تحقیق مقاله کشاورزی در ایذه

تعداد صفحات: 14 فرمت فایل: word کد فایل: 14129
سال: مشخص نشده مقطع: مشخص نشده دسته بندی: زندگینامه مشاهیر و بزرگان
قیمت قدیم:۸,۵۰۰ تومان
قیمت: ۶,۰۰۰ تومان
دانلود مقاله
  • خلاصه
  • فهرست و منابع
  • خلاصه تحقیق مقاله کشاورزی در ایذه

    سمپاش های گوناگونی جهت پخش سموم شیمیایی ساخته شده‌اند. هر نوع با توجه به مورد کاربرد، نوع سم، هدف از سمپاشی، راندمان سمپاشی و هزینه سمپاشی، امتیاز ویژه‌ای دارد. در بین سمپاشهای مختلف ، سمپاش پشتی موتوری بیشترین کاربرد را در کشور ما دارد. از طرفی مطابق نمونه‌های آمارگیری شده، اکثر روستائیان دارای موتورسیکلت می‌باشد. در بین موتورسیکلتهای مورد استفاده در روستاهای ما از مدل یاماها بیشترین استفاده بعمل می‌آید. با در نظر گرفتن مطالب فوق، در این تحقیق یک روش جدید برای پخش سموم مایع ارائه می‌شود. اهداف این تحقیق عبارتند از: -1 با حذف موتور سمپاش ، توان از موتورسیکلت دریافت شود. -2 یک سمپاش موتورسیکلتی ویژه طراحی و ساخته شود که با گرفتن توان اضافی موتورسیکلت بیشترین کارائی را در مقایسه با سمپاشهای پشتی موتوری داشته باشد. در این صورت ، علاوه بر کاهش زیادی در قیمت اولیه سمپاش که از نظر کشاورزان مهم است ، نیروی کارگری کاهش و راندمان سمپاشی افزایش می‌یابد و بر کاربرد موتورسیکلت افزوده می‌شود. با تکمیل شدن این تحقیق اهداف موردنظر برآورد شده است . در جریان عملیات طراحی یک پمپ به محور میل لنگ متصل شده است . منضمات سمپاش مانند نازلها و غیره ساخته و مونتاژ شده و مورد آزمایش قرار گرفتند. سمپاش موتورسیکلتی برای هر دو نوع لانس‌دار و بوم‌دار قابل استفاده است

    تشکل یافتن نخبگان بختیاری برای توسعه منطقه

    برات قبادیان: نخبگان این قوم کوتاهی کرده اند. اقوام دیگر تشکل هایی دارند که از طریق این تشکل ها افراد و نخبگان جمع می شوند و با توان مضاعف در راستای اعتلای منطقه خدمت می کنند ولی نخبگان بختیاری متفرقند و تشکل ندارند.

    برات قبادیان گفت: بختیاری ها در بسیاری از مقاطع تاریخ و در بیشتر زمینه ها نسبت به سایر اقوام ایرانی در اوج بودند و در حال حاضر با مقایسه مناطق بختیاری نشین با دیگر مناطق، به جرأت می توان گفت در قعر قرار دارند.

    برات قبادیان در گفتگو با آژانس خبری بختیاری (ایبنا نیوز) ضمن بیان مطلب فوق افزود: منظور از در قعر بودن بختیاری ها فقر این مردم است و ریشه تمام فقرها، فقر فرهنگی است.

    دانشیار دانشگاه تربیت مدرس تهران اظهار داشت: در مورد فقر موجود در قوم بختیاری اعتقاد من بر این است که نخبگان این قوم کوتاهی کرده اند. اقوام دیگر تشکل هایی دارند که از طریق این تشکل ها افراد و نخبگان جمع می شوند و با توان مضاعف در راستای اعتلای منطقه خدمت می کنند ولی همچنین تشکلی در بین بختیاری ها وجود ندارد و نخبگان بختیاری متفرق هستند.

    وی در ادامه گفت: در حال حاضر نخبگان بختیاری به صورت فردی کار می کنند و این حالت راه به جایی نمی برد و می بایست این توان های فردی تجمیع شود و به صورت یک حرکت هدفمند و واحد در راستای توسعه پایدار بختیاری ساماندهی شود.

    رئیس سابق دانشگاه شهرکرد تصریح کرد: پتانسیل های توسعه در منطقه بختیاری وجود دارد و باید از این مواهب خدادادی در راستای پیشرفت و توسعه منطقه استفاده کنیم.

    وی افزود: سرمایه های هر منطقه را می توان به سه قسمت سرمایه های طبیعی، فیزیکی و انسانی تقسیم کرد و در این بین منابع انسانی سرمایه اصلی هستند و مردم باید این سرمایه ها را شناسایی کنند و در راستای توسعه منطقه مطالبات معقول و متعارف خود را برای این سرمایه های انسانی تعریف کنید.

    مشاور رئیس سازمان انرژی اتمی گفت: به عنوان مثال نسل جوان و بعد از انقلاب شاید شنیده باشند محسن رضایی فرمانده سپاه در دوران دفاع مقدس بود و چیزی بیشتر از نمی دانند و این شناخت اندک نیز به تبع تصویری است که از محسن رضایی در ذهن همه مردم ایران وجود دارد. پس لازم است نخبگان بختیاری به این جامعه معرفی شوند.

