تحقیق مقاله حفظ محیط زیست باید به فرهنگ تبدیل شود

تعداد صفحات: 25 فرمت فایل: word کد فایل: 14091
سال: مشخص نشده مقطع: مشخص نشده دسته بندی: محیط زیست و انرژی
قیمت قدیم:۱۲,۵۰۰ تومان
قیمت: ۸,۰۰۰ تومان
دانلود مقاله
  • خلاصه
  • فهرست و منابع
  • خلاصه تحقیق مقاله حفظ محیط زیست باید به فرهنگ تبدیل شود

    خبرگزاری فارس:رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: حفظ محیط زیست باید به صورت فرهنگ در آید و باید نسلی تربیت شود که به محیط زیست اهمیت دهد و برای پدید آوردن این فرهنگ کمک کنند.

     

     

     

    به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس غلامعلی حداد عادل صبح امروز در همایش روز زمین پاک و مدیریت پسماندها که در تالار علامه امینی دانشگاه تهران برگزار شد، گفت: به عنوان شهروند و نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی از همه مدیران و کارکنان و کارگزارانی که در این شهر زندگی را برای ما دلپذیر می‌سازند، سپاسگزارم.
    وی افزود: برای درک اهمیت محیط زیست کافی است به تاریخ برگردیم و رابطه بشر با طبیعت را در نظر بگیریم و وضع امروزی این رابطه را با گذشته‌ها بررسی کنیم.
    وی تصریح کرد:با پیشرفت تمدن و علم و صنعت، بشر در مقابل طبیعت ایستاده است و ما در گذشته زندگی انسان جزئی از طبیعت بود و انسان در آغوش طبیعت زندگی می‌کرد و با آن مهربان بود و میان زندگی انسانی و ساز و کارهای طبیعی تعادل وجود داشت.
    وی ادامه داد: در قرنهای اخیر با تحول صنعت،زندگی انسان امروز در مقابل طبیعت قرار گرفت و امروز انسان بر ضد طبیعت زندگی می‌کند نه در آغوش و کنار آن.
    حداد عادل افزود: تحول علمی و صنعتی دستیابی به انواع انرژی‌های ناشناخته را ممکن کرد و تولید انبوه تعادل را در طبیعت به هم زد و پسماندها روی دست بشر ماند و طبیعت را آلوده کرد.
    وی اضافه کرد: بحث درباره مبانی فلسفه محیط زیست مفصل است.این پیشرفتی که از قرن نوزدهم در علم شروع شده، در محیط‌های صنعتی جنبه منفی خود یعنی ویرانی محیط زیست را نشان داد و سبب پیدایش موضوع جدیدی در تمدن و فرهنگ انسانی بنام «محیط زیست» شد.
    حداد عادل با اشاره به اینکه در ادبیات قرن پانزدهم و هزار سال پیش، مفهوم مشخصی تحت عنوان محیط زیست وجود ندارد، گفت: در قدیم بشر در کنار طبیعت زندگی می‌کرده و به آن بی‌توجه نبوده که ناچار بشود سراغ علم جدیدی برود.
    وی افزود: این روزها درجهان احزابی هستند که در عالم سیاست شعار طرفداری از محیط زیست را سرلوحه قرار داده و آرای بیشتری از مردم جلب می‌کنند.
    وی اضافه کرد: پسماند های اتم نیز در جهان امروز بسیار مسئله ایجاد کرده است و مردم بسیاری از نقاط دنیا برای آن راهپیمایی می‌کنند و نسبت به آن معترض هستند.
