تحقیق مقاله میکرو رایانه

تعداد صفحات: 23 فرمت فایل: word کد فایل: 14334
سال: مشخص نشده مقطع: مشخص نشده دسته بندی: مهندسی کامپیوتر
قیمت قدیم:۱۲,۵۰۰ تومان
قیمت: ۸,۰۰۰ تومان
دانلود مقاله
  • خلاصه
  • فهرست و منابع
  • خلاصه تحقیق مقاله میکرو رایانه

    یکی از مشکلاتی که کاربران فارسی زبان در اوایل شروع استفاده از کامپیوترهای PC داشتند نبود فونت فارسی روی سیستم ها و به طور کلی قابل استفاده نبودن خط فارسی بود. اولین بار بعضی ها اقدام به فارسی سازی با استفاده از فونت های عربی نمودند و به همین دلیل اکثر قریب به اتفاق سیستم ها و برنامه ها برگردان از عربی بود.
    یکی از تفاوت های خط عربی با فارسی نداشتن چهار حرف( گ چ پ ژ ) در عربی است و همه این چهار حرف هم در آن موقع به خط فارسی اضافه شد ولی کسانی که این کار را انجام می دادند گاهی اوقات فراموش می کردند که خط عربی دو تفاوت دیگر هم با خط فارسی دارد و آن در حروف ( ی و ک ) است. ی و ک عربی به این صورت است: ی و ک

    البته الان سالهاست از این موضوع سپری شده و خوشبختانه مایکروسافت در ویندوز اصلی خود خط فارسی را به صورت ذاتی در نظر گرفته ولی در بعضی از نسخه ها بر روی کی برد به جای ی و ک فارسی حروف حرفهای ی و ک عربی نقش بسته و جالب است که خیلی از متخصصین کامپیوتر و مقاله نویسان و مجلات و سایت های معتبر کامپیوتری هم یا این موضوع را نمی دانند یا به آن توجهی ندارند. خوشبختانه تعداد کاربرانی که در سایت میکرورایانه این دو را از هم تفکیک نکرده اند معدود هستند. به هرحال لازم است این دو را از هم تفکیک کنیم و کاربران ایرانی از خط فارسی به صورت کامل استفاده کنند.


     دلایل ری استارت شدن کامپیوتر

    کلا دلایل اینکه کامپیوتر خودبخود ریست یا ری استارت میشه ایناست:

    1 -اشکالات سخت افزاری یکی از ماژولهای ram که در هنگام نوشته شدن اطلاعات در آن آدرس حافظه سیستم راه اندازی restart می شود .
    2 - استفاده هم زمان دو قطعه سخت افزاری از یکی از وقفه ها irq ها و یا یکی از آدرسهای حافظه . در این صورت شما قطعه سخت افزاری جدیدی ذوی سیستم نصب کرده اید .
    3 - اشکالات power پاور کامپیوتر . که معمولا کاربران به آن توجه نکرده و هنگامی که سیستم راه اندازی شد power را فراموش می کنند .
    4 - نرم افزارها و ویرسها .
    5- اشکال از خود cpu داغ میشه
    این آخری معمولا یهو قطع میشه و ری استارت نمیشه که ممکنه اشکال از فن باشه یا از سی پی یو
    6 - درجه تنظیم تو بایوس کامپیوتر cpu shutdown temprature در بایوس سیستم ممکنه رو خیلی پایین تنظیمشده باشه
    7- اتصالات کابلهای داخل کامپیوتر شله
    کلا ری استارت شدن سیستم خیلی خوبه چون اگه ریستارت نشه ممکنه یه خرابکاری بوجود بیاد
    8- خیلی نادر ممکنه از مادر برد هم باشه

