تحقیق مقاله بازیافت زباله

تعداد صفحات: 10 فرمت فایل: word کد فایل: 12690
سال: مشخص نشده مقطع: مشخص نشده دسته بندی: محیط زیست و انرژی
قیمت قدیم:۷,۰۰۰ تومان
قیمت: ۵,۰۰۰ تومان
دانلود مقاله
  • خلاصه
  • فهرست و منابع
  • خلاصه تحقیق مقاله بازیافت زباله

    بازیافت زباله های منازل:

    بازیافت زباله های منازل بزرگترین و عمومی ترین برنامه سازمان بازیافت شهرداری Houston است از سال 1990 جمع آوری زباله های بصورت دوهفته ای یکبار و تنها برای منازلی  بکار می رفت  که دارای جعبه های مخصوص جمع آوری مواد بازیافتی بودند، اما پس از گذشت مدتی علاوه بر 27000 منزلی که دارای جعبه های بازیافتی بودند، 190000 منزل دیگر که برای جمع آوری زباله هایشان از کیسه های آبی رنگ استفاده می کردند نیز به این برنامه اضافه شدند.

    پس از مقایسه مزایا و معایب هر دو روش جمع آوری، شهرداری روش سطل های زباله را برگزید و در سال 1991 از سوی شهرداری به 19000 منزلی که از کیسه های آبی استفاده می کردند، سطل های سبز رنگ برای جمع آوری زباله های بازیافتی  داده شد.

    مواد بازیافتی مورد تایید شهرداری شامل: روزنامه ها، مجلات، کتابچه راهنمای تلفن، قوطی های کنسرو، قوطی های آلومینیومی، کتابچه های تبلیغاتی، مقواهای فشرده شده، بطری های پلاستیکی نوشیدنی و بطری های شیر و آب است که باید جدا از زباله های عادی منزل در سطل های سبز رنگ ریخته شود ، سطل های مذکور در حدود 18 لیتر گنجایش دارند و از 25% پلاستیک بازیافتی و 75% مواد اولیه ساخته می شوند.

    روغن های مصرفی نیز از طرف سازمان بازیافت جمع آوری می شوند. برای جمع آوری آنها باید روغن را در ظرف تمیزی ریخته و در کنار سطل زباله قرار داد.

    پس از تصویب طرح سطل های سبز رنگ به علت بیشتر بودن حجم آنها برنامه جمع آوری زباله ها از هفته ای یکبار به دوهفته یکبار تغییر کرد، این تغییر جوانب مثبت دیگری مانند جلوگیری از اشتباه در مناطق جمع آوری و صرفه جوِیی  در مصرف سوخت و آلودگی را نیز به همراه داشت.

     

    خدمات جمع آوری دوهفته ای برای بخش های مختلف شهر بهتر است زیرا شهروندان می توانند از پر بودن سطل زباله های بازیافتی در روز جمع آوری اطمینان داشته باشند. اطلاعات مربوط به بازیافت مواد توسط پرسنل این حوزه در جلسات شهری، مدارس و بصورت پیامهای بازرگانی در سراسر شهر پخش می شود. علاوه بر این اطلاع رسانی، ماموران این حوزه  وظیفه پخش کتاب های راهنما و کتابچه های تبلیغاتی را در هنگام جمع آوری بر عهده دارند.

  • فهرست و منابع تحقیق مقاله بازیافت زباله

    فهرست:

    خدمات بازیافت زباله در شهر Houston :

    _ بازیافت زباله های منازل

    _ بازیافت ضایعات حیاط منازل

    _ بازیافت ضایعات چوبی

    _ BOPA باطری ها، روغن، رنگ، ضدیخ ها

    _ جمع آوری زباله های خطرزای خانگی

    _ روغن های مصرف شده

    _ بازیافت درختچه های کریسمس

    _ بازیافت ضایعات الکترونیکی

     

    منبع:

    ندارد.

تحقیق در مورد تحقیق مقاله بازیافت زباله, مقاله در مورد تحقیق مقاله بازیافت زباله, تحقیق دانشجویی در مورد تحقیق مقاله بازیافت زباله, مقاله دانشجویی در مورد تحقیق مقاله بازیافت زباله, تحقیق درباره تحقیق مقاله بازیافت زباله, مقاله درباره تحقیق مقاله بازیافت زباله, تحقیقات دانش آموزی در مورد تحقیق مقاله بازیافت زباله, مقالات دانش آموزی در مورد تحقیق مقاله بازیافت زباله ، موضوع انشا در مورد تحقیق مقاله بازیافت زباله
ثبت سفارش
عنوان محصول
قیمت