تحقیق مقاله افزایش جریان خطا در شبکه‌ های انتقال نیرو

تعداد صفحات: 17 فرمت فایل: word کد فایل: 14624
سال: مشخص نشده مقطع: مشخص نشده دسته بندی: مهندسی الکترونیک
قیمت قدیم:۸,۵۰۰ تومان
قیمت: ۶,۰۰۰ تومان
دانلود مقاله
  • خلاصه
  • فهرست و منابع
  • خلاصه تحقیق مقاله افزایش جریان خطا در شبکه‌ های انتقال نیرو

    چکیده:

    بررسی توسعه انرژی الکتریکی، افزایش نیروگاههای هسته‌ای، رشد نیروی برق در ایران و چشم انداز روند فزاینده آن در آینده پیش‌بینی جریانها در شبکه‌های فشار خیلی قوی در کوتاه و بلند مدت بررسی وضعیت و تغییرات جریانهای خطا در شبکه انتقال، اندازه شدت جریان خطای سه فاز در حال حاضر و آینده، ظرفیت اتصال کوتاه در خطوط احداث شده، محدود کردن جریان خطای یک فازه و بالاخره پیشنهاد بکارگیری یک مجموعه تاکنیک‌های شناخته شده در بازسازی کلی یا بخشی تاسیسات، بهره‌برداری جداگانه با بس بار مجزا.

    شرح مقاله:

    با توسعه و پیشرفت روز افزون تکنولوژی مسائل جدیدی مطرح می‌گردد که اگر بموقع به حل آن اقدام نشود موجب خسارات و زیانهای فراوان بوده و علاوه بر کندی و رکود ضایعات غیر قابل جبرانی در بر خواهد داشت. در این راستا استفاده از نیروی برق بعنوان انرژی واسط بعلت توسعه روز افزونش مسائل تازه‌ای را مطرح ساخته است. طبق امار و ارقام ارائه شده علیرغم محدودیتی که در مصرف انرژی بطور کلی در دهه اخیر و بخصوص در استفاده از منابع نفتی بعمل آمده و روشهای مختلفی که بعد از بحران انرژی سال 1973 برای کم کردن مصرف در این زمینه بکار گرفته شده است از قبیل:کم کردن ضایعات، بالا بردن راندمان دستگاهها، صرفه‌جویی و بالاخره استفاده از سیستم جایگزینی در مصرف.

    در نتیجه این تدابیر بحران دوم انرژی که در کشورهای صنعتی در سال 1980 بوجود آمده به سادگی و آسانی پشت سرگذارده شد. (هر چند در نهایت بعلت محدودیت منابع فسیلی شناخته شده دنیا این کاهش و تأنی در مصرف در مجموع بنفع بشریت است. زیرا برای مثال منابع شناخته شده نفتی دنیا با روند مصرف اوائل دهه 1970 تنها برای سی سال دنیا تکافو می‌کرد و بعد از آن ...) کندی آهنگ مصرف انرژی در سالهای اخیر موجب شد که در بعضی از سالها مصرف انرژی دنیا بویژه در کشورهای صنعتی در پاره‌ای از بخش‌ها رشد منفی یعنی کاهش داشته باشد و بطور متوسط رشد مصرف به کمتر از 5 درصد در سال برسد.

    1 توسعه نیروی برق:

    علیرغم همه این محدودیت‌ها و کند شدن آهنگ رشد مصرف کل انرژی نیروی برق در همین زمان از رشد بالائی برخوردار بوده است (بیش از 11 درصد در سال).

    یکی از علل اساسی اینست که در سیستم جایگزینی استفاده از نیروگاههای هسته‌ای بشدت توسعه یافت و با وجود همه خطرات و مسائلی که مبتلا به آنست با اعمال سیاست‌های خاص در حال حاضر منبع انرژی ارزانی برای تولید نیروی برق است.

    نمودار شماره 1 قیمت کیلوواتساعت نیروگاههای مختلف فرانسه را در سال 1992 مقایسه می‌کند که بر مبنای شاخص قیمت 1984 بفرانک می‌باشد. بطور مقایسه‌ای بهای کیلوواتساعت تمام شده نیروگاههای هسته‌ای حدود  نیروگاههای با سوخت نفت نشان داده شده است.

    نمودار (1) مقایسه قیمت کیلوواتساعت در نیروگاهها با سوختهای مختلف در سال

    1992 (بر مبنای قیمت‌ها بفرانک فرانسه در سال 1984)

     

     

    در جدول (1) وضعیت استقرار نیروگاههای اتمی دنیا در کشورهای مختلف مشخص گردیده است.

