تحقیق مقاله پارتیشن بندی

تعداد صفحات: 28 فرمت فایل: word کد فایل: 12990
سال: مشخص نشده مقطع: مشخص نشده دسته بندی: مهندسی کامپیوتر
قیمت قدیم:۱۲,۵۰۰ تومان
قیمت: ۸,۰۰۰ تومان
دانلود مقاله
  • خلاصه
  • فهرست و منابع
  • خلاصه تحقیق مقاله پارتیشن بندی

    برای استفاده از هارد، ابتدا باید هارد را پارتشین بندی کرد. برای این کار ابتدا دیسک (سی دی) بوت را داخل سی رام گذاشته تا سیستم از طریق دیسک (سی دی ) بوت شود سپس با تایپ فرمان fdisk وارد fdisk می شویم تا کار پارتشین بندی هارد را شروع کنیم. از بین گزین های موجود.

    1- Create Dos Partition or Logical Dos Drive

    2- Set Active Partition

    3- Delete of Logival Dos Drive

    4- Display Partition Information

    گزینه اول را انتخاب می کنیم. (اگر سیستم بیش از یک هارد داشته باشد، در این قسمت یک گزینه دیگر نیز اضافه می شود که مربوط به انتخاب هاردی که می خواهیم پارتشین بندی کنیم می شود) پس از انتخاب گزینه اول، از بین گزین های بعدی:

    1- Create Primry Dos Partition

    2- Creat Extended Dos Partition

    3- Create Logical Dos Drive (s) in the Exteded Dos Partition

    گزینه یک را انتخاب می کنیم که مربوط می شود به ایجاد پارتشین C که پارتشین اولیه (Primary) می باشد. تنها، پارتیشنها، پس ایجاد پارتیشن C، از طریق انتخاب گزینه دو، از نوع Extended ایجاد می شوند.

    نکته: پس از ایجاد پارتیشن c باید آنرا Active کرد (بااستفاده از گزینه (Set Active Partition . درایو c تنها درایوی است که Active می شود.

    پس از پایان پارتیشن بندی باید سیستم را Restart کرد تا بتوان عمل فرمت را انجام داد.

    پارتیشن بندی سیستمی با بیش از یک هارد:

    برای اینکه سیستمی با بیش از یک هارد (مثلا دو هارد) را پارتیشین بندی کنیم ابتدا باید تمام پارتشین های هارد اول و سپس تمام پارتیشنهای هارد دوم را ایجاد کرد. با این تفاوت که پارتیشن Primary را فقط برای هارد اول ایجاد می کنیم و در واقع هارد دوم فقط دارای پارتیشنهای Extenden  می باشد. (پارتیشن Primary همواره برای یکی از هاردها ایجاد می شود.

    ویندوز xp این خاصیت را دارد که هنگام نصب ویندوز، سیستم را پارتیشن بندی کرد که در قسمت نصب ویندوز به این موضوع اشاره خواهد شد.

    ظرفیت هر پارتیشن (درایو):

    پس از اینکه نوع پارتشینی که می خواهیم ایجاد کنیم Extended  یا Primary)، مشخص شد، ابتدا کل ظرفیت دیسک نمایش داده میشود و سپس از کاربر سوال می شود که آیا می خواهید کل ظرفیت دیسک را به یک پارتیشن اختصاص دهید؟ که در صورت مثبت بودن جواب، هارد را فقط به یک قسمت (پارتیشن) یعنی پارتیشن c، تقسیم می کند و در غیر اینصورت از کاربر می خواهد که ظرفیت درایو مورد نظر را به صورت درصدی یا معمولی وارد کند که این مقدار، به ظرفیت هارد و همچنین تعداد پارتیشنهایی که می خواهید ایجاد کنیم بستگی دارد. پس از ایجاد پارتیشن c ابتدا کل فضای باقیمانده را به کل پارتشینهای Extended اختصاص دهیم و سپس ظرفیت هر پارتیشن را به طور جداگانه و در زمان ایجاد آن (به صورت معمولی یا درصدی) مشخص می کنیم.

