تحقیق مقاله افسردگی روحی و طرز درمان آن

تعداد صفحات: 8 فرمت فایل: word کد فایل: 13790
سال: مشخص نشده مقطع: مشخص نشده دسته بندی: روانشناسی
قیمت قدیم:۷,۰۰۰ تومان
قیمت: ۵,۰۰۰ تومان
دانلود مقاله
  • خلاصه
  • فهرست و منابع
  • خلاصه تحقیق مقاله افسردگی روحی و طرز درمان آن

    افسردگی چیست ؟افسردگی در واقع یک بیماری فراگیر و لطمه زننده به روح و روان آدمیست که از مشخصات آشکار آن می توان به احساس پوچ بودن و ناراحتی ، احساس ناامیدی و یا بی ارزش بودن و حتی داشتن تفکرات منفی اشاره کرد .  عموما فرد مبتلا به افسردگی دارای رفتاری کند و آهسته است .افسردگیهای  پیشرفته می توانند فعالیتهای روزمره ، مطالعات، خواب و خوردن  را تحت تاثیر قرار دهد .

                ۲- علایم ابتلا به افسردگی محققان علوم روانشناسی و روانپزشکی بر این باورند که  با توجه به شخص ، شدت علایم  افسردگی و پریشان خاطری متفاوت هستند . علایم شناخته شده این بیماری عبارتند از :

       ناراحتی همیشگی ، احساس پوچ بودن، پریشان خاطری  احساس ناامیدی و بدبینی و احساس گناهکار بودن ، بی ارزش بودن و ناکار آمد بودن

    از دست دادن علایق و تفکرات دلپذیر در جریان تفریحات و سرگرمی ها

     کاهش قوای بدن و کرخت و سست شدن رفتار

    داشتن مشکلات تمرکز ی دربه خاطر آوردن امور و تصمیم گیری

     

      از دست دادن میل به غذا خوردن و کاهش وزن و حتی بالعکس داشتن میل شدید به خوردن غذا و خواب زیاد

     به مرگ وخودکشی زیاد فکر کردنو تلاش جهت خودکشی

      احساس خشم و بی حوصلگی

      علایم فیزیکی طولانی مدت که معالجات پزشکی پاسخگوی آنها نیستند از جمله سردرد و دردهای مزمن عصبانیت غیر معمول کاهش نیاز برای خوابیدن   صحبت کردن زیاد    

     کاهش قوای قضاوت و داوری

    رفتارهای نادرست  اجتماعی

                   ۳-علل ابتلا به افسردگی

    ۱- منشا وراثتی :در اثراختلالات وراثتی

    ۲-افراد دارای سطح پائینی از خود باوری هستند واغلب نگاه بدبینانه ای نسبت به خود و دنیای اطرافشان دارد و نیز به سرعت تحت فشار استرس های  محیطی مستاصل می شوند ، آمادگی کامل برای ابتلا به افسردگی دارند .

    ۳-تغییرات فیزیکی در بدن : می تواند با تغییرات روحی و روانی نیز همراه باشد . برای این اساس گفته می شود که بیماری هایی از جمله اختلالات مغزی ، سکته های مغزی و حملات قلبی ، سرطان ، پارکینسون و اختلالات هورمونی می تواند عامل ابتلا به افسردگی شوند که در نتیجه موجب آن می شوند که شخص بیمار ، سست و کرخت شده و اقدامی جهت مراقبت از خود در برابر این بیماری ها صورت ندهد و بدین ترتیب بهبود شخص همواره به تعویق می افتد .

           ۴- درمان افسردگی :

       الف) نماز خواندن با حضور قلب

         ب) ارتباط با خداوند وبا او راز ونیازکردن ونرد عشق باختن

         ج)توسل به امامان معصوم علیهم السلام وحضرت زهرا سلام الله علیه 

          د)دادن صدقه برای دفع بلا

    ه) اصلاح دیدگاه خود به زندگی پایین آوردن یا همسان کردن توقعات خود از زندگی با توانائیها ودارائیهای کنونی

    بیماری روحی افسردگی براثر عدم شناخت توانایی و محیط بوجود می آید

    11 03 2009

     

    روانشناسان و متخصصان امور تربیتی افسردگی را یک نوع بیماری روحی می دانند که فرد به دلیل عدم درک و شناخت صحیح محیط زندگی و باور نداشتن توانایی دچار آن می شود.