    وی در ادامه گفت: همین که گفته می‌شود در روز تهران 5.9 میلیون نفر ساکن هستند و 5/2 میلیون نفر شب‌ها به شهر خود بر می‌گردند نیاز به بررسی از نظر جامعه شناسی شهری دارد.
    رئیس مجلس شورای اسلامی همچنین گفت: مسئله حقوق و قوانین ایجاب می‌کند حوزه جدیدی در علم حقوق با توجه به مقتضیات زیست محیطی و پسماندها ایجاد شود و جنبه دیگر آن اخلاق است که به انسان و علوم انسانی مربوط می‌شود و آن توجه به محیط زیست است.
    وی تاکید کرد: التزام به رعایت حقوق دیگران و رعایت اعتدال در مصرف امری اخلاقی است و باید ما اخلاقی دور از حرص داشته باشیم و اینکه سعادت را در مصرف بیشتر بدانیم دور از اخلاق اسلامی است.
    رئیس مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: ما نمی‌توانیم محیط زیست و زمین پاکی داشته باشیم مگر آنکه یک ضمیر پاک داشته باشیم.اگر در درون تابع اخلاق و معنویت نشویم در بیرون نمی‌توانیم محیط پاک داشته باشیم.
    حداد عادل با اشاره به اینکه زمین مادر ماست و ما را در دامن خود پرورانده و دوباره در آغوش خود خواهد گرفت، گفت: از بین بردن زمین امری غیر اخلاقی است.
    وی نقش رسانه‌ها و آموزش و پرورش را در فرهنگ‌سازی موثر خواند و گفت: رسانه‌ها به ویژه صدا و سیما و آموزش و پرورش نیز باید آموزش‌های زیست محیطی را در برنامه‌های خود قرار دهند.
    وی اضافه کرد: روحانیون و اهل منبر و محراب، مردم را به مراعات محیط زیست و دوری از اسراف توصیه کنند ودر این میان مدیریت نیز نقش اساسی دارد.
    حداد عادل یادآور شد:‌ تفکیک انواع زباله‌ ها در بسیاری از کشورهای جهان امری عادی شده و ما در ابتدای این راه قرار داریم.
    رئیس مجلس شورای اسلامی در پایان سخنان خود گفت: مجلس شورای اسلامی آمادگی دارد قوانین لازم را برای تسهیل وظایف شهرداری تهران و سایر شهرداریها به تصویب برساند و طرح‌های کارشناسی عرضه شود تا مجلس آن را به صورت قانون در آورد.
    وی همچنین از اقدامات سودمند شهرداری تهران تشکر کرد و گفت: تهران پیشانی نظام است و ما که می‌خواهیم براساس اسلام جامعه‌ای نمونه داشته باشیم باید بدانیم کسی که وارد این شهر می‌شود و می‌خواهد بداند که جمهوری اسلامی چه بینشی دارد در درجه اول به زندگی شهری ما نگاه می‌کند.
    حداد عادل تاکید کرد: ما نمی‌توانیم دیگران را مجبور به مطالعه گذشته خود کنیم آنها به ظاهر شهر ما نگاه می‌کنند و کسانی که ظاهر تهران را به صورت آبرومند اداره می‌کنند فقط آبروی خود و مردم تهران نیست بلکه آبروی نظام است که نشان می‌دهد جمهوری اسلامی چگونه یک زندگی سالم توام با معنویت برای مردم ایجاد کرده است.

