تحقیق مقاله ملا‌حظاتی پیرامون نامگذاری سال جدید

تعداد صفحات: 3 فرمت فایل: word کد فایل: 14553
سال: مشخص نشده مقطع: مشخص نشده دسته بندی: علوم اجتماعی و جامعه شناسی
قیمت: ۰ تومان
  • خلاصه
  • فهرست و منابع
  • خلاصه تحقیق مقاله ملا‌حظاتی پیرامون نامگذاری سال جدید

    ملا‌حظاتی پیرامون نامگذاری سال جدید

     

    سنت حسنه‌ای که از چند سال گذشته با نام گذاری سال ها، با هدف برجسته کردن یک محور مهم پا گرفته، بسیار مغتنم است. اما عدم توجه عمیق به نفس این اسامی، اهداف آن را ابتر و لا‌وصول می‌نماید.

    مروری کوتاه بر عملکرد همه اجزای جامعه ، حاکی از آن است که معمولا‌ از اصل موضوع غفلت شده و بیشتر به ظواهر امر با نگاهی سطحی نگریسته شده است حال آنکه توجه جدی به ژرفای هر نام و پیام آن، می‌توانسته موجب برکات و ثمرات بزرگی شود.

    علی‌ایحال امسال نیز با فراست و تدبیر، نامی شایسته و بسیار پراهمیت بر این سال نهاده شده که نگارنده از نگاه خود به چند نکته و تذکر اشاره می‌دارد.

    1 اصلا‌ح الگوی مصرف یک پروژه ضربتی نیست، بلکه نیازمند یک حرکت و برنامه بدون کارشناسی و علمی و گام به گام است. یقینا فرهنگ‌سازی و فراهم آوردن بستر این اصلا‌حات با هدف اصلا‌ح بینش‌‌ها و نگرش‌ها از گام‌های مهم اولیه است. لذا این پروسه می‌تواند شامل

    الف: گنجاندن برخی عناوین درسی متناسب در کتب مقاطع چندگانه تحصیلی

    ب: آشناسازی کودکان با مولفه‌های مصرف بهینه پیش از مقطع دبستان (مهد‌کودک‌ها)

    ج: تهیه و تولید فیلم‌ها و سریال‌های مختلف با ارائه آموزش‌های مستتر و غیر مستقیم و برجسته‌سازی ظریف آموزه‌های دینی باشد.

    2 یکی از مصادیق بارز اسراف و تبذیر برگزاری متعدد همایش‌ها و سمینارهاست که غالبا فاقد خروجی و محصول بوده و بیشتر یک حرکت نمایشی و آمار صوری عملکردی است که متعاقب آن بخشی از اعتبارات دستگاه‌های ذیربط صرف این گونه اقدامات می‌شود از این رو صراحتا پیشنهاد می‌شود برگزاری همایش‌ها و ... (حداقل با عنوان اصلا‌ح الگوی مصرف) در همه ارکان در هر سه قوه و هر نهاد شبه دولتی ممنوع گردیده و عامل برگزار کننده به عنوان متصرف در اموال دولتی محسوب گردد.

    3 بدون شک روی کلا‌م جدی این نامگذاری بیشتر معطوف به کالا‌هایی نظیر گاز، برق، سوخت آب و گندم است. لذا اصلا‌ح شبکه‌های دسترسی و انتقال هر کدام از کالا‌های فوق به منظور مهار هدر رفت و پرت آن در سال جاری به هر میزان ممکن بسیار ضروری است چرا که فرسودگی برخی از انشعابات موجب پرت انرژی در مسیر‌های انتقال است و از طرفی تقویت دستگاه‌های متولی نظارت بر پخت نان و فعال شدن واحدهای آموزشی ذیربط برای جلوگیری از اسراف در مصرف گندم نیز حائز اهمیت است و متاسفانه علیرغم نارضایتی دیرینه مردم از پخت غیر اصولی نان هنوز این مشکل باقی است.

    4 اگر امکان تهیه و دسترسی به آماری از ساختمان‌های غیرخصوصی فراهم گردد درخواهیم یافت که بسیاری از این ساختمان‌های مجلل متعلق به دولت و یا نهادهای شبه دولتی است و می‌توان مصرف غیر استاندارد گاز، برق، آب و سوخت را در آنها به سهولت مشاهده کرد. لذا فربگی دولت یک مانع جدی و مهم، اصلا‌ح الگوی مصرف است که بدیهی است اجرای واقعی اصل 44 می‌تواند راه حل این معضل باشد.

    از طرف دیگر تهیه آماری از تعداد نشریات داخلی دستگاه‌های دولتی در هر سه قوه و نهادهای عمومی می‌تواند اسراف در مصرف کاغذ و هزینه‌های مترتبه را نشان دهد.

