تحقیق مقاله تحلیل محتوای تبلیغات روزنامه همشهری

تعداد صفحات: 7 فرمت فایل: word کد فایل: 12935
سال: مشخص نشده مقطع: مشخص نشده دسته بندی: مهندسی فناوری اطلاعات IT
قیمت قدیم:۷,۰۰۰ تومان
قیمت: ۵,۰۰۰ تومان
دانلود مقاله
  • خلاصه
  • فهرست و منابع
  • خلاصه تحقیق مقاله تحلیل محتوای تبلیغات روزنامه همشهری

    تبلیغات و زندگی روزمره

    امروزه تبلیغات در زندگی روزمره ما نقش مهمی را ایفا می کند .اگر در خیابان یا در مکان های مختلف به دور و بر خود توجه کنیم تبلیغات فراوانی می بینیم که هر کدام به جنبه ای از زندگی مربوط می شوند .تبلیغات از نیاز های اساسی مانند خوراک ، پوشاک ، مسکن و وسایل جانبی مورد نیاز در زندگی تا وسا یل آموزشی و سر گرمی را در بر می گیرد .

    تبلیغات در زندگی ما نقش مهمی را ایفا می کند وبیشتر از طریق نا خود آگاه بر انتخاب ها و نحوه زندگی وروش ها یی که ما برای رفع نیاز به کار می بریم تاثیر می گذارد .سر مایه داری در راستای فروش محصولات ، ایجاد بازار مصرف در داخل یا سطح بین الملل صورت می گیرد.

     

    تبلیغات در روزنامه همشهری

    حجم کل مطا لب روزنامه همشهری 46464 سانتی متر مربع است که 6088 سانتی متر آن را به تبلیغات اختصاص داده اند .

    برخی صفحات دارای تبلیغ نیست و برخی دیگر ، به ویژه صفحات میانه ، دارای حجم بالایی از تبلیغ گاه تا نصف صفحه و یا در مواردی تا کل صفحه ، تبلیغاتی که به صنعت ماشین سازی می پر دازد ، می با شند .

    با توجه به روزنامه هایی که در بازه زمانی ذکر شده بررسی شد نظم خاصی در ارائه تبلیغات وجود داشت .محتوای تبلیغات ،حجم آنها و جایگاهشان تقریبا در تمام شماره ها همانند بوده است .

    صفحه اول حدودا 300 سانتی متر مربع را به تبلیغ اختصاص داده است . البته در برخی روزها صفحه اول از تبلیغ کمتری استفاده کرده که دلیل اصلی این کار را حجم بالای اخبار آن روز می توان دانست.

    (نمودار و جداول در فایل اصلی موجود است)

    معمولا آگهی و تبلیغات صفحه اول مربوط به خرید و فروش مسکن ، مناقصه و تبلیغ برای روزنامه همشهری و ضمیمه های آن (همشهری محله ،همشهری جوان) بود. در صفحات دوم و سوم آگهی مناقصه و استخدام بیشتر به چشم می خورد .صفحه 9 مربوط به آگهی های موسسات آموزشی است .صفحه ده اختصاص به تبلیغات آژانس ها و تورهای مسافرتی دارد و گاه چند تبلیغ راجع به فروش ملک نیز در آن دیده می شود .صفحات 12 و 13 عموما تبلیغ ندارد و در صورت داشتن تبلیغ ، تک تبلیغی است که بیشتر به معرفی وسایل برقی و خانگی می پر دازد. صفحه 15 نیز عمو ما تک تبلیغی در مورد وسایل خانه دارد در صفحه 18 آنچه بیشتر ذکر می شود آگهی های مربوط به استخدام و مناقصه است . صفحه 21 در این بازه زمانی اکثرا دارای تیلیغ موبایل nokiaبود که در شماره های مختلف ، به معرفی مدل های جدید و مختلف nokia پرداخته شده بود . صفحه 28 اختصاص به تبلیغ لوازم خانگی ، آموزشی و دعوت به همکاری داشت .صفحات 29 و 30 تبلیغ وسایل خانگی است و صفحات آخر بیشتر به تبلیغ آموزشگاه های مختلف پرد اخته است .همجنان که در بخش روش شناسی گفته شد با توجه به موضو ع ، تبلیغات در13 دسته مختلف دسته بندی شده اند و درصدی نسبی از آنها گرفته شده است که در تمام شماره های بازه زمانی مورد نظر تقریبا این حجم تبلیغات همانند است. در هر روزنامه ی تقریبا ۷۰تبلیغ وجود دارد.

