تحقیق مقاله سرطان‌ پستان‌

تعداد صفحات: 13 فرمت فایل: word کد فایل: 12722
سال: مشخص نشده مقطع: مشخص نشده دسته بندی: علوم پزشکی
قیمت قدیم:۸,۵۰۰ تومان
قیمت: ۶,۰۰۰ تومان
دانلود مقاله
  • خلاصه
  • فهرست و منابع
  • خلاصه تحقیق مقاله سرطان‌ پستان‌

    سرطان‌ پستان‌ عبارت‌ است‌ از رشد بدخیم‌ بافت‌ پستان‌. سرطان‌ پستان‌ امکان‌ دارد به‌ گره‌های‌ لنفاوی‌ همجوار، ریه‌ها، پرده‌ جنب‌ (پوشاننده‌ ریه‌ها)، استخوان‌ (به‌ خصوص‌ جمجمه‌)، لگن‌، و کبد گسترش‌ یابد. سرطان‌ پستان‌ قبل‌ از 30 سالگی‌ نادر است‌، و سن‌ حداکثر بروز آن‌ 65-45 سالگی‌ است‌. میزان‌ بروز سرطان‌ پستان‌ پس‌ از یائسگی‌ افزایش‌ می‌یابد

    سرطان سینه

    (معرفی ،علل ابتلا،تشخیص ،پیشگیری ودرمان)

    سرطان چیست ؟ کلمه سرطان برای یک بیماری تنها به کار نمی رود این واژه ای عمومی است برای گروهی از بیماریهایی که درآن بعضی از سلولهای بدن به طور غیر طبیعی رشد کرده ،بزرگ وزیاد می شوند .وقتی این سلولها خارج از کنترل رشد کردند ،ایجاد توده ای می کنند که به آن غده( تومور) گفته می شود.اما همه تومورها سرطانی نیستند .بیشتر آنها خوش خیم بوده وزندگی را تهدید نمی کنند .یکی از ویژگیهای مهم سلولهای سرطانی این است که می توانند در سراسر بدن گسترش پیدا کنند.

    چه مقدار احتمال دارد که افراد سرطان بگیرند؟ با فرض اینکه روند شیوع سرطان درهمین حد بماند حدود %35 احتمال دارد که شمادر طول زندگی تان به یکی از انواع سرطان مبتلا شوید.البته این برآورد شامل سرطانهای پوست نمی شود . اگر شما زن هستید ،حدود %10 خطر مبتلا شدن به سرطان سینه ،%6 خطر ابتلا به سرطان کولورکتال وبیش از %3 خطر ابتلا به سرطان ریه شما را تهدید می کند. اگر شما مرد هستید ،حدود %8 خطر مبتلا شدن به سرطان پروستات ،%6 خطر ابتلا به سرطان کولورکتال وبیش از %9 خطر ابتلا به سرطان ریه شما را تهدید می کند.

    سرطان سینه:

    واژه سرطان به بیش از 100 بیماری اطلاق می گردد .یکی از این بیماریها سرطان سینه می باشد که از سرطانهای شایع بین زنان می باشد .که ابتدا به معرفی آن وسپس به علل ،شیوه ها ی پیشگیری ودرمان آن می پردازیم.

    با وجودی که در دودهه اخیر پیشرفت های مهمی در زمینه تشخیص زود رس ودرمان به موقع وکاهش مرگ ومیر برای سرطان سینه در زنان ایجاد شده است ،ولی هنوز جزء شایعترین بیماریهای بد خیم زنان می باشد و%27 بیماریهای مربوط به سرطان رایج زنان را سرطان سینه به خود اختصاص داده است متاسفانه %20-18 از زنان تا همین امروز به خاطر سرطان سینه تلف می شوند.

    سالانه حدود 14400 زن کانادایی دچار سرطان پستان می شوند .این نوع سرطان مردان را به ندرت گرفتار می کند .اما تقریبا از از 10زن کانادایی یکی از انها به سرطان سینه مبتلا می شوند . سرطان سینه اگر به موقع شناخته شود ،قابل درمان است .با این وجود سالانه 5000 زن کانادایی قربانی این نوع بیماری می شوند. سرطان سینه مهمترین علت مرگ ومیر زنانی است که در کانادا به سرطانهای مختلف دچار می شوند . وبیشترین رواج آن درمیان زنان 35 تا 54 ساله است .این سرطان در مقایسه با سرطانهای دیگر وسایر علل مهم مرگ مانند بیماریهای قلبی وعروقی ،زود تر رخ می دهد واز این رو بزرگترین علت از دست رفتن سالهای عمر در زنان وعمده ترین مشکل برای سلامتی آنان محسوب می شود .