    5 مدت مدیدی است که ترافیک شهرهای بزرگ که به غیر از هدر رفت سوخت موجب اتلا‌ف وقت هزاران نفر و آلودگی هوا می‌گردد که لا‌جرم هزینه سنگینی به صورت غیرمستقیم بواسطه آثار روحی و روانی ترافیک بر مردم را مدنظر قرار داد و بطور مستقیم اعتبار مالی فراوانی را مصروف رفع آلودگی هوا کرد لذا تقویت اساسی ناوگان حمل و نقل عمومی و فرهنگ‌سازی عدم استفاده از وسایط نقلیه شخصی با تعامل شایسته با شهروندان و بدون استفاده صرف از قوه قهریه باید در دستور کار متولیان امر قرار گیرد.

    6 در این میان رسانه‌های مکتوب و الکترونیکی نیز باید در راستای رسالت اطلا‌ع‌رسانی خود نقش ایفا نمایند و سهمی از آگاهی بخشی جامعه را به خود اختصاص دهند از این رو روزنامه سیاست روز در کنار تولید گزارش‌ها و گفت‌وگوهای متناسب به صورت روزانه میزان مصرف چند کالا‌ی مهم شامل آب، برق، گاز و سوخت و فاصله آنها با استاندارد مصرف را به نظر خوانندگان، خواهد رساند تا حساسیت‌ها را به این مهم مضاعف نماید.

    نامگذاری سال 87 پیام جدی برای وزارتخانه‌هایی با جنبه آموزشی در کشور دارد

     

     

     

     

    نماینده مردم سبزوار گفت: اگر نوآوری و شکوفایی به عنوان استراتژی نظام، تبدیل به فرهنگ شود، یقینا تاثیرگذار خواهد بود.

     

    احمد بزرگیان در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) افزود: امروز عرصه علم از آن کسانی است که نوآوری و شکوفایی را در عرصه‌های تحقیق و پژوهش همراه کنند.

     

    وی با اشاره به نامگذاری چند سال گذشته تحت عنوان سال نهضت علمی و نرم‌افزاری خاطرنشان کرد: خوشبختانه کشور در سال گذشته این توفیق را داشت که در بخش‌های انرژی هسته‌یی، درمان و تحقیقات و بخش‌های دیگری نوآوری‌هایی را داشته باشد.

     

    این عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با بیان این‌که " جهان امروز بر اندیشه‌های نو تکیه دارد" گفت: خلاقیت جمعی و فردی باید به گونه‌ای باشد که بتوانیم با نوآوری جمعی خود در قالب کارهای فرهنگ، جلب نخبگان، ایجاد بستر مناسب در سازمان برای پرورش خلاقیت همگانی کارکنان و در بخش‌های دیگر تحقیق و توسعه؛ همه افراد خلاق را تقویت و زمینه رشد آن‌ها را فراهم کنیم تا زمینه رشد و شکوفایی کل کشور را شاهد باشیم.

     

    وی حسن تدبیر مقام معظم رهبری در نامگذاری سال 87 تحت عنوان نوآوری و شکوفایی را راهگشایی برای همه کسانی که دلسوز کشور هستند، دانست و تصریح کرد: نامگذاری سال 87 پیام جدی برای وزارتخانه‌هایی است که جنبه آموزش در کشور دارند؛ چراکه باید در مقابل دنیا حرفی برای گفتن داشته باشند تا بتوانند عرصه‌های جدید را برای خود باز کنند.

     

    این عضو هیات رییسه فراکسیون اصولگرایان مجلس با بیان این‌که " از اهل قلم و بیان انتظار می‌رود که فرمایشات مقام معظم رهبری در سال جدید را تبیین کنند" افزود: یکی از راه‌های جدی در تحقق سند چشم‌انداز، بحث نوآوری و شکوفایی است که راهکارهای عملی آن باید توسط همگان پیگیری شود.

  • فهرست و منابع تحقیق مقاله ملا‌حظاتی پیرامون نامگذاری سال جدید

    فهرست:

    ندارد.
     

    منبع:

    ندارد.

تحقیق در مورد تحقیق مقاله ملا‌حظاتی پیرامون نامگذاری سال جدید , مقاله در مورد تحقیق مقاله ملا‌حظاتی پیرامون نامگذاری سال جدید , تحقیق دانشجویی در مورد تحقیق مقاله ملا‌حظاتی پیرامون نامگذاری سال جدید , مقاله دانشجویی در مورد تحقیق مقاله ملا‌حظاتی پیرامون نامگذاری سال جدید , تحقیق درباره تحقیق مقاله ملا‌حظاتی پیرامون نامگذاری سال جدید , مقاله درباره تحقیق مقاله ملا‌حظاتی پیرامون نامگذاری سال جدید , تحقیقات دانش آموزی در مورد تحقیق مقاله ملا‌حظاتی پیرامون نامگذاری سال جدید , مقالات دانش آموزی در مورد تحقیق مقاله ملا‌حظاتی پیرامون نامگذاری سال جدید ، موضوع انشا در مورد تحقیق مقاله ملا‌حظاتی پیرامون نامگذاری سال جدید
ثبت سفارش
عنوان محصول
قیمت