تحقیق مقاله سهراب سپهری

تعداد صفحات: 2 فرمت فایل: word کد فایل: 12193
سال: مشخص نشده مقطع: مشخص نشده دسته بندی: ادبیات فارسی
قیمت: ۰ تومان
  • خلاصه
  • فهرست و منابع
  • خلاصه تحقیق مقاله سهراب سپهری

    سهراب سپهری در 15 مهر 1307 در شهرستان کاشان متولد شد . پس از پایان تحصیلات دوره شش ساله ابتدایی به دبیرستان پهلوی سابق کاشان وارد شد . و پس از به پایان رساندن دوره سه ساله دانشسرای مقدماتی تهران در اداره آموزش پرورش کاشان مشغول به خدمت شد . دو سال بعد از آموزش پرورش استعفا داد . در سال 1328 اولین مجموعه اشعار خود را به نام (( مرگ رنگ ))  انتشار داد و پس از گرفتن دیپلم ادبی در دانشکده هنرهای زیبای تهران به تحصیل پرداخت . در خرداد ماه 1332 موفق به دریافت لیسانس دانشکده هنرهای زیبا در رشته نقاشی شد و به دریافت نشان درجه اول علمی نایل گشت و سپس در آن سال دومین مجموعه اشعارش به نام (( زندگی خوابها )) را چاپ و منتشر کرد که در این اشعار تحول بزرگی در شعر سپهری به چشم می خورد . یک سال بعد در هنرستان هنرهای زیبا مشغول به تدریس شد .

    سهراب سفرهایی به شهرهای اروپا داشت . ابتدا به پاریس و لندن مسافرت کرد و سپس  برای آموختن فنون حکاکی روی چوب به توکیو  مسافرت کرد و سپس سفری به هندوستان و پاکستان داشت .

    در سال 1344 شمسی شعر بلند صدای پای آب را منتشر کرد که انگیزه سرودن این شعر مرگ پدر و تسلی مادر است . او این سروده را به مادر ش تقدیم داشته است . زبان روان ، توصیف صادقانه دنیای عاطفی شاعر ، تصویرهای بدیع و تازه ، غافلگیری های شاعرانه و ترکیب و موسیقی شعر و حتی بهره گیری از لغات عامیانه بر شکوه و تاثیر این شعر افزوده است و (( صدای پای آب )) شاید بیش از هر سروده دیگر آینه اندیشه و احساس سپهری باشد . سهراب سپهری شاعری است توانا که در حدود 30 سال کار و تجربه در زمینه شعر مجموعه نسبتا عظیمی از خود به یادگار گذاشته ، که در نوع خود از بهترین نمونه های شعر  معاصر ایران به شمار  میرود . جهان سپهری جهانی است خاص که برای شناخت آن باید نخست با دیدگاهها و جهان بینی وی آشنا شد و سپس سعی کرد با دید او جهان را تماشا کرد . شعر سپهری شعری است خاص که تنها عده ای  از شعر خوانها که به نوعی با وی اشتراک زمانی و مفاهیمی دارند ، می توانند به شعرش نزدیک شوند و با آن ارتباط برقرار کنند .

    زندگی سپهری پس از 52 سال در اردیبهشت 1352 با بیماری سرطان به پایان رسید .

    آثار سپهری : مرگ رنگ ، زندگی خوابها ، آواز آفتاب ،حجم سبز است که تمام مجموعه های شعر او در یک مجلد به نام هشت کتاب چاپ شده است .

  • فهرست و منابع تحقیق مقاله سهراب سپهری

    فهرست:

    ندارد
     

    منبع:

    ندارد

تحقیق در مورد تحقیق مقاله سهراب سپهری, مقاله در مورد تحقیق مقاله سهراب سپهری, تحقیق دانشجویی در مورد تحقیق مقاله سهراب سپهری, مقاله دانشجویی در مورد تحقیق مقاله سهراب سپهری, تحقیق درباره تحقیق مقاله سهراب سپهری, مقاله درباره تحقیق مقاله سهراب سپهری, تحقیقات دانش آموزی در مورد تحقیق مقاله سهراب سپهری, مقالات دانش آموزی در مورد تحقیق مقاله سهراب سپهری ، موضوع انشا در مورد تحقیق مقاله سهراب سپهری
ثبت سفارش
عنوان محصول
قیمت