    اهمیت توجه به محیط زیست و درخت کاری برای زرتشتیان

    درخت کاری و محیط زیست و اعتقاد به چهار عامل آفرینش در میان زرتشتیان بسیار قوی است و پدر و مادرها کمک می‌کنند فرزندانشان به این اصول توجه کنند. کودکان و نوجوانان زرتشتی می‌دانند که آنچه که امروز کاشته می‌شود، برای فردای آنهاست و ما چه باشیم و چه نباشیم برای فرزندان و نوادگان مان این نهال ها را می‌کاریم. کودکان زرتشتی چه در مدارس و چه در آموزش هایی که به آنها می‌دهیم می‌آموزند که محیط زیست چقدر برای ما مهم است و درخت کاری ضمن اینکه جامعه را سبزتر نگاه می‌دارد، به بهتر بودن زندگی هم کمک می‌کند.

     

    یکی ازهفت مرحله ِ آفرینش در دین زرتشتی آفرینش زمین یا خاک است. از سوی دیگر آتش به عنوان نهاد حرارت و انرژی، آب، خاک و هوا چهار عنصری هستند که به عنوان عناصر اولیه یا نهادهای اولیه آفرینش نگهداری شان برای تمام زرتشتیان ضروری و واجب است و این بایستگی را در آموزش های زرتشت می‌بینیم که در زندگی امروز ما نقش بسیار دارد. آلودگی محیط زیست جهان را امروز به حال خفقان برده است و کاشتن یک درخت می‌تواند به کم کردن این آلودگی کمک کند و این را در آموزه‌های زرتشت از هزاره‌های پیش تا کنون داریم.

    ایران مشکلات عدیده‌ای دارد که یکی از آنها آب و هوای مناطق کویری است. از سوی دیگر در سده‌های پیش ایرانی ها بیشتر در شبانی و ایلیاتی و کوچ کردن بودند و کمتر به اسکان و در یک جا ساکن شدن و ساختن آنجا نظر لطف داشته اند و متاسفانه همین مسئله باعث شده که بسیاری از آن عوامل محیط زیست آسیب ببیند و از بین برود.

    انجمن زرتشتیان انتاریو بیش از سی سال است که فعالیت می‌کند. در این انجمن بیش از هزار و ششصد نفر عضو هستند که از این تعداد حدود پانزده درصد را زرتشتیان ایرانی تشکیل می‌دهند. گروه‌های دیگر زرتشتی کسانی هستند که در پاکستان، هند و آفریقا بوده اند تلاش ما این است که همه ِ گروههای زرتشتی، بویژه نسل های جوان را بیشتر به هم نزدیک کنیم. زرتشتیان انتاریو مراسمی ‌مانند چهارشنبه سوری، سیزده بدر و جشن سده را با هم برگزار می‌کنند.

     

    رییس قوه قضاییه:
    باید قانونی جامع در رابطه با محیط زیست تنظیم شود
    آیت‌الله سید محمود هاشمی شاهرودی، رییس قوه قضاییه با حضور در همایش حقوق محیط زیست و تعالی همه‌جانبه کشور با حائز اهمیت دانستن مقوله محیط زیست اظهار کرد: اهمیت محیط زیست تنها از بعد لیست حیوانات و موجوداتی که در رابطه با تخریب محیط زیست آسیب دیده و منقرض می‌شوند نیست و این تنها یک بعد مساله به شمار می‌رود چرا که امروزه دامنه مقوله محیط زیست گسترده‌تر شده و زیست خود انسان‌ها را نیز شامل می‌شود.
  • فهرست و منابع تحقیق مقاله حفظ محیط زیست باید به فرهنگ تبدیل شود

    فهرست:

    ندارد.
     

    منبع:

    ندارد.

تحقیق در مورد تحقیق مقاله حفظ محیط زیست باید به فرهنگ تبدیل شود, مقاله در مورد تحقیق مقاله حفظ محیط زیست باید به فرهنگ تبدیل شود, تحقیق دانشجویی در مورد تحقیق مقاله حفظ محیط زیست باید به فرهنگ تبدیل شود, مقاله دانشجویی در مورد تحقیق مقاله حفظ محیط زیست باید به فرهنگ تبدیل شود, تحقیق درباره تحقیق مقاله حفظ محیط زیست باید به فرهنگ تبدیل شود, مقاله درباره تحقیق مقاله حفظ محیط زیست باید به فرهنگ تبدیل شود, تحقیقات دانش آموزی در مورد تحقیق مقاله حفظ محیط زیست باید به فرهنگ تبدیل شود, مقالات دانش آموزی در مورد تحقیق مقاله حفظ محیط زیست باید به فرهنگ تبدیل شود ، موضوع انشا در مورد تحقیق مقاله حفظ محیط زیست باید به فرهنگ تبدیل شود
ثبت سفارش
عنوان محصول
قیمت