تحقیق مقاله نقاط ضعف و قوت انقلاب اسلامی ایران

تعداد صفحات: 9 فرمت فایل: word کد فایل: 13685
سال: مشخص نشده مقطع: مشخص نشده دسته بندی: تاریخ
قیمت قدیم:۷,۰۰۰ تومان
قیمت: ۵,۰۰۰ تومان
دانلود مقاله
  • خلاصه
  • فهرست و منابع
  • خلاصه تحقیق مقاله نقاط ضعف و قوت انقلاب اسلامی ایران

    .الگو برداری انقلاب های منطقه از انقلاب اسلامی ایران

    انقلاب های پیروز منطقه بویژه در تونس، مصر و لیبی، این تحولات، برای ملت ما مژده بزرگ و حادثه شیرین و مبارکی است و ملت ایران با پیروزی این انقلابها، بطور نسبی از غربت در آمد.

    2. یکی دیگر از دستاوردهای انقلاب، تبدیل شدن ملت ایران، از ملتی منزوی و بی نقش در مسایل سیاسی و کشور، به ملتی آگاه و دارای تحلیل سیاسی و تاثیر گذار در مسایل کشور است.
    3. عدم تغییر شعارها نشان دهنده سلامت انقلاب اسلامی بوده است

    شعارهای انقلاب همان شعارهای روزهای اول انقلاب و این نشان دهنده سلامت انقلاب است.

    4. حرکت در مسیر انقلاب علی رغم همه چالش ها

    غلبه بر چالش ها یکی از نقاط قوت بسیار مهم انقلاب اسلامیاست. از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی، قدرتهای جهانی همواره تلاش داشتند تا با مانع تراشی های فراوان همچون تحمیل جنگ هشت سال ، انجام اقدامات تروریستی، و تحریم ها، حرکت ملت ایران را متوقف کنند و انقلاب اسلامی را به زانو در آورند و ملت را پشیمان کنند اما، با وجود همه این چالش ها، نظام اسلامی راه خود را با قوت ادامه داده و بر آنها غلبه کرده است.

    5. پیشرفت های علمی کشور

    این پیشرفتهای علمی در عرصه های مختلف بوده اما برخی از آنها همچون فناوری هسته ای بیشتر معروف شده است.

    پیشرفت های علمی شگفت آور در بخش های هوا- فضا، پزشکی، رادیو داروها، زیست فناوری، نانو فناوری، سلول های بنیادی و شبیه سازی، داروهای ضد سرطان، ساخت ابر رایانه ها، و انرژی های نو، معتبرترین مراکز علمی دنیا، این پیشرفتها را تایید کرده اند و بر اساس گزارش سال 2011 میلادی یکی از این مراکز معتبر علمی، رشد علمی ایران سریعترین رشد علمی در دنیا بوده است.

    6. انتقال ارزشهای انقلاب به نسل های بعدی از نقاط قوت است

    انتقال ارزشهای انقلاب اسلامی به نسل های دوم و سوم از دیگر نقاط قوت نظام اسلامی است وگواه آشکار این موضوع، دانشمندان شهید مصطفی احمدی روشن و رضایی نژاد هستند، که با اینکه دوران انقلاب و امام و دوران جنگ را درک نکرده بودند اما با درک وظایف انقلابی و اسلامی به درجات عالی علمی نیز رسیدند و با وجود مورد تهدید بودن، به راه خود ادامه دادند.

    البته در کنار این رویش ها، توبه کار و پشیمان از انقلاب هم وجود داشته است اما رویش ها بیشتر از ریزش ها بوده است.

    7.داشتن رهبری فرزانه و آگاه

    ایشان حتی در مورد خود نیز استثنا قائل نشده اند وفرمودند اگر اشکالی متوجه رهبری نیز بود، رهبری باید متواضعانه آن اشکال را قبول و سعی کند، آن را برطرف نماید.

    8. ضعف و انزوای روز افزون رژیم صهیونیستی و افزایش نشاط و امید فلسطینی ها را از برکات بسیار مهم قیام ملتهای منطقه و غده حقیقتاً سرطانی اسرائیل باید درمنطقه از بین برود و این مسئله بدون تردید روی خواهد داد.

    9. تحریم ها سبب پیشرفت های حیرت انگیز کشورشده است.

    نقاط ضعف انقلاب اسلامی ایران

    1. اسراف و مصرف زدگی در جامعه، نقیصه ای که باید برطرف شود

    یکی از این ضعف ها، گرایش برخی مسئولان به دنیا طلبی، مادی گرایی، ثروت، تجمل، تشریفات و اشرافی گری است که نتیجه این گرایش نیز، گسترش این روحیه در میان مردم و جامعه است.

    نبود پیشرفت مطلوب و مورد توقع در اخلاق، معنویت و تزکیه نفس به موازات پیشرفت های علمی و محقق نشدن عدالت اجتماعی مورد نظر اسلام از دیگر نقط ضعف است که باید برای رفع آنها همت و تلاش بیش از پیش شود.

  • فهرست و منابع تحقیق مقاله نقاط ضعف و قوت انقلاب اسلامی ایران

    فهرست:

    ندارد.
     

    منبع:

    ندارد.

تحقیق در مورد تحقیق مقاله نقاط ضعف و قوت انقلاب اسلامی ایران, مقاله در مورد تحقیق مقاله نقاط ضعف و قوت انقلاب اسلامی ایران, تحقیق دانشجویی در مورد تحقیق مقاله نقاط ضعف و قوت انقلاب اسلامی ایران, مقاله دانشجویی در مورد تحقیق مقاله نقاط ضعف و قوت انقلاب اسلامی ایران, تحقیق درباره تحقیق مقاله نقاط ضعف و قوت انقلاب اسلامی ایران, مقاله درباره تحقیق مقاله نقاط ضعف و قوت انقلاب اسلامی ایران, تحقیقات دانش آموزی در مورد تحقیق مقاله نقاط ضعف و قوت انقلاب اسلامی ایران, مقالات دانش آموزی در مورد تحقیق مقاله نقاط ضعف و قوت انقلاب اسلامی ایران ، موضوع انشا در مورد تحقیق مقاله نقاط ضعف و قوت انقلاب اسلامی ایران
ثبت سفارش
عنوان محصول
قیمت