    (جداول و تصاویر در فایل اصلی موجود است)

    تعداد زیاد نیروگاه های در حال نصب و فزونی آنها نسبت به کل قدرت نصب شده نمایشگر افزایش نیروگاه های هسته‌ای در جهان است. برای در دسترس قرار دادن انرژی حاصل از این نیروگاههای هسته‌ای از انرژی برق بعنوان انرژی واسط بدلیل دو خاصیت بارز:

    الف: سهولت انتقال و جابجائی ب: آسانی کاربرد آن استفاده می‌شود این است که علیرغم محدودیتی که در مصرف انرژی در مجموع پیش آمده انرژی الکتریکی از رشد بالائی برخوردار شده است.

    تولی سرانه برق در ایران در سال 1364 به 875 کیلوواتساعت رسیده است و رشد متوسط تولید سرانه از سال 1358 تا پایان 64 معادل 7/6 درصد بوده است اگر چه در مقایسه با رشد سالهای 57 1346 که برابر 5/13 درصد بوده است به حدود نصف تقلیل یافته و حتی در سال 1359 رشد منفی (7/0 درصد) داشته است ولی مع‌الوصف این کندی آهنگ رشد که بعلت تغییر در الگوی مصرف و سایر مسائل پدید آمده در سالهای آتی جای خود را به افزایش چشمگیری خواهد داد.

    توسعه نیروی برق اثراتی داشته و موجب افزایش نیروگاهها، پستهای مبدل، خطوط انتقال و توزیع خواهد شد یکی از اثرات آن افزایش شدت جریان است.

    شدت جریان های زیاد در سطح وسیعی قابل مطالعه است. در حال کار در حالتها و شرایط مختلف: عادی، اضطراری و به همین ترتیب شدت جریان زیاد ناشی از اتصال کوتاه و شدت جریان خطای اتصال زمین.

    در سمپوزیوم بین المللی شدت جریانهای زیادکه در بروکسل در ژوئن 1985 تشکیل شد آثار ناشی از شدت جریان در شبکه‌ها مورد بررسی قرار گرفت و لزوم استفاده از تکنیک‌های جدید برای مقابله با این آثار تائید شد.

    حفاظت محیط زیست و ملاحظات و شرایط اقتصادی ایجاب می‌کند که فاصله متوسط محل تولید (نیروگاهها) و محل مصرف زیاد شود این امرسبب افزایش میزان انرژی انتقالی می‌گردد.

    استفاده از حداکثر ظرفیت خطوط انتقال موجود و به حداقل رساندن خسارت و خرابی در خطوط هوائی جدید ضروری است.

    بخاطر دلائل فوق در تمام دنیا شرکتهای برق با لزوم استفاده کامل در خطوط موجودشان مواجه شدند وسعی کردند شدت جریانهای خطائی بزرگ را پیش بینی و با استفاده از تکنیک‌های خاص به اندازه قابل پذیرش تقلیل دهند.

  • فهرست و منابع تحقیق مقاله افزایش جریان خطا در شبکه‌ های انتقال نیرو

    فهرست:

    ندارد.
     

    منبع:

    ندارد.

تحقیق در مورد تحقیق مقاله افزایش جریان خطا در شبکه‌ های انتقال نیرو, مقاله در مورد تحقیق مقاله افزایش جریان خطا در شبکه‌ های انتقال نیرو, تحقیق دانشجویی در مورد تحقیق مقاله افزایش جریان خطا در شبکه‌ های انتقال نیرو, مقاله دانشجویی در مورد تحقیق مقاله افزایش جریان خطا در شبکه‌ های انتقال نیرو, تحقیق درباره تحقیق مقاله افزایش جریان خطا در شبکه‌ های انتقال نیرو, مقاله درباره تحقیق مقاله افزایش جریان خطا در شبکه‌ های انتقال نیرو, تحقیقات دانش آموزی در مورد تحقیق مقاله افزایش جریان خطا در شبکه‌ های انتقال نیرو, مقالات دانش آموزی در مورد تحقیق مقاله افزایش جریان خطا در شبکه‌ های انتقال نیرو ، موضوع انشا در مورد تحقیق مقاله افزایش جریان خطا در شبکه‌ های انتقال نیرو
ثبت سفارش
عنوان محصول
قیمت