات شانه ها از طرفین بالا آمده است یک پا را زا زمین بلند کنند، به طوری که پا مستقیم به جلو بیاید. به مدت 10 ثانیه تعادل خود را روی یک پا حفظ کنند. (روی پای دیگر اجرا نمایند.)

    4- پای آزاد را به عقب ببرند و بدن را به جلو خم کنند، سر را بالا کرده، دست ها را به طرفین باز کنند و به موازات زمین قرار دهند. با کشیدن پای آزاد و دست ها به سمت بالا به مدت 10 ثانیه حرکت تعادلی فرشته را انجام دهند.

    5- به روی خطوط منحنی، خطوط مارپیچ یا از بین موانع که قبلا آماده شده است – با حفظ تعادل راه بروند.

    6- به صورت لی لی از روی خطوط منحنی و خطوط مستقیم و موانع عبور کنند.

    7- یکی از بچه ها روی خط راست بنشیند و دوستش با حفظ تعادل پای خود را از روی او رد کند و در طرف دیگر او روی خط راست بگذارد و عبور کند – یک بار با پای راست و یک بار با پای راست و یک بار با پای چپ این کار را انجام دهد.

    8- تمرین بالا را به تعداد نفرات بیشتری که روی خط راست به فاصله یک متر یا بیشتر از همدیگر نشسته باشند انجام دهند.

    9- روی طنابی که بر روی زمین قرار گرفته است راه بروند و تعادل خود را حفظ کنند.

    10- روی طنابی که روی زمین قرار گرفته به پهلو راه بروند.

    11- روی طنابی که روی زمین قرار گرفته است روی یک پا بایستد و کم کم دست ها را به طرفین باز کند. (30 ثانیه) روی هر دو پا اجرا شود.

    12- تمرین بالا را به حالت تعادلی فرشته انجام دهند. (روی هر دو پا اجرا شود.)

    13- سه نفر از دانش آموزان چوب های 90 سانتی متری (3 الی 4 چوب) را به فاصله مساوی و به ارتفاع طناب می گیرند. بچه ها پای خود را از روی آنها عبور می دهند. مجددا پا را بر روی طناب می گذارند سپس از چوب های دیگر عبور می کنند تا آخر

    14- با استفاده از سه قسمت از بدن خود تعادلشان را حفظ کنند.

    15- یک پای خودشان را با دست بگیرند و دور حلقه هولی هوپ یا دایره ای که روی زمین ترسیم شده است، لی لی کنند.

    چه عواملی موجب نگرانی کودکان می شود.

    مقدمه:

    «نگرانی» در فرهنگ لغت به معنای دلواپسی، دلشوره داشتن و پریشانی خاطر آمده است.

    اما در موزه روان شناسی، نگرانی حالتی است که فرد در قبال آینده ی غیر قابل پیش بینی دچار آن می شود، به طوری که کارکرد او را عملا تحت الشعاع قرار می دهد و فرد نمی تواند از موقعیت کنونی لذت ببرد.

    دنیای کودک سرشار از نشاط و سرزندگی باشد؛ ولی متاسفانه بعضی از خانواده ها چنان محیط متشنج و دلهره آوری برای کودکان خود فراهم می کنند که آن ها از همان ابتدای کودکی دچار تشویق و نگرانی می شوند. این گروه از کودکان هنگام روبه رو شدن با مسایل گوناگون دچار افکار منفی و فاجعه آمیزی می شوند که مانع از رفتارهای سالم و عادی آنان می گردد. نگرانی عامل باز دارنده ای است که قوه ی خلاقیت را از کودک می گیرد؛ به طوری که توان شرکت در فعالیت های جدید و مبتکارانه را از دست می دهد و در تعامل با دیگران دچار شکست می شود.

