تحقیق مقاله گوشی Nokia N90

تعداد صفحات: 16 فرمت فایل: word کد فایل: 13478
سال: مشخص نشده مقطع: مشخص نشده دسته بندی: مهندسی فناوری اطلاعات IT
قیمت قدیم:۸,۵۰۰ تومان
قیمت: ۶,۰۰۰ تومان
دانلود مقاله
کلمات کلیدی: N90 - Nokia - دوربین - شارژر - گوشی - کارت حافظه
  • خلاصه
  • فهرست و منابع
  • خلاصه تحقیق مقاله گوشی Nokia N90

    آنچه در بسته ی خریداری شده ی شما موجود است :

    -  گوشی موبایل

    -  شارژر

    -  تبدیل برای شارژر

    -  هدست استریو

    -  کارت حافظه 64 مگا بایتی از نوع RS-MMC

    -  کابل USB

    -  گردگیر مخصوص صفحه نمایشگر

    -  دفترچه راهنما

    گوشی N90 جایگاه میانی را در میان گوشی های سری N  نوکیا دارد . گوشی هایی که آغاز آنها N70 بود و N91 بهترین آن ها  می باشد . اگر بخواهیم صادق باشیم باید گفت که N90 واقعا با گوشی های قبلی ، تفاوت دارد و نماینده سری جدید گوشی های نوکیا می باشد . اصلی ترین فرق این مدل جوان با مدل های دیگر خود بلند تر بودن صفحه نمایش آن است که   برنامه نویسان را مجبور کرد تا دوباره روی بخش نرم افزاری کار کنند .

     

     ظاهر N90 را می توان یک مدل طراحی شده جهش یافته 6260 نامید که ایرادهای آن برطرف شده و در SmartPhone ها یک مدل تقریباً منحصر به فرد محسوب می شود که البته منحصر به فرد بودن همیشه به معنای بهتر بودن نمی باشد .

    یکی از نکات منفی و بسیار آزار دهنده 6260 قرار گرفتن بعضی از کلیدها در قسمت بالایی گوشی یعنی زیر صفحه و جدا از بقیه کلید ها بود که این مساله شما را مجبور می کرد با هر دو دست آن هم به طور مضحکی با این گوشی کار کنید . همچنین 6260 گوشی سنگینی به حساب می آید و فقدان صفحه نمایشگر ثانویه در خارج آن احساس می شد ، همچنین جای دوربین نیز که در بدترین جای ممکن قرار داشت تغییر یافته است .

    از نظر اندازه سایز گوشی  mm112x51x24 است که با گوشی های P910  و P900  سونی اریکسون قابل مقایسه می باشد و بزرگتر از گوشی هایی نظیر 6681 و 6680 می باشد که این بزرگی تقریبا آزار دهنده می باشد .

     

     

    وارد کردن پیغام در گوشی با یک دست مشکل به نظر می رسد و باید با یک دست گوشی را نگه دارید و با دست دیگر دکمه ها را فشار دهید که در گوشی های دیگر هر دو کار را با یک دست می توانستید انجام دهید .

    اگر از نزدیک به گوشی نگاه کنید متوجه می شوید که در حال تماشا کردن یک هیولا در نزدیکی خود می باشید و می توان گفت که این گوشی تقریبا 2 برابر گوشیهای استاندارد امروزی می باشد .

    ادامه صحبت درباره ابعاد بزرگ این گوشی بی فایده به نظر می رسد و فقط همین بس که بدانید صحبت از بزرگترین گوشی در داخل یک مغازه می باشد !

    صفحه خارجی گوشی را می توان با نوکیا 6230 مقایسه کرد با مشخصات 128x128 پیکسل و قابلیت نمایش 65000 رنگ ولی کیفیت عکس در آن با 6230 فرق دارد .در 6230 تصاویر چندان واضح و شفاف نیستند . توانایی های این صفحه نسبت به ابعاد کوچک آن واقعاً جالب توجه است و با هیچ نمونه ای قابل مقایسه نیست (در حال حاضر) یکی از قابلیتهای دیگر این صفحه خوانا بودن آن در مقابل آفتاب است که امتیاز بزرگی محسوب می شود .

