تحقیق مقاله حجاب - رستگاری - حقیقت نور

تعداد صفحات: 12 فرمت فایل: word کد فایل: 11449
سال: 1388 مقطع: مشخص نشده دسته بندی: معارف اسلامی و الهیات
قیمت قدیم:۸,۵۰۰ تومان
قیمت: ۶,۰۰۰ تومان
دانلود مقاله
  • خلاصه
  • فهرست و منابع
  • خلاصه تحقیق مقاله حجاب - رستگاری - حقیقت نور

    الف -                               گل پاک

    یکی بامدادان فصل بهار

    جوانی به باغ فتادش گزار

    به شاخی گلی دید خوش رنگ وبو

    که از جان ودل گشت مشتاق او

    گلویش بنشرد وکردش جدا

    زگیلهای دیگر به وجوروجفا

    چوآن گل جدا شد زشاخ درخت

    بیفتاد در دست آن تیره بخت

    بکرد از طریق تحسّر نگاه

    به یاران واز دل بر آوردآه

    بگفتا که ای خواهران عزیز

    برای شما هست این روز نیز

    گذارید آرایش خود کنار

    بگیرید در زیر برگی قرار

    نمایید خود را از این دم نهان

    که مانید ایمن زغار تگران

     

    اگر گل در برگها مخفی نشود ، اگر گل مراقبت باغبان را نپذیرد و اگر گل بر بیگانگان جلوه گری کند به غارت خواهد رفت . او امانتدار لطافت ها وظرافت هاست و آنگاه است که می تواند با این خود نگهداریها یک قهرمان را به آستان خود بکشاند ودر دست یک قهرمان قرار گیرد نه در زیر پای غارتگران !

    زن گل است ویک گل دانا و پاک هرگز نمی پسندد چهره واندام و موی خود را در اختیار نگاه های هوس  آلود قرار دهد ، در پس برگهای حجاب و حیا می ماند و حیثیت خود را پاسبانی می کند.

    غنچه تا در پرده است از دست گلچین ایمن است

                                               گر ضیافت از جفا خواهی حیا می بایدت

     

    حجاب مصونیت است نه محدودیت !

    متفکر اندیشمند فرزانه استاد شهید مرتضی مطهری‌دراین‌زمینه می‌نویسند:

    مرد بسیاری از هنرنمایی ها و شجاعت ها ودلاوریها ونبوغها وشخصیت‌های خود را مدیون زن وخودداری های ظریفانه زن ،  مدیون حیا وعفاف زن می داند .

    زن همیشه مرد را ساخته و مرد اجتماع را ، آنگاه که حیا و عفاف وخود داری زن از میان برود وزن بخواهد در نقش مرد ظاهر شود اول به زن مهر باطله می خورد وبعد مرد، مردانگی خود را فراموش می کند وسپس اجتماع منهدم می گردد.

    حضرت امام (ره) می فرمایند : « زن مربع جامعه است . زن با تربیت صحیح خودش انسان درست می کند وبا تربیت صحیح خودش کشور آباد می کند .»

    از همه شگفت آورتر سخنی است که یکی از مجلات زنانه از آلفرد هیچکاک نقل می کند :

    «زنان شرقی تا چند سال پیش به خاطر حجاب و نقاب وروبندی که به کار می بردند خود به خود جذاب می نمودند وهمین مساله جذبه نیرومندی به آنها می داد اما به تدریج با تلاشی که زنان این کشورها برای برابری با زنان غربی ا زخود نشان می دهند حجاب وپوششی که دیروز وبرزن شرقی کشیده شده بود از میان می رود وهمراه آن از جاذبه جنسی او هم کاسته می شود . »

    بگو ای محمد صلی الله علیه واله وسلم زنان مؤمنه را که بپوشند چشمهای خود‌را‌از مردان نامحرم و نگاهدارند از روی‌عفت‌فرجهای‌خود‌را‌از‌نظر نامحرم .

    از ام سلمه روایت است که گفت بعد از نزول آیه حجاب من و میمونه نزد پیغمبر بودیم عبدالله مکتوم در آمد پیغمبر بما فرمودند پنهان شوید گفتیم یا رسول الله عبدالله مکتوم اعمی است و چیزی نمی بیند فرمو دند آیا شما هم اعمی هستید ؟ ودر بعضی تفاسیر آورده اند که روزی رسول اکرم (ص ) در حجره حضرت فاطمه علیهما سلام بودند عبدالله مکتوم در آمد حضرت فاطمه علیهما سلام برخاست و پنهان شد چون این مکتوم از نزد پیغمبر رفت حضرت زهرا نزد پدر خود آمد حضرت بر سبیل امتحان فرمود دختر جان چرا از این مکتوم پنهان شدی او که چشم نداشت ؟ حضرت فاطمه علیهماسلام عرض کرد پدر جان او چشم نداشت اما من که چشم داشتم اگر او مرا نمی‌دید من که او را می دیدم .

    همچنانکه حق تعالی مرد آنرا امر نموده که چشم خود را ازدیدن زنان نامحرم نگاهدارند زنان را هم چنین امر نموده که حفظ چشم خود کنند از دیدن مردان نامحرم وظاهر نسازند .

    و باید که زنان مؤمنه سینه و گریبان یعنی گردن وبرودوش خود را بمقنه بپوشانند وزینت و جمال خود را اشکار نسازند وظاهر ننمایند سروساعد وساق وگردن بند وخلخال را جز برای شوهران خود وپدران ، و پدران شوهر و پسران خود و پسران شوهر ، وبرادران وپسران برادر که در حکم برادرند ویا پسران خواهران واینها کسانی هستند که نکاح با ایشان روانیست .

    کسانیکه از نسبت شیر محرم شده اند نیز همین حکم ثابت است وبزنان همدین خود یعنی زنان مؤمنه و کنیزان ملکی نه کافر از قبیل زنان یهودیه ونصرانیه ومجوسیه چه قرآن آنها را هم در حکم مردان بیگانه دانسته وجایز ندانسته که زنان مومنه نزد آ‎نها برهنه باشند واتباع خانواده که رغبت بزنان ندارند مانند مردانیکه بنهایت پیری وسالخوردگی رسیده اند . 

  • فهرست و منابع تحقیق مقاله حجاب - رستگاری - حقیقت نور

    فهرست:

    ندارد.
     

    منبع:

    «تفسیر نمونه» ، استاد مکارم شیرازی

    «گنجینه سعادت» ، بانو - ف - مالک

    «نظام حقوق زن در اسلام» ، استاد شهید مطهری

    «پوشش زن در اسلام» ، محمد اشتهاری  

تحقیق در مورد تحقیق مقاله حجاب - رستگاری - حقیقت نور, مقاله در مورد تحقیق مقاله حجاب - رستگاری - حقیقت نور, تحقیق دانشجویی در مورد تحقیق مقاله حجاب - رستگاری - حقیقت نور, مقاله دانشجویی در مورد تحقیق مقاله حجاب - رستگاری - حقیقت نور, تحقیق درباره تحقیق مقاله حجاب - رستگاری - حقیقت نور, مقاله درباره تحقیق مقاله حجاب - رستگاری - حقیقت نور, تحقیقات دانش آموزی در مورد تحقیق مقاله حجاب - رستگاری - حقیقت نور, مقالات دانش آموزی در مورد تحقیق مقاله حجاب - رستگاری - حقیقت نور ، موضوع انشا در مورد تحقیق مقاله حجاب - رستگاری - حقیقت نور
ثبت سفارش
عنوان محصول
قیمت