    سرطان سینه چیست ؟ سرطان سینه می تواند همه خصوصیات دیگر سرطانها را داشته باشد .تومورپستان معمولا سلولهای کیسه های شیری یا لوله های شیری را گرفتار می سازد .اما در مواردی ، ساختارهای پشتیبانی کننده پستان نیز منشا تومورهای بد خیم می شود .سرطانی که از کیسه ها ویا لوله های شیری شروع به پیشروری کرد. ممکن است نشانه ها وپیامدهای گوناگونی داشته باشد .این سرطان ممکن است در درون مجرای لوله رشد کند وخیلی زود ،نشانه خود را به صورت توده ای درداخل بافت پستان رشد کند که در این صورت ،معمولا سفت وسخت خواهد بود .هر چند ممکن است توده سرطانی مانند بعضی از انواع تومورها نرم باشد .سرطان پستان در زنان ،صد بار شایعتر از مردان است .این نوع سرطان در زنان کمتر از 30سال نادر است وپس از 40سالگی شیوع آن بیشتر می شود.

    علل ابتلا به بیماری سرطان سینه:

    دانشمندان هنوز از علل ایجاد کننده سرطان پستان بی خبرند .اما پژوهشها ی علمی همچنان به یافته های موجود دراین زمینه می افزاید . با مطالعاتی که بر روی تعدادی از زنان مبتلا به این بیماری انجام شده است امکان شناسایی شماری از عوامل پیدایش سرطان سینه فراهم آمده است . این عوامل خطر آفرین عبارتند از :

    1-سابقه قبلی سرطان سینه در فرد

    2-سابقه مشهود سرطان پستان در فامیل . اگر بیش از یک نفر از بستگان درجه اول (مادر ،خواهر ) یک زن سرطان سینه داشته اند وی باید ازنظر احتمال ابتلا به سرطان ،خود را در معرض خطر بیشتری بداند .

    3-سن نامناسب در اولین بارداری .هرچقدر یک زن برای اولین بار در سن پایین تر حامله شود مصونیت بیشتری خواهد داشت بخصوص اگر پیش از 25 سالگی باشد .زنانی که نخستین حاملگی شان پس از 30 سالگی است .در مقایسه با زنانی که هرگز کودکی به دنیا نیاورده اند بیشتر درمعرض خطر ابتلا به سرطان قراردارند .

    4-رژیم غذایی .شواهدی که دال بر وجود رابطه بین رژیم غذایی پر چربی وسرطان سینه باشد ضد ونقیض وغیر قابل نتیجه گیری است .

    5-خونریزی ماهانه . شروع زود هنگام دوره های ماهانه (قاعدگی زود هنگام ) وختم دیر هنگام آن (یائسگی دیررس) احتمال خطر سرطان پستان را افزایش می دهد .

    علاوه بر عوامل یاد شده ،با بررسی روی حیوانات آزمایشگاهی آشکار شده که تجویز هورمون های جنسی ماده (استروژن )با افزایش وقوع سرطان سینه همراه است .درباره اثرات قرص های ضد بارداری (حاوی هورمون های جنسی زنان )برروی زنان واقع در سنین باروری مطالعات وسیعی به عمل آمده و هیچ افزایشی در خطر ابتلا به سرطان سینه از این بابت مشاهده نشده است .متاسفانه این موضوع در مورد قرص های استروژن دار که برای کنترل علائم یائسگی تجویز می شود صادق نیست وبه طور متوسط چند سال بعد خطر وقوع سرطان پستان درزنان یائسه افزایش می یابد

  • فهرست و منابع تحقیق مقاله سرطان‌ پستان‌

    فهرست:

    ندارد
     

    منبع:

    ندارد

تحقیق در مورد تحقیق مقاله سرطان‌ پستان‌, مقاله در مورد تحقیق مقاله سرطان‌ پستان‌, تحقیق دانشجویی در مورد تحقیق مقاله سرطان‌ پستان‌, مقاله دانشجویی در مورد تحقیق مقاله سرطان‌ پستان‌, تحقیق درباره تحقیق مقاله سرطان‌ پستان‌, مقاله درباره تحقیق مقاله سرطان‌ پستان‌, تحقیقات دانش آموزی در مورد تحقیق مقاله سرطان‌ پستان‌, مقالات دانش آموزی در مورد تحقیق مقاله سرطان‌ پستان‌ ، موضوع انشا در مورد تحقیق مقاله سرطان‌ پستان‌
ثبت سفارش
عنوان محصول
قیمت