    مدیر مرکز مشاوره رهیاب تهران دراین باره می گوید: افسردگی علل گوناگونی دارد که عمده ترین آن آشفتگی فکر، اندیشه و شکست های تحصیلی یا اقتصادی و سیاسی و همچنین نا رضایتی از بیماری های جسمی و ناتوانی های فیزیکی می باشد.

    ” اعظم السادات پرپوچی” معتقد است ‪ 95 درصد بیماران افسرده حداقل یک نشانه اضطراب دارند و ‪ 65 درصد بیماران اضطرابی افسرده هستند.

    وی اضطراب ناشی از جدایی والدین را بسیار مخرب و اندوهناک در وضعیت اخلاقی و روحی فرزندان و افسردگی آنان می داند.

    پرپوچی همچنین، محیطهای ناامن و خطرناک، آلودگی هوا، خشونت در خانه و روابط بین افراد و درگذشت یکی از عزیزان را از علل دیگر افسردگی و اضطراب در کودکان، نوجوانان و جوانان به حساب می آورد.

    به اعتقاد وی، فقر و بی خانمانی، ورشکستگی اقتصادی ، سیاسی ، شکستهای تحصیلی و عدم موفقیت در ورود به دانشگاه و عوامل غیر مترقبه مثل زلزله، سیل ، تصادفات و حادثه های ناگوار دیگر را از دیگر عوامل اضظراب و افسردگی است.

    به گفته ی وی، برای غلبه بر افسردگی، فرد باید با دوستان صمیمی و کسانی که مورد اعتمادش هستند، ارتباط و نزدیکی بیشتری را برقرار کند.

    وی گفت: اگر انسان بتواند با احساسات و اطرافیان خود همزمان ارتباط برقرار کند و واقعیت های زندگی را همواره در نظر بگیرد و به راحتی اتفاقات را بپذیرد، دیگر دچار افسردگی نمی شود.

    کارشناس امور تربیتی تاکید کرد: در حدود ‪ 4 تا ‪ 2/5 درصد کودکان از نظر بالینی دچار افسردگی می شوند و در مقطع دبستان میزان افسردگی ‪ 11 درصد می- باشد، در دوره نوجوانی ‪ 4 تا ‪ 8 درصد گسترش می یابد.

    وی گفت: در دوره بعد از نوجوانی نسبت دختران افسرده دو برابر پسران است و باافزایش سن، شیوع افسردگی در دختران بیشتر هم می شود.

    پرپوچی افزود: والدینی که فرزندان افسرده دارند با توجه و محبت بیشتر به آنان و همچنین مراجعه به موقع به روانپزشک و دارو و درمان به جا می- توانند در درمان این بیماری به فرزندان خود کمک کنند.

    وی با اشاره به اینکه بخش عمده ای از مسوولیت کودکان و نوجوانان به مدارس معطوف می شود، گفت: بسیاری از شکست ها و ناکامی های کودکان و نوجوانان ریشه در مدارس و عملکردهای آموزشگاهی و مسوولان مدارس دارد.

    او خاطرنشان کرد: مربیان بهداشتی، مسوولان مدارس، دبیران و مشاوران در مدارس به محض دیدن تغییر خلق و خوی یک دانش آموز و همچنین انزوای فرد، خانواده را باید در جریان قرار دهند و خود نیز دررفع افسردگی فرد بکوشند.

    ندا دیلمی، مدیر مرکز مشاوره خانواده متعادل وابسته به مجتمع قضایی بر این باور است که افرادی که دچار افکار و باورهای غیرمنطقی شوند دیگر قادر به فعالیت های مثبت و مفید نیستند و دچار افسردگی می شوند.

    وی تصریح کرد: فرد افسرده به دلیل آشفتگی و پریشانی فکر قادر به تصمیم گیری و انتخاب صحیح نیست و این قضیه سبب عقب افتادگی کاری و اجتماعی در تمام امور چنین شخصی می شود.

    او گفت: با توجه به نزدیکی کنکور و امتحانات دانش آموزان، استرس و فشار بیشتری به افراد وارد می شود که باعث اضظراب خواهد شد.

