تحقیق مقاله عمل قالب بندی در word

تعداد صفحات: 33 فرمت فایل: word کد فایل: 13398
سال: مشخص نشده مقطع: مشخص نشده دسته بندی: مهندسی کامپیوتر
قیمت قدیم:۱۶,۵۰۰ تومان
قیمت: ۱۰,۰۰۰ تومان
دانلود مقاله
  • خلاصه
  • فهرست و منابع
  • خلاصه تحقیق مقاله عمل قالب بندی در word

    کلیات

    عمل قالب بندی در word  به دو نوع ‹‹قالب بندی کاراکتری›› و ‹‹قالب بندی پاراگرافی تقسیم می شود. در این واحد کار قصد داریم هر دو نوع قالب بندی فوق را مورد بررسی قرار می دهیم.

    قالب بندی کراکتری به مجموعه ای از قالب بندی هایی گفته می شود که به یک یک کاراکترهای سند قابل اعمال هستند. ‹‹قلم››، ‹‹اندازه قلم›› و ‹‹سبک قلم›› همگی نمونه هایی از قالب بندی کاراکتری هستند، چرا که می توانند کاراکتر به کاراکتر تغییر کنند.

    اما قالب بندی های پراگرافی به قالب بندی هایی گفته می شود که برای کل پاراگراف قابل تعریف هستند، نه برای حروف تشکیل دهنده آن. برای مثال، فاصله بین سطر های پاراگراف، یکی از قالب بندی های پاراگرافی به شمار می رود، چرا که در کل پراگراف تنها می تواند دارای یک مقدار واحد باشد.

    1-3 قالب بندی کاراکتر

    در واحد کار قبلی با نحوه تنظیم کنترل خواصی همچون ‹‹قلم›› و ‹‹اندازه قلم›› و سبک های ‹‹ضخیم››، ‹‹مورب›› و ‹‹زیر خط دار›› آشنا شدید. موارد فوق همگی از انواع قالب بندی های کاراکتری به شمار می روند. در این قسمت شما را با چند نمونه دیگر از قالب بندی های کاراکتری آشنا خواهیم کرد.

    همانطور که قبلا هم گفته شد، برای اعمال قالب بندی های کاراکتری لازم است بخش مورد نظر ‹‹از یک کاراکتر تا کا سند›› را انتخاب کنید و سپس با به کارگیری یکی از سه روش کلی زیر، قالب بندی مورد نظر را برگزینید؛

    به کارگیری دکمه های نوار ابزار formatting  : دکه های مختلف نوار ابزار formatting  (شکل 2-3 ) امکان اعمال انواع قالب بندی های کاراکتری و پاراگرافی را در اختیار شما قرار می دهد.

    استفاده از گزینه font  واقع در منوی format  : این کار موجب ظهور کادر محاوره ای موسوم به font  می شود که از طریق سه زبانه به نام های font ، character spacing  و text Effects  امکان اعمال انواع قالب بندی های کاراکتری را فراهم می کند.

    فشار دادن کلیدهای ترکیبی میانبر: بسیاری از قالب بندی های کاراکتری و پاراگرافی از طریق کلیدهای ترکیبی میانبر نیز قابل انجام هستند.

    1-1-3 اعمال جلوه های ویژه به کاراکترها

    جلوه های ویژه مختلفی را می توانید از طریق ناحیه Effects  واقع در کادر محاوره ای (شکل 1-3 ) به منتهای انتخاب شده اعمال کنید.

    (تصاویر در فایل اصلی موجود است )

     

    در زیر به شرح برخی از جلوه های ویژه مذکور می پردازیم:

    جلوه strikethrough: انتخاب این گزینه موجب ظهور یک خط افقی روی متن مورد نظر می شود.

    جلوه Double strikethrugh  : انتخاب این جلوه به یک متن موجب ظهور دو خط افقی نزدیک به هم روی متن مزبور می شود.

    جلوه superscript : انتخاب این جلوه به یک متن موجب قرارگیری متن مزبور در ترازی بالاتر از تراز معمول و با سایز کوچک تر می شود.

    جلوه subscript : انتخاب این جلوه به یک متن موجب قرارگیری متن مزبور در ترازی پایین تر از تراز معمول و با سایزی کوچکتر می شود.

    جلوه shafow  : اعمال این جلوه به متن موجب ظهور نوعی سایه در کنار حروف آن می شود.

    جلوه های All caps,small caps ,Engrave, Emboss, Outline  و Hidden  : با انتخاب هر یک از این جلوه ها در کادر محاوره ای font ، می توانید پیش نمایش متن خود را در ناحیه previw  مشاهده کرده و تاثیر انتخاب فونت مزبور بر متن را مشاهده کنید.

    2-1-3 فاصله بین حروف

    برای تغییر فاصله بین حروف تشکیل دهنده یک متن، از مراحل زیر پیروی کنید:

    1- متن مورد نظر را انتخاب کرده و روی گزینه font  از منوی format  کلیک کنید، به این ترتیب، کادر محاوره font  نمایان خواهد شد.

    2- روی زبانه character spacing  از کادر محاوره font  کلیک کنید (شکل 2-3 ).

     

    3- در صورتی که مایلید فاصله حروف متن انتخاب شده را با مقیاس معینی افزایش یا کاهش دهید، از گزینه scalاستفاده کنید. انتخاب مقدار بیش از 100% موجب افزایش فاصله بین حرف ها و انتخاب مقدار کمتر از 100% موجب کاهش فاصله مزبور می شود.