    ماهنامه آموزش و تربیتی شماره 326

    کودک نگران

    برخی کودکان بیشتر اوقات نگرانند آنها به همه مطالب دلهره آور کتابها، روزنامه ها و برنامه های تلویزیون توجه می کنند و آنها را به خود ربط می دهند ظاهراً این کودکان پس از آنکه در مورد موضوعی دچار دلهره می شوند، دیگر نمی توانند این نگرانی را زا خود دور کنند و به جای آنکه رویداد دلهره آور را واقع بینانه ببینند و رها کنند، اغلب به پدر و مادرشان روی می آورند و آن ها را در سیلی از پرسش غرق می کنند.

    کودک: اگه دزد به خونمون بیاد چکار کنیم؟

    والد: دزد نمی آد، درها قفل هستند.

    کودک: اما اگه بیاد، چی؟

    والد: به پلیس تلفن می کنیم.

    کودک: اما اگه دزدها سیم تلفن را قطع کنند، چی؟

    والد: از سگمون می ترسند و فرار می کنند.

    کودک: اگه سگ را بکشند چی؟

    والد: بسه! مسخره بازی در نیار!

    در این مرحله، پدر و مادر از این که نمی تواند فرزندش را خاطر جمع کند، به شدت ناراحت و کم کم عصبانی می شود. کودک با شنیدن لحن خشمگین بیشتر هراسان می شود و با التماس، پرسش های بیشتری مطرح می کند به این ترتیب گفت و گوی والد و فرزند، احساسی تر می شود و در حالی که پدر (یا مادر) احساس بیچارگی می کند، نمی داند با کودک چه رفتاری داشته باشد، بعضی پدر و مادرها گفته اند که در این مرحله باید صحنه را ترک کنند؛ چرا که اگر بمانند، ممکن است کودک درمانده را بزند! باید توجه داشته باشید که کودکانی که به علت نگرانی درباره چیزی به پدر و مادر خود رجوع می کنند، قصد آزار پدر و مادر را ندارند.

    کودکان نگران چگونه فکر می کنند؟

    شیوه تفکر کودک نگران با کودک معمولی فرق دارد. گویی این کودکان راداری برای تشخیص خطر دارند یا آنها در هر جایی خطری می بینند و فقط ترسناک ترین و ناراحت کننده ترین جنبه های رویدادها را به یاد می سپارند. پژوهشگران متوجه شده اند که افرادی دچار دلشوره هستند، در هر سنی که باشند، به همین ترتیب فقط چیزهای دلهره آور را به یاد می سپارند. علاوه بر این، آنها معمولا توانایی خود را در سازگاری با شرایط دست کم می گیرند و در نتیجه، ترسشان را تشدید می کنند.

    نکته آخر این که این افراد، اغلب در زمان حال زندگی نمی کنند، تمرکز آنها یا بر مرور شکست های گذشته (از دیدگاه آن ها) است یا بر فجایع احتمالی آینده نگرانیهای گوناگون مانع از آن می شود که چنین کودکانی هر لحظه از رویدادهای متنوع اطراف خود لذت ببرند یا حتی به آنها توجه کنند.

    نگرانی شدید در کودکان، اختلال اضطراب مفرط یا اختلال اضطراب گسترده نام دارد. برخی از این کودکان، با وجود آنکه مضطرب به نظر می رسند خودشان متوجه این شکل نیستند. علت این امر در کودکان خردسال، می تواند این باشد که آنها اصلا نمی دانند نگران بودن چیست؟ کودکان دیگر ممکن است از ناراحتی های جسمانی شکایت کنند، این ناراحتی ها در نتیجه دلشوره از رویدادهای آتی در آنها ایجاد می شود. برای نمونه منقبض شدن عضلات می تواند به دل درد یا سر درد قبل از امتحانات بینجامد. شاید هم شب امتحان، کودک دچار بی خوابی بشود. تکرار این ناراحتی ها به خستگی، بداخلاقی و حساسیت کودکان می انجامد و سرانجام، نگرانی مداوم و بی خوابی می تواند بر تمرکز آنها به اندازه ای تاثیر بگذارد که به اشتباه تصور شود که به مشکل فقدان تمرکز دچارند. این اشتباه در مورد پسران نگران بیشتر پیش می آید و ناراحتی آن ها را اختلال کمبود توجه تشخیص می دهند. در حالی که ممکن است مشکل تمرکزشان از اضطراب باشد.

