تحقیق مقاله شکست افسانه اسراییل

تعداد صفحات: 21 فرمت فایل: word کد فایل: 12900
سال: مشخص نشده مقطع: مشخص نشده دسته بندی: تاریخ
قیمت قدیم:۱۲,۵۰۰ تومان
قیمت: ۸,۰۰۰ تومان
دانلود مقاله
  • خلاصه
  • فهرست و منابع
  • خلاصه تحقیق مقاله شکست افسانه اسراییل

    ((والذین جاهدوا فینا لنهدینهم سبلنا))

    انقلاب مقدس اسلامی ملی، ماههای اخیر شاهد تحولات و نقاط عطف درخشانی بوده است.

    ملت مسلمان و قهرمان عراق با الهام از جنبشها ی اسلامی و تجربهای موفق حرکت دینی در تامین استقلال ، آزادی و رهایی از استعمار ، علی رغم تمامی فتنه ها و توطئه های اشغالگران و ایادی استعمار در انتخابات پرشکوهی از میان همه فهرست ها و نامزدهای ورود به پارلمان قانون گذاری عراق فهرست ائتلاف یکپارچه را برگزیدند. ائتلافی که تحت زعامت مرجعیت شکل گرفته و تمامی عناصر آن تربیت یافته انقلاب اسلامی و اندیشه های اسلامی می باشد.

    آمریکای جنایتکار با بکارگیری تمام مزدورانش در داخل و خارج عراق، بسیج برخی از سران مزدور عرب، بسیج تمامی رسانه های نوشتاری، گفتاری، دیداری، الکترونیک و انجام عملیات روانی حساب شده سعی نمود به هر طریق ملت عراق را متقاعد کند که به این فهرست رای ندهند. اما انتخابات هوشمندانه ملت عراق تمامی این مکرها را نقش بر آب کرد. آنگاه متجاوزان با توسل به هر حربه ای سعی در عدم شکل گیری دولت ائتلاف نمودند. تمامی عوامل خود را بکار گرفتند تا با ایجاد اختلاف و فتنه در درون ائتلاف شکل گیری دولت را در عراق غیر ممکن سازند تا در میان اختلاف اعضاء ائتلاف، مزدورانی چون ایاد علاوی بتوانند تشکیل حکومت وابسته و مزدور بدهند. اما مجدداً هوشیاری و عرق دینی و هویت اسلامی و تبعیت اعضاء ائتلاف از مرجعیت آنان را بسوی وحدت و شکل دهی دولت آقای نوری المالکی سوق داد. دولتی که می تواند خاری برای همیشه در چشم متجاوزان باشد.

    همزمان با شکل گیری دولت آقای نوری المالکی در عراق ملت اسلام دوست، مجاهد و قهرمان فلسطین در میان حیرت و بهت جهانیان با زدن دست رد به تمامی احزاب لائیک و ملی سنتی که سالها داعیه رهبری ملت فلسطین را داشتند در انتخاباتی پر شکوه آراء خود را به نفع جنبش قهرمان حماس که مظهر مقاومت اسلامی در فلسطین است در صندوق ها ریختند.

    آری ملت قهرمان و مسلمان فلسطین  که تجربه نزدیک به یک قرن مبارزه با امپریالیزم و صهیونیزم را بهمراه دارد با الهام از جنبشها و جریانات اصیل اسلامی و بکارگیری تجربه موفق جوانان مومن و مجاهد حزب الله لبنان در دو دهه اخیر و حاکم ساختن اندیشه اسلامی بر مبارزات خود بجای اندیشه های سنتی قبلی که حاکم بر مبارزات ملت فلسطین بود بدون هراس از تهدیدات دشمنان خارجی و داخلی انتفاضه ای مبارک و الهی را آغاز نمود و با اتکال به خداوند متعال صفحه ای نورانی و جدید را که نوید صبحی روشن و پر از امید و پیروزی بود بر روی خود گشود.

    از آغاز این انتفاضه تمامی دشمنان اسلام و انسانیت یکپارچه و هماهنگ برای انحراف آن و یا خاموش نمودن شعله های فروزانش که صهیونیست ها را هر روز بیشتر به  کام خود می کشید، مکرها و دسیسه های فراوان کردند، اما ملت فلسطین که جهاد خود را با اخلاص و فی سبیل  الله آغاز نموده بودند شامل  هدایت الهی شدند و (والذین جاهدوا فینا لنهدینهم سبلنا) پی در پی توطئه های دشمن را درهم شکستند و انتفاضه را به سمت کمال و تعالی سوق دادند. انتفاضه دوم یا انتفاضه الاقصی زمانی شکل گرفت  که ملت فلسطین با تمام وجود از مجامع و سازمانهای بین المللی مأیوس گردید و با اتکال بر خدا و توانمندی های ذاتی خود و حمایت توده مردمی در کشورهای اسلامی تحول اساسی در انتفاضه بوجود آوردند و با ساخت موشک و برخی از سلاح های ساده توانستند در مقابل تجاوزات و ددمنشی های صهیونیت ها به گونه ای مقابله به مثل نموده، در بسیاری از مواقع به سطح بازدارنگی انتفاضه مظلومانه سنگ ها و تیر  و کمان ها را ارتقا دهند.