    4- همچنین می توانید با انتخاب گزینه condensed  از لیست spacing  و به دنبال آن اطلاق یک مقدار معین در کادر By  فاصله حروف را کاهش داده و متن انتخاب شده را متراکم تر کنید. در عین حال انتخاب گزینه Expanded  از لیست spacing  و وارد کردن مقدار عددی در کادر By  منجر به افزایش فاصله حروف می شود.

    5- پس از اعمال تنظیمات مورد نظر در زبانه مزبود، روی دکمه ok  کلیک کنید. ملاحظه خواهید کرد که فاصله بین حروف متن انتخاب شده به صورت تنظیم شده نمایش خواهد یافت.

    3-1-3 کلیدهای میانبر برای انجام قالب بندی های کاراکتری

    برای برخی قالب بندی های کاراکتری پراستفاده در محیط word  ، کلیدهای میانبری در نظر گرفته شده است. برای به کار گرفتن هر یک از کلیدهای میانبر مزبور، کافی است متن مورد نظر را انتخاب کرده و کلید میانبر مورد نظر را فشار دهید. در عین حال کلیدهای میانبر دیگری نیز برای اعمال قالب بندی های پاراگرافی در محیط word  در مظر گرفته شده اند که در ادامه همین بحش به تشریح نحوه استفاده از آنها خواهیم پرداخت. جدول 1-3 به تشریح برخی از کلیدهای میانبر مورد استفاده برای قالب بندی کاراکتری می پردازیم.

    1-3 نواز ابزار formatting  (قالب بندی)

    بسیاری از فرمان های مربوط به قالب بندی کاراکتری و پاراگرافی، علاوه بر این که از طریق منوها و (بعضا) کلیدهای میانبر قابل اعمال هستند، از طریق نوار ابزاری موسم به formatting نیز قابل دسترسی می باشند. به طور کلی، بسیاری از پراستفاده ترین فرمان های مربوط به قالب بندی متن ها و پاگراف ها در نوار ابزار formatting  پیش بینی شده اند.

    شکل 3-3 نوار ابزار formatting  را در محیط word  همراه با نام هر یک از دکمه های تشکیل دهنده آن نمایش می دهد:

     

     

    مثال1 : به کارگیری روش های مختلف جهت قالب بندی کاراکتری

    در این مثال ابتدا یک سند جدید ایجاد کرده و معادله جبری زیر را در آن وارد خواهیم کرد. سپس رنگ حروف فرمول را به آبی تغییر داده و فاصله حروف آن را به اندازه 1 افزایش خواهیم داد؛ در پایان نیز سند را ذخیره خواهیم کرد.             1 Y=3x2 –2x +

    به این منظور لازم است مراحل زیر را دنبال کنید:

    1-با فشار دادن کلید ترکیبی ctrl+n  یک سند جدید و خالی ایجاد کنید.

    2-با فشار دان کلید ترکیبی ctrl+shift  سمت چپ صفحه کلید، مکان نما را به سمت چپ اولین سطر منتفل کنید.

    3-در صورت لزوم با فشار دادن کلید ترکیبی Alt+shift ، حالت مکان نما را به تایپ لاتین تغییر دهید.

    4-چهار کاراکتر اول فرمول (y=3x  ) را تایپ کنید.

    5-با توجه به این که کاراکتر پنجم فرمول بالاتر از تراز عادی سایر کاراکترها قرار دارد، کلید ترکیبی shift, ctrl  و = را برای اعمال جلوه superscript  فشار دهید به این ترتیب مکان نما قدری بالاتر رفته و کوچکتر خواهد شد.

    6-عدد 2  را تایپ کنید.

    7-برای بازگرداندن مکان نما به وضعیت عادی، دوباره همان کلید ترکیبی مرحله 5 را فشار دهید.

    8-پنج کاراکتر بعدی فرمول بعدی را تایپ کنید. اکنون فرمول مورد نظر تکمیل شده است.

    9-اشاره گر را از ابتدا تا انتهای فرمول درگ کنید تا به طور کامل انتخاب شود.

    10-روی پیکان مجاور دکمه font color  واقع در نوار ابزار formatting  (شکل 5-3 ) کلیک کنید .

    11-رنگ آبی (Bule ) را برگزینید.

    12-گزینه format → font  را انتخاب کنید.

    13-روی زبانه character spacing ، کلیک کنید.

    14-در کادر مقابل گزینه  spacing ،گزینه Expanded  را برگزینید.

    15-اطمینان حاصل کنید که عبارت pt 1 داخل کادر By  واقع در روبه روی گزینه spacing درج است.

    16-روی دکمه ok  کلیک کنید. خواهید دید که فاصله حروف فرمول شما قدری افزایش یافته است.

    17-سند را تحت نام Example 31.doc  در پوشه my Documents  ذخیره کنید.

    (تصاویر در فایل اضلی موجود است )

  • فهرست و منابع تحقیق مقاله عمل قالب بندی در word

    فهرست:

    ندارد
     

    منبع:

    ندارد

تحقیق در مورد تحقیق مقاله عمل قالب بندی در word , مقاله در مورد تحقیق مقاله عمل قالب بندی در word , تحقیق دانشجویی در مورد تحقیق مقاله عمل قالب بندی در word , مقاله دانشجویی در مورد تحقیق مقاله عمل قالب بندی در word , تحقیق درباره تحقیق مقاله عمل قالب بندی در word , مقاله درباره تحقیق مقاله عمل قالب بندی در word , تحقیقات دانش آموزی در مورد تحقیق مقاله عمل قالب بندی در word , مقالات دانش آموزی در مورد تحقیق مقاله عمل قالب بندی در word ، موضوع انشا در مورد تحقیق مقاله عمل قالب بندی در word
ثبت سفارش
عنوان محصول
قیمت