تحقیق مقاله سرطان سینه

تعداد صفحات: 20 فرمت فایل: word کد فایل: 14246
سال: مشخص نشده مقطع: مشخص نشده دسته بندی: علوم پزشکی
قیمت قدیم:۸,۵۰۰ تومان
قیمت: ۶,۰۰۰ تومان
دانلود مقاله
  • خلاصه
  • فهرست و منابع
  • خلاصه تحقیق مقاله سرطان سینه

    سرطان سینه یکی از سرطان‌های شایع است. طبق محاسبات انستیتو ملی سرطان ایالات متحده آمریکا، از هر هشت زن یک نفر در زندگی خود مبتلا به سرطان پستان می‌شود.[۱] این سرطان در صورتی که به موقع تشخیص داده‌شود به راحتی قابل درمان است.

    در صورت متمرکز بودن بافت سرطانی معمولاً از ترکیبی از عمل جراحی (لامپکتومی)، شیمی درمانی، و رادیوتراپی استفاده می‌گردد. ماموگرافی نیز در تشخیص این بیماری نقش محوری دارد.

    نماد بین‌المللی آگاهی بخشی درباره سرطان پستان، روبان صورتی است.

     

    اتیولوژی

    سرطان سینه یک بیماری هتروژن می‌باشد که یک علت مشخص برای آن در نظر گرفته نمی‌شود

    ریسک فاکتور

    ۱) فاکتور‌هایی با ریسک نسبی بیش از ۴

    سن بالا

    زندگی در اروپای شمالی و آمریکای شمالی

    سطح بالای فاکتور رشد شبه انسولینی در خون زنان قبل از منوپوز (insulinlike growth factor)

    سطح بالای استروژن در خون زنان قبل از منوپوز [۲]

    سابقه سرطان پستان در فامیل

    روش جدید تشخیص زود هنگام سرطان سینه

    سامانه ی تشخیص رایانه ای نه تنها به متخصصان پرتوشناسی در تشخیص دقیق تر کمک می کند، بلکه می تواند کوچک ترین توده های سرطانی را در مراحل اولیه در سینه ی زنان جوان تشخیص دهد.

    به گزارش پایگاه اینترنتی healthscont.com استفاده از این روش نوین تصویربرداری به همراه روش های قدیمی تشخیص سرطان سینه، تا 164درصد تشخیص توده های کوچک را بهبود می بخشد. با این روش می توان توده های یک سانتی متری یا کوچک تر را در زنان تشخیص داد.

    به علاوه این روش تشخیصی در زنان جوان قابل استفاده است، به عبارتی سن تشخیص تا 5 سال کمتر می شود.

    دکتر تومی ای کوپلز از بیمارستان ریچارد مموکیال در کلمبیا در مدت سه سال نزدیک به 28 هزار غربالگری سرطان سینه را انجام داد. از این تعداد 19 هزار غربالگری با استفاده از سامانه ی ماموگرافی به کمک رایانه انجام شد. تشخیص سرطان سینه با این روش جدید تا 16 درصد و تشخیص توده های سرطانی کوچک تر از یک سانتی متر تا 164 درصد بیش تر شد.

    علاوه بر سرطان های کوچک، تشخیص سرطان های مهاجم، 116 درصد و سرطان در مرحله ی اول 72 درصد افزایش داشت. توده های سرطانی تهاجمی چنانچه در مراحل اولیه تشخیص داده نشود، به ویژه در زنان جوان کشنده است.

    با این روش می توان حتی زنان جوان را با توده های سفت تر و متراکم پستانی به راحتی ماموگرافی کرد. در این زنان سرطان هم سریع تر رشد می کند و هم تشخیص آن در بافت های متراکم سینه سخت تر است

    مقابله با سرطان سینه

    سرطان سینه بیماری است، که هیچ زنی حتی نمی خواهد راجع به آن فکر کند و شاید از جلمه بیماری های نادری است که زنان از آن وحشت بسیار دارند. در آخرین تحقیقات به عمل آمده از سوی انجمن مبارزه با سرطان آمریکا، تقریباً نیمی از زنان آمریکایی این نکته را باور دارند که به میزان 50 درصد، خود عامل پرورش این نوع سرطان هستند.

    دکتر" ملانی پولکا"، رئیس بخش تحقیقات انجمن مبارزه با سرطان آمریکا در این ارتباط می گوید: به جرأت می توان گفت خطری که در این زمینه زنان را تهدید می کند، تنها 11 درصد است، اما در عین حال روش هایی وجود دارد، که این میزان را کمترمی سازد. اکنون راهکارهایی که خطر ابتلاء به سرطان سینه را به میزان50 درصد کاهش می دهد را به شما ارائه می دهیم:

    1.در غذای خود میوه و سبزیجات را بگنجانید.

    خوردن تعدادی فلفل سبز، یک نارنگی ، یک لیوان آب میوه، انواع میوه و سبزیجات که سرشار از آنتی اکسیدان های موسوم به کاروتنوئیدها هستند، نشان داده است که این خوردنی ها به محض ورود به بدن، اثر تمام مواد سرطان زایی که در بدن وجود دارند ، را خنثی می سازند.

    2.روش آسیایی ها را پیشه خود سازید.

    زنان چینی و ژاپنی نسبت به زنان دیگر، با عادات غذایی خویش، خطر ابتلا به سرطان را به میزان نصف ، کاهش داده اند . پزشکان معتقدند تنها مصرف بالای چای سبز در کشورهای آسیایی، چنین موقعیتی را برای زنان به وجود آورده است. چای سبز به میزان بسیار زیادی، دارای آنتی اکسیدان هایی به نام " پلی فنول" است، که کار مبارزه با انواع بیماری ها ، به ویژه سرطان سینه را بر عهده دارند . بنابر آزمایشات انجام شده ، این آنتی اکسیدان ها 25 بار بیشتراز ویتامین E در جوان نگاه داشتن سلولها موثر هستند.