    پاک (Delete) کردن پارتیشنها:

    برای پاک کردن یک یا همه پارتیشنها، پس از بالا آمدن با سی دی رام و وارد شدن به Fdisk، از بین گزینه های موجود

    1- Create Dos Partition or Logical Dos Drive

    2- Set Active Partition

    3- Delete of Logival Dos Drive

    4- Display Partition Information

     

    گزینه سه را انتخاب می کنیم و سپس از میان گزینه های بعدی

    1-Delete Primary Dos Partition

    2-Delete Extenden Dos Pertition

    3-Delete Logical Dos Drive (s) in the Extenden Dos Partition

    4-Delete Non_Dos Partition

    ابتدا گزینه یک را انتخای می کنیم تا پارتیشن Primary که همان پارتیشن c می باشد و سپس با انتخای گزینه سه، بقیه پارتیشنها را نیز پاک می کنیم که در هر مرحله نام پارتیشن مورد نظر سوال می شود.

    فرمت کردن درایو c

    پس از اینکه کار پارتشین بندی هارد تمام شد، برای اینکه بتوان سیستم عاملی بر روی سیستمنصب کرد، باید درایوی را که می خواهیم سیستم عامل مورد نظر را در آن نصب کنیم، فرمت کنیم که اینکار معمولا در درایو c صورت می گیرد برای اینکار باید دیسک (سی دی) بوت را داخل سی رام گذاشت پس از اینکه سیستم بوت شد، فرمان مربوط به فرمت کردن درایو c را به صورت زیر تایپ می کنیم.

    A: \Format C:/s

    که البته بعضی اوقات /s را نشناخته و باید به صورت زیر تایپ شود:

    A: \Format C

    نکته: بعضی مواقع، هنگام فرمت کرد درایو c، پیغامی به صورت زیر ظاهر می گردد.

    Enter Current Password

    برای رفع چنین مشکلی حافظه CMOS را خالی می کنیم به این ترتیب که جامپر کنار باتری را یک لحظه برداشته و دوباره می گذاریم.

    نصب ویندوز

    پس از اینکه هارد پارتیشن بندی و درایو c فرمت شد، باید سیستم عاملی بر روی سیستم نصب کرد تا بتوان به راحتی با آن کار کرد.

    نکته: پس از نصب سیستم عامل باید بقیه درایوها نیز فرمت شوند تا بتوان از آنها استفاده کرد.

    ویندوز 98

    برای نصب ویندوز 98 ابتدا سی دی ویندوز را داخل سی دی رام می گذازیم و سپس یک شاخه داخل درایو c ایجاد می کنیم تا فایلهای ویندوز در آنجا کپی کنیم و بتوانیم ویندوز را از روی هارد نصب کنیم. در غیر اینصورت باید ویندوز را از روی سی دی آن نصب کرد. (برای کپی کردن معمولا wina 98  یا wina 98 se را کپی می کنیم) پس از اینکه فایلهای مربوطه کپی شد، کار نصب را با تایپ فرمان c: \win> setup (با این فرض که win همان شاخه ساخته شده در درایو c باشد)، شروع می کنیم.

    نکته: بعضی از اوقات، هنگام نصب ویندوز 98 پیغامی به صورت زیر ظاهر می گردد.

    Setup found errors on your hard disk

    You must repair this errors berore continuing with setup.

    For more information, see setup . TXT on setup disk 1 or the windowd CD_ROM

    Press any key to quit setup

    برای رفع این مشکل ابتدا کلید Esc را فشرده تا فرمان زیر ظاهر گردد:

    C: \win >

    ( که در اینجا C همان درایوی است که ویندوز را در آن نصب می کنیم و win نیز همان شاخه ای است که ویندوز را در آن کپی کردیم.

    سپس فرمان setup را جلوی این فرمان تایپ می کنیم اگر باز هم مشکل رفع نشد، دوباه درایو C را فرمت کرده و از اول شروع به نصب ویندوز می کنیم. اما ممکن است باز هم مشکل رفع نشود و دوباره همین پیغام ظاهر شود. در چنین موردی فرمان زیر را تایپ می کنیم.

    C:\win>setup /ie /is

    Wina 98  و wina 98 se

    گفته شده که در زمان نصب ویندوز 98 ابتدا باید فایلهای آن را کپی کرد.

    برای کپی کردن فایل در سیستمهایی که دارای CPU با قدرت بالا هستند (P4)، باید Wina 98 se و برای سیستمهای دارای CPU با قدرت پایین PIII و قبل از آن باید Wina 98  را کپی کرد.