    عجیب این که انتظار یک رویداد ترسناک، مانند امتحان، ناراحتیهای بیشتری ایجاد می کند تا خود آن رویداد وقتی کودک مشغول امتحان دادن است، نشانه های ناراحتی بر طرف می شوند؛ زیرا سرانجام می تواند کاری در ارتباط با نگرانی اش بکند و این اقدام، احساس ناتوانی او را کاهش می دهد. علاوه بر آن، امتحان اصلا به آن بدی که کودک تصور می کرد، نیست.

    پرت کردن حواس

    می توان به کودکان کمک کرد تا کمتر نگران بشوند. بسیاری از پدر و مادرها فرزندشان را تشویق می کنند کار مورد علاقه اش را انجام دهد، کتاب جالبی بخواند. یا برنامه تفریحی تلویزیون را تماشا کند و به این ترتیب، حواس او را هر از نگران بودن پرت می کنند. این ترفند معمولا موقتی است و فقط وقتی به کار می آید که واقعا وقت ندارید در آن موقعیت به نگررانیهای کودکتان بپردازید. بسیاری از کودکان سرانجام راههایی برای پرت کردن حواس خود ابداع می کنند. البته در طولانی مدت، نگرانی هم درست مانند ترس است، کودک باید با موارد نگرانی رو به رو و بر آنها مسلط شود تا حساسیتش کاهش یابد.

    تشخیص تفکر کودکان نگران

    کودکان باید برای غلبه کردن بر نگرانی، طرز تفکرشان را تغییر دهند. تفکر نگران، مخدوش باید با تفکر واقع بینانه تر و انعطاف پذیرتری جایگزین شود. اما پیش از آنکه این روش جدید تفکر را به کودکان یاد بدهیم، بد نیست ببینیم همه ما بعضی وقت ها چگونه تفکرمان را مخدوش می کنیم تا زندگی، ترسناک تر یا غم انگیز تر از آنچه هست، به نظرمان برسد.

    به کودکان نگران کمک کنیم تا مسائلشان را حل کنند:

    با وجود تمام کوششی که می کنید تا تفکر واقع بینانه را به فرزندتان یاد دهید، باز هم ممکن است گاه به گاه کودکتان با نگرانی ها و پرسشهای «اگر ... » به نزدتان بیاید. گرایش کودکان حساس، به متمرکز شدن بر ترسناک ترین جنبه های امور، یک شبه عوض نمی شود. در این فصل، به روشی اشاره می کنیم که می توانید به آن شیوه، به کودکانی که ابراز نگرانی می کنند، اطمینان خاطر بدهید. یکی از وضعیت هایی که معمولا کودکان حساس را نگران می کند، این است: فرض می کنیم آموزگار کودکتان بی دلیل بد اخلاق است و سر فرزندتان داد می کشد که چرا بی اجازه صحبت کرده است.

  • فهرست و منابع تحقیق مقاله کسب و بهبود تعادل

    فهرست:

    ندارد.
     

    منبع:

    ندارد.

تحقیق در مورد تحقیق مقاله کسب و بهبود تعادل, مقاله در مورد تحقیق مقاله کسب و بهبود تعادل, تحقیق دانشجویی در مورد تحقیق مقاله کسب و بهبود تعادل, مقاله دانشجویی در مورد تحقیق مقاله کسب و بهبود تعادل, تحقیق درباره تحقیق مقاله کسب و بهبود تعادل, مقاله درباره تحقیق مقاله کسب و بهبود تعادل, تحقیقات دانش آموزی در مورد تحقیق مقاله کسب و بهبود تعادل, مقالات دانش آموزی در مورد تحقیق مقاله کسب و بهبود تعادل ، موضوع انشا در مورد تحقیق مقاله کسب و بهبود تعادل
ثبت سفارش
عنوان محصول
قیمت