تحقیق مقاله زندگی نامه‌ی پیامبر اعظم

تعداد صفحات: 8 فرمت فایل: word کد فایل: 11607
سال: مشخص نشده مقطع: مشخص نشده دسته بندی: معارف اسلامی و الهیات
قیمت قدیم:۷,۰۰۰ تومان
قیمت: ۵,۰۰۰ تومان
دانلود مقاله
  • خلاصه
  • فهرست و منابع
  • خلاصه تحقیق مقاله زندگی نامه‌ی پیامبر اعظم

    « تولد و کودکی پیامبر »

    بعد از ازدواج، عبدالله چند ماهی در کنار همسرش آمنه ماند تا آنکه زمان مسافرت او یه شام فرا رسید.

    قریش در محیط بیابانی مکه از راه تجارت کالا به سرزمین شام زندگی می‌کرد. عبدالله دوست نداشت که مردم خیال کنند او به خاطر آن که فرزند عبدالمطلب، بزرگ خاندان قریش است می‌خواهد از این سفر شانه خالی کند. بدون شک پس از مسافرت دوباره این فرصت را می‌یافت که در کنار همسر خود باشد ... از این رو عبدالله تصمیم گرفت در مسافرت شام همراه کاروان باشد. با آمنه خداحافظی کرد، او را با درد جدایی و تنهایی که خیلی زود فرار رسیده بود، تنها گذاشت و راهی شام شد.

    در مسیر کاروان به سوی شام، هوا بسیار گرم و صحرا بسیار سوزان بود و عبدالله رنج بسیاری کشید؛ اما با پایداری و استواری کاروان را به پیش راند تا به بازار شام رسیدند. عبدالله بی آنکه استراحت کند، به خرید و فروش کالا پرداخت. او تصمیم داشت هر چه زودتر این مأموریت را به پایان رساند و نزد همسر خود باز گردد ... در مسیر بازگشت بود که عبدالله احساس سرگیجه و سستی کرد بسیار می‌کوشید تا خود را آرام کند؛ اما کم‌کم دچار تب و لرز شدید شد و به تدریج رنگش پرید.

    همراهان تصمیم گرفتند صبر خود را به طرف مکه بازگردانند. عبدالمطلب بی‌درنگ به فرزندش حادث دستور داد که به کاروان او کمک کنند و او را به خانه بیاورند تا پدر او را معالجه کند و بتواند از او مراقبت کند. حادث داغ غم و اندوه را در چهره همگان دید و فهمید که برادرش عبدالله در گذشت.  عبدالمطلب با چند مرد همراهش به سوی خانه‌ی آمنه رفت. هنگامی که آمنه گامهای سست عبدالمطلب و چهره‌های رنگ پریده همراهانش را دید، بر خود لرزید و دستش را روی قلبش گذاشت. آمنه هراسان گفت: پدر ... خداوند عمرت دهد .......... بعد از او فقط تو را دارم ... تنها امیدم به توست. عبدالمطلب خود را به خانه‌ی کعبه رساند تا اندوه خود را با خداوند باز گوید و از او بخواهد تا سنگینی این داغ را برای عروس بیوه‌اش سبک گرداند.

     

    کتاب : زندگی نامه پیامبر 1 = باران مهربان

     

    « پیامبر به دنیا آید »

    اندوه و ماتم بر وجود آمنه خیمه زد. همه‌ی نزدیکان نگران فرزندی بودند که او را در راه داشت اما اندوه آمنه چندان نپایید. کم‌کم آرامش شگفتی در قلب خود احساس کرد. او به خواست خدا تن داد و طعم خوش‌آیند رضایت را احساس کرد. هر بار که به شکم خود دست می‌کشید، شادی شگفت‌انگیزی در او پدیدار می‌شد .هاتفان غیبی به او مژده‌ها می‌دادند. یک شب در حالت خواب و بیداری هاتمی به او ندا داد :« فرزندی در شکم داری، سرور و بزرگ این امت است. یک بار هم صدایی شنید که می‌گفت : فرزندی در شکم داری سرور آفریدگان است. نامش را محمد بگذار. آمنه این راز را از همه پنهان کرد .و از ترس حسودان در این باره به هیچ کس چیزی نگفت تا مبادا خطری برای فرزندی که در شکم دارد پیش آید. وقتی زمان تولد فرزندش فرا رسید. در حالتی خواب مانند، دید که نوری از او خارج شد و مشرق و مغرب عالم را روشن کرده او هرگز مانند مادران دیگر دشواریهای زایمان را احساس نکرد. گویی فرشتگان پاک گرد اگر او را گرفته بودند. آمنه فرزندش را به دنیا آورد. شگفت آن که این پسر در هنگام تولد ختنه شده بود. کودک روی زمین آمد، بر دستانش تکیه زد و سرش را به آسمانت بلند کرد. این حادثه در روز دوشنبه دوازدهم ماه ربیع‌الاول روی داد؛ در سالی که بعدها به « سال فیل » شهرت یافت. 

  • فهرست و منابع تحقیق مقاله زندگی نامه‌ی پیامبر اعظم

    فهرست:

    تولد کودکی پیامبر (ص) ...............................................................................................................................  ( 1)

    پیامبر به دنیا می‌آید. ......................................................................................................................................  ( 3 )

    محمد (ص) در کنار پدر بزرگ ....................................................................................................................  ( 5 )

    سفر پدربزرگ ...................................................................................................................................................  ( 7 )

    زندگی مشترک.................................................................................................................................................. ( 9 )

    وحی ....................................................................................................................................................................  ( 11 )

     

    منبع:

    ندارد.

تحقیق در مورد تحقیق مقاله زندگی نامه‌ی پیامبر اعظم, مقاله در مورد تحقیق مقاله زندگی نامه‌ی پیامبر اعظم, تحقیق دانشجویی در مورد تحقیق مقاله زندگی نامه‌ی پیامبر اعظم, مقاله دانشجویی در مورد تحقیق مقاله زندگی نامه‌ی پیامبر اعظم, تحقیق درباره تحقیق مقاله زندگی نامه‌ی پیامبر اعظم, مقاله درباره تحقیق مقاله زندگی نامه‌ی پیامبر اعظم, تحقیقات دانش آموزی در مورد تحقیق مقاله زندگی نامه‌ی پیامبر اعظم, مقالات دانش آموزی در مورد تحقیق مقاله زندگی نامه‌ی پیامبر اعظم ، موضوع انشا در مورد تحقیق مقاله زندگی نامه‌ی پیامبر اعظم
ثبت سفارش
عنوان محصول
قیمت