تحقیق مقاله انقلاب

تعداد صفحات: 9 فرمت فایل: word کد فایل: 12891
سال: مشخص نشده مقطع: مشخص نشده دسته بندی: تاریخ
قیمت قدیم:۷,۰۰۰ تومان
قیمت: ۵,۰۰۰ تومان
دانلود مقاله
  • خلاصه
  • فهرست و منابع
  • خلاصه تحقیق مقاله انقلاب

    انقلاب در لغت به معنی زیر و رو شدن یا پشت و رو شدن و نظیر این معانی است قرآن مجید هم این کلمه را هر جا بکار برده به همین مفهوم به کار برده است نه به مفهوم اصطلاحی رایج آن در امروز ماده انقلاب تقلیب، منقلب، ینقلب و امثال اینها در قرآن آمده است. از جمله: و من ینقلب علی عقیبه فلن یضرا… شیئا … (آیه 144- سوره آل عمران) و ما محمد رسول قدخلت من قبله الرسل افان مات او قتل انقلبتم علی اعقابکم )144آل عمران) این آیه در جنگ احد در آن هنگام که شایعه شد رسول خدا کشته شده است و بدنبال آن عده زیادی از مسلمانان فرار کردند نازل شد. آیه خطاب به مؤمنان می گوید محمد پیامبری بیش نیست که قبل از او هم پیامبران دیگری بودند یعنی هر پیامبری که آمده است مردن دارد کشته شدن دارد محمد برای شما از جانب خدا پیامی آورده است خدای او زنده است اگر فرضاً بمیرد یا کشته شود آیا شما باید به عقب برگردید. در اینجا حرکت اسلامی به تعبیر قرآن حرکت به جلو است و بازگشت این گروه از دین به معنی برگشت به عقب و یا انقلاب است. انقلاب در تعبیر قرآن یعنی رو در جهت پشت قرار گرفتن و پشت در جهت رو …        
    فلاسفه انقلاب را به جایی می گویند که ذات و ماهیت یک شیی لزوماعوض شده باشد انقلاب در عربی معنای ثوره و در اصطلاح انگلیسی به معنای «رولوسیون» است. انقلاب به معنایی که در جامعه شناسی مطرح است همان دگر شدن است حتی نباید بگوییم دگرگون شده زیرا دگرگون شدن یعنی اینکه گونه و کیفیتش جور دیگر شود. به عوض باید بگوییم دگر شدن یعنی تبدیل شدن به موجودی دیگر.      
    انقلاب به معنای نوعی شدن است. و در هر اصطلاحی لغوی، فلسفی و فقهی امری است از نوع فعل لازم.

    امام خمینی وآرمان های انقلاب اسلامی

    هدف ما برقراری جمهوری اسلامی و برنامه ما تحصیل آزادی و استقلال و سپردن اداره کشور به کارشناسان امین و حذف خیانتهاو هزینه های مخوف اقتصاد و تصفیه وزارتخانهها و حذف زوائد موجب صرف هزینه های هنگفت بی فایده و اصلاح قانون اساسی است (پیام امام 14/8/57)        
    حکومت اسلامی که ما می خواهیم چنین حکومتی است که آنکه در راس حکومت است با مردم دوست باشدو در بین مردم بنیشیند و با آنها صحبت کند هر کس هر حاجتی دارد به او بگوید وقتی یک حکومت این طور شد ملت دنبال او و حافظ اوست همان طور که او حافظ ملت و پشت سر ملت است(سخنرانی امام در جمع گروهی از عشایر 14/4/58)
    تربیتهای اسلام تربیتهای الهی است. چنانکه حکومت اسلام حکومت الهی است. فرق ما بین حکومت اسلامی با حکومت های دیگر براین است که آن حکومت را برای غلبه کردن بر دیگران می خواهند، منظور اسلام از کشور گشایی این است که انسان تربیت کند. حکومت اسلامی می خواهد حکومت الله در عالم ایجاد شود (سخنرانی امام در جمع مسوولین مجلات 17/4/58)
    نهضت ایران نهضت اسلامی است، نهضتی است انسانی که اگر اطلاع بر عمق آن پیدا کنند همه افراد بشر طرفدار آن خواهند بود، مگر آنهایی که از انسانیت بهره ور نیستند. در برنامه دولت اسلامی این است که تمام بشر در کنار هم به طور سلامت و رفاه زندگی کنند. اسلام می خواهد با همه کشورهایی که در جهان هستند دوست باشدو دولت اسلامی می خواهد با همه ملتها و با همه دولتها تفاهم و ارتباط صحیح داشته باشد، در صورتی که آنان هم متقابلا احترام دولت اسلامی را مراعات کنند.برنامه این گروه اسلامی این است که دولتی به وجود بیاید که با همه قشرها به عدالت رفتار کند و امتیاز به قشرها ندهد مگر با امتیازات انسانی که خود آنها دارند (سخنرانی در جمع کردهای مریوان26/4/58) . 

  • فهرست و منابع تحقیق مقاله انقلاب

    فهرست:

    ندارد.
     

    منبع:

    ندارد.

تحقیق در مورد تحقیق مقاله انقلاب , مقاله در مورد تحقیق مقاله انقلاب , تحقیق دانشجویی در مورد تحقیق مقاله انقلاب , مقاله دانشجویی در مورد تحقیق مقاله انقلاب , تحقیق درباره تحقیق مقاله انقلاب , مقاله درباره تحقیق مقاله انقلاب , تحقیقات دانش آموزی در مورد تحقیق مقاله انقلاب , مقالات دانش آموزی در مورد تحقیق مقاله انقلاب ، موضوع انشا در مورد تحقیق مقاله انقلاب
ثبت سفارش
عنوان محصول
قیمت