تحقیق مقاله شبکه های محلی بی سیم WLL و موارد استفاده آن

تعداد صفحات: 47 فرمت فایل: word کد فایل: 13171
سال: مشخص نشده مقطع: مشخص نشده دسته بندی: مهندسی کامپیوتر
قیمت قدیم:۱۹,۵۰۰ تومان
قیمت: ۱۴,۰۰۰ تومان
دانلود مقاله
  • خلاصه
  • فهرست و منابع
  • خلاصه تحقیق مقاله شبکه های محلی بی سیم WLL و موارد استفاده آن

    مقدمه :

     

    با نگاهی گذرا به روند توسعه و رشد صنعت مخابرات – از آغاز اختراع تلفن تا کنون –  می توان دریافت که توسعه و پیشرفت در بخش دسترسی ، در مقایسه با بخش شبکه ، بسیار کند صورت گرفته است ،  به طوری که هنوز عمده ی ارتباطات مشترکان با شبکه از طریق حلقه های محلی با سیم که عمر مفید آن به زمان  گراهام بل  بر میگردد ، انجام می پذیرد .  با توجه  به گسترش فناوری باند پهن ، حمل اطلاعات ، صوت ، تصویر ، و دیتا   با حجم عظیم بین قاره ها   ، کشورها

    وشهرها به سادگی انجام می پذیرد . ولیکن به دلیل عقب ماندگی بخش دسترسی ، رساندن این اطلاعات به مشترکان هنوز با مشکلات عدیده ای مواجه است.از بین بردن این معضل ، باید با دو اندیشه همراه باشد: اول اینکه ، شبکه های دسترسی حلقه محلی با سیم ارتقا یابد و دوم اینکه شبکه حلقه محلی بی سیم ایجاد شود.

    تعریف :

     

    حلقه محلی بی سیم به سیستم ارتباطی اطلاق می شود که در آن از امواج رادیوئی ، مادون قرمز و مایکروویو به جای سیم و کابل برای انتقال سیگنال بین دو دستگاه استفاده شود.

    از میان این دستگاه ها  می توان به  پیغام گیر ها  ، تلفن های همراه  ، کامپیوترهای  قابل حمل ، شبکه های کامپیوتری ، دستگاه های مکان یاب ،سیستم های ماهواره ای اشاره کرد.

    فناوری بی سیم به سرعت در حال پیشرفت است و نقش کلیدی را در زندگی ما در سر تاسر دنیا ایفا می کند . این فناوری به کاربر امکان استفاده از دستگاه های مختلف، بدون نیاز به  سیم  یا کابل، در حال حرکت را می دهد. شما می توانید صندوق پست الکترونیکی خود را بررسی کنید ،  بازار بورس را زیر نظر بگیرید ، اجناس مورد نیاز را خریداری کنید و یا حتی برنامه   تلویزیونی مورد علاقه خود را تماشا کنید.

    بسیاری از زمینه های کاری از جمله مراقبت های پزشکی ، اجرای قوانین و سرویسهای خدماتی احتیاج به تجهیزات بی سیم دارند. تجهیزات بی سیم به شما کمک می کنند تا تمام اطلاعات را به راحتی برای مشتری خود به نمایش در آورید.از طرفی می توانید تمام کار های خود را در حال حرکت به سادگی بروز رسانی نمائید و آن را به اطلاع همکاران خود برسانید.

    تکنولوژی  بی سیم  به  سرعت در حال گسترش  است تا  بتواند ضمن  کاهش  هزینه ها  به شما امکان کار درحین حرکت را نیز بدهد در مقایس با شبکه های سیمی هزینه نگهداری شبکه های بدون سیم کمتر است شما میتوانید از شبکه های  بدون سیم برای انتقال اطلا عات از روی  دریا ها  / کوه ها و........  استفاده کنید و این در حالی است که برای انجام کاری مشابه توسط   شبکه های سیمی کاری مشکل در پیش رو خواهید داشت.

     

    فناوری های مورد استفاده :

    تولد سیستم های دسترسی بی سیم ،از اوایل دهه ی 80 بوده،و دوران رشد آن از اوایل دهه 90 با استفاده از فناوری های زیر آغاز شده است:

    1- ارتباطات رادیوئی سلولی با امکان سیار بودن کاربر

    2- رادیو دیجیتال کم ظرفیت برای پوشش محلی

    3- ارتباطات بی سیم ثابت

    4- ارتباطات سیار دیتا

    5- ارتباطات بی سیم برای سرویس های مولتی مدیا

         6- ارتباطات بی سیم باند پهن با استفاده از WLAN        

     

     

     

    تکامل سیستم های WLL :

    نسل اول:  سیستم های  دسترسی بی سیم ابتداعا به  صورت آنالوگ  بوده  ،  و از فناوری  

        در آن استفاده گردیده است و FDMA =Frequnce Divition Multiplex Access

    عمر مفید آنها از 1980 الی 1990 بوده است.