    منظور از حافظه مجازی چیست؟

    حافظه مجازی یکی از بخش های متداول در اکثر سیستم های عامل کامپیوترهای شخصی است . سیستم فوق با توجه به مزایای عمده، بسرعت متداول و با استقبال کاربران کامپیوتر مواجه شده است . اکثر کامپیوترها در حال حاضر از حافظه های محدود استفاده می نمایند. حافظه موجود در اکثر کامپیوترها یه منظور اجرای چندین برنامه بصورت همزمان توسط کاربر ، پاسخگو نبوده و با کمبود حافظه مواجه خواهیم شد. مثلا" در صورتی که کاربری بطور همزمان ، سیستم عامل ، یک واژه پرداز ، مرورگر وب و یک برنامه برای ارسال نامه الکترونیکی را فعال نماید ، اندازه حافظه، ظرفیت قابل قبولی نبوده و کاربران قادر به استفاده از خدمات ارائه شده توسط هر یک از نرم افزارهای فوق نخواهند بود.

    یکی از راهکارهای غلبه بر مشکل فوق افزایش و ارتقای حافظه موجود است . با ارتقای حافظه و افزایش آن ممکن است مشکل فوق در محدوده ای دیگر مجددا" بروز نماید.

    یکی دیگر از راهکارهای موجود در این زمینه ، استفاده از حافظه مجازی است .

    در تکنولوژی حافظه مجازی از فضای هارد دیسک استفاده می گردد. در چنین حالتی اطلاعات موجود در حافظه اصلی که کمتر مورد استفاده قرار گرفته اند ، از حافظه خارج و در محلی خاص بر روی هارد دیسک ذخیره می گردند. بدین ترتیب بخشی از حافظه اصلی آزاد و زمینه استقرار یک برنامه جدید در حافظه فراهم خواهد شد. عملیات ارسال اطلاعات از حافظه اصلی بر روی هارد دیسک بصورت خودکار انجام می گیرد. پس حافظه مجازی در واقعی حافظه نیست بلکه بخشی از فضای هارد دیسک است که اصطلاخا به آن حافظه مجازی گفته می شود

    چرا اطلاعات هارد حتی پس از فرمت کردن هم قابل بازیافت است

    چرا اطلاعات هارد ، حتی پس از فرمت کردن ، هنوز هم قابل بازیافت است ؟ اساسا نحوه ذخیره سازی اطلاعات روی هارد چگونه است ؟ و وقتی ما اطلاعات را کاملا پاک می کنیم ، چه به سرشان می آید که همچنان برگشت پذیر می باشند ؟
    اینها سوالاتی است که در این رابطه مطرح می شود. قبلا یکی از دوستان در مقاله ایی در تالار میکرورایانه بحث کردند که اطلاعات از کامپیوتر شما به سادگی پاک نمی شود:

    http://www.forum.microrayaneh.com/viewtopic.php?f=91&t=242

    اساس ذخیره اطلاعات بر روی هارد دیسک به این صورته که در صورت حذف اطلاعات تنها آدرس اطلاعات از جدول آدرس ها حذف می شه و مارکر D می خوره و این در حالتی است که اگه در قسمتی از حافظه هیچ آدرسی موجود نباشه از نظر سیستم اون بخش از حافظه خالی به حساب میاد و در صورتی که سیستم به اون بخش از حافظه در آینده نیاز داشته باشه ، اطلاعات جدید بر روی اطلاعات قدیمی ReWrite خواهد شد.
    حالا وقتی اطلاعات قدیمی جای خودشون را به اطلاعات جدید می دهند فقط آدرسی از آنها باقی خواهد ماند و این آدرس تا 5 بار فرمت باقی می ماند و اصل اطلاعات دیگر وجود خارجی نخواهند داشت پس اگر برنامه های بازیابی اطلاعات از هادردیسک های فرمت شده را هم داشته باشید در اینحالت فقط به اسم فایلهای قدیمی دسترسی دارید نه خود فایلها

