تحقیق مقاله نقش راهبردی کمیته هنری انقلاب

تعداد صفحات: 7 فرمت فایل: word کد فایل: 14606
سال: مشخص نشده مقطع: مشخص نشده دسته بندی: علوم اجتماعی و جامعه شناسی
قیمت قدیم:۷,۰۰۰ تومان
قیمت: ۵,۰۰۰ تومان
دانلود مقاله
  • خلاصه
  • فهرست و منابع
  • خلاصه تحقیق مقاله نقش راهبردی کمیته هنری انقلاب

     

     امسال، ایران اسلامی، رنگ و جمال دیگری می یابد و حال و هوایی دیگر به خود می گیرد؛ مردم این سرزمین نیز به عنوان خالقان سختکوش و پرتلاش در آفرینش انقلابی که اکنون به 30 سالگی رسیده است، برای برگزاری هرچه
        باشکوه تر مراسم سی امین سال انقلاب اسلامی آماده می شوند.
        از این روی، ستاد دهه فجر، به عنوان مرجع اصلی در برگزاری چنین مراسمی، کمیته های تخصصی را سازماندهی کرده و کمیته هنری این ستاد نیز در هفته گذشته، با حضور مسئولان مختلف جلسه کاری تشکیل داده است.
        دکتر محمدحسین ایمانی خوشخو به عنوان مسئول کمیته هنری این ستاد که همزمان، معاونت امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاداسلامی را نیز برعهده دارد، سی امین سالگرد پیروزی انقلاب را آغاز دوره دوم حیات انقلاب اسلامی برشمرد و اظهار امیدواری کرد که این کمیته بتواند با هماهنگی و همسویی دستگاه های مختلف کشور، انقلاب را در قالب هنر به نسلی که اکنون، شاهد تداوم حیات انقلاب است، معرفی کرده، و جوانان پرتلاش و فرهیختگان پاکدل و صمیمی این نسل را نسبت به مسئولیت ها و وظایف خطیرشان در حفظ و نگهداری دستاوردهای 30 ساله این انقلاب آگاه ساخت.
        بر اساس گزارش های رسیده، در کمیته هنری تحت مسئولیت معاونت امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاداسلامی، سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تهران، حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی، دانشگاه سوره، معاونت امور سینمایی (وابسته به وزارت فرهنگ و ارشاداسلامی)، فرهنگسرای نیاوران، ستاد عالی کانون های فرهنگی هنری مساجد و سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی عضویت دارند و قرار است در راستای امکانات و توانمندی های سازمانی خود، وظایفی را عهده دار شوند و به عبارتی، امکانات بالقوه خود را در این عرصه، بالفعل سازند.
        نگاه دوباره به فهرست سازمان های عضو این کمیته، ما را به سوی این حقیقت روشن، راهنمایی می کند که تعدادی از این سازمان ها متاسفانه از امکانات بالقوه خود در سال های گذشته، بهره کافی نگرفته اند و در کارنامه آنها، عملکرد قابل ملاحظه ای دیده نمی شود، ازاین رو به نظر می رسد که دکتر ایمانی خوشخو به عنوان شخص مسئول این کمیته، در هدایت و به کار گرفتن برخی از دستگاه های عضو کمیته هنری ستاد دهه فجر در مراسم 30 سالگی انقلاب، باید اهتمام ویژه ای از خود نشان دهد که البته، باتوجه به مسئولیت چندساله وی در سمت معاونت امور هنری و توفیقات قابل تامل و تقدیرش در عرصه هنر، موفقیت های دیگری نیز در این راستا – به ویژه در مراسم بزرگداشت 30 سالگی انقلاب – از مسئول و اعضای کمیته هنری انتظار می رود.
        با این حال، عضویت سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در این کمیته، توقعات بایسته ای را در اذهان ایجاد می کند و آن، این است که سازمان فخیم و عظیمی مانند فرهنگ و ارتباطات اسلامی طی سال های اخیر، عملکرد قابل ملاحظه و محاسبه ای عرضه نکرده است؛ اگرچه حوزه کاری این سازمان در خارج از کشور است، اما از آن سوی مرزها نیز، خبر یا اخباری از تلاش و کارکرد جدی این سازمان به ما نرسیده است. درحالی که فعالیت فرهنگی و هنری سفارتخانه ها – در قالب رایزنی فرهنگی – از جمله ساده ترین وظایف و کارهای یک سفارتخانه است، اما خبری از فعالیت های فرهنگی رایزنی های بی شمار ما در خارج از کشور به گوش نمی رسد و شواهد نیز بیانگر آن است که مسئولان رایزنی های فرهنگی ایران در دیگر کشورها، چندان دغدغه کار فرهنگی ندارند و بعضاً نسبت به امور فرهنگی و هنری، بیگانه اند.
        به نظر می رسد که عضویت سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در کمیته هنری ستاد دهه فجر، برای عهده دار شدن مسئولیت بخش خارجی مراسم بزرگداشت سی امین سال انقلاب باشد و به این لحاظ، امید می رود که ریاست این سازمان در ساماندهی بهینه امور و سازماندهی نمایندگی های فرهنگی کشورمان در آن سوری مرزها برای بزرگداشت سی امین سال انقلاب، تلاش بایسته و شایسته ای از خود نشان دهند.