     نسل دوم:     این سیستم در سال  1990  متولد شد که عمدتا  مبتنی بر فناوری دیجیتال

          بوده  و  مرسوم ترین آنهاTDMA = Time Divition Multiplex Access

     میباشند.(PDC,PACS,PHS,DECT,GSM)

    PDC = Personal Digital Cellular 

    PACS = Personal Access Communication System

    PHS = Personal Handyphone System

    DECT = Digital European Cordless Telephone

    GSM = Global System Mobile

      بررسی های  بعمل  آمده  نشان  میدهد  که  از  سال  1999   بازار  فناوری  مبتنی  بروش زیر

     در صف مقدم قرار دارند، و بدیهی ترین  CDMA = Code Divition Multiplex Access

    علت آن ظرفیت بالا و مقیاس پذیری آن اعلام شده است .   این فناوری قادر به انتقال سرویس های باند پهن ، صوت ، دیتا و تصویراست.

      واینترنت   ISDN سرویس های دیتای سرعت بالا  و   S-CDMA )   Synchronose CDMA(

          و...........را پشتیبانی میکند . افزایش کار بران ، بدون ایجاد تغییرات  محسوس دربخش مرکزی

         شبکه ی آن ، امکان پذیر است .

         در CDMA کانالهای متفاوت هم فرکانس بوده ولی کد های متفاوت استفاده می نمایند .لذابه

        هر کاربر کد مشخصی تخصیص داده می شود که برای فرستنده و گیرنده مشخص است .کد ها

        در حالت ایده ال بر هم متعامد هستند  .   سیگنال در یافتی با کد خاص کار بر ضرب و انتگرال

     گیری شده و اطلا عات کار بر خاص استخراج می گردد.

    نسل سوم : مانند UMTS  قصد داشتند مشکلات متعددی را که نسلهای 2و5/2 با آن روبرو

    بودند برطرف کنند.همان طوری که گفتیم ، از جمله این مشکلات ، سرعت پائین ارسال ، قیمت

       زیاد و  وجود  فناوری های ناهمخوان وسازگارناپذیر((TDMA/CDMAدرکشورهای مختلف است . بنا بر این   ، به منظور فعال سازی استفاده از خدمات چند رسانه ای جدید، حتی پهنای  باندها نیز باید با کمترین هزینه نسبت به سامانه های پیشین ارائه شوند. انتظاراتی که از نسل 3 وجود داشت  ،  افزایش پهنای باند به b/s 128 در ماشین ها و mb/s2 در کاربردهای ثابت بود. ولی در واقعیت ، خروجی نسل سوم نه روشن بود و نه مشخص. البته یک قسمت از این مشکل

     به استفاده تامین کنندگان و ارائه دهندگان شبکه ها از استانداردهای مجزا برای نگهداری و

     

     

     

     

     

    پشتیبانی سامانه ها بر میگرددزیرا بدنه این استانداردها باعث ایجاد تفاوتهائی در فناوری واسط های هوائی می شود.در ضمن سوالات مالی متعددی هم وجود دارد که باعث تردیددر مرغوبیت

    شبکه های نسل 3 می شودو این نگرانی وجود دارد که در بسیاری از کشورها ، نسل 3 مورد توجه واقع نشود. این نگرانی ها در نهایت باعث ایجاد رقابت و تمایل به استفاده از فناوری های

    بی سیم نسل چهارم شد.

     

    MBS = Mobile Broadband System

    UMTS =Universal Mobile Telecommunication System   

    IMT-2000 = International Mobile Telecommunication 2000

    FPLMTS = Future Poblic Land Mobile Telecommunication Systems

    WCPN = Wireless Customer Permises Network

     

      نسل چهارم : یا G4 ، نامی است که به سامانه های سیار مبتنی بر IP که دسترسی را از طریق یک مجموعه از واسط های رادیوئی تامین می کنند، داده است.این شبکه ها متکی بر فناوری های سوئیچ بسته ای هستند و بطور کلی مبتنی بر مجموعه پروتکل IP در هر دو بخش شبکه های با سیم و بی سیم هستند. شبکه G4 برقراری بهترین خدمات اتصال دگر سپاری بی سیم را تعهد می کند و از طرف دیگر چندین واسط دسترسی رادیوئی مانند:

    BLUETOOTH,GPRS,WLAN,HIPERLAN را به یک شبکه واحد که کاربر از آن استفاده می کند تبدیل خواهد کرد. با این ویژگی ، کاربران خواهند توانست به خدمات مختلف دسترسی پیدا کرده و پوشش داشته باشند در ضمن ، راحتی استفاده از یک وسیله واحد را نیز تجربه کنند. از طرف دیگر یک صورتحساب را با کاهش کل هزینه دسترسی داسته و دسترسی بی سیم قابل اعتمادی را حتی در صورت از دست دادن یک یا چند شبکه،داشته باشند. در حال

    حاضر G4 یکی از ابتکارات مراکز تحقیقاتی برای فائق آمدن بر محدودیت های موجود و بر طرف کردن مشکلات G3 است که نتوانسته به وعده های خود در زمینه عملکردها و خروجی های مختلف عمل کند.

    شکل شماره 1 نشان دهنده نسلهای تلفن بی سیم و شکل شماره 2 نشان دهنده تکامل آن و در جدول شماره 3 مقایسه فناوری های شبکه حلقه بی سیم را نشان میدهد.

     

    شبکه بی سیم باند گسترده WLAN

     

    فناوری های اینترنت باند گسترده بی سیم تحت عنوان کلی استاندارد IEEE 802 توسط سازمان مهندسان آمریکا معرفی شده اند. زیر بخش های این استاندارد که با شماره های پسوندی مشخص می شوند بطور جداگانه برای هر فن آوری تعیین گردیده است.از میان معروف ترین این فناوری ها می توان به موارد زیر اشاره کرد:

    1- استاندارد IEEE 802/15  که با نام BLUETOOTH شناخته میشود.

    2- استاندارد11/ 802  IEEE  که با نام  WI-FI شناخته میشود .

    2- استاندارد16/ 802 IEEE که با نام  WIMAXشناخته میشود .

    تفاوت اصلی این استاندارد ها در برد مسا فتی است که برای هر کدام در نظر گرفته شده و پهنای

    باند ی که برای تبادل داده در اختیار قرار میدهند ، است . جدول شما ره یک مشخصات هر کدام از این استاندارد ها را نشان میدهد .

     

     

     

     

                پهنای باند

                 برد مسافتی

            نام  استاندارد

          یک مگا بایت بر ثانیه

               تا 10 متر

       Bluetooth        

        11تا 54 مگا بیت بر ثانیه

          10 تا 100 متر

      WI-FI            

        70 مگا بایت بر ثانیه

     100 متر تا 50 کیلو متر

     WiMax          

    هدف از این گزارش ، معرفی استاندارد های   Bluetooth  ، Wi-Fi و WiMax است . معرفی شامل ارائه اطلا عات در مورد کار برد ها ، سهم و نوع بازار ، پهنای باند کاری و نقاط ضعف وقوت

    هر کدام است . پس از معرفی اجمالی مشخصات فنی ، جایگاه هرکدام از این استاندارد ها در ایجاد و توسعه ی شبکه اینترنت توضیح داده می شود . جایگاه هرکدام ازاین استا ندارد ها با توجه بهمشخصات فنی تعیین میشود از آن جمله متوان به مناسب بودن   Bluetooth  برای شبکه های خانگی ، Wi-Fi برای LAN و WiMax برای شبکه های WAN باید اشاره نمود .انگاه به مقایسه مزا یا وضعف های این استاندارد ها پرداخته می شود.

  • فهرست و منابع تحقیق مقاله شبکه های محلی بی سیم WLL و موارد استفاده آن

    فهرست:

    ندارد.
     

    منبع:

    ندارد.

تحقیق در مورد تحقیق مقاله شبکه های محلی بی سیم WLL و موارد استفاده آن, مقاله در مورد تحقیق مقاله شبکه های محلی بی سیم WLL و موارد استفاده آن, تحقیق دانشجویی در مورد تحقیق مقاله شبکه های محلی بی سیم WLL و موارد استفاده آن, مقاله دانشجویی در مورد تحقیق مقاله شبکه های محلی بی سیم WLL و موارد استفاده آن, تحقیق درباره تحقیق مقاله شبکه های محلی بی سیم WLL و موارد استفاده آن, مقاله درباره تحقیق مقاله شبکه های محلی بی سیم WLL و موارد استفاده آن, تحقیقات دانش آموزی در مورد تحقیق مقاله شبکه های محلی بی سیم WLL و موارد استفاده آن, مقالات دانش آموزی در مورد تحقیق مقاله شبکه های محلی بی سیم WLL و موارد استفاده آن ، موضوع انشا در مورد تحقیق مقاله شبکه های محلی بی سیم WLL و موارد استفاده آن
ثبت سفارش
عنوان محصول
قیمت