تحقیق مقاله شرایط ارتقا شغل طلا و جواهرسازی

تعداد صفحات: 10 فرمت فایل: word کد فایل: 11890
سال: مشخص نشده مقطع: مشخص نشده دسته بندی: مدیریت
قیمت قدیم:۷,۰۰۰ تومان
قیمت: ۵,۰۰۰ تومان
دانلود مقاله
  • خلاصه
  • فهرست و منابع
  • خلاصه تحقیق مقاله شرایط ارتقا شغل طلا و جواهرسازی

    شرایط ارتقاء شغل

    در شغل طلا و جواهرساز چیره دستی و خلاقیت و رعایت نکات فنی کار طلا سازی و گرفتن سفارش بیشتر می تواند در ارتقاء شغلی طلا و جواهرساز و افزایش دستمزدش اثرگذار باشد.

    ویژگی های شخصیتی

    در تقسیم بندی های سازمان فنی و حرفه ای کشور شغل طلا و جواهرسازی جزء صنایعی است که از آن به صنایع دستی یاد می شود. طلا و جواهرسازی چشمان بسیار بسیار بینا و دستان قابل و هنرمندانه ای می خواهد.

    کسانی که حوصله فراوان، تمرکز و عدم لرزش دست و اعصاب راحتی دارند برای این کار مناسبند.

    در ضمن این کار نوآوری، ایجاد جذابیت، صرفه جویی و آموزش های مستمر می تواند به کار شما رونق و در ایجاد اعتماد افراد به شما نتیجه بخش باشد به قول معروف قدر زر زرگر شناسد قدر گوهر گوهری.

     

    گفتگو

     

    از حوزه تدریس تا صنعت طلا‌سازی

    اشاره : یکی از حرفه هایی که سابقه تاریخی در ایران دارد طلاسازی است و در روزگاران نه چندان دور هنر صنعت گران ایرانی در بازارهای منطقه طرفداران زیادی داشت با این وجود در سالهای اخیر به علت عدم حمایت از این حرفه و از طرفی قاچاق بی رویه محصولات به کشور نه تنها سهمی  از صادرات جهانی این محصولات نداریم حتی بازارهای داخلی را نیز از دست داده ایم . به دلیل نزدیکی به روز صادرات و همچنین آشنایی بیشتر با این حرفه و مشکلات آن با یکی از فعالان این حرفه به گفتگو نشستیم.

    لطفاً خودتان رامعرفی کنید و  بگویید چگونه وارد این حرفه شدید؟

    عیسی الله وردی آشتیانی هستم از سال 1365 به عنوان مسئول فروش یک کارخانه طلاسازی فعالیتم را شروع کردم در ابتدا چون معلم حق التدریسی بودم به صورت نیمه وقت کار می کردم بعدها کار طلاسازی را نیز فراگرفتم و تمام وقتم را به این کار احتصاص دادم. در سال 1367 در خانه خودمان یک کارخانه طلاسازی دایر نمودم و به صورت خانوادگی به مدت دو سال به همین شیوه فعالیتم را ادامه دادم و با مورد توجه قرار گرفتن محصولات تولیدی فعالیتم را ادامه داده و کارگاهی را که هم اکنون هم در آن مشغول به کارمی‌با شم را دایر نمودم و کم کم تعداد پرسنل و کار مندان کارگاه افزایش پیداکرد به گونه ای که از 30 نفر به 54 نفر در سال 1370 رسید. همین روند  ادامه داشت تا اینکه از سال 1375 به بعد  با افزایش قاچاق این محصولات به کشور و پایین بودن قیمت آنها و همچنین کیفیت خوب و تنوع زیاد محصولات خارجی و در مقابل عدم حمایت از تولید کنندگان داخلی باعث گردید که از تولیدات ما کاسته شود و به طوری که در حال حاضر در همان کارگاهی که زمانی 54 نفر مشغول به کار بودند، 18 نفر فعالیت می‌کنند که از این 18 نفر هم 12 نفر، دوره آموزش در هنگام کار طی می‌کنند و فقط 6 نفر پرسنل رسمی اینجا هستند.