    به اعتقاد وی، خانواده ها در این زمینه با کمک به فرزند خود در کاهش فشار عصبی به وی کمک زیادی می کنند.

     

    بهتراست فرد متخصصی این مقاله یا قسمت را بررسی کند.
    اگر در این زمینه تخصص دارید این مقاله را بررسی کنید و یا خود آن‌را کاملتر کنید.

     

     

    برای اثبات‌پذیری کامل این مقاله، به منابع بیشتری نیاز است.
    لطفاً با توجه به سیاست ویکی‌پدیا در قبال منابع با ارائهٔ منابع معتبر این مقاله را بهبود بخشید.
    مطالب بی‌منبع ممکن است در آینده حذف شوند.

     

    افسردگی با علائمی چون احساس غمگینی، شکست، ناراحتی و کلافگی، هیجان و استرس، بی علاقگی به همه چیز و گاه همه کس مشخص می‌شود؛ در واقع بیمار با بیان این علائم، ناراحتی خود را بروز می‌دهد.

    افسردگی مجموعه‌ای از حالات مختلف روحی و روانی است که از احساس خفیف ملال تا سکوت و دوری از فعالیت روزمره بروز می‌کند. برای‌ بیماری‌ افسردگی‌ هیچ‌ علت قطعی و روشنی‌ نمی‌توان‌ متصور بود، در برخی موارد یک زندگی پر استرس می‌تواند محرکی برای افسردگی شود و در برخی موارد علت کاملاً به شخصیت فرد مربوط است. در کل به نظر می‌رسد که افسردگی بدون یک علت تعیین شده مشخص و به طور خود به خودی روی می‌دهد.[نیازمند منبع]

     

     

    علائم

    محتوی تفکر

    ۶۰ درصد بیماران افسرده فکر خودکشی دارند و ۱۵ درصدشان دست به خودکشی می‌زنند. حس نافذ نومیدی، احساس گناه به خاطر چیزهای کم‌اهمیت یا خیالی، احساس بی‌ارزشی و توهمات و هذیان‌های نیست‌انگارانه و نشخوار ذهنی وسواسی در بسیاری از آن‌ها آشکار است.

    نظام حسی

    حواس پرتی، دشواری در تمرکز، اختلال حافظه، گیجی و گاه اختلال در تفکر انتزاعی (به‌ویژه در سالمندان) شایع است.

    وضعیت ظاهری

    غمگینی، گریه‌ بی‌دلیل، از دست‌ دادن‌ علاقه‌ و ناتوانی‌ از لذت‌ بردن، بی‌حالی‌ و خستگی، بی‌قراری، زودرنجی، مشکلات خواب (شامل دشواری در خوابیدن، خواب‌ زیاد و ناراحت) زیاد مشاهده می‌شود.

    کندی یا برعکس تحریک پذیری روانی حرکتی و بی‌توجهی به ظاهر شخصی بسیار شایع است. تکلم خودانگیخته کم یا به کلی غایب است. مکث‌های طولانی در کلام، استفاده از واژگان تک‌سیلابی و صدای آهسته و یکنواخت از ویژگی‌های گفتاری معمول است.

  • فهرست و منابع تحقیق مقاله افسردگی روحی و طرز درمان آن

    فهرست:

    ندارد.
     

    منبع:

    ندارد.

تحقیق در مورد تحقیق مقاله افسردگی روحی و طرز درمان آن, مقاله در مورد تحقیق مقاله افسردگی روحی و طرز درمان آن, تحقیق دانشجویی در مورد تحقیق مقاله افسردگی روحی و طرز درمان آن, مقاله دانشجویی در مورد تحقیق مقاله افسردگی روحی و طرز درمان آن, تحقیق درباره تحقیق مقاله افسردگی روحی و طرز درمان آن, مقاله درباره تحقیق مقاله افسردگی روحی و طرز درمان آن, تحقیقات دانش آموزی در مورد تحقیق مقاله افسردگی روحی و طرز درمان آن, مقالات دانش آموزی در مورد تحقیق مقاله افسردگی روحی و طرز درمان آن ، موضوع انشا در مورد تحقیق مقاله افسردگی روحی و طرز درمان آن
ثبت سفارش
عنوان محصول
قیمت