    ویندوز XP:

    برای نصب ویندوز XP باید سیستمی با حداقل 128 گیگا بایت حافظه رم در اختیار داشت.

    ویندوز xp دارای قابلیتی است که کار نصب آن را راحت تر می کند. برای نصب ویندوز xp، حتی اگر این ویندوز اولین سیستم عاملی باشد که می خواهیم بر روی سیستم نصب کنیم، فقط کافیست که CD آن را درون سی دی رام قرار دهیم و کار نصب را شروع کنیم.

    در اولین مرحله از نصب ویندوز xp (در صورتی که ویندوز / ویندوز های دیگری نیز بر روی سیستم نصب باشد)، باید بین دو گزینه Upgrade , New یکی را انتخاب کرد. انتخاب کزینه New به این معنی است که می خواهیم یک ویندوز جدید (علاوه بر ویندوز موجود) بر روی سیستم نصب کنیم. اما با انتخاب گزینه Upgrae، ویندوز قبلی پاک شده و ویندوز xp جانشین آن خواهد شد.

    در آخرین مرحله از نصب ویندوز xp  نیز، بین دو گزینه زیر، گزینه دوم (Not right now) را انتخاب می کنیم.

    Help protent my by turning on Automatic updates now

     Net right now

    با انتخاب گزینه اول، هر بار که وارد اینترنت شویم، ویندوز به طور خودکار Update می شود.

    پاک کردن ویندوز xp

    برای پاک کردن ویندوز xp ابتدا باید از طریق شاخه Boot که در داخل درایوی است که ویندوز در آن نصب شده، اطلاعات مربوط به ویندوز را پاک کرد تا هنگام بالا آمدن، نام این ویندوز است لیست ویندوزهای نصب شده بر روی سیستم پاک شود. سپس درایوی که ویندوز در آن نصب شده بر روی سیستم پاک شود. سپس درایوی که ویندوز در آن نصب شده را فرمت می کنیم تا ویندوز بطور کلی از روی سیستم حذف شود. اما از آنجاییکه که ممکن بعضی فایلها مخفی باشند، باید قبل از فرمت کردن، این فایلهای مخفی را به به شاخه مورد نظر آورد. (از طریق / show all file Folder option)

    پارتشین بندی سیستم از طریق ویندوز xp

    همانطور که قبلا اشاره شد، ویندوز xp این قابلیت را دارد که هنگام نصب سیستم را پارتشین بندی کند. در واقع درایو (پارتشین ) C در زمان نصب ویندوز به طور خودکار ایجاد می شود. اما بقیه پارتشینها را باید پس از نصب ویندوز، طبق مراحل زیر ایجاد کرد.

    کلیک راست بر روی desktop < property < tab/ setting  < Advanced < tab/ Adapter < Change  < tab Driver  <  .... Update Driver <

    همچنین کارت گرافیکی را به صورت Outo Roun نیز می توان نصب کرد کارت صوت و DVD نیز به صورت Outo Run  نصب می شوند. 

  • فهرست و منابع تحقیق مقاله پارتیشن بندی

    فهرست:

    ندارد.
     

    منبع:

    1-

    تالیف: کارت سیمونز

    مترجمین: مهندس محمد تقی فرامرزی- مهندس جمشید گیلانی پور

    2-

    3-

    تالیف:مهندس مجید سبز علی گل

    4- ماهنامه ارتباط

     

تحقیق در مورد تحقیق مقاله پارتیشن بندی , مقاله در مورد تحقیق مقاله پارتیشن بندی , تحقیق دانشجویی در مورد تحقیق مقاله پارتیشن بندی , مقاله دانشجویی در مورد تحقیق مقاله پارتیشن بندی , تحقیق درباره تحقیق مقاله پارتیشن بندی , مقاله درباره تحقیق مقاله پارتیشن بندی , تحقیقات دانش آموزی در مورد تحقیق مقاله پارتیشن بندی , مقالات دانش آموزی در مورد تحقیق مقاله پارتیشن بندی ، موضوع انشا در مورد تحقیق مقاله پارتیشن بندی
ثبت سفارش
عنوان محصول
قیمت