    برای آشنایی بیشتر با این حرفه توضیح دهید که برای اینکه یک جواهردست مصرف کننده برسد چه عملیاتی بر روی آن انجام می‌گیرد؟

    با توجه به خطوط مختلف تولید مراحل گوناگونی  دارد در ابتدا یک قالب از جنس پلاستیک مخصوص تهیه می‌شود که وسیله ای برای تکثیر قالب های بیشتر است سپس طلا را در گچ مخصوص قرار داده و بعد از قرار دادن در دستگاه سانتریفوژ آن را در کوره هایی با دمای 1100 درجه قرار می‌دهیم، بعد از حدود پنج ساعت که دمای آن به 800 درجه می‌رسد آن را  در آب قرار می‌دهیم و بعد از حل شدن کچ در آب طلا به شکل قالبها در می‌اید و درقسمت بعد مونتاژ و پرداخت و آب کارمی شود و آماده تحویل به مشتری می‌شود.

    وضعیت آموزش این حرفه در ایران به چه صورت است؟

    متأسفانه اکثر افرادی که در این حرفه مشغول به کار هستند به صورت تجربی کار را یاد گرفته اند و از سال 1375 اتحادیه به کمک آموزش و پرورش و سازمان فنی حرفه ای یک مدرسه طلاسازی دایر نمود و من چون سلبقه آموزشی داشتم یک سال در آنجا به تدریس این حرفه پرداختم.همچنین تعدادی مربی نیز  تربیت نمودم . در حال حاضر هم این هنرستان مشغول فعالیت است و دیپلم کاردانش طلاسازی به هنرجویان خود ارائه می‌دهد و عده ای از هنرجویان آنها در حال حاضر به عنوان کار ورز در اینجا مشغول به هستند چون من مجوز آموزشگاه هم دارم.

    در حال حاضر وضعیت صادرات و واردات طلا و جواهر به کشور به چه گونه است؟

    در زمینه صادرت از لحاظ قوانین مشکلی نداریم در گذشته به دلیل نبود قوانین خاصی در این زمینه مشکلاتی وجود داشته که در حال حاضر این مشکلات برطرف شده است. ولی مشکل اصلی این موضوع است که تولیدکننده داخلی با سرمایه پایین توان رقابت در بازارهای جهان و منطقه ندارد و به دلیل قاچاق زیاد این محصول به کشور بازار های داخلی به تصرف آنها درآمده است. از لحاظ قانون واردات طلا و جواهر به کشور غیر قانونی است و همه این محصولات به صورت غیر قانونی و قاچاق  وارد کشور می شود.که هر کدام از طریق وارد ایران می‌شود مقداری از طریق متدهای زمینی و مقداری هم از طریق دریا و کشور امارات وارد ایران می‌شود

  • فهرست و منابع تحقیق مقاله شرایط ارتقا شغل طلا و جواهرسازی

    فهرست:

    ندارد
     

    منبع:

    ندارد

تحقیق در مورد تحقیق مقاله شرایط ارتقا شغل طلا و جواهرسازی , مقاله در مورد تحقیق مقاله شرایط ارتقا شغل طلا و جواهرسازی , تحقیق دانشجویی در مورد تحقیق مقاله شرایط ارتقا شغل طلا و جواهرسازی , مقاله دانشجویی در مورد تحقیق مقاله شرایط ارتقا شغل طلا و جواهرسازی , تحقیق درباره تحقیق مقاله شرایط ارتقا شغل طلا و جواهرسازی , مقاله درباره تحقیق مقاله شرایط ارتقا شغل طلا و جواهرسازی , تحقیقات دانش آموزی در مورد تحقیق مقاله شرایط ارتقا شغل طلا و جواهرسازی , مقالات دانش آموزی در مورد تحقیق مقاله شرایط ارتقا شغل طلا و جواهرسازی ، موضوع انشا در مورد تحقیق مقاله شرایط ارتقا شغل طلا و جواهرسازی
ثبت سفارش
عنوان محصول
قیمت