    در چنین شرایطی دشمن زبون و ترسو که توان تحمل ضربات دشمن شکن فرزندان قهرمان فلسطین بویژه شیر زنان و شیر مردان غزه را نداشت ذلت تسلیم و خواری عقب نشینی را بر خود تحمیل کرد و علی رغم شعار تحقق سرزمین از نیل تا فرات نوار قهرمان پرور غزه را رها کرد.

    این پیروزی شکوهمند که فجر دیگری از انقلاب اسلامی بود و بدنبال فجر دلیر مردان حزب الله لبنان در آزادسازی سرزمین مقدس جبل عامل روی داد مردم فلسطین را به این خودباوری می رساند که امروز عصر حاکمیت اسلام است و اسلام دینی است کامل که در هر عصر و مکانی  توان کامل برای اداره انسان ها و جوامع پیش رفته بشری را دارا می باشد. لذا پس از درگذشت یاسر عرفات ملت فلسطین از پذیرش سنتی حاکمیت احزاب و گروههای لیبرال و لائیک سرباز زده و خواستار حاکمانی  با اندیشه و اعتقاد به اسلام مبین شد.

    تجلی این خواست ملت در انتخابات شوراهای شهرهای نوار غزه متجلی شد و جهان با بهت و حیرت  ناگهان شاهد پیروزی شگفت  جنبش حماس بعنوان یک جنبش اسلامی در مقابل رقیبان سنتی کهنه کار شدند.

    همزمان با کوبیدن متجاوزان آمریکایی بر طبل دموکراسی در منطقه خاورمیانه و توجیه اشغالگری، تجاوز با این شعار توجیه گردید، اما همگام با مردم عراق که نظر خود را در انتخابات مجلس دائمی بر اشغالگران تحمیل کردند و نیروهای معتقد و مومن به اسلام ناب را برگزیدند، مردم فلسطین در حماسه ای شورانگیز در انتخابات مجلس ملی حضور یافتند و جنبش حماس را به پیروزی قاطع و خارج از حد تصور تمامی تحلیل گران جهانی رساندند.

    این پیروزی همچون صاعقه ای بر کاخ نشینان ظلم پیشه سفید و هیات حاکمه اسرائیل  که نخست وزیر آن سکرات مرگ ذلت بار خود را می گذراند فرود آمد.

    همزمان برخی از کشورهای عربی که نظامهای غیر مردمی و ضد اسلامی آنان سالها به قدرت سلاح و حمایت اسرائیل و آمریکا بر مردم مسلمانشان تحمیل شده است. این پیروزی را خطری برای حاکمیت خود دانستند و در حلقه ای مشترک با اسرائیلی ها و برخی از داعیه داران حاکمیت مردم بر فلسطین توطئه ای پیچیده و خطرناکی را آغاز کردند که هدف آن سقوط دولت حماس می باشد  که از اهم این فتنه ها می توان موارد زیر را یاد کرد؛

    الف) اقدامهای گوناگون سراسر خیانت و جنایت برای راه اندازی جنگ داخلی در فلسطین میان  مجاهدان قهرمان حماس و با نیروهای ملی و سیاسی که در مسیر مبارزات تاکنون با رزمندگان حماس یا همسویی داشته و یا مخالفت عمده ای نداشته اند.

    ب) محاصره اقتصادی دولت جدید فلسطین با وضع قوانین گمرکی، مالیاتی، بلوکه کردن اموال و دارایی ها، بستن حسابهای معتبر بانکی و بین المللی، ممانعت از ارسال کمک های دوستانه مسلمانان و حتی مردم فلسطین از سراسر جهان به غزه و . . .

    ج) انجام عملیات روانی بسیار سنگین از طریق بکارگیری تمامی رسانه های مکتوب، صوتی، تصویری و الکترونیک قابل دریافت در فلسطین علیه ملت فلسطین جهت سیاه و مبهم نشان دادن آینده مردم فلسطین در صورت استقرار دولت حماس.

  • فهرست و منابع تحقیق مقاله شکست افسانه اسراییل

    فهرست:

    ندارد.
     

    منبع:

    ندارد.

تحقیق در مورد تحقیق مقاله شکست افسانه اسراییل, مقاله در مورد تحقیق مقاله شکست افسانه اسراییل, تحقیق دانشجویی در مورد تحقیق مقاله شکست افسانه اسراییل, مقاله دانشجویی در مورد تحقیق مقاله شکست افسانه اسراییل, تحقیق درباره تحقیق مقاله شکست افسانه اسراییل, مقاله درباره تحقیق مقاله شکست افسانه اسراییل, تحقیقات دانش آموزی در مورد تحقیق مقاله شکست افسانه اسراییل, مقالات دانش آموزی در مورد تحقیق مقاله شکست افسانه اسراییل ، موضوع انشا در مورد تحقیق مقاله شکست افسانه اسراییل
ثبت سفارش
عنوان محصول
قیمت