    کمیته‌ هنری ستاد دهه‌ فجر تشکیل شد

     

    محمدحسین ایمانی تصریح دارد: تاکنون چنان‌که باید و شاید از زبان زیبای هنر برای بیان ویژگی‌ها و دستاوردهای انقلاب اسلامی در سطح ملی و در دیگر کشورها بهره گرفته نشده است.
    به گزارش ایسنا، معاون امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، در جلسه‌ کمیته هنری ستاد دهه فجر انقلاب اسلامی گفته است: و امیدواریم در سی‌امین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی با هماهنگی دستگاه‌های مختلف فرهنگی، هنری این امر محقق شود. هنر ظرفیت‌های بسیار بالایی دارد که می‌تواند ویژگی‌های انقلاب اسلامی را به بهترین نحو بیان کند.
    ایمانی خوشخو با تاکید بر انجام فعالیت‌های بین‌المللی هنری به‌منظور معرفی انقلاب اسلامی ادامه داده است: همواره تقاضاهایی از خارج از کشور برای برنامه‌هایی در حوزه انقلاب اسلامی وجود دارد و این تقاضاها روبه افزایش است. بنابراین می‌بایست گروه‌های هنری برای اجرای برنامه به دیگر کشورها اعزام شوند. امیدواریم با همکاری سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی آثار هنری موثری که توسط دستگاه‌ها و نهادهای مختلف تولید می‌شود با اجرا در دیگر کشورها معرفی بیشتر انقلاب اسلامی در دیگر کشورها صورت گیرد.
    مسؤول کمیته هنری ستاد دهه فجر انقلاب اسلامی افزود: در سی‌امین سالگرد، دوره دوم حیات انقلاب اسلامی آغاز می‌شود و یک تغییر نسل را شاهد هستیم که می‌بایست ویژگی‌ها و دستاوردهای انقلاب اسلامی به‌درستی و شایستگی به نسل جدید معرفی شود که در این امر هنر ظرفیت مناسبی دارد.
    ایمانی با تاکید بر توجه به نسل جوان هنرمند گفته است: خوشبختانه امروز نسل جوان هنرمندی پرورش یافته‌اند که به لحاظ تکنیکی و خلاقیت در عرصه هنری می‌توانند در معرفی و ارایه ویژگی‌ها و دستاوردهای انقلاب اسلامی داشته باشد؛ به‌خصوص اینکه این نسل جوان هنرمند در همین دوره انقلاب اسلامی پرورش یافته‌اند.
    معاون امور هنری وزارت ارشاد با اشاره به فعالیت کمیته هنری ستاد دهه فجر انقلاب اسلامی متذکر شده است: کمیته هنری ستاد دهه فجر، هماهنگی و ساماندهی فعالیت‌های هنری دستگاه‌ها و نهادهای مختلف در حوزه انقلاب اسلامی را انجام می‌دهد و بی‌شک با هماهنگی و هم‌سویی فعالیت‌ها و برنامه‌های دستگاه‌های مختلف است که می‌توان دستاوردها و نتایج مطلوبی را شاهد بود. کمیته هنری در سال گذشته فعالیت‌های موثری داشت و امیدواریم امسال با حضور فعال نمایندگان دستگاه‌های مختلف فرهنگی در کمیته هنری و با انسجام بیشتر، حوزه هنر بتواند تا حدی وظیفه خود را در معرفی انقلاب اسلامی ادا کند.
    بنا بر اعلام، سازمان فرهنگی، هنری شهرداری تهران، حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی، دانشگاه سوره، معاونت امور هنری، معاونت امور سینمایی و سمعی و بصری، معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، فرهنگسرای نیاوران، ستاد عالی کانون‌های فرهنگی، هنری مساجد، سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در این کمیته عضویت دارند.