    روش از بین بردن ویروس blank

    این ویروس به این صورت است که وقتی کامپیوتر را روشن می کنید و یا log on می کنید صفحه ای سبز رنگ باز میشود و این برنامه که به فرمت htm است کل صفحه را می پوشاند و علامت یک بلند گو و یک چشم که جملاتی به انگلیسی در زیر آن نوشته شده نمایان میشود.برای از بیت بردن این ویروس ابتدا وارد RUN شده و msconfig را نوشته و ok کنید.در پنجره ای که باز میشود در services tab رفته و نام ویروس (blank) را که جزو سرویس های سیستم قرار گرفته پیدا می کنیم و چک مارکش را بر میداریم .سپس به startup tab در همان پنجره می رویم و این کار را در آنجا هم انجام میدهیم.بعد به آدرس ویروس در کامپیوترمان رفته آن را پاک می کنیم (معمولا در درایو C و در system32 قرار می گیرد.)
    در آخر بهتر است سیستم را با آنتی ویروسی که بر روی آن نصب است اسکن کنید.

    ویروس یابی کامپیوتر

    ابتدا یک نگاه اجمالی و بسیار خلاصه به معنای Virus ، Worm و Trojan می اندازیم.


    Virus:
    یک برنامه کامپیوتری و یک نرم افزار است که نوشته میشود.ویروس می رود سراغ فایل های exe. وcom. و لابلای کد آنها مخفی میشودو کد خود را در میان آنها جاسازی میکند و حجم فایل را بیشتر میکند سپس کد ویروس در تمام فایل های اجرایی برنامه تکثیر می شود.

    Anti Virus:
    ویروس یاب ها برنامه هایی هستند که ویروس را به عنوان یک الگو (pattern) می شناسند و می دانند که ویروس ها چه نوع کد هایی دارند.وقتی که آن کد ها را ما بین فایل ها می یابند آنها را پاک می کنند. و بدین ترتیب ویروس از بین می رود.

    Worm:
    این هم یک نوع برنامه است که نوشته میشود. می رود داخل کامپیوتر و از نقاط ضعف آن سیستم عامل استفاده می کند و عملکرد آن سیستم عامل را مختل می کند.
    مثلاBlaster نوعی Worm بود که کامپیوتر دانسه خودش را Shot down می کرد.
    Up dateکردن روشی است که این نقاط ضعف ها را رفع می کند.

    Trojan:
    همانند یک جاسوس عمل می کند. مخرب نیست و فقط کارهایی را که ارباب خود به او دستور می دهد انجام می دهد. مثلا یک نفر فایلی برای ما می فرستد و در آن فایل Trojanخود را قرار می دهد. هر وقت که کامپیوتر روشن می شود و ویندوز بالا می آید Trojanهم همراه آن بالا می آید و تمام کارهایی را که به او دستور داده شده انجام می دهد.


    یکی از روش های ویروس یابی این است که باید فایل های ویروسی را پیدا کرده آنها را پاک کنیم. در صورتی که این فایل ها معمولا خود را مخفی می کنند پس باید کاری کنیم که بتوانیم فایل های مخفی را ببینیم و پاکشان کنیم. برای این کار به روش زیر عمل می کنیم:
    My computer -------->tools------->folder option-------->view tab---------->show hidden files and folders
    اول باید این قسمت را فعال کنیم و بعد دو تا آپشن پایین رو چک مارکشان را بر داریم.
    Hide extensions for known file type
    Hide protected operating system file
    توجه داشته باشید بعد از این که این کار رو کردیم پنجره ی اخطاری باز می شود که باید جواب yes را انتخاب کنیم
     

  • فهرست و منابع تحقیق مقاله میکرو رایانه

    فهرست:

    ندارد
     

    منبع:

    ندارد

تحقیق در مورد تحقیق مقاله میکرو رایانه, مقاله در مورد تحقیق مقاله میکرو رایانه, تحقیق دانشجویی در مورد تحقیق مقاله میکرو رایانه, مقاله دانشجویی در مورد تحقیق مقاله میکرو رایانه, تحقیق درباره تحقیق مقاله میکرو رایانه, مقاله درباره تحقیق مقاله میکرو رایانه, تحقیقات دانش آموزی در مورد تحقیق مقاله میکرو رایانه, مقالات دانش آموزی در مورد تحقیق مقاله میکرو رایانه ، موضوع انشا در مورد تحقیق مقاله میکرو رایانه
ثبت سفارش
عنوان محصول
قیمت