تحقیق مقاله پیامبراکرم ( صلی الله وعلیه وآله )

تعداد صفحات: 10 فرمت فایل: word کد فایل: 11349
سال: مشخص نشده مقطع: مشخص نشده دسته بندی: معارف اسلامی و الهیات
قیمت قدیم:۷,۰۰۰ تومان
قیمت: ۵,۰۰۰ تومان
دانلود مقاله
  • خلاصه
  • فهرست و منابع
  • خلاصه تحقیق مقاله پیامبراکرم ( صلی الله وعلیه وآله )

    بعد از نزول قران بر سینه مبارک پیامبراکرم(صلی الله وعلیه وآله) اولین چیزی که خداوند به پیامبراکرم(صلی الله وعلیه وآله) آموخت خواندن بود (بخوان به نام پروردگارت )زیرا خداوند تمام علوم را در این کتاب مقدس قرارداده و برای اینکه انسان بیشتر از آن بهره مند شود باید خواندن را می‌آموخت و راه سعادت وسلامت را پیدا می کرد چون فرا گیری و آموزش علوم و حتی احکام دینی برای کودکان با اهمیت تر است زیرا کودک بهتر می‌فهمد و اگر درست و شایسته به او آموخته شود برای همیشه در ذهن او باقی می ماند بدین خاطر دین اسلام و پیامبراکرم(صلی الله وعلیه وآله) در رابطه با کودکان دستورات زیادی را صادر فرمودند . پیامبراکرم(صلی الله وعلیه وآله) شخصاًًاحترام زیادی به کودکان می گذاشتند و این موضوع را همیشه به یاران خود سفارش می کردند و می فرمودند :هرکس در خانه کودک دارد باید خودش را همچون کودک کند وبازیهای کودکانه و زبان کودک را یاد بگیرد . کودک نیاز به محبت دارد و پدر ومادر نباید میان کودکان خود فرقی بگذارند . ایشان نام کودک را با احترام صدا می زدند و همیشه می فرمودند اگر کودکی تخلفی کرد نباید او را کتک زد و به خاطر اینکه متوجه اشتباه خود شود باید مدتی با او قهر کنند . اما نبابد زیاد طول بکشد . پیامبراکرم(صلی الله وعلیه وآله) هر گاه فرصت پیدا می کرد با کودکان بازی می کرد ،اگر از کوچه ای می گذشت و کودکان را در حال بازی می دید می نشست و با آنها بازی می کردحتی چهار دست و پا می نشست و کودکان را روی دوش خود سوار می کرد تا آنها خوشحال شوند.

    پیامبراکرم(صلی الله وعلیه وآله) می فرمود :خداوند کودکان را دوست دارد و دعای آنها پذیرفته می شود و زمانی که خواستند کسانی را که دین خدا را انکار می کردند نفرین کنند امام حسن و امام حسین (ع)را به امر خداوند به همراه خود بردند و با این کار ثابت کردند که خداوند نیز کودکان را دوستدارد و اگر آنها دعایی کنند اجابت می شود . در رابطه با فرق بین کودکان می فرمودند که دختران کوچک را بیشتر احترام کنید و اگر چیزی برای کودکان خریدید ابتدا به فرزند دختر خود بدهید بعد به فرزند پسر خود.ایشان به دختر خود حضرت فاطمه (س)احترام زیادی می گذاشتند و هر بار که ایشان وارد اتاق پیامبراکرم(صلی الله وعلیه وآله) می شدند پیامبر از جای خود بر می خاست و دست مبارک ایشان را می بوسیدند . پیامبراکرم(صلی الله وعلیه وآله) همیشه سفارش می کردند احکام دین را به فرزندان خویش بیاموزید . دختران در 9 سالگی و پسران در 15 سالگی به سن تکلیف می رسند و باید نماز بخوانند و می فرمودند برای کودکان خود نامی زیبا بگذارید و همیشه با آنها مهربان باشید و کمک کردن به دیگران و خوش اخلاقی و با ادب بودن و احترام به بزرگان را به آنها بیاموزید و نیز می فرمودند که کودکان 8 سال به بالا دختر یا پسر هر کدام باید در رختخواب خود جداگانه بخوانند . اگر پدر ومادر در بعضی از مسائل اختلاف داشتند نباید در برابر کودکان در خانه مطرح نمایند و کودکان امانتی هستند که از طرف خداوند نزد ماست وما باید سعی کنیم که در این امانت خیانت نکنیم و اگر یک روز پیامبراکرم(صلی الله وعلیه وآله) را ملاقات نمایم کنار ایشان منشینم وسرم را روی زانوی ایشان قرار می دهم و آرام آرام گریه می کنم و به ایشان عرض می کنم :آقاجان دلم برای شما تنگ شده است  دلم برای دخترتان حضرت فاطمه(س)تنگ شده است و آرزوی دیدار او را دارم یا رسول الله آرزوی دعای خیر شما را دارم یا رسول الله آرزو دارم روزی در کنار شما باشم و با شما بازیهای کودکانه کنم . دلم می خواهد دست محبت خود را روی سرم بکشید ونوازشم کنید و با چشمان اشک بار خود می گویم :

    یا رسول الله همیشه و در همه حال دوستتان دارم .

     

    ولایت پیامبراکرم(صلی الله وعلیه وآله)

    به باور مسلمانان پیامبراکرم(صلی الله وعلیه وآله) خاتم پیامبران است . خداونداو رابرای ابلاغ پیام خود به سوی مردم فرستاد و بدین وسیله بر مردم منت نهاد . پیامبراکرم(صلی الله وعلیه وآله) از سوی خداوند وظیفه یافت که حقایق وحیانی را برای مردم بازگو کند  و آنان رابه صراط مستقیم راه نماید . 

  • فهرست و منابع تحقیق مقاله پیامبراکرم ( صلی الله وعلیه وآله )

    فهرست:

    ندارد
     

    منبع:

    ندارد

تحقیق در مورد تحقیق مقاله پیامبراکرم ( صلی الله وعلیه وآله ), مقاله در مورد تحقیق مقاله پیامبراکرم ( صلی الله وعلیه وآله ), تحقیق دانشجویی در مورد تحقیق مقاله پیامبراکرم ( صلی الله وعلیه وآله ), مقاله دانشجویی در مورد تحقیق مقاله پیامبراکرم ( صلی الله وعلیه وآله ), تحقیق درباره تحقیق مقاله پیامبراکرم ( صلی الله وعلیه وآله ), مقاله درباره تحقیق مقاله پیامبراکرم ( صلی الله وعلیه وآله ), تحقیقات دانش آموزی در مورد تحقیق مقاله پیامبراکرم ( صلی الله وعلیه وآله ), مقالات دانش آموزی در مورد تحقیق مقاله پیامبراکرم ( صلی الله وعلیه وآله ) ، موضوع انشا در مورد تحقیق مقاله پیامبراکرم ( صلی الله وعلیه وآله )
ثبت سفارش
عنوان محصول
قیمت