تحقیق مقاله مسمومیت بارداری

تعداد صفحات: 16 فرمت فایل: word کد فایل: 12733
سال: مشخص نشده مقطع: مشخص نشده دسته بندی: علوم پزشکی
قیمت قدیم:۸,۵۰۰ تومان
قیمت: ۶,۰۰۰ تومان
دانلود مقاله
  • خلاصه
  • فهرست و منابع
  • خلاصه تحقیق مقاله مسمومیت بارداری

    یک متخصص زنان گفت: ورم انگشتان و صورت، همچنین افزایش ناگهانی وزن در نیمه دوم بارداری، نشانه بیماری مسمومیت دوران بارداری است. ادیب ابراهیمی افزود: پیشرفت این بیماری سبب خون‏ریزی در مغز و کبد می‏شود. وی با اشاره به این که این بیماری در نیمه دوم بارداری شایع‏تر است، گفت: توجه به نشانه‏های این مسمومیت و مراجعه به موقع به پزشک از پیشرفت بیماری پیشگیری می‏کند.

     

    استرس شدید در دوران بارداری باعث زایمان زودرس می‌شود

    یک جراح و متخصص زنان و زایمان در یزد گفت: بروز استرس در هفته‌های هیجدهم تا بیستم حاملگی باعث افزایش هورمون «کورتیکو تروپین» در خون و نهایتاً منجر به زایمان زودرس می‌شود.

    دکتر صدیقه قندی افزود: با عنایت به این موضوع که افزایش استرس می‌تواند باعث بروز مسایل جدی بهداشتی در طی دوران حاملگی شود، بروز آن نه تنها برای مادر بلکه برای نوزاد نیز مضرست.
    وی اظهار کرد: استرس در طی حاملگی می‌تواند باعث خستگی بیش از حد، بی‌قراری، کاهش و یا افزایش بیش از حد اشتهاء، سردرد، درد کمر و همچنین اختلال در خواب مادر باردار شود.
    دکتر قندی اضافه کرد: ادامه یافتن استرس برای زمان طولانی مدت، علاوه بر کاهش مقاومت بدن نسبت به عفونت‌ها، باعث بروز افزایش فشار خون، بیماری‌های قلبی - عروقی، مسمومیت دوران بارداری
    (پره اکلامپسی) و در نهایت زایمان زودرس شود.
    وی در مورد اثرات استرس بر نوزاد خاطرنشان کرد: استرس دوران بارداری در نوزاد باعث کاهش وزن و اختلالات دستگاه گوارش می‌شود.
    این جراح و متخصص زنان و زایمان با بیان این که همراه با بروز استرس هورمونی به نام «کاتگون آمین‌ها» ترشح می‌شود، یادآور شد: این هورمون زمانی که استرس شدید باشد، ترشح می‌شود و در نهایت منجر به کم وزن شدن نوزاد، انقباض عروق جنین و نیز کاهش اکسیژن‌رسانی و تغذیه و تأخیر در رشد سیستم عصبی جنین می‌شود.
    وی از تکنیک‌های کاهش استرس به انجام فعالیت‌های ورزشی مرتب مثل یوگا و relaxation اشاره نمود و در پایان توصیه کرد: روزانه حدود ۲۰ الی ۳۰ دقیقه به تنفس خود دقت کنید؛ بدین ترتیب که با قفسه سینه به صورت آرام، مداوم و عمیق نفس بکشید تا به احساس آرامش کامل برسید و استرس و اضطرابی که بخشی از زندگی روزانه را تشکیل می‌دهد، کاهش و محدود شود.

     

    براساس نتایج مطالعات انجام شده، استفاده مداوم زنان باردار از میوه و سبزیجات احتمال ابتلای آنها به مسمومیت و فشارخون حاملگی را کاهش می‌دهد.صغری نیک‌پور محقق این طرح و عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی ایران در این باره گفت: فشارخون بالای زنان باردار ضمن ایجاد مسمومیت حاملگی ( پره اکلامپسی) خطراتی همچون سقط جنین را به همراه دارد؛ از این‌رو رعایت رژیم غذایی مناسب می‌تواند از ابتلای افراد به این بیماری پیشگیری کند.وی در مورد پژوهشی که بر این اساس انجام داده توضیح داد: در این پژوهش ۱۵۴ زن باردار ۱۸ تا ۳۵ ساله که در مرکز آموزشی و درمانی شهید اکبر آبادی زایمان کردند به مدت یکسال با ارائه پرسشنامه از نظر مقدار مصرف مواد غذایی حاوی ویتامین C (میوه و سبزیجات) در طول بارداری مورد بررسی قرار گرفتند.نیک‌پور ادامه داد: در نمونه‌های مورد مطالعه ۷۵ نفر مبتلا به پره اکلامپسی و ۷۹ نفر مبتلا نبوده‌اند.وی به نتایج به دست آمده اشاره کرد و به ایسنا گفت: زنان بارداری که در طول حاملگی روزانه ۸۵ میلی‌گرم یا بیشتر ویتامین C دریافت کنند به طور قابل توجهی کمتر از افراد دیگر به مسمومیت و فشار خون حاملگی مبتلا می شوند.گفتنی است: این پژوهش در نوزدهمین کنگره بین‌المللی زنان و زایمان که ۱۴ مهر ماه سال جاری در کره جنوبی برگزار شد یکی از مقالات برگزیده بود.