    معاون هنری وزارت ارشاد:

    هنر ظرفیت بالایی برای بیان مفاهیم انقلاب دارد

    جام جم آنلاین: معاون امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت:هنر از مهمترین شیوه هایی است که می تواند مفاهیم انقلاب اسلامی را به خوبی از مبدا به زمان و نسل حاضر انتقال دهد.

    به گزارش روابط عمومی معاونت امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ، محمد حسین ایمانی خوشخو در نشست مسئولین و اعضای کمیته هنری ستاد دهه فجر و مدیران کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ها در تالار وحدت با بیان این مطلب بر استفاده از ظرفیت فراوان هنر دربیان دستاوردهای انقلاب تاکید کرد.

    معاون امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: در گذشته کمتر از ظرفیت هنر برای انتقال مفاهیم و دستاوردهای پدیده مهم و بزرگ انقلاب اسلامی استفاده شده و هنوز بسیاری از مفاهیم و آرمان های این انقلاب به درستی بیان نشده است.

    ایمانی با اشاره به نقش موثر کمیته هنری ستاد دهه فجر انقلاب اسلامی در دو سال اخیر ، گفت: کمیته هنری در دو سال اخیر با حضور دستگاه های فرهنگی ، هنری و هماهنگی و انسجام بیشتری فعالیت ها و برنامه هایی را انجام داده است و برای سی امین سالگرد انقلاب اسلامی نیز برنامه هایی را در دست انجام دارد که در طول سال اجرا خواهد شد و فقط منحصر به دهه فجر نیست.

    معاون امور هنری وزارت ارشاد افزود: وقتی اشتیاق فراوان مردم دیگر کشورها را به انقلاب اسلامی ، می بینیم ، ضرورت استفاده از ظرفیت ها و قابلیت های هنر برای معرفی دستاوردها و مفاهیم انقلاب اسلامی در بیرون از مرزها و در عرضه جهانی بیشتر احساس می شود.

  • فهرست و منابع تحقیق مقاله نقش راهبردی کمیته هنری انقلاب

    فهرست:

    ندارد.
     

    منبع:

    ندارد.

تحقیق در مورد تحقیق مقاله نقش راهبردی کمیته هنری انقلاب , مقاله در مورد تحقیق مقاله نقش راهبردی کمیته هنری انقلاب , تحقیق دانشجویی در مورد تحقیق مقاله نقش راهبردی کمیته هنری انقلاب , مقاله دانشجویی در مورد تحقیق مقاله نقش راهبردی کمیته هنری انقلاب , تحقیق درباره تحقیق مقاله نقش راهبردی کمیته هنری انقلاب , مقاله درباره تحقیق مقاله نقش راهبردی کمیته هنری انقلاب , تحقیقات دانش آموزی در مورد تحقیق مقاله نقش راهبردی کمیته هنری انقلاب , مقالات دانش آموزی در مورد تحقیق مقاله نقش راهبردی کمیته هنری انقلاب ، موضوع انشا در مورد تحقیق مقاله نقش راهبردی کمیته هنری انقلاب
ثبت سفارش
عنوان محصول
قیمت