تحقیق مقاله برنامه ریزی آموزشی در شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی

تعداد صفحات: 9 فرمت فایل: word کد فایل: 13151
سال: مشخص نشده مقطع: مشخص نشده دسته بندی: مدیریت
قیمت قدیم:۷,۰۰۰ تومان
قیمت: ۵,۰۰۰ تومان
دانلود مقاله
  • خلاصه
  • فهرست و منابع
  • خلاصه تحقیق مقاله برنامه ریزی آموزشی در شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی

    مقدمه

    برنامه ریزی

    واژه برنامه ریزی از نظر کاربردی، معنایی وسیع دارد. ما در مکالمات روزانه ‌ خود غالباً آن را به صورتهای مختلف به کار می بریم:

    ‍«برنامه کار من این است که .... «برنامه ‌ امروز من مراجعه به فلان موسسه....» برای هفته آینده برنامه ریزی کرده ام که به فلان منطقه مسافرت کنم. الان برنامه ام آن است که بروم بازار خرید کنم.... «برنامه ‌این ترم تحصیلی چنین است و برای ترم آینده چنان خواهد بود...» برنامه کلاسی امروز عبارت است از : زنگ اول ریاضی – زنگ دوم زبان و... و غیره

    ما هر یک از فعالیتهای یاد شده را تحت عنوان «برنامه» یاد می کنیم . در صورتی که مفهوم بسیاری از آنها در حقیقت برنامه و برنامه ریزی نیست بلکه قصد و اراده و میل ما را در انجام کارها نشان می دهد.

    برنامه ریزی به مفهوم ساده ودر عین حال عملی کلمه عبارت است از طرح و تهیه نقشه محاسبه شده برای رسیدن به هدف یا هدفهای مورد نظر . پس قبل از آن که به کار برنامه ریزی بپردازیم اول باید هدف یا هدفهای خاصی را در ذهن خود مشخص کنیم سپس برای رسیدن به آنها به طرح نقشه و پیش بینی های لازم بپردازیم.

    ما در زبان فارسی از مفاهیم مختلف: طرح ، پروژه ، برنامه درسی، آموزشی، تقویم درسی هفتگی .... به نام برنامه و برنامه ریزی یاد می کنیم البته هر یک از این مصادیق مفهوم و اعتبارموضوعی خاصی داشته که یا دیگری تفاوت کلی دارد. (فرجاد، محمدعلی، اصول برنامه ریزی آموزشی و درسی)‌.

    برنامه ریزی آموزشی:

    همان طور که ذکر گردید یکی از مصادیق برنامه ریزی، برنامه ریزی آموزشی می باشد که تعریفی که «کومیز» آن ارائه می دهد چنین است:

    «برنامه ریزی آموزشی به معنی وسیع کلمه عبارت است از بررسی نیازهای آموزشی درجامعه مورد عمل، تجزیه و تحلیل وضع موجود، کشف کمبودها، علل و انگیزه های توسعه و اتخاذ روشهای هر چه بهتر و کارآمدتر برای تامین خواسته های اجتماعی به منظور این که نتایج کار هر چه بهتر ، جامعتر و موثرتر باشد.»

    برنامه ریزی آموزشی به مفهوم جدید آن برای اولین بار در سال «1923» در کشور اتحاد جماهیر شوروی مورد استفاده قرار گرفت. از این اگر چه برنامه ریزی آموزشی دارای سابقه ای بین طولانی است و در واقع از آن زمانی که جوامع بشری کوشش نموده اند تا فرزندان خود را چنان تربیت کنند که جوابگوی هدفهای معینی ، در جهت تحقق آرمانهای جامعه خود باشند، می توان گفت برنامه ریزی آموزشی متداول بوده است. ولی مفهوم معاصر آن بسیار نوپا می باشد. و عملاً مفهوم جدید برنامه ریزی آموزشی در سطح بین المللی در دهه «1340» شمسی (1960 میلادی) در رابطه با ضرورت رشد اقتصادی مطرح شد و به تدریج گسترش یافت.

    مروری بر تجربیات کشورهای گوناگون در این زمینه نشان می دهد که برنامه ریزی آموزشی، علی الاصول، به منظور گسترش نظام های آموزشی تدوین شده است و هدف آن، فراهم ساختن فرصتهای یادگیری هر چه بیشتر برای گروه های واجب التعلیم و علاقمند به یادگیری از یکسو و تربیت نیروی انسانی ماهر مورد نیاز توسعه اقتصادی کشورها، از سوی دیگر بوده است.

    در ایران، مانند بسیاری از کشورهای دیگر طی سه دهه گذشته، به تدریج واحدهای مرتبط با برنامه ریزی آموزشی در چهارچوب کلی برنامه ریزی عمرانی و توسعه ‌کشور در سازمانهایی نظیر وزارت آموزش و پرورش و سازمان برنامه و بودجه ، ایجاد شده است.

    علی رغم فعالیتهای برنامه ریزی آموزشی در حیات ، در طی این مدت، همزمان با تکوین وگسترش مفهوم برنامه ریزی آموزشی و روشهای آن ، شاهد پیشرفتهایی در زمینه کمی و کیفی نظام های آموزشی بوده‌ایم.

  • فهرست و منابع تحقیق مقاله برنامه ریزی آموزشی در شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی

    فهرست:

    ندارد.
     

    منبع:

    ندارد.

تحقیق در مورد تحقیق مقاله برنامه ریزی آموزشی در شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی, مقاله در مورد تحقیق مقاله برنامه ریزی آموزشی در شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی, تحقیق دانشجویی در مورد تحقیق مقاله برنامه ریزی آموزشی در شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی, مقاله دانشجویی در مورد تحقیق مقاله برنامه ریزی آموزشی در شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی, تحقیق درباره تحقیق مقاله برنامه ریزی آموزشی در شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی, مقاله درباره تحقیق مقاله برنامه ریزی آموزشی در شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی, تحقیقات دانش آموزی در مورد تحقیق مقاله برنامه ریزی آموزشی در شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی, مقالات دانش آموزی در مورد تحقیق مقاله برنامه ریزی آموزشی در شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی ، موضوع انشا در مورد تحقیق مقاله برنامه ریزی آموزشی در شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی
ثبت سفارش
عنوان محصول
قیمت