    وی خاطر نشان کرد: هر چند گذشته و تاریخ یک جامعه باید مورد ارزیابی و شناسایی قرار گیرد اما مهمترین مسئله در حال حاضر با توجه به شرایط به وجود آمده برای بختیاری ها، پاسخ به این سؤال است که در حال حاضر چه باید کرد؟

    قبادیان در پایان گفت: می بایست خواسته های به حق مردم بختیاری از نخبگان و مسئولین این منطقه شناسایی شود و به گوش آنها برسد و در این میان کسانی که مسئولیت مستقیم دارند، باید پاسخگوی این مطالبات باشند.

    انتهای پیام/

     

     

    نظرات کاربران:

    ▪ » از ایبنا نیوز تشکر می کنم که سراغ دکتر قبادیان رفتند و نظراتشان را منعکس کردند. ایشان شکسته نفسی کرده و فقط از دکتر رضایی نام برده اند. خود ایشان هم از افتخارات علمی و دانشگاهی بختیاری هستند.

    ▪ » دکتر قبادیان افتخار ایذه و بختیاری

    ▪ » نخبگان بختیاری هرگز نمی توانند در یک تشکل گردهم بیایید مگر این که دو چیز را کنار بگذارند. یکی نفع شخصی و دوم تعلق طایفه ای.

    ▪ » آقای دکتر قبادیان یک بختیاری نیک اندیش و نیک کردار است. بنده بعنوان یک بختیاری از نقش ایشان در مبارزه با تعصبات منفی قومی و قبیله ای رایج بین بختیاریها و تاکید بر تعصبات بجا و مثبت مطلع هستم و سلامتی برای ایشان و سایر بزرگان بختیاری از جمله: دکتر رضایی - دکتر نوذرپور - دکتر قنبری - دکتر حسینی - مهندس احمدی و ... را از خداومند منان خواستاریم.

    ▪ » بنده به واسطه آشنایی که با ایشان (جناب دکترقبادیان) از باب همکاری در یکی از گروههای خودرو ساز بزرگ کشور دارم شناختی کامل از ایشان به لحاظ دانش فنی و تخصصی در زمینه های مختلف صنعتی و دانشگاهی و تکنولوزیهای نوین دارم. و الحق و الانصاف وی از نخبگان قوم لر و بختیاری است و اهتمام زیادی در جهت دادن به همگرایی نیروهای نخبه قوم لر در راستای پیشرفت و ترقی ایران عزیزمان دارند. با آرزوی توفیق و سلامتی ایشان و همه عزیزانی که برای حفظ و احیای اصالت و ترقی قوم لر و بختیاری تلاش می کنند.

     

    برات قبادیان دانشیار دانشگاه تربیت مدرس تهران خواستار توجه بیشتر به ظرفیت های توریستی منطقه سفیدکوه شهرستان ایذه شد.
    به گزارش آژانس خبری بختیاری (ایبنا نیوز)، برات قبادیان در یادداشتی که نسخه ای از آن برای ایبنا نیوز ارسال شده، ضمن تلاش برای معرفی ظرفیت های توریستی «بهشت ناشناخته مافارون»، از مدیران استان خوزستان خواست بودجه لازم جهت مطالعه امکان سنجی توسعه منطقه تفریحی - سیاحتی سفیدکوه به مرکزیت مافارون را در بودجه‌های سنواتی عمرانی این استان لحاظ کنند.
    مشاور رئیس سازمان انرژی اتمی معتقد است تحلیل و تبیین پتانسیل‌های مافارون بمنظور امکان توسعه آن می تواند زمینه ای برای توسعه پایدار شهرستان ایذه و شکوفایی اقتصادی مردم آن باشد. متن این یادداشت بدین شرح است:
     
    چکیده:
     
    مافارون نام قله بلندی است با ارتفاع بیش از 4000 متر که در بلندای سفیدکوه از زاگرس مرکزی و در شمال شرقی شهرستان ایذه قرار دارد.در این مقاله منظور از بهشت مافارون مجموعهء قله مافارون و مناطق مرتفع اطراف شامل دشتهای دلی و تلگدر است. این منطقه ی دو فصل، به دلیل موانع طبیعی صعب العبور، نا شناخته باقی مانده است.
     
    مافارون از نظر پتانسیلهای طبیعی فراوان، آب و هوای مطبوع، مناظر دیدنی و چشم اندازهای زیبا در دنیا بی نظیر است. توسعه مافارون می تواند آن را به یکی از مناطق گردشگری جهان تبدیل نماید. موقعیت جقرافیایی مافارون در بین استانهای همجوار، و نیز نزدیکی آن به کشورهای عربی و بویژه کشورهای حاشیه خلیج فارس، با دارا بودن دمای هوای زیر 20 درجه سلسیوس در گرمترین ایام سال و در شرایطی که دما در خوزستان و سایر مناطق گرمسیری به 50 درجه سلسیوس می رسد می تواند آن را از جذابترین نقاط گردشگری ایران و جهان بنماید.
     
     

     

  • فهرست و منابع تحقیق مقاله کشاورزی در ایذه

    فهرست:

    ندارد
     

    منبع:

    ندارد

تحقیق در مورد تحقیق مقاله کشاورزی در ایذه , مقاله در مورد تحقیق مقاله کشاورزی در ایذه , تحقیق دانشجویی در مورد تحقیق مقاله کشاورزی در ایذه , مقاله دانشجویی در مورد تحقیق مقاله کشاورزی در ایذه , تحقیق درباره تحقیق مقاله کشاورزی در ایذه , مقاله درباره تحقیق مقاله کشاورزی در ایذه , تحقیقات دانش آموزی در مورد تحقیق مقاله کشاورزی در ایذه , مقالات دانش آموزی در مورد تحقیق مقاله کشاورزی در ایذه ، موضوع انشا در مورد تحقیق مقاله کشاورزی در ایذه
ثبت سفارش
عنوان محصول
قیمت