تحقیق مقاله چرخ خیاطی

تعداد صفحات: 7 فرمت فایل: word کد فایل: 13650
سال: مشخص نشده مقطع: مشخص نشده دسته بندی: تاریخ
قیمت قدیم:۷,۰۰۰ تومان
قیمت: ۵,۰۰۰ تومان
دانلود مقاله
  • خلاصه
  • فهرست و منابع
  • خلاصه تحقیق مقاله چرخ خیاطی

    تاریخچه ی خیاطی

    خیاطی عبارت است از این که جسم دو بعدی را که پارچه می باشد روی جسم سه بعدی که بدن است بنشانیم ، در نتیجه کیس هایی پیدا خواهد شد که اگر این کیس ها توسط ساسون خیاطی با دقت و مهارت و اطلاعات کامل گرفته شود لباس با زیبایی به تن خواهد نشست ، این است کار هنر خیاطی . آقای صبا استاد موسیقی ( همسر خانم اسفندیاری مولف کتب منتخب صبا )

    - لباس پوشیدن پدیده ای است که تقریبا به اندازه طول تاریخ بشر سابقه دارد . همراه با پیشرفت علم و تکنولوژی طی قرون متمادی پیشرفتهای چشم گیری در زمینه تولید پوشاک به وجود آمده است . انسان اولیه که با دوخت و دوز آشنایی نداشت برای پوشاندن بدن خود از پوست حیوانات و برگ درختان استفاده می کرد . سال ها بعد انسان توانست با استخوان پرندگان و ماهی ها ، و نی های باریک خیزیران سوزن بسازد و پوست حیوانات را به هم بدوزد و از آن ها لباس تهیه کرد . احتیاج مبرم بشر به لباس باعث پیشرفت سریع آن ها شد و هر قومی برای خود لباس خاصی به وجود آورد که با فرهنگ آداب و رسوم ان قوم سازگاری داشت .

    مدارک و شواهد به دست آمده از حفاری ها ، و نقاشی ها درون غار ها و سنگ نبشته ها نشان دهنده سنت اعتقادات و پوشش هر دوره است . آثاری که در حدود پنج هزار سال قبل از میلاد به دست امده نمایانگر شکل لباس خانم های یونان قدیم است که از یک پارچه بریده نشده درست شده است . دو طرف این لباس دارای درز و روی آن با بندی ( کمر ) بسته می شد و به شکل بلوز و دامن به نظر می رسید . قسمت سرشانه را که پهن بود به وسیله ی سنجاق های مخصوص جمع می کردند . بلندی لباس به سلیغه ی خود ان ها بستگی داشته است . به هر صورت لباس سایر مظاهر تمدن به سوی تکامل سیر کرد و متناسب با شرایط اقلیمی ، اقتصادی ، تکنولوژی ، مذهب ، سلیقه و اداب و رسوم اجتماعی هر روز به رنگی در امد تا امروز که شاهد ان هستیم .

    فراگیری هنر خیاطی آسان است و بدیهی است برای به دست آوردن نتیجه ای بهتر باید از راهنمایی های صحیح و شیوه های درست هر حرفه کمک گرفت و آنگاه با پیگیری و کسب تجربیات بر میزان پیشبرد کار افزود . هنر با ارزش خیاطی نه تنها می تواند در سطوح وسیع اقتصادی خود نمایی کند . بلکه همگام با اثرات گسترده تولیدی ، جلوه گر جنبه های گوناگون هنری می تواند باشد .

    * تاریخچه چرخ خیاطی

    چرخ خیاطی وسیله ای است مکانیکی که جهت بخیه زدن و یا دوختن به کار می رود . برای اولین بار شخصی به نام چالز - اف - ونستال (charlz.f.weesantal) که در لندن به کارهای مکانیکی مشغول بود ، برای دوخت و دوز با وسایل مکانیکی تلاش نمود و در سال 1750 امتیاز  ساخت اولین وسیله مکانیکی برودری  دوزی    ( embsavdery ) را به نام خود ثبت کرد و این گام اولیه باعث شد چهل سال بعد یعنی در سال 1790 توماس سنت ( thomas saint ) وسیله ای مکانیکی را از چوب بسازد که می توانست کفش و پوتین را بخیه نماید . نکته مهم در این وسیله ی مکانیکی این بود که اغلب قسمت های چرخ خیاطی مدرن را برداشته است و شاید بتوان گفت که فقط سوزن های به کار رفته در وسیله ی اختراعی توماس دارای چشم سوزن نبوده است و حتی می توانست بخیه زنجیره ای بزند . در سال 1814 ژوزف مدراسپرگر ( josef medersperger ) که شغلش خیاطی بود برای اولین بار توانست وسیله ای مکانیکی بسازد که درزها را بخیه بزند .

  • فهرست و منابع تحقیق مقاله چرخ خیاطی

    فهرست:

    ندارد.
     

    منبع:

    ندارد.

تحقیق در مورد تحقیق مقاله چرخ خیاطی, مقاله در مورد تحقیق مقاله چرخ خیاطی, تحقیق دانشجویی در مورد تحقیق مقاله چرخ خیاطی, مقاله دانشجویی در مورد تحقیق مقاله چرخ خیاطی, تحقیق درباره تحقیق مقاله چرخ خیاطی, مقاله درباره تحقیق مقاله چرخ خیاطی, تحقیقات دانش آموزی در مورد تحقیق مقاله چرخ خیاطی, مقالات دانش آموزی در مورد تحقیق مقاله چرخ خیاطی ، موضوع انشا در مورد تحقیق مقاله چرخ خیاطی
ثبت سفارش
عنوان محصول
قیمت