    از دیگر قابلیت های این گوشی این است که شما قادرید هنگام بسته بودن گوشی هم عکس بگیرید و از طریق همین صفحه نمایش ثانویه ،  اطلاعاتی نظیر تماس های از دست رفته ((Missed calls نیز نمایش داده می شوند و حتی می توانید پیغام های SMS خود را در این صفحه ببینید و نکته جالب توجه دیگر این است که می توانید بدون باز کردن گوشی به تلفن جواب دهید ولی نکته منفی این است که اگر گوشی را باز نکنید Speaker phone به طور خودکار فعال می شود و دیگران هم صدای تماس گیرنده با شما را می شنوند که ممکن است چندان برای شما جالب نباشد !!

      

                دکمه خاموش و روشن در بالای گوشی درست بر روی قسمتی که دوربین درون آن قرار دارد جای گرفته است و شما می توانید فعالیت های مربوط به این دکمه را با صفحه نمایشگر ثانویه مشاهده کنید .

    دکمه عکاسی بر روی سمت راست گوشی قرار دارد و همچنین برای فرمان و تماس صوتی هم به کار می رود همچنین یک Joystick پنج طرفه در پایین آن قرار گرفته تا به شما در عکاسی کمک کند که خیلی هم به درد بخور می باشد و به این صورت است که وقتی گوشی را در دست راست خود می گیرید دقیقاً انگشت شصت شما روی آن قرار می گیرد ولی کار کردن در این حالت با توجه به وزن 173 گرمی این گوشی کار سختی می باشد . در ضمن اگر شما چپ دست باشید چگونه با این Joystick  کار خواهید کرد ؟!

     محل کارت حافظه در قسمت کناری سمت راست پایین تر از Joystick واقع شده و سیستم تعویض فوری کارت حافظه نیز برای این گوشی در نظر گرفته شده است .

     

     

    قسمت اتصالات جانبی گوشی بر عکس دیگر محصولات شرکت نوکیا در قسمت کناری سمت چپ گوشی قرار گرفته که به همین خاطر کمی هم گوشی ضخیم شده است .

    از دیگر نکات جالب توجه گوشی طرز قرار گرفتن بخش نگهدارنده سیم کارت است که به صورت 45 درجه با مکانیزم خاصی ثابت شده است !

    متاسفانه هیچ چیزی به بدی باتری N90 نیست . در این گوشی از باتری 760 MAh با گنجایش  Li –Ion BL-5B استفاده شده که گوشی های روز نوکیا از باتری BL-5C با گنجایش 900MAH استفاده می کنند .

    دفترچه راهنما حالت Standby گوشی را 240 ساعت و زمان مکالمه را 4.5  ساعت اعلام داشته  که در هنگام آزمایش این گوشی فقط یک روز کارکرد (دقیقا 18 ساعت !)

    این بدان معناست که استفاده از کارایی های گوشی نظیر عکس برداری عمر باتری را به نصف روز کاهش می دهد . صحبت متوسط با گوشی در حدود 40 دقیقه و 30 دقیقه استفاده از بقیه کارایی های گوشی باعث می شود که گوشی در یک روز به شما هشدار بدهد که شارژ ندارد !

    می توان یکی از دلایلی که از باتری بهتری استفاده نشده ، وزن زیاد دستگاه را ذکر کرد که در صورت استفاده از باتری 1100 mAh سنگین تر می شد !

    از بحث ضعف های گوشی که بگذریم به صفحه نمایش اصلی یا داخلی آن می رسیم که از نوع TFT است و رزولوشن آن 352x416 می باشد (36×42 میلیمتر) و قابلیت نشان دادن 262000 رنگ را دارد که امتیاز بزرگی برای گوشی محسوب می شود .