    مسمومیت حاملگی یک مشکل شایع در حاملگی است که یک زن را در هر 7 حاملگی مبتلا می کند. این وضعیت با فشار خون بالا و پروتئین اضافی در ادرار بعد از هفته 20 حاملگی. به آن مسمومیت یا فشار خون ناشی از بارداری گفته می شود.

    مسمومیت حاملگی در صورتی که درمان نشده باقی بماند، می تواند منجر به عوارض جدی و کشنده برای شما و جنین متولد نشده تان باشد. مسمومیت حاملگی و دیگر اختلالات فشار خون در طی حاملگی علت اولیه ناخوشی ها و مرگ مادر و شیرخوار هستن

    مقدمه

    مسمومیت حاملگی یک مشکل شایع در حاملگی است که یک زن را در هر 7 حاملگی مبتلا می کند. این وضعیت با فشار خون بالا و پروتئین اضافی در ادرار بعد از هفته 20 حاملگی روی می دهد و به آن مسمومیت یا فشار خون ناشی از بارداری گفته می شود.

    مسمومیت حاملگی در صورتی که درمان نشده باقی بماند، می تواند منجر به عوارض جدی و کشنده برای شما و جنین متولد نشده تان باشد. مسمومیت حاملگی و دیگر اختلالات فشار خون در طی حاملگی علت اولیه ناخوشی ها و مرگ مادر و شیرخوار هستند.
    تنها درمان مسمومیت حاملگی زایمان نوزاد است. بعد از تولد نوزاد، معمولاً فشار خون در عرض چند روز به حالت طبیعی باز می گردد. بنابراین راه حل بدیهی در زمانی که مسمومیت حاملگی نزدیک به انتهای بارداری است زایمان می باشد. به هر حال اگر برای شما زود تر تشخیص مسمومیت حاملگی داده شود، درمان، محتاطانه تر است. شما و پزشکتان باید با کارهای ظرافتمندانه بدون آنکه شما و جنینتان در معرض عوارض جدی قرار گیرید، حاملگی را طولانی کنید تا جنین شما زمان بیشتری برای نمو یافتن داشته باشد.

    علائم و نشانه ها

    علائم مسمومیت حاملگی فشار خون بالا و حضور پروتئین در ادرار بعد از هفته 20 حاملگی است. ممکن است مراقب بهداشتی شما در یکی از ویزیتهای مراقبت پیش از بارداری شما این مشکل را در شما مشخص نماید.

    سایر نشانه ها که قابل توجه نیستند ولی ممکن است آنها را تجربه کنید موارد زیر هستند:

    - سردرد شدید
    - تغییر در بینایی، شامل از دست دادن زود گذر بینایی، تاری دید یا حساسیت به نور
    - درد قسمت بالایی شکم، معمولاً زیر دنده ها و در سمت راست
    - اضطراب غیر قابل انتظار
    - تهوع یا استفراغ
    - سرگیجه
    - کاهش دفع ادرار
     

  • فهرست و منابع تحقیق مقاله مسمومیت بارداری

    فهرست:

    ندارد
     

    منبع:

    ندارد

تحقیق در مورد تحقیق مقاله مسمومیت بارداری, مقاله در مورد تحقیق مقاله مسمومیت بارداری, تحقیق دانشجویی در مورد تحقیق مقاله مسمومیت بارداری, مقاله دانشجویی در مورد تحقیق مقاله مسمومیت بارداری, تحقیق درباره تحقیق مقاله مسمومیت بارداری, مقاله درباره تحقیق مقاله مسمومیت بارداری, تحقیقات دانش آموزی در مورد تحقیق مقاله مسمومیت بارداری, مقالات دانش آموزی در مورد تحقیق مقاله مسمومیت بارداری ، موضوع انشا در مورد تحقیق مقاله مسمومیت بارداری
ثبت سفارش
عنوان محصول
قیمت