     

    حجم تبلیغات در روزنامه همشهری

    براساس جدول ارائه شده آگهی مناقصه و مزایده و تبلیغ تور های مسافرتی و آموزشی از همه بیشتر است .

    نشانه شناسی:

    نظر سوسور، ماهیت زبان به منزله یک نظام، در گرو کشف جنبه‏های مشترک زبان و سایر نظام‏های نشانه‏ای است و از آنجا که آیین‏های اجتماعی در هر فرهنگ یک نظام نشانه‏ای به وجود می‏آورند، پژوهش درباره این آیین‏ها و نشانه‏ها منجر به کشف قانون‏مندی‏هایی می‏شود که در زبان‏شناسی و در واقع همه نظام‏های نشانه‏ای مصداق دارند. نظام‏های نشانه‏ای از نظر سورسور دو جزء جدایی‏ناپذیر دال و مدلول دارند و در واقع نشانه، حلقه ارتباط یک مدلول با الگوی آوایی یا همان دال است. دال و مدلول از راه تداعی در ذهن گوینده و شنونده، به طرز جدایی‏ناپذیری مرتبط ‏اند. از نظر سوسور زبان مبین واقعیت عینی اشیاء یا مصداق‏های موجود در جهان واقع نیست، بلکه باید گفت معنا در زبان از راه تفاوت‏های مفهومی و واجی ساخته می‏شود. در واقع زبان نوعی نظام دلالتی است که از راه رابطه با نشانه و نه از راه ارجاع کلمات به واقعیت موجود یا کیفیتی ذاتی، معناسازی می‏کند. از این حیث می‏توانیم بگوییم زبان نظامی از تفاوت‏هاست که در آن هر دال و مدلولی به نحوی سلبی از سایر دال‏ها و مدلول‏ها متمایز می‏شوند. همچنین رابطه بین دال و مدلول از نظر سوسور کاملاً قراردادی است.

    نشانه‏های زبان واجد تعیّن اجتماعی و تاریخی‏اند. به عبارت دیگر، معنا برساخته اجتماع و فرهنگ است و معنای هر شی‏ء یا ابژه‏ای را گفتار و رفتار اجتماعی به وجود می‏آورد. معنا چیزی نیست که از پیش مقرر شده باشد، بلکه این فرهنگ است که آن را می‏آفریند. بنابراین، معنا امری تغییرپذیر است و به عوامل اجتماعی و تاریخی بستگی دارد. به همین دلیل است که برخی دال‏ها در نظام‏های نشانه‏ای از جمله نظام زبانی، ممتازتر از بقیه دال‏ها تلقی می‏شوند. کما اینکه در اغلب فرهنگ‏های بشری دال ”مرد“ واجد خصوصیاتی برتر نسبت به دال ”زن“ تلقی می‏شود. 

  • فهرست و منابع تحقیق مقاله تحلیل محتوای تبلیغات روزنامه همشهری

    فهرست:

    ندارد.
     

    منبع:

    ندارد.

تحقیق در مورد تحقیق مقاله تحلیل محتوای تبلیغات روزنامه همشهری, مقاله در مورد تحقیق مقاله تحلیل محتوای تبلیغات روزنامه همشهری, تحقیق دانشجویی در مورد تحقیق مقاله تحلیل محتوای تبلیغات روزنامه همشهری, مقاله دانشجویی در مورد تحقیق مقاله تحلیل محتوای تبلیغات روزنامه همشهری, تحقیق درباره تحقیق مقاله تحلیل محتوای تبلیغات روزنامه همشهری, مقاله درباره تحقیق مقاله تحلیل محتوای تبلیغات روزنامه همشهری, تحقیقات دانش آموزی در مورد تحقیق مقاله تحلیل محتوای تبلیغات روزنامه همشهری, مقالات دانش آموزی در مورد تحقیق مقاله تحلیل محتوای تبلیغات روزنامه همشهری ، موضوع انشا در مورد تحقیق مقاله تحلیل محتوای تبلیغات روزنامه همشهری
ثبت سفارش
عنوان محصول
قیمت