    از دیگر موارد می توان به عوض شدن Font های سیستم اشاره کرد که باید مطابق صفحه جدید می شدند که این مسئله باعث ضعف هایی در گوشی شده است . مثلا در برخی از منوها هنگامی که شما حرف Y را تایپ می کنید به صورت V نوشته می شود و قسمت پایینی آن دیده نمی شود !

     

     صفحه کلید مناسب می باشد و کلید ها با چراغ های سفید روشن می شوند . صفحه کلید شامل یک کلید 4 طرفه به همراه یک دکمه تائید OK می باشد و اندازه کلیه اعداد مناسب بوده و بهتر است بگوئیم کمی بزرگ اند .

     سیستم عامل این گوشی Symbian 8.1a می باشد و قابلیت تغییر اندازه فونت ها وجود دارد که مزیت قابل توجهی می باشد .

    پردازشگر N90 تقریبا همانند 6680 بوده و سرعت آن 220MHZ است و البته سرعت گوشی حدود 5 تا 10 درصد از 6680 پایین تر است که در هنگام دیدن گالری عکس ها این ضعف مشخص می شود .

    حافظه داخلی 31 مگا بایتی از امتیازات این گوشی محسوب می شود .

    متاسفانه این گوشی با اکثر برنامه هایی که برای گوشی های Symbian نوشته شده اند کار نمی کند آن هم به این دلیل است که اندازه صفحه آن تغییر کرده است .

    نکته جالب این است که هنگامی که شما اسمی را در گوشی ثبت می کنید خود گوشی برای این نام یک تلفظ در نظر می گیرد و هنگامی که شما از Voice dialing استفاده می کنید فقط لازم است اسم وارد شده را صدا بزنید تا خود گوشی همه کارها را انجام دهد .

     

    و در نهایت :

    در کل این گوشی از نظر کیفیت برقراری تماس همانند دیگر گوشی های نوکیا در سطح خوبی قرار دارد . صفحه نمایش اصلی یکی از بهترین ها می باشد و صفحه نمایش خارجی هم در نوع خود واقعاً بی رقیب است .

    دوربین 2 مگا پیکسلی این گوشی به حدی رضایت بخش است که چیزی برای مقایسه با آن در دست نیست ، به جز Sony Ericsson k750 که آن هم به یک کلاس دیگر تعلق دارد  (K750 ضعیف تر است) . که در بخش تحلیل دوربین N90 کامل به آن اشاره خواهیم کرد .

    باز هم باید به ضعف باتری این گوشی اشاره کرد که کمتر از یک روز کار می کند و همچنین ابعاد بزرگ گوشی هم که قابل بحث نمی باشد ! در آخر باید اشاره کرد که N90 یک Smartphone بسیار جالب با کارآیی بالا و نقایص کم است . در کل N90 عالی است!

  • فهرست و منابع تحقیق مقاله گوشی Nokia N90

    فهرست:

    ندارد
     

    منبع:

    ندارد

تحقیق در مورد تحقیق مقاله گوشی Nokia N90, مقاله در مورد تحقیق مقاله گوشی Nokia N90, تحقیق دانشجویی در مورد تحقیق مقاله گوشی Nokia N90, مقاله دانشجویی در مورد تحقیق مقاله گوشی Nokia N90, تحقیق درباره تحقیق مقاله گوشی Nokia N90, مقاله درباره تحقیق مقاله گوشی Nokia N90, تحقیقات دانش آموزی در مورد تحقیق مقاله گوشی Nokia N90, مقالات دانش آموزی در مورد تحقیق مقاله گوشی Nokia N90 ، موضوع انشا در مورد تحقیق مقاله گوشی Nokia N90
ثبت سفارش
عنوان محصول
قیمت