    همچنین تحقیقات جدید نشان داده است ، چای سبز، رشد غدد سرطانی را به میزان 70 درصد کاهش می دهد . برای دستیابی به منافع بی شمار این آنتی اکسیدان، کافی است در روز حداقل 4 فنجان چای سبز، میل کنید . همچنین می توانید همراه با غذا، از کپسول های گیاهی که عصاره این چای در آنها استفاده شده ، مصرف کنید. این کپسول های گیاهی با نام " تکرین" در تمامی فروشگاه های عرضه داروهای گیاهی یافت می شود.

    3.معاینات پزشکی سالیانه را فراموش نکنید.

    به عقیده محققین، با انجام معاینات سالیانه، پس از 40 سالگی یا زودتر، (در صورت داشتن سابقه خانوادگی)، می توان به میزان 30 درصد ، خطر ابتلا به این سرطان را کاهش داد . همچنین می توان با انجام مرتب ماموگرافی ، بیش از 60 درصد خطر ابتلا به سرطان را کاهش داد.

    4.مصرف روزانه شیر، پنیر و حتی بستنی را افزایش دهید.

    زنانی که در روز حداقل 3 لیوان شیر می نوشند، به میزان 50 درصد کمتر به این سرطان دچار می شوند. پروتئین و کلسیم موجود در شیر یا پنیر با سلولهای سرطانی مبارزه می کند.همچنین می توان کلسیم را از طریق قرص یا کپسول نیز به بدن رسانید.

    5.فعالیت های ورزشی خود را افزایش دهید.

    تحقیقات انجام شده نشان می دهد، زنان ورزشکار 40 درصد کمتر از سایر زنان دچار سرطان سینه می شوند. پزشکان معتقدند که تداوم ورزش روزانه، در عین این که وزن را ثابت نگاه می دارد، به عدم ابتلا به این بیماری پس از دوران یائسگی نیز کمک شایانی می کند. چرا که زنان عموماً در دوران یائسگی با اضافه وزن پیش آمده ، 40 درصد بیش از زنان دیگرامکان ابتلا به سرطان پیدا می کنند. متخصصان سرطان شناسی، حداقل 30 دقیقه ورزش بدنسازی و یا ورزش های سخت بدنی را به میزان سه بار در هفته ، توصیه می کنند.

     

    راههای پیشگیری از ابتلا به سرطان سینه

     

     
    خلاصه : راههای پیشگیری از ابتلا به سرطان سینه و توضیحات پیرامون آن
    متن کل خبر : سرطان نوعی ایجاد هرج و مرج و خارج شدن سلول های بدن از روند طبیعی است . سرطان پستان جزء سرطان های نسبتا شایع و خطرناک در بین زنان می باشد . سینه از انواع غدد مترشحه می باشد که وظیفه آن تولید شیر است مانند سایر سلول های بدن سینه نیز به طور متناوب رشد کرده و زمانی را نیز به استراحت می پردازد .
    دوره رشد و استراحت توسط ژن هایی که در مغز قرار گرفته اند کنترل و اداره می شوند .
    هنگامی که ژنها دارای عملکرد مناسبی باشند به خوبی توانایی کنترل رشد سلول ها را دارند اما زمانیکه در عملکرد آنها نوعی نا هنجاری و یا بی قاعدگی بروز کند تسلط خود را بر روی رشد سلول ها از دست می دهند .
    درمان موفقیت آمیز این سرطان بستگی به تشخیص اولیه و مراقبت های پزشکی دارد .
    علت اصلی بروز آن در ایران بیشتر به تغذیه نامناسب و چرب و غذای بیرون ،عدم تحرک و ناراحتی روحی برمی گردد .
    ● بهترین راههای پیشگیری از سرطان سینه
    در قسمت پزشکی سالانه خود ، از پزشکتان بخواهید که ریسک ابتلا به سرطان سینه را در شما محاسبه کند .
    اگر از ریسک متوسطی در ابتدا به بیماری برخوردار هستید ،هر ماه سینه خود را به طور متوسط چک کنید . بهتر است این کار را از بیست سالگی شروع کنید . از ۲۰ تا ۳۹ سالگی نیز هر سه سال یک بار به کلینیک های تخصصی مراجعه کرده و از سلامت خود آگاه شوید و از ۴۰سال به بالا هر سال این کار را انجام دهید .
    اگر ریسک شما در ابتلا به بیماری بالا است می بایست در مورد چگونگی انجام آزمایشات و فاصله زمانی بین آنها با پزشک متخصص مشورت کنید .
     
    وزن بدن خود را همواه متعادل نگه دارید ،هنگامی که به سن شما افزوده می شود باید میزان کالری را در رژیم خود کاهش دهید و زمان ورزش و نرمش را زیاد کنید .
     
     
  • فهرست و منابع تحقیق مقاله سرطان سینه

    فهرست:

    ندارد.
     

    منبع:

    ندارد.

تحقیق در مورد تحقیق مقاله سرطان سینه , مقاله در مورد تحقیق مقاله سرطان سینه , تحقیق دانشجویی در مورد تحقیق مقاله سرطان سینه , مقاله دانشجویی در مورد تحقیق مقاله سرطان سینه , تحقیق درباره تحقیق مقاله سرطان سینه , مقاله درباره تحقیق مقاله سرطان سینه , تحقیقات دانش آموزی در مورد تحقیق مقاله سرطان سینه , مقالات دانش آموزی در مورد تحقیق مقاله سرطان سینه ، موضوع انشا در مورد تحقیق مقاله سرطان سینه
ثبت سفارش
عنوان محصول
قیمت